דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסאן אקסטרייל - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


הדור הרביעי של ניסאן אקסטרייל נחת בישראל לפני מספר שבועות, והחזיר את המותג לתחרות בסגמנט החשוב של רכבי פנאי עם 7 מקומות ישיבה אחרי חודשים ארוכים של היעדרות. כמו בעבר, הוא מתחרה כאן מול מיצובישי אאוטלנדר, פיג'ו 5008 וסקודה קודיאק, והפעם גם מול צ'רי טיגו 8 פרו שמשווק על ידי אותה היבואנית באולם התצוגה הסמוך.

בגרסת הבסיס, שתהיה כנראה הנמכרת ביותר, מצויד האקסטרייל במנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטרים. אבל הגרסה המעניינת יותר בהיצע, והיקרה יותר, מציעה הנעה היברידית ייחודית תחת השם e-Power. בגרסה זו מנוע הבנזין מתפקד כגנרטור בלבד, בעוד המנוע החשמלי אחראי באופן בלעדי על הנעת הגלגלים. טכנולוגיה מסקרנת? בהחלט, אבל האם זו גם הגרסה הכדאית? במחיר התחלתי של 250 אלף שקלים, שמטפס ל-275 אלף שקלים במקרה של גרסת המבחן המאובזרת,  לאקסטרייל לא יהיה קל לשכנע אותנו.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ניסאן אקסטרייל

ניסאן אקסטרייל, 1.5 טורבו-בנזין היברידי, 213 כ"ס, מ-249,990 שקל
יתרונותחסרונות
נוחות נסיעהצריכת דלק
ביצועיםמרווח מאחור
הנדסת אנושהתנהגות כביש

צפייה בתוכן ניסאן אקסטרייל - מבחן רכב

עיצוב
האקסטרייל נראה טוב, מודרני ונאה, גם אם אינו חדשני או פורץ דרך. אהבנו את יחידות התאורה מלפנים שמסודרות בשתי קומות וגם את גימורי הכרום שאינם מוגזמים. ואם הפרופורציות מזכירות לכם את אלו של מיצובישי אאוטלנדר, זה לא מקרי: השניים חולקים פלטפורמה ורכיבים נוספים, כחלק משיתוף הפעולה הנרחב בין היצרניות.

והקשר הזה נמשך גם בתא הנוסעים, וביתר שאת. לוח המחוונים של האקסטרייל, גלגל ההגה, כפתורי המיזוג ופקדים אחרים יהיו מוכרים היטב לכל מי שישב בתא הנוסעים של האאוטלנדר. וזו לא בשורה רעה, שכן האקסטרייל נראה ומרגיש מודרני, משלב אלמנטים עכשוווים כמו מסך מגע גדול ("12), לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ובורר הילוכים אלקטרוני זעיר, ולא מוותר על תפעול ידידותי בכפתורים פיזיים למרבית מערכות הרכב. גם התמיכה המלאה בעברית תקל בוודאי על משתמשים רבים.

ניסאן אקסטרייל

תא הנוסעים
נציין לטובה גם את איכות החומרים, במיוחד בגרסת המבחן הבכירה שעוטה דיפונים דמויי עור כמעט בכל מקום שהיד מגיעה אליו. אפילו חיפוי הפלסטיק דמוי העץ לא מרגיש זול. היצע תאי האחסון נרחב, משלים סביבת נהג פרקטית ויעילה. הישיבה עצמה גבוהה, אך חלק מהבוחנים התלוננו על גלגל הגה אופקי מדי שפוגע בתנוחה.

ניסאן אקסטרייל

גרסת ה"טקנה" הבכירה שנבחנה מציעה מפרט אבזור נדיב הכולל בין היתר מושבים דמויי עור עם כוונון חשמלי, זכרונות וחימום, מצלמות היקפיות, תצוגה עילית, טעינה אלחוטית, גג שמש פנוראמי גדול ודלת תא מטען חשמלית. כל הפריטים האלו לא זמינים בגרסת הבסיס. מפרט אביזרי הבטיחות זהה בכל הגרסאות וכולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תמרורים.

ניסאן אקסטרייל

בהשוואה לקודמו הוא קצר בס"מ אחד (468), רחב בס"מ אחד (184) וגם גבוה בס"מ אחד (172). בסיס הגלגלים נותר זהה (270.5), קצר משמעותית בהשוואה לקודיאק ול-5008 המתחרים. בשורת המושבים השניה המרווח לרגליים נדיב והחלונות גדולים, אך המרווח לראש מוגבל לגבוהי קומה עקב הגג הפנוראמי, ואילו בסיס המושב קצר ונמוך ולכן לא יהיה נוח לנוסעים בוגרים לאורך זמן. עוד מצאנו מאחור צמד שקעי USB ופתחי מיזוג עם שליטת טמפרטורה עצמאית.

ניסאן אקסטרייל

מושבי השורה השלישית הם מהצפופים ביותר שפגשנו ברכב מסוגו של האקסטרייל. על מנת לאכלס אותם יש להסיט את השורה השניה לפנים על גבי המסילה, תוך פגיעה במרווח לנוסעים שם - וגם אז ניתן יהיה להושיב מאחור ילדים צעירים לכל היותר, שכן הכסאות עצמם קטנים ונמוכים והמרווח לראש מינימלי.

כמקובל בקטגוריה, תא המטען קטן מאוד כאשר כל המושבים בשימוש ונפחו עומד על 120 ליטרים. קיפול השורה השלישית יגדיל את הנפח ל-485 ליטרים. לא מצאנו ברכב גלגל חלופי וגם לא מקום לאחסון המדף הנגלל בעת פתיחת המושבים האחוריים.

ניסאן אקסטרייל

נוחות נסיעה
כיול מתלים רך מספק נוחות טובה מאוד בעיר. סביר להניח שגרסאות הבסיס עם חישוקי "18 יספקו שיכוך טוב אפילו יותר על השיבושים הקטנים.
גם בכבישים מהירים נשמר האופי הנינוח של היפני, אך על כבישים גליים מורגש נדנוד בולט. בידוד הרעשים טוב מאוד, למעט תהודה קלה שנובעת מהחלל הפנימי הגדול של הרכב.

ניסאן אקסטרייל

יחידת הנעה
מערכת ההנעה ההיברידית של האקסטרייל שונה מהסידור המקובל, כאשר מנוע הטורבו-בנזין כאן - עם 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים - משמש כגנרטור לטעינת הסוללה בלבד, בעוד הגלגלים ניזונים ישירות מההנעה החשמלית. בעוד בגרסת ההנעה הקדמית מדובר במנוע חשמלי יחיד מלפנים שמחובר לגלגלים הסמוכים לו ומייצר 204 כ"ס, בגרסת ההנעה הכפולה שנבחנה ישנו צמד מנועים שאחראיים על הנעה כפולה ומייצרים 213 כ"ס. בשני המקרים ללא תיבת הילוכים כלל.

ניסאן אקסטרייל

וזה עובד מצוין. ההנעה החשמלית אחראית על זמינות כוח מרשימה, ומאפשרת לאקסטרייל החזק להשלים את התאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות בלבד. גם במהירויות נמוכות התגובות זריזות, ורק במהירויות גבוהות ובעקיפות מאומצות מורגש לעיתים מחסור בכוח.

כדאי להתרגל לצליל של מנוע הבנזין בנסיעה עירונית, שפועל בסל"ד קבוע ללא קשר להאצות או להאטות, אך בכל מקרה הופתענו לטובה מהפעולה החלקה שלו, ללא זכר למבנה שלושת הצילינדרים. לחיצה על כפתור ה-e-Pedal מייצרת בלימה רגנרטיבית משמעותית אך גם מרחיקה את דוושת הבלם ממקומה הקבוע.

ניסאן אקסטרייל

צריכת הדלק עמדה על כ-12 ק"מ לליטר בממוצע המבחן - נתון סביר בהתחשב במימדים ובביצועים, אך לא שונה משמעותית מזה של המתחרים שאינם היברידיים.

התנהגות כביש
על הכביש המפותל אחיזת הכביש סבירה, אך הרכות יוצרת רכינה משמעותית בעיקולים, הבלמים בעלי תחושה לא טבעית ואינם נוסכים בטחון וההגה קל עם שטח מת בולט במרכזו.

ניסאן אקסטרייל

סיכום
ניסאן אקסטרייל החדש עדיף על קודמו כמעט בכל פרמטר, בפער משמעותי. ולא רק. גם מול המתחרים הישירים יש לו כמה יתרונות, בין היתר בנוחות הנסיעה, בהנדסת האנוש, בביצועים ובאופי הייחודי של יחידת ההנעה. שכן למרות מנוע הבנזין שמותקן בחרטום, היא מצליחה לספק את התחושה הנהדרת של זמינות הכוח שמוכרת מרכבים חשמליים.

אבל זה לא מספיק. כי מי שינסה להשתמש באקסטרייל עבור משפחה עם יותר מ-5 נפשות, יגלה שהוא צפוף בצורה מפתיעה. בנוסף, מפרטי האבזור בגרסאות הבסיס מצומצמים, התנהגות הכביש איננה מלוטשת ואולי חשוב מכל - יחידת ההנעה לא מצליחה לספק את החסכון המובטח בצריכת הדלק. ומכיוון שכך, אנחנו מעריכים כי היבואנית תתקשה למצוא את הלקוחות שיסכימו לשלם עליו מחיר גבוה כל כך. זאת בזמן שבמחיר דומה לזה של גרסת המבחן ניתן לרכוש את הגרסה ההיברידית של קיה סורנטו, שתהיה מרווחת יותר משמעותית, ואילו גרסאות הבנזין של חלק מהמתחרים יציעו צריכת דלק דומה במחיר זול בהרבה.

לצפיה בכל דגמי ניסאן בישראל

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה