דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגה ראשונה: סקודה קארוק

Getting your Trinity Audio player ready...


צילומי סטילס: רונן טופלברג

צילום וידאו: רותם גרוזוביק וכליל ליאון
עריכת וידאו: שלו שטיינבאום


סקודה היתה צריכה את הקארוק כמו שנתניהו היה זקוק לדונלד טראמפ. אחרי שנים ארוכות עם היטי, שזכה למחמאות אבל לא הביא את התוצאות המיוחלות ולא ממש עזר לה להתמודד עם שטף הג'יפונים של המתחרים (אובמה, לצורך המשל), סקודה קארוק הוא הרכב הנכון שמגיע למקום הנכון ובזמן הנכון. בקבוצת פולקסווגן אמנם קדמו לו סיאט אטקה ופולקסווגן טיגואן, אבל בישראל של 2018 פולקסווגן זה קודם כל סקודה, ומכונית זה קודם כל ג'יפון.

צפייה בתוכן נהיגה ראשונה: סקודה קארוק



אז עכשיו הקארוק כאן, עם מפרט ומחיר שמציב במרכז הכוונת את הספורטז', הטוסון וגם את פיג'ו 3008. עם מלאי של כ-2,500 מכוניות שהוקצב לישראל לשנה הנוכחית, הקארוק לא יאיים על הצמד הקוריאני בקרוב, אבל עוד לפני שנפתחו פנקסי ההזמנות הוא מבקש את ההזדמנות להוכיח שהוא לא פחות מוצלח מהם. אולי אפילו יותר. נהגנו בו במשך יום שלם, מלב גוש דן ועד אילת, דרך הכבישים המעניינים יותר שיש לדרום הארץ להציע. זה עדיין לא מבחן מלא, אבל יש לנו כבר מה לספר לכם עליו.


לא גדול. פרקטי

כשקראנו את המפרט בפעם הראשונה, קצת חששנו. הוא לא קטן מדי בשביל להתחרות בסגמנט הג'יפונים הקומפקטיים? עם אורך של 438 ס"מ, הוא יותר קרוב לקיה נירו מאשר לקיה ספורטז'; גם הגובה צנוע עם נתון של 160 ס"מ, ומרווח הגחון עומד על 17 ס"מ בלבד. זה חשוב בשביל הנראות יותר ממה שזה חשוב בשביל יכולת השטח.

עם המפגש הראשון על הכביש המקומי, אנחנו יכולים לומר שהקארוק אכן נראה מעט קטן ממתחריו. הוא גם נעדר את תוספות העיצוב שהופכות רכבים כמוהו לקשוחים למראה - למשל חיפויים שחורים לבתי הגלגלים או מגלש מוכסף מתחת לפגוש. צמד פסי גגון קיימים שם בכל זאת, אבל קשה לומר שהוא נראה קשוח בזכותם.

אבל למרות המימדים הצנועים, הקארוק מתגלה כרכב מרווח למדי מבפנים. צמד המושבים מלפנים מרגיש בהחלט גדול, וגם מאחור לא חסר מקום. רוחב המושב אמנם לא עצום, אבל יש מרווח מספק בהחלט לרגלי ולראשי הנוסעים. גם תא המטען טוב מאוד עם נפח של 500 ליטרים. בגרסת האקסלוסיב היקרה מקבלים מושבים שנעים על מסילה, מתקפלים בנפרד וניתנים להסרה. אלו גם מגדילים את נפח הבגאז' בכמה עשרות ליטרים נוספים.

כמו כל סקודה, גם הקארוק מרשים עם מגוון רחב של תאי אחסון חכמים.

סקודה קארוק


בא קטן, יוצא גדול

הקארוק הוא רכב הפנאי הראשון בקבוצתו שמשתמש במנוע ה-1,000 סמ"ק של קבוצת פולקסווגן. פגשנו את המנוע הזה כבר בסיאט ארונה ובאודי Q2, אך הם קטנים וקלים ממנו. שלא במפתיע, גם הקארוק מסתדר היטב עם המנוע הזה. התאוצה זריזה למדי (10.7 שניות ל-100 קמ"ש) וגם במהירויות גבוהות אין לו בעיה לצאת לעקיפות בקלילות וביעילות. המנוע הזה, עם הספק של 115 כ"ס, בוודאי עדיף על מנועי ה-1.6 ליטר של מרבית המתחרים, והוא כנראה גם יהיה חזק מרוב מנועי ה-2,000 סמ"ק האטמוספריים בקטגוריה. מנוע נפלא, חזק, גמיש ואפילו חסכוני: את קטעי הנהיגה המהירים והמאומצים סיימנו עם נתון של כ-12 ק"מ לליטר. לא יהיה קשה לשפר את הנתון הזה בנהיגה מתונה.

לצידו נמצא מנוע ה-1,500 סמ"ק, עם הספק של 150 כ"ס. גם כאן זוהי הפעם הראשונה שאנו פוגשים במנוע הזה ברכב פנאי קומפקטי; האטקה והטיגואן משיגים הספק דומה ממנוע בנפח 1,400 סמ"ק. לאחר כמה עשרות קילומטרים, הופתענו לגלות שהוא לא מרגיש חזק באופן משמעותי ממנוע ה-1,000 סמ"ק. במדידות התאוצה הוא מהיר יותר, ועם המספרים קשה להתווכח, אבל דווקא במימד התחושות הוא מרגיש קצת יותר כבד ומתאמץ. אם אין לכם דרישה לביצועים יוצאי דופן, יתכן ותרגישו נוח יותר עם מנוע ה-1,000. אגב, תחושות דומות הרגשנו גם במפגשים קודמים עם מנוע ה-1.5 ליטר הזה.

גם במקטע הנהיגה עם המנוע החזק הקצב היה מהיר, וכאן צריכת הדלק היתה סביב 10 ק"מ לליטרים. גרסת הדיזל המסקרנת לא השתתפה ביום ההשקה.

סקודה קארוק


היי דרומה

אמנם ביום המבחן לא התנסינו כמעט בנהיגה עירונית, אבל בסך הכל עושה רושם שהקארוק מייצר נוחות נסיעה טובה - בעיקר בגרסאות האמבישן, שמגיעות עם צמיגי "16 בחתך גבוה. הוא רך למדי וכך מצליח להתמודד לא רע עם מרבית השיבושים. זה שיפור מסוים ביחס לרמת הנוחות שהציג היטי.

כשהקצב עלה והכבישים הפכו להיות פחות מוצלחים, וברחבי הנגב זה לא עניין נדיר במיוחד, נתקלנו פה ושם בתנודתיות יתר. הקארוק מרגיש "עסוק" בתנאים האלה, ולאורך זמן זה עלול להיות קצת מעייף. היינו שמחים גם לתמיכה טובה יותר מצידם של המושבים.

הרכות הזו יצרה גם רכינה בולטת בעיקולים, אם כי אחיזת הכביש נותרה מצוינת בכל מצב. בידוד הרעשים טוב מאוד, אפילו בגרסה הזולה ביותר של הרכב. למעט רעשי רוח במהירות גבוהה, הוא נותר שקט כמעט תמיד.

סקודה קארוק


מה לוקחים?

גרסת ה-1,000 סמ"ק תתן כנראה מענה מספיק טוב מבחינת ביצועי המנוע למרבית הנהגים במרבית תנאי הדרך. גרסת הדיזל היא סיפור מעניין בפני עצמה, ויש לה גם הנעה כפולה, אבל בה טרם נהגנו.

וצריך לבחור גם רמת גימור. מבחינת האביזרים עצמם, גרסת האמבישן הבסיסית בהחלט מספקת: יש לה ארסנל עשיר של מערכות בטיחות, כולל תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית; יש לה גם בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, מולטימדיה יעילה וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי. אבל מה שהפריע לנו בגרסה הזו היתה התחושה הפשוטה יחסית שמתקבלת בתא הנוסעים. הצבעים כהים, המסך קטן והקארוק מרגיש קצת דל.

גרסת הסטייל, בתוספת של 10,000 שקל, כבר מרגישה כמו מכונית הרבה יותר מהודרת. יש לה כניסה והנעה ללא מפתח, מסך גדול, צבעוני ומרשים יותר, תאורת אווירה ב-10 צבעים, גלגל הגה שונה, תאורת לד מלאה, חישוקים גדולים יותר וגם אפשרות לצביעה בהירה לתא הנוסעים.

גרסת האקסלוסיב כבר מביאה לקארוק עושר ממחוזות אחרים: פריטים כמו ריפוד עור מלא, מושבים חשמליים, תא מטען חשמלי וחניה אוטומטית הם לא עניין מובן מאליו בקטגוריה הזו. אבל גם המחיר, שעומד על 185,000 שקל, מציב אותה בסביבה תחרותית מעט שונה.

סקודה קארוק


בא לשכונה בחור חדש

קבוצת פולקסווגן והיבואנית צ'מפיון מוטורס ממשיכות במאמצים אל מול מתקפת רכבי הפנאי בראשות הקוריאניים. פולקסווגן טיגואן לא הצליח לשנות את מאזן הכוחות בקטגוריה, בעיקר בגלל מחירים גבוהים; את סיאט אטקה הקהל דווקא אהב, אבל מגבלות מלאי מנעו ממנו להפוך ללהיט מכירות.

ועכשיו מגיע סקודה קארוק. גם הוא, לפחות בתקופה הראשונה, יסבול ממגבלות מלאי. אבל אנחנו סבורים שכאשר הבעיות האלו יפתרו, במרוצת החודשים, הוא יהיה מסוגל לתת פייט הולם למובילי השוק. הוא פרקטי, מאובזר, חזק, חסכוני ובטיחותי. ויותר מהכל - הוא סקודה. והישראלים, כידוע, אוהבים סקודה.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. בזמן הנכון ?, לדעתי שלוש שנים מאוחר מידי .. (לת)
    גדי, 09-05-2018

  • 2. הנעה כפולה 
    אליהו, 10-05-2018

    כתבתם שגרסת הדיזל לא השתתפה במבחן.
    אך בסירטון רואים בבירור את הסימון 4*4 על ידית ההילוכים!!! ורק בגירסת הדיזל יש הנעה כפולה... אז???

    סגור תגובה

  • 3. הנעה כפולה 
    פחו, 11-05-2018

    מתי יבינו המגיבים שהנעה כפולה 4\4 ללא הילוך כח ומרווח גחון גבוה לא מיועד לשטח, אלה לכביש מושלג או עם קרח.וזה מתאים לאירופה.

    סגור תגובה

  • 4. סקודה 
    מרק, 31-05-2018

    ורק בעיה אחת , סקודה ישראל מייבאים את הדגמים הכי פשוטים. ברשותי למשל אוקטביה 1800 דגם 2017. במקרה הסתכלתי איך נראה הדגם שמייבאים לרוסיה , לא גרמניה ולא אנגליה. רוסיה. תאורת לד בפנסים ראשיים , תאורת אווירה בתוך הרכב , מסך מולטימדיה גמיש וכוד. כל זה כמובן לא קיים בדגם הישראלי. עובדים עלינו בעיניים.

    סגור תגובה

  • 5. סקודה 
    מרק, 31-05-2018

    ורק בעיה אחת , סקודה ישראל מייבאים את הדגמים הכי פשוטים. ברשותי למשל אוקטביה 1800 דגם 2017. במקרה הסתכלתי איך נראה הדגם שמייבאים לרוסיה , לא גרמניה ולא אנגליה. רוסיה. תאורת לד בפנסים ראשיים , תאורת אווירה בתוך הרכב , מסך מולטימדיה גמיש וכוד. כל זה כמובן לא קיים בדגם הישראלי. עובדים עלינו בעיניים.

    סגור תגובה

חזור למעלה