דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס GLE קופה החדש - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

לקח למרצדס זמן להגיב לב.מ.וו, שהביא לעולם מותגי היוקרה את השילוב הזה, קרוסאובר-קופה. אבל עכשיו לא רק שהשניים כבר הפכו מתחרים ותיקים בתחום הזה, אלא שזמן קצר אחרי שפגשנו כאן את הדור החדש (השלישי) של ב.מ.וו X6, אנחנו זוכים לנהוג בדור החדש (השני) של המתחרה, מרצדס GLE קופה.

הז'אנר הזה כבר כמעט ותיק בעולם הרכב, אבל השאלה עדיין עומדת באוויר: האם זהו יותר "קרוסאובר" (=גדול וגבוה, קצת מחוספס, עם עיצוב ונוכחות מאצ'ואיסטים-משהו) או שהוא יותר "קופה" (=כלי רכב מהיר ומעודן בעיצוב אנין). אצל ב.מ.וו, למשל, נראה שהם הלכו על כיוון של יותר קרוסאובר, עם נוכחות שלא מפסיקה להעסיק אותך וחוויית שימוש כמעט זהה לזו של קרוסאובר מן-המניין, X5. איך זה ב-GLE קופה?

לפני שנתחיל, ראוי לשים אצבע גם על הבדל סמנטי בין השניים: אצל ב.מ.וו הרכב מבוסס על ה-X5, אבל קוראים לו אחרת, X6. אצל מרצדס הוא אינו מוצג כרכב נפרד, אלא כגרסת הקופה של GLE.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מרצדס GLE קופה


מרצדס GLE קופה, דיזל 3.0 ליטרים 272 כ"ס, אוט' 9 הילוכים, מ-679,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה ועידון כללי

נוחות על בורות ושברים

מערכות בטיחות

עיצובי "כאילו" לאגזוזים ולגריל

DNA של קופה במרכב קרוסאובר

  גישה אל המושב האחורי

מרצדס GLE קופה

עיצוב

לא סוד הוא שבעולם הקרוסאובר ובעולם הקופה, העיצוב הייחודי הוא אחד המאפיינים המשמעותיים ביותר. קל וחומר - בעולם הקרוסאובר-קופה. הדמיון כאן ל-GLE אינו גדול מדי והרכב מקבל אופי משל עצמו, אפילו אופי שונה מהרגיל במרצדס, בטח בעולם הקרוסאוברים שלהם. כמעט מכל זווית שמסתכלים על ה-GLE קופה הוא קמור-עגלגל. 

הגג המשתפל לא מייצר קו בסגנון סדאן, אלא משהו הרבה יותר הרמוני ומעודן, גם ביחס לדור הקודם, קצת "ליפטבק". התחושה הכללית היא שלא מדובר באובר-קרוסאובר, אלא בעידון שלוקח את העיניים, לפחות קצת, לכיוון המעודן של תצורת הקופה, גם אם במרכב שהוא בכל זאת גבוה מאוד.

מרצדס GLE קופה

גרסת המבחן היא ה-AMG Line+ שנהנית מפריטי עיצוב ייחודיים, הבולטים שבהם הם הגלגלים - לא פחות מ-21 אינץ', שעדיין מצופים בכמות גדולה מאוד של גומי. במלים אחרות, הגלגלים ענקיים ועתירי נוכחות. סביב הרכב לא מעט פריטי עיצוב לא-אותנטיים, כמו גריל הפלסטיק בציפוי-כרום או "פתחי האגזוז" הפלסטיים-בציפוי כרום, שאינם פתחי אגזוז, אלא אטומים מעבר להיכן שהעין משגת.

לעומת העיצוב החיצוני שבוחר יותר ב"קופה" ופחות ב"קרוסאובר", עיצוב הפנים הוא קרוסאובר מ-א' ועד ת'. ליתר דיוק, עיצוב הפנים ב-GLE קופה זהה כמעט לזה שבאח, GLE. את ה-GLE בחנו כבר וכדי לקבל את הפירוט הרחב בעניין אפשר לעיין במבחן ההוא. ה"קרוסאובריות" שבעיצוב כאן מתאפיינת בזקיפות הפאנל הקדמי ובשימוש ברכיבים זוויתיים וחסונים, כמו ידיות האחיזה המאסיביות, ידית ההילוכים הפלסטית מאחורי ההגה ופתחי המיזוג הבולטים. הכפתורים השונים, על ההגה, על הדלתות ובשאר תא הנוסעים עטויים מתכת איכותית ונעימה מאוד למגע. עיצובי הקופה אצל מרצדס, כמו E קופה או S קופה מכוונים לאופי הרבה יותר זורם ומעודן ופחות מסוקס וקשוח.

במלים אחרות, העיצוב החיצוני קופה, עיצוב הפנים - קרוסאובר.

מרצדס GLE קופה

תא הנוסעים

מערכת המולטימדיה כאן עשירה מאוד הן בשטח-צג ברזולוציה גבוהה והן במערכת השליטה MBUX, שמאפשרת לשלוט בכל מיני מערכות באמצעות ההכרזה "היי מרצדס". בכלל, השליטה על המערכת מטופלת כאן באינספור רמות: אפשר לשלוט בה באופן נרחב דרך כפתורי מגע על ההגה, פאנל מגע מצוין בין המושבים וכמובן - באמצעות מסך המגע עצמו.

מול עיני הנהג נמצא אחד מצגי ה"תצוגה עלית" המשובחים שנתקלתי בהם, עם אפשרויות קלות מאוד להתאמה אישית. הצג הוא למעשה לוח מחוונים מלא, עם כל המידע שנרצה - מהירות, צריכת דלק, מצב הרכב בשטח, נתוני המולטימדיה, ניווט, מערכות בטיחות וכו'. 

מרצדס GLE קופה

גרסת המבחן צוידה במושבים ספורטיביים בגוני שחור-לבן שאי אפשר להתעלם מהם. הם משלבים בין נוחות טובה - לא רכה מדי ולא קשה מדי, ובין תמיכה טובה לכל הגוף. שלל אפשרויות כוונון מאפשרות לנהג להשיג תנוחת נהיגה שולטת ולא מעייפת גם אחרי שעות נסיעה.

אבזור הבטיחות בגרסת ה-AMG ליין + שבה אנחנו נוסעים כולל את כל החבילה - בלימות חירום, התרעות והתערבות למניעת תאונה בכל מיני סיטואציות וגם מערכות השמירה על הנתיב ובקרת השיוט האדפטיבית. בכמה מדגמי מרצדס, וגם כאן, אפשר לסמן עם ידית האיתות על כוונה לעבור נתיב ואז קורה דבר מופלא: כלי הרכב מוודא שהנתיב שלידנו פנוי (או מחכה לו שיתפנה) ואז עובר נתיב באופן אוטונומי.

מרצדס GLE קופה

מסקרן לבדוק את שורת המושבים האחוריים ב"קרוסאובר קופה", כיוון שההבדל המבני המשמעותי ביותר בינו ובין גרסת הקרוסאובר - בגג המשתפל שעשוי לפגוע במרחב מאחור. באופן חריג, גם בסיס הגלגלים של הקופה קצר מזה של ה-GLE הרגיל. הגישה אל המושבים האחוריים אינה קלה במיוחד, כיוון שמסגרת הדלת דורשת ממבוגרים להוריד את הראש יותר מהמקובל. עם זאת, בפנים מרווח מאוד. גם מבוגרים בגובה של 1.85 מ' יסתדרו מצוין, אפילו לנסיעה ממושכת. ליושבים אין בקרת אקלים נפרדת על פתחי המיזוג, אבל יש נוריות קריאה.

מרצדס GLE קופה

תא המטען פשוט יחסית (וו תלייה בודד, אין אפשרות להפיל מאחור את המושבים), אבל המבנה שלו נהדר - רף ההעמסה נמוך יחסית, התכולה שלו גדולה מאוד והמבנה עושה את התכולה לנגישה. גם הכיסוי של התא מסיבי וקל מאוד לתפעול. גרסת המבחן מצוידת במתלי אוויר ועל כן אפשר בלחיצת כפתור להנמיך עוד יותר את המרכב כדי להקל את ההעמסה (אבל היות שההנמכה לוקחת זמן וגם כך הרף נגיש, לא נראה שתרבו להשתמש בזה).

מרצדס GLE קופה

נוחות נסיעה

נהיגה ב-GLE קופה בעיר עשויה לאתגר מצד אחד, הן בשל המידות הגדולות של הרכב והן בשל חלון אחורי סמלי וקורות עבות. עם זאת, מערכת חניה אוטונומית משובחת ושלל חיישנים ומצלמות מכל מיני זוויות, הופכים את הניווט, גם בין סמטאות העיר, לפשוט וקל.

למרות הגלגלים הענקיים כאן - רכיב שלעתים תכופות פוגע בנוחות הנסיעה, זו נותרת משובחת ביותר. מתלי האוויר מסייעים לנתק בעדינות את יושבי הרכב מפני הכביש, במהירויות עירוניות ובינעירוניות, דבר שתורם לתחושה הרבה יותר "קופה"ית מאשר "קרוסאובר"ית. עם זאת, וכמו במתלי אוויר שונים אחרים, בורות ובליטות קשות המערכת אינה מרחיקה מהנוסעים ומרגישים אותם היטב.

מרצדס GLE קופה

במהירויות בינעירוניות המרכב אינו מנותק מרעשי דרך (גלגלי הענק תורמים לכך) ורוח, אולם זו סביבה נינוחה ונעימה מאוד לשיוט. המרכב משדר הרבה יציבות ובטחון, המושבים נוחים ותומכים וגם המפונקים ביותר ירגישו כאן בבית.

מרצדס GLE קופה

מנוע ותיבת הילוכים

את GLE קופה אפשר לקבל בעת כתיבת שורות אלה עם שילוב אחד של מנוע וגיר - טורבו דיזל בנפח 3 ליטרים שמייצר 272 כ"ס ומומנט של 61.1 קג"מ כבר ב-1,200 סל"ד. המשמעות של המומנט האדיר והזמין היא שתמיד יש כוח, לא משנה באיזה שלב אנחנו נמצאים. כטבעו של מנוע דיזל, הוא מתאפיין פחות בהאצות אדירות מהמקום ויותר בכוח זמין תוך כדי תנועה. עדיין ברמזור הוא יהיה כמעט תמיד הרכב המהיר ביותר בסביבה, אבל כשנרצה להאיץ פתאום לעקיפה או להתמודד עם עלייה תלולה, שם יתגלה המומנט הזה במלוא הדרו. בסל"ד נמוך מאוד ובעמידה מרגישים לעתים מעט ובעדינות את החספוס הדיזלי, אבל כשמאיצים מתקבלת מערכת כוח עם חספוס קל שמעניק לנהג בטחון במאגרי הכוח, ועם צליל שהוא קצת יותר בנזין-כוחני מאשר דיזלי.

מרצדס GLE קופה

תיבת ההילוכים כאן היא אוטומטית פלנטרית ולה תשעה הילוכים. היא והמנוע פעלו בהרמוניה וסיפקו חווית קופה, כלומר - מערכת מעודנת ונעימה מאוד, אבל כזאת שתתן לי הררי כוח מיידיים אם רק ארצה.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על כ-9 ק"מ לליטר סולר.

מרצדס GLE קופה

התנהגות כביש

אחד ההבדלים המהותיים בין מכונית קופה קלאסית ורכב קרוסאובר-קופה נמצא בהתנהגות הכביש. מכונית קופה נמוכה וקלה יחסית (לפחות יחסית לקרוסאובר), דבר שמסייע להתנהגות כביש חדה ומדויקת, הגם שלא באופן ספורטיבי-קיצוני, אלא באופן מעודן ואלגנטי. GLE קופה הוא רכב גבוה וכבד יותר, כך שקשה לצפות ממנו שיהיה באמת "קופה", אבל במסגרת המגבלות, הוא דווקא כן עושה את העבודה היטב: אמרנו כבר שהקרוסאובר-קופה הגרמני נעים ובוטח בנסיעה בינעירונית נינוחה, אבל ברגע שרוצים לפנות אל כבישים הרריים ו/או מפותלים, הוא יתנהג למופת - לא ספורטיבי, אבל מדויק מאוד, יציב, אוחז נהדר ומספק לא מעט פידבק טוב מהכביש.

מרצדס GLE קופה

שטח

בכנות, מלכתחילה לא רצינו להוריד מרצדס שעולה יותר מ-700 אלף שקלים לנסיעת שטח, אבל נתוני הנייר שלו מגלים שאפשר בהחלט לעשות זאת. מרווח הגחון הוא כ-20 ס"מ ובזכות מתלי האוויר אפשר לשנות אותם למצב "שטח" ולהגביה את המרכב במספר סנטימטרים נוספים. הוסיפו לזה מערכת הנעה לכל הגלגלים, את מנוע הדיזל עתיר המומנט ומערכת בקרת יציבות מותאמת לשטח, ותקבלו רכב שמאפשר נסיעה בתנאים הרבה יותר קשים מכפי הנראה.

מרצדס GLE קופה

סיכום

מתחת לפני השטח, מרצדס GLE קופה הוא גרסה של מרצדס GLE, כלומר רכב פנאי יוקרתי איכותי, בתצורה מעט שונה מהרגיל, אך עם אותם רכיבים מכאניים. עם זאת, ישנם בכל זאת הבדלים מהותיים ביניהם.

אולי ההבדל בין גישת ב.מ.וו וגישת מרצדס לתחום הקרוסאובר-קופה לא רק סמנטית. לעומת ב.מ.וו שלקחו את ה-X6 להיות עוד יותר ראוותני ומסוקס מה-X5, אצל מרצדס לקחו את נוסחת ה"קרוסאובר קופה" לכיוון יותר "קופה", מול התחרות וגם יחסית לדור הקודם. עיצוב הפנים והממדים מבהירים שמדובר בקרוסאובר (והוא אכן גרסת הקופה לקרוסאובר), אולם העיצוב החיצוני והעידון הכללי שבחוויית הנסיעה, מספקים ל-GLE קופה פרשנות חדשנית למכונית הקופה.


לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה