דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסאן e-NV200 (חשמלי) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

ניסאן NV200 הוא הגרסה היפנית של רנו קנגו. הוא אמנם לא נראה כמוהו ויותר מזכיר את הגרסה הקצרה-נמוכה של סיטרואן ג'מפי, אבל למעשה הוא חולק פלטפורמה ולא מעט מכלולים נוספים עם הטנדרון הצרפתי של רנו. עם פתיחת העשור השלישי של שנות ה-2000 הוא מגיע אלינו בגרסה חשמלית לגמרי שמקבלת את השם e-NV200 - ועל הדרך נפרדנו לשלום מגרסת הדיזל הותיקה, לפחות בינתיים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ניסאן e-NV200


ניסאן e-NV200, חשמלי, 109 כ"ס, 169,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

נפח העמסה

נוחות בין-עירונית

כושר תמרון

כושר העמסה וגרירה

חיסכון בעלויות

  טווח נסיעה מוגבל

ניסאן e-NV200

רגע לפני שמתייצבות כאן עוד שלל מסחריות חשמליות, שאמורות להגיע בשנים הקרובות, לקחנו למבחן את החשמלית המסחרית הראשונה בישראל. במה בעצם שונה הגרסה החשמלית מגרסת הדיזל? האם הטווח המובטח אכן ריאלי? ולמי היא מתאימה?

עיצוב

העיצוב החיצוני מסחרי קלאסי, כאשר ה-e-NV200 לא מנסה להסתיר את ייעודה. הפרופיל ריבועי וכך גם חלקה האחורי שמרני, עם יחידות התאורה השקופות שנראות קצת כמו חלק "אפטר מרקט". החזית לעומת זאת מחודדת עם גימורים כחולים ביחידות התאורה ובסמל המותג, כדי שנזהה מיד שמדובר בגרסה החשמלית (אם במקרה פספסתם את מדבקות ה-100% Electric המקומיות).

בפנים האווירה המסחרית ממשיכה כשגילו המתקדם של ה-NV200 ניכר, למשל בעיצוב גלגל ההגה.

ניסאן e-NV200

תא הנוסעים

הכניסה לתא הנהג דורשת שימוש במדרגה והישיבה גבוהה ושלטת. תענוג. תנוחת הישיבה לא תתאים לכולם - אין כוונון גובה לכיסא, ההגה לא מתכוונן לעומק ובנוסף הוא מוטה בזווית שמזכירה הגאים של אוטובוס. ברך שמאל ממוקמת קרוב מדי לבליטה של פקדי החלונות.

ניסאן e-NV200

המושבים עצמם נוחים, אך לא לאורך זמן. שדה הראיה לפנים טוב בסך הכל, בעיקר בזכות הישיבה הגבוהה ולמרות קורות A עבות. מראות הצד גדולות ועוזרות גם הן בתמרוני רוורס או במעברי נתיב.

המושבים מאחור מזכירים את אלו הקדמיים, כאשר הכניסה נוחה בזכות שתי דלתות הזזה גדולות והמרווח ל-3 נוסעים מספק מאוד. בניגוד לגרסת הדיזל היוצאת, כאן אין אופציה ל-7 מקומות ישיבה.

ניסאן e-NV200

ניסאן e-NV200 משווק ברמת גימור אחת. זו כוללת מערכת שמע עם דיבורית בלוטות' ואופציה למערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית, בקרת אקלים, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי ומצלמת רוורס שמופיעה על מסך קטן בתוך לוח המחוונים. אם בחרתם במערכת המולטימדיה המקומית היא תופיע גם שם, אך זווית הצילום שלה טובה יותר בתוך המסך הקטן.

ניסאן e-NV200

מערכות בטיחות אקטיביות לא תמצאו כאן, אך הגרסה החשמלית מצוידת ב-6 כריות אוויר לעומת 2 בלבד שהיו בגרסת הדיזל. על ההתרעות אחראית מערכת Movon בהתקנה מקומית.

הנדסת האנוש לא מצטיינת. תפעול מחשב הרכב (המפורט והיעיל) נזקק לשני כפתורים ועשרות לחיצות ביניהם כדי לעבור בין התפריטים וההגדרות הנוספות. אבל זה לא רק מחשב הדרך: כפתורי כוונון מראות הצד ממוקמים מתחת להגה בצד שמאל ובאופן לא ברור, ותאורת לוח השעונים הדיגיטלי מתחזקת דווקא כשמדליקים אורות, כך שנסיעה ביום ללא אורות דולקים תשאיר אתכם עם לוח שעונים חשוך ולא קריא.

מצד שני המידע במלוח המחוונים ברור, ועל ההגה ישנם כפתורי שליטה למערכת השמע ובקרת השיוט. עוד תצוגה יעילה וייחודית היא שעון המראה לכמה זמן טעינה תזדקקו כדי להגיע ל-100% סוללה.

ניסאן e-NV200

איכות החומרים לא גבוהה. למרות שמדובר במסחרית, גם בקטגוריה הזו כבר חל שיפור בשנים האחרונות. גם איכות ההרכבה לא מצטיינת ונשמעו קרקושים שונים, בעיקר בנסיעה בכביש משובש.

היצע תאי האחסון מצומצם במפתיע. אין תא עילי בתקרה למשל, התאים בדלתות צרים יחסית, תא הכפפות קטן, התא מעל פתחי המיזוג יתאים בעיקר לדפים או קלסר קטן והתאים בין המושבים קטנים גם הם אבל יתאימו לכל מיני פיצ'פקעס. בכל זאת נציין לטובה את מחזיקי הכוסות מול פתחי המיזוג שהוכיחו יעילותם בשמירה על המשקה הצונן.

על חסרונם של פתרונות אחסון שונים מפצה ה-e-NV200 בתא מטען מרשים. הנפח נע בין 1,900 ליטרים ל-3,100 ליטרים בקיפול המושבים, נתון הגבוה ב-974 ליטרים מזה של סיטרואן ברלינגו (וקרוב יותר לנפח גרסתה הארוכה). כושר ההעמסה סביר ועומד על 658 ק"ג (5 ק"ג יותר מגרסת הדיזל ז"ל). התא עצמו שימושי מאוד – סף ההעמסה נמוך, המפתח רחב וגבוה ואין פה כל מיני קשקושים שיפריעו לכם להעמיס ציוד. רק תיזהרו לא לפגוע בלשון המנעול הבולטת. חבל גם שאין מקום ייעודי לכבל הטעינה.

ניסאן e-NV200

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה העירונית טובה בסך הכול. במעבר פס האטה חלקו הקדמי של הרכב עובר בנוחות ורכות, אבל אם תגיעו מהר מדי תשלמו בריבית דריבית ברגע שחלקו האחורי יעבור.

בנסיעה בין-עירונית המסחרית-חשמלית הקטנה נוטה להיות קופצנית בכביש גלי. יתכן והעמסת משקל תשפר את המצב.

בידוד הרעשים בנסיעה עירונית טוב מאוד ביחס למסחרית, אך בכביש בין-עירוני מצטרפים רעשי רוח סביב 90 קמ"ש. צליל המנוע מציג את השריקה החשמלית המוכרת בהאצה, אך בשיוט במהירות קבועה הוא הופך צורמני.

ניסאן e-NV200

מנוע ותיבת הילוכים

לניסאן eNV200 מנוע חשמלי בהספק של 109 כ"ס ועם מומנט מירבי של 25.9 קג"מ שזמינים באופן כמעט מיידי. כמקובל ברכבים חשמליים למנוע ישנה תמסורת ישירה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 14 שניות והמהירות המירבית המוצהרת היא 123 קמ"ש בלבד.

נתוני הביצועים אולי לא נשמעים מבריקים, אבל הודות לזמינות הכוח המצוינת של המנוע החשמלי זה בהחלט מספיק. המנוע ליניארי אך לא חזק. הוא זריז בעיר ודי פושר במהירות בין עירונית, אך מספיק לכל צורך סביר. בכל זאת, לא הרגשנו איטיים וההתנהלות הייתה זריזה למדי. גם המהירות המירבית ברת השגה (וניתן גם לעבור אותה) כך שלא תעכבו אף אחד בכביש 6.

ניסאן e-NV200

ואיך מסתדרים עם הטווח החשמלי? כפתור ה-Eco שממוקם על בורר ההילוכים מאלחש משמעותית את תגובות המצערת והמנוע, אבל הוא מצוין לשימוש בעיר ו"מוסיף" עוד כ-10 ק"מ לטווח. הסטה של הידית ימינה אל מצב B מסייעת בבלימה-מטעינה, כך שהצלחנו אפילו לצבור עוד 5.6 קוט"ש נוספים במהלך ימי המבחן.

ניסאן e-NV200

סוללת ה-40 קוט"ש של הניסאן מעניקה כאמור טווח מוצהר של 200 קילומטרים בנסיעה משולבת, אך בנסיעה עירונית מצביעים נתוני היצרן על טווח של 301 קילומטרים. את המבחן סיימנו עם צריכת חשמל של 5.1 ק"מ לכל קווט"ש, שהם 196 וואט-שעה לקילומטר. ביחס לחשמליות עממיות אחרות מדובר בצריכת חשמל יחסית גבוהה, אך בנתונים כאלו יכולנו להשיג טווח נסיעה של 204 קילומטרים בפועל - טוב במעט בהשוואה לנתוני היצרן.

קצב הטעינה בעמדה ביתית (AC) עומד על 6.6 קילוואט, כך שהטענה מלאה של הסוללה אורכת 7.5 שעות. לא מעט. בעמדת DC מהירה ניתן לטעון את הרכב בקצב של 50 קילוואט, ולמלא 80% מקיבולת הסוללה בתוך כמעט שעה.

ניסאן e-NV200

התנהגות כביש

ניסאן e-NV200 לא מצטיינת בתחום הדינאמי. רכינת המרכב בולטת והנטיה לתת היגוי קיימת גם סתם בנסיעה מהירה בכיכר.

כושר התמרון העירוני של הניסאן מצוין, וההגה רך ונעים עם 3.5 סיבובים מנעילה לנעילה. אבל בכביש המהיר מגלים כי ההגה לא מגביר את משקלו ככל שהמהירות עולה וכל תזוזה עלולה להסיט את הרכב.

ניסאן e-NV200

סיכום

ניסאן e-NV200, בדיוק כמו גרסתו הקודמת ולוגמת הסולר, הוא רכב מסחרי שימושי עם נפח תא מטען מרשים, תנוחת ישיבה גבוהה וכושר תמרון עירוני מצוין.

מצד שני, נוחות הנסיעה הבין-עירונית לא מצטיינת, התחושה הכללית די מיושנת, אבזור הבטיחות חסר וגם מחיר הרכישה לא נמוך. ההנעה החשמלית אמנם תורמת לחסכון ניכר בעלויות, אך טווח הנסיעה המוגבל וקצב הטעינה האיטי-יחסית יגבילו את השימושים האפשריים לרכב. מי שזקוק למסחרית שתשמש גם כרכב משפחתי לאחר שעות העבודה, יתקל כאן במגבלת טווח נמוכה למדי ביחס לחשמליות אחרות.

למי הוא בכל זאת יתאים? אם אתם בעלי מקצוע או מנהלי חברות ששולחים עובדים לנסיעות בסביבה עירונית במסלול נסיעה קבוע, וזקוקים לרכב פרקטי שגם יוכל להיכנס לאיזורים שבעתיד יוגבלו לרכבים נטולי פליטות בלבד, המסחרית של ניסאן מציעה כאן פתרון ייחודי בנוף.


לדגמי ניסאן בישראל - ניסאן

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה