דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגה ראשונה: מיצובישי טרייטון פרו

Getting your Trinity Audio player ready...

מיצובישי פאג'רו: מודל לחיקוי?

מיצובישי טרייטון מוכר לנו היטב. עוד לפני מתיחת הפנים אתגרנו אותו במבחן השוואתי קשוח, ובתחילת השנה פגשנו אותו שוב לאחר שעבר מתיחת פנים מקיפה. במבחן הסולו שערכנו לו התרשמנו משיפור ניכר ברמת הנוחות, הבטיחות וכמובן בעיצוב המוצלח.

מיצובישי טרייטון פרו - צילום רונן טופלברג

לצד הטרייטון הקודם עוד נמכר כאן הפאג'רו הקשוח שזכה לחבילת שדרוגי שטח מתבקשת בשם Pro, אך בשנים האחרונות כבר אין פאג'רו חדש שיוכל להביא את חובבי השטח לאולמות התצוגה - ובמקום זאת החליטו אנשי מיצובישי להשיק חבילת שטח ייעודית לטרייטון, כך שתוכלו לקבל את הטנדר שלכם מאובזר לשטח ומאושר כחוק היישר ממחסני היבואן.

מיצובישי טרייטון פרו - צילום רונן טופלברג

במהלך שלבי הפיתוח של חבילת השטח אנשי כלמוביל בחנו גם קיטים מחו"ל, ולטענתם הם היו "ייעודיים" מידי לשטח ולא הצליחו לשלב בצורה טובה בין שימושים יום-יומיים ליכולות שטח. עוד הובטח לנו שהם למדו היטב מהניסיון שנצבר עם הפאג'רו "פרו" והערכה החדשה עברה עשרות התאמות וכיולים, נסיעות הלוך וחזור, הצלבות וטיפוסים, עד שהגיעו לנוסחה המדויקת שנמסרה לנו אחר כבוד ביום הנהיגה. וכדי להבין את גודל השינוי - לצד שני מיצובישי טרייטון "פרו" מדוגמים, התייצבו גם טרייטונים רגילים לחלוטין.

מבחוץ ומבפנים

אולי זה לא החלק הכי חשוב כשחושבים על חבילת שטח, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שהשדרוג החיצוני של חבילת ה-Pro החדשה משדרג את ההופעה והטרייטון החתיך נראה כאילו עבר אימון אישי אצל מישל טרוני.

מיצובישי טרייטון פרו - צילום רן סגל

זה מתחיל מהצביעה. הג'אנטים המקוריים נשלחו לצביעה שחורה ואיכותית (אבקה), זאת מכיוון שליצרן לא היו חישוקים שחורים בצבע מט והיבואן רצה לשמור על האיכות של המקור. גם הגריל הקדמי וקשת הזיווד (הוורסטילית) נצבעו שחור מט ואת סמל מיצובישי הקדמי דווקא צבעו בשחור מבריק כדי להבליט אותו על רקע הגריל. את מדרגות הצד המפונפנות החליפו מדרגות צד צרות וקשוחות יותר כשסמלי Pro בצידי הרכב ובדלת הארגז סוגרים את הפינה. התוצאה הסופית בהחלט נאה ומוסיפה למראה הקשוח.

מיצובישי טרייטון פרו - צילום רן סגל

בכל הנוגע לשדרוגי השטח, וזה באמת מה שמעניין כאן, בסיועה של סדנת "אספיר" קיבל הטרייטון מיגון מלא (6 חלקים), כמה מלא? כזה שמגן אפילו על צינורות הבלם בסרן האחורי. המפרט של החבילה כולל גם צמיגי שטח, כשבגרסת Desert יש צמיגי BF Goodrich ובגרסאות ה-Dakar וה-Dakar SE ישנם צמיגי פירלי Scorpion; יש גם הגבהה מקסימלית של 2 אינץ' כפי שמאפשר החוק עם קפיצי פדרס מלפנים (מאחור קפיצי עלים כמובן) וארבעה בולמי בילשטיין שעברו לא מעט התאמות על שלל אופציות השסתומים. גם אם תבחרו לשדרג עוד את חבילת ה"פרו" שלכם עם פגושי מתכת וכננת, ידעו במיצובישי לכייל את הבולמים בהתאם למשקל שהתווסף. שאפו.

מיצובישי טרייטון פרו - צילום רונן טופלברג

דרך אגב, יתרון נוסף הוא שבמסגרת האחריות הרוכשים יקבלו שירות תחת קורת גג אחת ויחסך הצורך לפנות לספקים חיצוניים. בעתיד יציע היבואן שדרוג נוסף, ערכת Pro Trip עם כל מה שתצטרכו לטיול שטח משפחתי ויחד עם "אספיר" יוצע אבזור נוסף שיתאים להתקנה על קשת הזיווד.

מיצובישי טרייטון פרו - צילום רונן טופלברג

על הכביש

מיצובישי טרייטון המחודש שדרג את איכות הנסיעה, אם זה בזכות בידוד רעשים עדיף ונוחות נסיעה טובה יותר. גם הטרייטון פרו עושה עבודה טובה בכבישי הארץ. הוא אמנם מרגיש נוקשה יותר ועוד נרחיב על כך כשנגיע לשטח, אבל אין בעיה להסתדר איתו גם ביום-יום. בנושא נוחות הנסיעה מאחור היתה מחלוקת, אבל כך או כך לא מדובר ברכב משפחתי; לטרייטון עדיין יש שלדת סולם שמספקת נסיעה קופצנית משהו.

צמיגי השטח כהרגלם מייצרים רמת רעש גבוהה יותר מצמיגי כביש. צמיגי הפירלי "סקרופיון" של גרסאות ה"דקאר" עושים עבודה טובה באיזון בין היכולות בשטח לכביש. צמיגי ה-BF פחות שקטים.

מיצובישי טרייטון פרו - צילום רונן טופלברג

בשביל

בנסיעת שבילים הפרו מרגיש נוקשה יותר ופחות נוח ממקבילו הסטנדרטי, אבל ברגע שמגבירים את העומס על הבולם, למשל בנסיעה מהירה יותר, המצב משתפר והטרייטון פרו מגהץ את השבילים המהירים בצורה עדיפה. אחרי שגם התאמנו את לחץ האוויר לנסיעת שטח (כ-24 PSI) המצב השתפר עוד יותר.

ל"פרו" יש חיסרון נוסף: במקרה ותעמיסו עליו את המקסימום המותר (עד 1,030 ק"ג בגרסאות ה"דקאר") - תחושו פגיעה מסוימת בנוחות ובאיכות הנסיעה, פשוט כי אי אפשר לנצח את הפיזיקה עם רכב שגבוה בכ-5 ס"מ.

מיצובישי טרייטון פרו - צילום רונן טופלברג

בהצלב

לאותה נוחות נסיעה שנפגעה יש גם צד חיובי – הריסון. לפעמים כיול רך יותר יהיה עדיף בכל הנוגע לשיכוך פני הדרך, אבל בשטח אחרי מדרגה או רצף בורות לא נרצה שהרכב ימשיך בנדנוד – לא רק כדי לא לפגוע בחלקי מרכב, אלא גם כדי לשמור על איזון.

מיצובישי טרייטון פרו - צילום רונן טופלברג

לטרייטון מהלך מתלה מכובד, וגרסת הפרו משדרגת עוד קצת את היכולת להימנע מהצלבות מיותרות. למען האמת, גם כשניסינו להצליב אותו "בכוח" הוא לא מיהר להיכנע. ובכל זאת, מגיע גם הרגע הזה של גלגל (או שניים) באוויר וברוב המצבים מערכת בקרת המשיכה ונעילות הדיפרנציאל פועלות בצורה טובה והטרייטון פרו עובר לאתגר הבא.

מיצובישי טרייטון פרו - צילום רונן טופלברג

גם מערכת בקרת הירידה במדרון (רק בגרסאות הדקאר) עובדת בצורה טובה ומתקבעת אוטומטית על 2 קמ"ש לערך. אין בעיה למנן את המהירות עם טיפה גז או נגיעה עדינה בבלם שתאותת למערכת להגביר או להוריד מהירות.

יחידת ההנעה החדשה של הטרייטון המחודש (2.2 ליטרים עם 150 כ"ס לעומת 2.4 ליטרים עם 154 או 181 כ"ס בעבר) לא אכזבה גם הפעם. האופי ליניארי והכוח זמין בזכות תיבת 6 הילוכים חדשה (5 בעבר), אך בכל זאת הורגשה השהייה מסוימת מרגע הלחיצה על דוושת ההאצה.

מיצובישי טרייטון פרו - צילום רונן טופלברג

נציין כי גרסת ההנעה הכפולה הבסיסית "דזרט" מצוידת בבורר Easy Select לנסיעת שטח עם נעילת דיפרנציאל אחורית, בעוד לגרסאות ה"דקאר" ישנו בורר Super Select המעניק בנוסף גם נעילת דיפרנציאל מרכזית. להשוואה בין גרסאות ה-4X4 >>

מיצובישי טרייטון פרו - צילום רן סגל

לצד אותם טרייטונים משופרים, הצטרפו לנהיגה כאמור גם מספר טנדרים במפרט המקורי. גם הם עברו את אותו מסלול בדיוק, אבל במקומות בהם הטרייטון הסטנדרטי מעט התקשה, הדגם המשופר בהחלט עבר בקלות רבה יותר. הצמיגים הקשוחים מעניקים עמידות גבוהה יותר, מיגון הגחון מאפשר לעיתים לקיחת סיכונים במקומות מסוימים וההגבהה - ובכן, היא מרחיקה את הרכב מפני הקרקע, שזה תמיד טוב.

מיצובישי טרייטון פרו - צילום רונן טופלברג

סיכום

נציגי היבואן מציינים כי צפי המכירות של גרסת ה-Pro עומד על עשרות בודדות (לעומת מאות משאר הגרסאות). זה הגיוני: מרבית רוכשי הטנדרים זקוקים לרכב עבודה, ולא מחפשים הרפתקאות בטיולי השטח. מה גם שגרסת הבסיס של הטרייטון מציעה יכולות שטח טובות מאוד לכשעצמה. אך אלו שיבחרו בחבילה יהנו מתוספת לא מבוטלת ליכולות הרכב, יחד עם מראה קשוח יותר בתמורה לתוספת של קצת פחות מ-10% למחיר הרכב.

מיצובישי טרייטון פרו - צילום רן סגל

זאת מכיוון שכרגע חבילת השטח מוצעת במחיר של 20,000 שקלים - מחיר בהחלט הוגן שגם חוסך את הצורך בהתרוצצות אחרי התקנות עצמאיות ומעניק שקט נפשי בדמות האחריות של היבואן. בהמשך (כרגע לא ברור מתי) המחיר יעלה ל-35,000 שקלים. כך או אחרת, מגיעות מחמאות ליבואנית על תשומת הלב שהיא מעניקה לחובבי השטח, גם אחרי עידן הפאג'רו.

לצפייה בכל דגמי מיצובישי בישראל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה