דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסאן ג'וק - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

ניסאן היא אולי לא יצרנית הרכב הגדולה והמשפיעה מכולן, אבל במשך השנים היא הפגינה יכולת מרשימה בזיהוי מגמות ובהובלת טרנדים. הקשקאי הצליח לשכנע את האירופים לעבור ממשפחתיות לרכבי פנאי, ובמשך שנים היה ל-SUV הנמכר ביותר באירופה - נתון יוצא דופן עבור רכב שאינו אירופאי. הג'וק היה מהפכני עוד יותר, ולמעשה יצר בכוחות עצמו את סגמנט רכבי הפנאי הקטנים. במשך מספר שנים היה הג'וק לבדו בזירה הזו, ורק לאחר שנתיים-שלוש החלו להופיע המתחרים הראשונים: פיג'ו 2008, שברולט טראקס, רנו קפצ'ור והיתר.

עשור מאוחר יותר, הג'וק כבר ממש לא לבד במערכה הזו. למעשה, חוץ מטויוטה כל יצרניות הרכב הגדולות כבר נכנסו לסגמנט הג'יפונים הקטנים; חלקן עשו זאת רק לאחרונה, וגם טויוטה עצמה תעשה זאת בקרוב מאוד. בשלב הזה, כאשר הקטגוריה רוויה במתחרים איכותיים, מציגה ניסאן את הדור השני של הג'וק. כעת החדשנות לבדה כבר לא תספיק לו. בכדי להתקרב להישגים של קודמו, הוא יצטרך להצטיין בעוד מגוון תחומים נוספים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ניסאן ג'וק


ניסאן ג'וק, 1.0 ל' טורבו-בנזין, רובוטית כפולת מצמדים, 117 כ"ס, מ-124,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב

נוחות נסיעה

צריכת דלק

בידוד רעשים

התנהגות כביש

  ביצועים

צפייה בתוכן ניסאן ג'וק - מבחן וידאו


עיצוב

מעצבי ניסאן יצרו פה קסם של ממש. מחד, הג'וק החדש נראה כממשיכו הטבעי של קודמו; מאידך, הוא עדיין עדכני ובולט, נהנה מחזית מפוסלת של דגם קונספט עתידני וממבנה שמאתגר את העין. מלבד יחידות התאורה המפתיעות, ניתן להבחין גם בחישוקי הענק של רכב המבחן, הגג המושחר, ידיות הדלתות הנסתרות, הספוילר מעל החלון האחורי וגימורי הלד הפנימיים של יחידות התאורה מאחור. קשה להתעלם מהג'וק.

מבפנים מדובר בקפיצת מדרגה של ממש, במיוחד בגרסת ה-N דיזיין שנבחנה. שילוב הצבעים, יחד עם משטחי העור הלבנים, פתחי המיזוג העגולים והמסך הצף יוצרים סביבה איכותית ונעימה לשהיה. המבנה הגבוה של קונסולת ידית ההילוכים נשמר מהדור הקודם.

ניסאן ג'וק 2020

תא הנוסעים

איכות החומרים בג'וק טובה בדרך כלל, במיוחד ביחס למתחרים בקטגוריה שלרוב אינם מצטיינים בתחום זה.

את הג'וק אפשר לקבל, נכון להיום, בשתי גרסאות. גרסת ה"אסנטה-טק" כוללת בין היתר כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי עם פונקציית החזקת הרכב בעמידה, מראה נגד סנוור, תאורת לד מלאה, מצלמת רוורס, חיישני חניה מאחור, חישוקי "17 ומראות צד מתקפלות חשמלית.

ניסאן ג'וק תא הנוסעים

גרסת ה-N דיזיין מוסיפה בעיקר עיצוב פנים שונה, אך גם חימום למושבים הקדמיים וחישוקי "19. 

בתחום הבטיחות מציעות שתי הגרסאות בלימת חירום אוטונומית, זיהוי תמרורים וגם בקרת סטיה מנתיב שפועלת באופן מעט משונה: כאשר היא מזהה סטיה מהנתיב היא מפעילה רטט בגלגל ההגה, צליל רטט ברמקולים וגם בולמת קלות את הרכב, אך לא מסיטה את ההגה בחזרה למרכז הנתיב.

ניסאן ג'וק מושבי עור

מסך המולטימדיה המקורי נהנה משורת כפתורים פיזיים וגם מתמיכה מלאה בעברית, אך המסך עצמו מגיב באיטיות וגם סובל מרזולוציה נמוכה ומבעיית נראות תחת שמש ישירה. מסך מידע נוסף נמצא במרכז לוח המחוונים, שם תוכלו למצוא שפע של אינפורמציה - אך העומס עלול לעיתים לבלבל.

ישיבה בכסא הנהג, המעוצב למשעי, חושפת כסא נוח ותומך, אך גם תנוחת נהיגה שמוגבלת עקב אותה קונסולה מוגבהת ועקב הגג הנמוך. היצע תאי האחסון לא רע, אך מרבית התאים קטנים יחסית.

ניסאן ג'וק עיצוב

הכניסה למושב האחורי תאתגר ילדים קטנים בשל הידיות הקטנות שממוקמות גבוה, אך בפנים נהנים הילדים ממרווח גדול משמעותית ביחס לג'וק הקודם. בסיס הגלגלים צמח ב-11 סנטימטרים משמעותיים, מה שהביא לשיפור ניכר במרווח לרגליים. המרווח לראש עדיין סביר בלבד, ורוחב המושב לא יאפשר לשלושה נוסעים לשבת בנוחות. המושב עצמו קצר ונמוך יחסית ואילו פתחי מיזוג לא מוצעים ליושבים מאחור. שקע USB בודד יאפשר טעינת סלולארי.

נפח תא המטען עומד על 422 ליטרים. מדובר בשיפור עצום ביחס לדור הקודם. מלבד הנפח העודף יש כאן גם מבנה נגיש יחסית, מדף חלוקת גובה ושני ווי תליה שימושיים.

ניסאן ג'וק תא מטען

 

נוחות נסיעה

התחום הזה הוא מנקודות התורפה של הג'וק. מלבד כיול המתלים הנוקשה ממילא, רכב המבחן צויד גם בחישוקי "19 נמוכי חתך שלא הצליחו לסנן היטב את שיבושי הכביש. בתנאי אספלט טובים עוד ניתן להתעלם מכך, אך על כבישים משובשים הופך הג'וק קופצני למדי.

גם מחוץ לעיר הנוחות לא מוצלחת, והרכב משדר תחושה עסוקה ולא נינוחה. בידוד הרעשים גם הוא לא מצטיין, בעיקר בכל הנוגע לרעשי רוח.

ניסאן ג'וק מאחור


מנוע ותיבת הילוכים

לג'וק, כמו לרבים ממתחריו, מנוע טורבו-בנזין בנפח ליטר אחד בלבד. ההספק עומד על 117 כ"ס, המומנט הוא 18.3 קג"מ ואת המיאוץ ל-100 קמ"ש מסיים הג'וק בתוך 11.1 שניות.

בנסיעה עירונית ובמהירויות נמוכות מצליח הג'וק להפגין ביצועים טובים יחסית, כל עוד לא הצבתם את הבורר על מצב "אקו" החסכוני והמאלחש. הוא מגיב טוב לפקודות הדוושה ויוצא מהמקום בזריזות יחסית. עם זאת, כאשר הקצב עולה מורגש מחסור בכוח. אין לו בעיה לשייט במהירויות גבוהות, אך תאוצות ביניים ועקיפות יתבצעו באיטיות מסוימת, וכך גם ההתמודדות עם עליות ונהיגה מאומצת.

ניסאן ג'וק החדש

תיבת 7 ההילוכים כפולת המצמדים פועלת טוב בדרך כלל, למעט החלפות הילוכים פחות חלקות שהרגשנו פה ושם במהירויות נמוכות.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 13 ק"מ לליטר בנהיגה מתונה יחסית.

ניסאן ג'וק מבחן דרכים

התנהגות כביש

הג'וק הקודם היה מהנה לנהיגה בדרכו שלו, והדור החדש משפר גם את האלמנט הזה. יש כאן הגה מהיר, שלדה חדה ואופי שמח עם כניסה מהירה לפניות, והמתלים הקשוחים מצמצמים את זוויות הגלגול ומסייעים לתחושות המוצלחות. עם זאת, אחיזת הכביש האבסולוטית איננה מהגבוהות, כך שבמקרי קיצון נתקלנו באובדן אחיזה מפתיע.

ניסאן ג'וק N דיזיין

 

סיכום

ניסאן ג'וק החדש הוא רכב עדיף על קודמו בכל פרמטר. הוא נאה יותר מבפנים, מאובזר יותר, בטיחותי יותר, זריז וחסכוני יותר, מרווח יותר וגם מהנה יותר לנהיגה. עם זאת, ישנם תחומים בהם הוא עדיין סובל מנחיתות ביחס למתחריו המודרניים: הוא לא מציע מרווח פנימי גדול מאוד, נוחות הנסיעה שלו לא מוצלחת, יחידת ההנעה לא מבריקה בביצועים וגם בידוד הרעשים לא מרשים.

אם נדלקתם על העיצוב שלו ואתם מוכנים לחיות עם החסרונות היחסיים, יתכן ואתם הלקוחות הפוטנציאליים של הג'וק.

לצפייה בכל דגמי ניסאן בישראל

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה