דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי אקליפס קרוס - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



למיצובישי יש היסטוריה של רכבי שטח הגונים - בעיקר פאג'רו בתחום רכבי השטח הגדולים, לנסר איבו בתחום רכבי הראלי ובישראל - לא היסטוריה, אלא היסטריה של בעלי משפחות גדולות, שקונים אאוטלנדרים-7-מושבים כאילו אין מחר.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מיצובישי אקליפס קרוס


מיצובישי אקליפס קרוס, טורבו-בנזין 1.5 ליטר, רציפה, 163 כ"ס, 148,900 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב ייחודי

ריסון פגמים בכביש

מנוע ותיבת הילוכים

צריכת דלק

נוחות מושבים ומרחב פנימי

  ראות לאחור

צפייה בתוכן מיצובישי אקליפס קרוס - מבחן וידאו



לאחרונה מרחיב מיצובישי בישראל ובעולם את היצע דגמי הפנאי שלו, כדי לאתר את כל הלקוחות האלה שמחפשים עכשיו משהו גבוה עם עיצוב ואופי. תחילה הגיע לכאן ה-ASX הקומפקטי, שמבוסס על האאוטלנדר. אתם יכולים לקרוא את המבחן שערכנו עליו כאן. כעת אפשר לרכוש בישראל את האח הבינוני-בגודלו, בין האאוטלנדר וה-ASX ושמו - מיצובישי אקליפס קרוס. גם הוא, אגב, מבוסס על האאוטלנדר.


עיצוב

כבר מהצצה על האקליפס קרוס, אפילו מקילומטר, אפשר לראות שזהו הרכב, משלושת המיצובישים, שמיועד למי שרוצה שלא יפספסו אותו. העיצוב שלו מוחצן מאוד, אפשר לראות זאת בזוויות החדות מאחור, שכאילו לקוחות מרכב קופה-קונספט, בחלון האחורי המפוצל עם המגב האחורי הנסתר והתאורה האחורית בפיצול, וגם בעיצוב הכללי שנותן תחושה כאילו מדובר בעיצוב של שתיים או שלוש שכבות, זו על גבי זו.

עיקר תשומת הלב היא מאחור, אבל גם מלפנים לא חסרה בולטות. החזית היא גרסה מבריקה וחדה של פרונט-מיצובישי העדכני והיא ממשיכה במידה רבה את קו החלונות הזוויתי-מאוד. זאת כחלק מהתחושה הכוללת הקובייתית-רובוטריקית.

בתוך תא הנוסעים, כל העתידנות מהחוץ מקבלת פרשנות יותר נעימה ופרקטית. הוא כן נראה הרבה יותר זוויתי ומוחצן יחסית לרוב המתחרים שלו, וגם איכות החומרים בפנים לא תמיד מרשימה. ובכל זאת, תא הנוסעים הזה משדר תחושה יותר מוכרת ונעימה.

רכיב משמעותי בעיצוב הוא ים הכפתורים. במערכת המיזוג לבדה יש 14 כפתורים, על ההגה 13, משמאלו 11 כפתורים אחרים, עוד 11 על דלת תא הנהג ועוד עשרה על הקונסולה של ידית ההילוכים. העומס הזה מפריע לעתים להתמצא בתפעול הרכב, בעיקר תוך כדי נסיעה.

רכיב נוסף שצריך להתרגל אליו הוא משטח השליטה במערכת המולטימדיה. במיצובישי בחרו לאפשר לנהג ולנוסעים לתפעל את המולטימדיה, לפי בחירתם, ישירות על המסך או באמצעות המשטח. מדובר בשטח שעליו אפשר להסיט את האצבע או ללחוץ. הוא לא מאוד אינטואיטיבי, אבל כשמתרגלים, עבור חלק מהמשתמשים התפעול דרכו יהיה נוח יותר מאפשר תפעול ישירות על המסך.

מיצובישי אקליפס קרוס


תא הנוסעים

גרסת הפרימיום שנבחנה צוידה במושבים מרופדי עור. מאוד אהבנו את המושבים הללו. הם רכים ונעימים ועדיין תומכים ומוצקים, שילוב מצוין ולא רגיל ברמות המחיר הללו. מושב הנהג צויד בכוונון חשמלי (מושב הנוסע לא) שסייע להגיע לתנוחת נהיגה טובה.

הדלת למושבים האחוריים נפתחת לרווחה ומנגישה לנוסעים מושבים אחוריים שהם מרווחים ממש. זאת כל עוד לא מדובר בנוסעים גבוהים מדי, בשל מרווח הראש המצומצם כתוצאה מעיצוב הגג בסגנון קופה. לברכיים יש המון מקום וזה אחד מכלי הרכב במיינסטרים שיכולים להסיע בנוחות יחסית שלושה מבוגרים, לא גדולים מדי, מאחור.

המושבים עצמם נוחים וטובים, והם רבי אפשרויות: אפשר לשנות את זווית הגב, כדי לשפר את נוחות הנסיעה, ואפשר גם להסיט את המושבים על מסילה קדימה ואחורה, כדי לבחור בין נפח תא המטען ובין מרווח רגליים. היינו שמחים לו היו כאן פתחי מיזוג ולו קו החלונות העליון היה גבוה יותר, כדי שמבוגרים יוכלו גם להציץ החוצה.

מרבית דגמי מיצובישי אקליפס קרוס מצוידים בכמה וכמה מערכות בטיחות: בכולם יש 7 כריות אוויר, כלומר - גם אחת לברכי הנהג ומערכת בלימה אוטונומית עד 80 קמ"ש (בשתי הגרסאות העליונות עד 180 קמ"ש). מלבד אינטנס הבסיסית ישנה בקרת שיוט שומרת מרחק - קצת יותר מדי מרחק, שממשיכה לפעול גם אם בפקק הגענו באופן רגעי לעמידה. בשתי הגרסאות העליונות, פרימיום ועלית, ישנה התראה על רכב בשטח המת.

בגרסת המבחן הרכב צויד בכמה וכמה מערכות עיצוב ונוחות - תאורת LED ראשית, חלון מפוצל בגג (שהחלק הקדמי בו נפתח לרווחה) וגם תצוגה עלית, שמשום מה נהגים גבוהים אינם יכולים לראות אותה, למרות כפתורי הכוונון.

תא המטען אינו מהגדולים בקבוצה וגם רף ההעמסה שלו מעט גבוה, אבל הוא בנוי בצורה נעימה והמרחב הפנימי שלו נגיש. בצדי תא המטען ישנם תאי אחסון נוחים.

מיצובישי אקליפס קרוס


נוחות נסיעה

נוח לתמרן את האקליפס קרוס בעיר. ההגה קליל (ומתקשה במהירות גבוהה) וגם הראות קדימה טובה. כדי לראות מה קורה מאחור אפשר ליהנות ממראות צד גדולות וטובות, אבל הצצה במראה המרכזית מגלה את החלון המפוצל, שמכביד מעט על הראייה אחורה. מזל שבכל הגרסאות ישנה מצלמת נסיעה לאחור, שמסייעת בהחלט.

רמת הנוחות הבסיסית, בתנאים טובים - מצוינת. הוא רך ומשרד תחושה נעימה בנסיעה. כשיש פסי האטה וכל מיני טלטלות אחרות, הפגמים הללו עוברים כמעט כמו שהם לתוך תא הנוסעים.

במהירות בינעירונית רמת הרכות ממשיכה להיות נעימה, לא רכרוכית אלא משרה שלווה. שם מרגישים פחות את הטלטלות הגדולות, אבל מרגישים רעידות קבועות מהכביש. במהירויות הללו שומעים גם רעשים, בעיקר מהרוח.

מיצובישי אקליפס קרוס


מנוע ותיבת הילוכים

התרגלנו כבר למנועים קטנים שזוכים להגברת העוצמה באמצעות מגדש טורבו. זהו גם הסיפור כאן, באקליפס קרוס. המנוע הוא בנפח של 1,500 סמ"ק, אך בעזרת מגדש טורבו הוא מייצר 163 כ"ס מכובדים. מעבר לנתונים היבשים, הוא מעניק תחושה נמרצת ורעננה, מין נחישות להגביר כוח ומהירות ברגע שמבקשים ממנו.

את הנכונות הזו ניתן לזקוף גם לטובתה של תיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה. זו מצליחה להיות גם וגם: גם לנצל היטב את כוח המנוע בזכות אינסוף יחסי ההעברה, וגם לא לתת את התחושה הלא נעימה שתיבות הילוכים רציפות מעניקות לעתים. התיבה מגיבה מהר לדרישות הנהג ומשלימה את המנוע היטב.

בגרסת העל, עלית, כוחו של אותו מנוע מופנה לכל ארבעת הגלגלים. זאת כדי לשפר הן את המשיכה והאחיזה בתנאים חלקלקים והן כדי לשפר את יכולתו של הרכב לנסוע בשבילים בפרט ובתנאי שטח בכלל.
צריכת הדלק בגרסת ה-2X4 היתה כ-9 ק"מ לליטר במהלך המבחן, מתחת לממוצע בתחום. ה-4X4 צפויה לצרוך יותר דלק.

מיצובישי אקליפס קרוס


התנהגות כביש

אחיזת הכביש של מיצובישי אקליפס קרוס מצוינת. הדבר מייצר תחושת בטחון בקרב הנהג והנוסעים בתנועה מהירה. נוסף על כך, ההגה מתקשח בנסיעה מהירה, כדי להעניק מעין היזון חוזר לפעולת הנהיגה. עם זאת, ההקשחה אינה הופכת את הרכב לספורטיבי וגם לא העובדה שהנהג מרגיש מעין עיכוב בין פעולת הנהיגה ובין תגובת הרכב.


שטח

מרווח הגחון של אקליפס קרוס (18 ס"מ) קטן מזה של ה-ASX הקטן יותר, אבל טוב יחסית למקובל בקבוצה הזו. בכך אפשר לצאת איתו לנסיעת שבילים שאין בה יותר מדי תלילות או רטיבות. מי שמעוניין לנסוע יותר מעבר לאספלט, יכול לרכוש את גרסת העל, עם ההנעה לכל הגלגלים, ואז תשתפר משמעותית היכולת לנסוע לעומק השטח, בשבילים מסוגים שונים.

מיצובישי אקליפס קרוס


סיכום

יש מי שבזים לעיצוב הרכב. "תן לי שייקח אותי בשלום, בלי לבזבז יותר מדי כסף, יודע מה? שגם יהיה נוח". אבל אחד הרכיבים הכי משמעותיים בקבוצת רכבי הפנאי הוא איך שהם נראים. אנשים רוצים ליהנות מהעיצוב בכל פעם שבה הם ניגשים לרכב ומעצבים רבים עושים מאמצים לפנק את הציבור גם בתחושה הזו.

וזה פן מעניין במיצובישי אקליפס קרוס. גם אם לעתים אפשר לשפר את רמת הנוחות, צריכת הדלק או מרווח הראש מאחור, יש בו כמעט כל מה שצריך בשביל רכב פנאי משפחתי מן המניין - מנוע חזק, מרחב פנימי טוב והתנהגות בטיחותית. ולצד כל זאת, הוא משדר המון ייחוד, פריצה מהשגרה ועיצוב שישבור את הקרח בפגישות הקרובות שלכם.

לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה