דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחן השוואתי: סקודה אוקטביה מול רנו גרנד קופה

Getting your Trinity Audio player ready...




במשך לא מעט שנים, משפחתית מבית רנו או סקודה היתה יכולה להיחשב למתמודדת רצינית על ראשות קטגוריית המכוניות המשפחתיות בלי להשפיל מבט. סקודה אוקטביה תמיד נחשבה למכונית סולידית שעושה כמעט הכל מצויין, ולרנו פלואנס (ולמגאן בשעתה) תמיד היה איזשהו X פקטור.


סקודה אוקטביה ורנו גרנד קופה

התחזקות המכוניות ההיברידות, בראשות יונדאי איוניק וממש לאחרונה גם טויוטה קורולה, שינתה את התמונה. בתוך שנה וחצי האיוניק הפכה למכונית הנמכרת בישראל והטויוטה כנראה תהיה קרובה אליה מאוד השנה. אחרי שעימתנו לאחרונה בין השתיים האלו, נוכחנו לדעת ששתי המשפחתיות האירופיות לא מרימות ידיים. הסקודה תמיד זכתה אצלנו לביקורות חיוביות ואילו הרנו זכתה לאחרונה למנוע חדש ומסקרן, שפותח בשיתוף מרצדס וכבר הספיק להרשים אותנו במבחן הסולו. המנוע הזה מספיק מוצלח כדי להעמיד אותו מול גרסת ה-1.5 ליטר טורבו המצוינת של הסקודה למבחן שמדבר על ביצועים - אבל ממש לא נעצר שם.

להשוואת נתונים: סקודה אוקטביה מול רנו גרנד קופה >>

עיצוב

בסעיף הזה ממש לא כיף להיות אוקטביה. המשפחתית הצ'כית היא מכונית מכובדת ומרשימה. הקווים הרבועים וסרחי העודף מזכירים קצת קופסת נעליים – אבל כזו אלגנטית. החזית עם הקווים החדים נראית כמו משקפיים אופנתיות על בחורה קצת חנונית.

סקודה אוקטביה

הרנו לידה היא חתיכת הופעה. אם לא היינו יודעים את המחיר של המכונית היינו מהמרים שמדובר ברכב מנהלים. הרבה מזה הודות לקווים ארוכים, כיתובי גרנד קופה גדולים ואלגנטיים וגג משתפל. מקדימה ומאחור יש שלל אורות לד שמעצימים את החוויה הנוצצת. כן, הגרנד קופה היא מהמשפחתיות היותר מרשימות למראה בסביבה.

רנו גרנד קופה

העיצוב המרשים נמשך גם בפנים. כמו ברכבי יוקרה מסויימים, במרכז הדשבורד של הצרפתייה ניצב מסך מגע גדול ואנכי. שילוב צבעים במושבים מעצים את התחושה היוקרתית. בצ'כית העיצוב שמרני מאוד, אפקטבי ויעיל. שום דבר מרגש לספר עליו בבית.

סקודה אוקטביה מול רנו גרנד קופה

אבזור ותפעול

אני מבקש מכם, בכל לשון של בקשה, אנא התעלמו מהציונים שנתנו לרכבים בסעיף הזה. עשינו את זה כי חייבים, אבל הפעם הסיפור שונה. אנחנו תמיד נותנים ציון המבוסס על הנדסת אנוש ואבזור, אבל שני הרכבים, כל אחד בדרכו, עושים משהו אחד נפלא ומשהו אחר איום ונורא. בואו נתחיל.

יש משהו קצת לא תואם ביחס שבין אבזור וכוח בסקודה וברנו. כדי להגיע לגרסה שתהיה דומה במחיר לגרנד קופה ותצטייד במנוע ה-1.5 ליטרים החזק, צריך להתפשר ולבחור בגרסה הבסיסית ביותר מבחינת אבזור (אמבישן). תוכלו לעלות לרמת אבזור גבוהה יותר אם תוותרו על המון מומנט וסוסים ותקחו גרסת הליטר החלשה יותר או, כמובן, אם תעלו ברמת המחיר. אבל אפילו אם תחליטו לקחת את הסקודה המאובזרת ביותר יהיה לה קשה להתמודד עם רמת האבזור המפנקת במיוחד של הרנו. בואו נדבר רק על דברים שאין בצ'כית: ריפודים משולבי עור, לוח מחוונים דיגיטלי, חיישני חנייה מלפנים, פנסי לד, גג שמש, חישוקי 18 אינצ', פתיחת תא מטען בהושטת רגל ובטח יש עוד כמה דברים ששכחנו. גם בגרסת האבזור הגבוהה של הסקודה, שהגיעה בפועל למבחן ועולה הרבה יותר מהצרפתיה, רבים מהפריטים שיש ברנו לא נמצאו. ממש לא כוחות.

סקודה אוקטביה

נקודה אחת שמאוד אהבנו בסקודה היא מערכת תיקון הסטייה שאינה מוצעת ברנו... וחבל, ממש חבל שלא. כי הצד השני של המטבע מחכה ממש מעבר לפינה. הנדסת האנוש של הסקודה היא ההפך הגמור של האבזור. כמעט כל פעולה במכונית הצ'כית היא אינטואיטיבית ופשוטה. הכפתורים הפיזיים גדולים ונוחים לשימוש, מסך המולטימדיה מגיב מהר ורוב הפונקציות מסודרות בו באופן לוגי וברור. פה ושם יש פספוסים כמו כפתורי קיצור הדרך מסביב למסך, אבל הלוואי וכל רכב היה כל כך נוח לתפעול.

הרנו היא ההפך המוחלט. הצרפתייה נופלת במקום בו צרפתיות בעבר, אבל הפעם הפספוס ממש גדול. המסך המרכזי נראה טוב, אבל כמו מסכים רבים שמנסים להעניק סוג של חווייה הדומה למכשיר נייד, גם כאן זה פשוט לא ממש מתאים לנהג שנוסע ב-100 קמ"ש.

רנו גרנד קופה

הכפתורים הפיזיים ברכב קטנים ברובם והכפתורים העגולים היחידים בקונסולה הם של המיזוג ולא של הווליום. המסך מבלבל והעובדה שצריך גלילה לא נוחה כדי להגיע למסך המיזוג היא בהחלט לא עניין של מה בכך.

אבל בסוף צריך לתת ציונים ואיכשהו בסעיף הספציפי הזה כל אחת עושה משהו אחד טוב ומשהו הרבה פחות טוב, כך שלצורך העניין נוצר פה שוויון.

סקודה אוקטביה מול רנו גרנד קופה

שימושיות ומרווח

קשה עד בלתי אפשר לנצח את הסקודה בקרב הנפח. את האוקטביה תכננו במטרה שהיא תהיה מהמרווחות שבקטגוריה, והיא אכן כזו. ועדיין, למרות היתרונות המובנים שלה, לרנו יש הרבה מה למכור.

סקודה אוקטביה

המרווח מלפנים טוב מאוד בשתי המכוניות. תנוחת הישיבה נמוכה יחסית. בשני הרכבים ההגה יוצא רחוק יחסית וקל מאוד למצוא תנוחת ישיבה נאותה. כשעוברים אחורה כל מכונית מציעה אי אלו יתרונות. הסקודה מרגישה מעט יותר רחבה, המרווח לראש ולרגליים מצויין אך האווירה מאחור מרגישה קצת פשוטה. נקודות נוספות לחובתה הן תעלת הינע גבוהה יחסית ובסיס מושב קצר.

רנו גרנד קופה

המראה היפה של הרנו נובע במידה מסויימת מהגג המשתפל שמשווה לה מראה של מכונית "קופה" 4 דלתות. את המחיר משלמים במרווח הראש ואחד הבוחנים שנושק ל-1.80 מ' כבר הרגיש קרוב מדי לתקרה. התחושה מאחור מרגישה טיפה יותר איכותית עם מסגרות כרום לפתחי המיזוג ובעוד מקום או שניים. בסיס המושב ארוך יותר והתמיכה לירכיים עדיפה בנסיעות ארוכות.

בתא המטען, כרגיל, הניצחון ברור. התא של הסקודה גדול יותר, נגיש יותר ומלא פיצ'רים קטנים. באופן מפתיע המצב ברנו לא היה רחוק מדי. התא אף הוא גדול והפתח של דלת הסדאן גדול יחסית.

סקודה אוקטביה מול רנו גרנד קופה

נוחות נסיעה

ההבדלים בין המכוניות בסעיף הנוחות הם הבדלי תפיסה יותר מהבדלים ספציפיים בכיול המתלים. האוקטביה תמיד שאפה להיות יותר מרוסנת ובוגרת בעוד שהגרנד קופה מכויילת באופן יותר רך. קרב קלאסי של גרמניה מול צרפת. וכן, אנחנו יודעים שסקודה הוא מותג צ'כי.

בתוך העיר הרנו לוקחת יחסית בקלות. הרכות הבסיסית מאפשר לה לספוג את רוב המהמורות העירוניות באופן משביע רצון. נקודה חשובה פה היא חתך הצמיגים: הרנו מצליחה להיות יותר נוחה למרות שהגלגלים שלה עוטפים חישוקי 18 אינצ'.

סקודה אוקטביה

הסקודה מציעה חישוקי 16 אינצ' או 17 אינצ' בגרסאות המאובזרות. למרות החתך הגבוה יותר הסקודה מגיבה יותר לשיבושים, זזה על מתליה ומעבירה שיבושים פנימה לנוסעים. היא עושה את זה באופן מרוסן ושקט אך עדיין בסביבה עירונית היא נוחה פחות מהרנו ובאופן ניכר.

היציאה מחוץ לעיר משנה את התמונה. בכביש הבין עירוני הריסון של הסקודה והאופן ההחלטי והמהיר בו היא מגיבה למפגש עם מהמורות הופך את הנסיעה לנוחה יותר. הרנו מצידה זזה על המתלים ומתנדנדת במעבר על מהמורות. לא מדובר בחוסר נוחות אבל התנועה הקבועה מצד המתלים פחות נחמדה מהטיפול המהיר והיעיל במהמורות מצד הצ'כית.

סקודה אוקטביה ורנו גרנד קופה

גם בסעיף בידוד הרעשים האוקטביה מנצחת. בנסיעה בין עירונית לרנו יש יותר רעשים, בעיקר רעשי רוח ודרך. האוקטביה לא שקטה ועל כבישים שסלולים באופן לא מוצלח היא יכולה להרעיש, אך בסך הכל בידוד הרעשים שלה עדיף על הרנו.

סקודה אוקטביה מול רנו גרנד קופה

מנוע וביצועים

אתם זוכרים שפעם, לפני 10 שנים בסך הכל, למכוניות משפחתיות היו מנועים אטמוספריים חלשים שסיפקו ביצועים בינוניים? אז מהפכת הטורבו הביאה למבחן הזה שניים מהמנועים הטובים ביותר שאפשר למצוא כיום במכונית משפחתית.

המנוע של הסקודה הוא מנוע 1.5 ליטר, אותו בחנו פעמים רבות ברכבים שונים. אל מולו מגייסת הרנו מנוע חדש ומשובח. את מנוע ה-1.33 ליטר טורבו היא שואלת הישר ממרצדס A קלאס (או מדאצ'יה דאסטר, תלוי איך מסתכלים על זה). המנוע החדש שמחליף בקונצרן את מנועי ה-1.2 ליטר הוא Game Changer מצד רנו. איך הוא עומד מול אחד הטובים שבקטגוריה?

סקודה אוקטביה

נתחיל בצ'כית. יש משהו כמעט מענג באופן בו המנוע עובד. אופי הפעולה שלו ליניארי לחלוטין. מרגע שהוא יוצא מהמקום ואת כל הדרך עד לשיא ההספק הוא עושה במשיכה אחידה וקבועה. את המשקל של האוקטביה הוא אפילו לא מרגיש.

מעבר ליציאות מהמקום, המנוע הזה מוצלח במיוחד כשצריך לצאת לעקיפה במהירות גבוהה. לצד המנוע יש תיבת הילוכים רובוטית שלמעט בנסיעה עירונית היא מתפקדת יפה, ובנסיעה עירונית היא עלולה להיות קצת מציקה.

ואחרי שהבנו שיש פה מנוע מעולה, מגיע המנוע של הרנו. למנוע הזה יש אופי אחר לגמרי. הכוח מגיע באופן מדורג ומתחזק ככל שהסל"ד עולה. הוא מרגיש הרבה פחות "אלגנטי" והרבה יותר "כוחני ועצבני". וזה ממש כיף. בכל רגע נתון הוא מרגיש חי ודוחף. העובדה שהוא מגיע כבר בגרסת הכניסה היא לא פחות ממפליאה. עובדות כמו שהרנו שוקלת למעלה מ-100 ק"ג יותר, שיש לה 10 כוחות סוס פחות (140 סה"כ) וגם פחות קג"מ, ממש לא מורגשת כאשר הדוושה נצמדת לרצפה.

רנו גרנד קופה

המנוע הזה משודך אף הוא לתיבת הילוכים כפולת מצמדים. התיבה של הצרפתית קצת פחות רהוטה ובתוך העיר היא לפעמים מעבירה הילוך בחבטה קלה. ההילוכים בצרפתייה ארוכים יותר וזה מורגש בקטעיים הדינאמיים כשמושכים את ההילוך והמנוע פשוט לא מפסיק לצבור מהירות.

צריכת הדלק של שתי המכוניות טובה מאוד. בשיוט הרגוע שלנו הן עמדו על כ-15.5 ק"מ לליטר ובסוף המבחן הנתון ירד לאזור ה-11 ק"מ לליטר – ההבדלים בין שתיהן כמעט ולא היו קיימים. שני המנועים זכאים לציון מושלם של 5 כוכבים, אבל התיבות מורידות חצי נקודה.

סקודה אוקטביה מול רנו גרנד קופה

התנהגות כביש

אם אתם מצפים למכוניות מהנות לנהיגה, סטייל פורד פוקוס או מאזדה 3, לא זה הכיוון אליו פונות שתי המתחרות של היום. אם אתם מחפשים משפחתית בטוחה, צפוייה ושלווה לנהיגה, אלו שתי מכוניות מעולות.

הרנו מרגישה גדולה, והיא באמת גדולה יותר. הן במימדים והן מבחינת המשקל. הקצב של הרנו גבוה אבל כשהמשקל מתחיל לזוז מסביב היא מרגישה קצת גמלונית, מגיבה פחות טוב לכניסה לסיבוב ולהעברות משקל. גם ההגה שלה מעט פחות מדוייק.

סקודה אוקטביה ורנו גרנד קופה

הסקודה אולי לא דינאמית במיוחד אבל היא פחות רגישה לתת היגוי ומגיבה מעט יותר טוב להרפיית דוושה או להעברת משקל החלטית בסיבוב. ההגה שלה מעט יותר מדוייק. ההבדלים בין השתיים שוליים ברמה הדינאמית ולכן גם הציונים לא רחוקים.

סקודה אוקטביה מול רנו גרנד קופה

סיכום

אם הגעתם עד לכאן ודאי שמתם לב שהציונים של הסקודה מעט יותר טובים ברוב הסעיפים, אבל כדי שהסקודה תגיע לרמת מחיר דומה לזו של הרנו תאלצו לוותר על המנוע המעולה (ואז תקבלו מנוע 1.0 ליטר לא רע ברמת הגימור "סטייל") או שתוותרו על המון אבזור ותסתפקו בגרסת ה-1.5 ליטר "אמבישן". 

סקודה אוקטביה ורנו גרנד קופה

רנו גרנד קופה היא אולי מכונית קצת פחות "עגולה" ויש לה קצת פינות חדות ומגרעות בולטות, כמו למשל מרווח הראש מאחור, הנדסת האנוש או תיבת ההילוכים הגסה, אבל יש לה המון אבזור, מרווח מצויין בסך הכל ועיצוב מרשים. בנוסף, לרנו יש חתיכת "אס" בשרוול. המנוע השרירי מגיע בכל הגרסאות ופער המחיר בין גרסת ה"ליסינג" לגרסת הלקוחות הפרטיים שולי בהחלט. גם הוויתור על הגרסה המאובזרת לא פוגע ברנו באותו אופן שהוא פוגע בסקודה – במידה ותבחרו ברנו הפשוטה ביותר לכל היותר תוותרו על חישוקי 18 אינץ' וגג שמש.

בסיכום המבחן הבחירה כמו תמיד תלויה בהעדפה אישית. הסקודה לא נכשלת באף תחום, ובמקומות בהם הרנו נכשלת היא מקבלת ציונים טובים מאוד - אבל בנקודות בהן הרנו זורחת, הסקודה עדיין נשארת "טובה מאוד", ולא יותר מזה. אם העיצוב, האבזור או הביצועים של הרנו עושים לכם את זה, לכו עליה. אם החוויות האלו מדברות אליכם פחות ואתם דווקא מעדיפים את החבילה המאוזנת יותר, קחו את הסקודה. בשני המקרים תקבלו ביצועים שעשויים להעליב את המתחרות ההיברידיות.

למאמר זה התפרסמו 25 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. יופי 
    נהג, 07-05-2019

    יופי של כתיבה אבל לא רק. ניתוח המכוניות והעברת המסרים מוגשים באופן פשוט ברור וממצה. נהנתי לקרוא.

    סגור תגובה

  • 2. מסכים , כתבה מצוינת 
    יואב, 07-05-2019

    נוגעת בכל האספקטים כיף לקרוא ועושה רושם שגם הוגנת .

    סגור תגובה

  • 3. אני חושב שצריך לשים את המחיר על הפרק בעיקר. 
    ניר, 07-05-2019

    שתיהן מכוניות מעולות ללא צל של ספק. יש לי היכרות טובה עם הממשק של רנו ואני מאוד אוהב אותו. לצד זה אי אפשר להתעלם ממערכת המולטימדיה המצויינת של סקודה. אם שמים את עיניין המחיר בראש סדר העדיפויות אז רואים שאם נבחר במנוע ה1.5 בסקודה וננסה להשאר באותו המחיר של הרנו אז נצטרך לוותר על לא מעט אבזור ואם אני זוכר נכון, גם על מערכת המולטימדיה. אם בוחרים בגרסה הנמוכה יותר של הרנו מקבלים רכב רך אבל מרוסן יותר. בסופו של דבר זו השוואה שמאוד משתנה לפי סדר העדיפויות. גם לי קשה להגיד כי אני אוהב רכב פרקטי כמו שרק סקודה יודעת אבל מצד שני העיצוב של הגרנד קופה, האבזור והרכות הזו באמת גורמת לי לחשוב על ויתור הפרקטיות שיש בסקודה. *דרך אגב כניסה והנעה ללא מפתח ברנו כאשר מתרחקים מהרכב הוא ננעל ובנוסף לכך יש לו שלט שהוא קטן ודק ונורא נוח לשים אותו בכיס ולרוץ איתו למשל. ובעיקר לשכוח אותו בכיס אבל הוא עמיד בפני כביסות...

    סגור תגובה

  • 4. יש לי רנו 1.3  
    דודו, 08-05-2019

    אם יש שאלות אשמח לענות. הכי אמיתי שיש

    סגור תגובה

  • 5. למה לקנו רנו 
    דרומי, 08-05-2019

    דבר ראשון לא קוני רנו רכב פח שמחזיק מעמד שנה שנתים ולאחר מכן אתה מוכר אותו לגרוטאות.... המחירון שלו צונח ורמת האמינות ברכב הזה מתחת לכל ביקורת דבר שני ולא פחות חשוב למה סקודה נותנת שנתיים אחריות ולא שלוש כמקובל אני לא מדבר על סיטרואן וסובארו שנותנים כבר 5 שנות אחריות ואם אתם שואלים אותי זה אומר משהו על הרכב....
    נקודה למחשבה....
    כתבה מצויינת!

    סגור תגובה

  • 6. שי 
    שאלה ל-4., 08-05-2019

    ספר איך הרכב באופן כללי, יתרונות, חסרונות.
    איך המנוע, האם הוא חזק כמו שמתואר בכתבה?

    סגור תגובה

  • 7. לתגובה 6 
    דודו, 08-05-2019

    זה הגרנד קופה השני שלי.
    הראשון היה דיזל וב20000 קמ הלך טוטאלוס בתאונה.
    לפני כ3 חודשים רכשתי את הבנזין אקזקיוטיב.
    מבחינת מנוע זה מאד חזק ובמצב ספורט הוא מטוס!
    נוחות כמו ברכבים אמריקאים.
    אין לי חיסרון ברכב הזה ובמחיר שקניתי 133000 שח אין שום מתחרה. תבדוק.

    לא מצאתי שום חיסרון בינתיים

    סגור תגובה

  • 8. כל הכבוד 
    עמוס, 09-05-2019

    בופסוף מבחן שנראה הוגן ואמיתי לעומת כל מבחני העבר ששמו אוטומטית את סקודה בראש ואת הרנו בזנב..
    מעבר לכך, הרנו מעניקה באמת שאר רוח ותחושה טובה ליושב הפקקים המצוי.
    לגבי הנדסת האנוש, כבוגר כמה רכבי רנו - דעתי היא פשוט שהדברים משיקולי בטיחות:
    1. אם יש בקרת אקלים, לא צריך לגעת בכלום חוץ מכפתור הטמפ', אחרת למה צריך בקרת אקלים?
    2. ווליום - לנהג יש כפתורים מאחורי ההגה שמגיעים במיקום מושלם לקצות האצבעות המונחות ב 3 ו 9. אין צורך להוריד מבט להגה לכפתור ולהזיז אליו את הבוהן (כשיש מולך כפתור מוצג אתה תמיד תסתכל אליו, במיוחד אם יש אחרים ליד).
    3. בקרת שיוט - חשבתי על זה גם ברכבים הקודמים - יתכן ורצו לאפשר לנוסע ליד לנטרל משהו שמחזיק מהירות במקרה וקורה משהו לנהג והרכב שועט קדימה ללא בקרה.

    נוחות ושקט: לכתבי icar - האם בידוד הרעשים טוב יותר בגרסת האינטנס עם חישוקי 17 וללא גג שמש? חתך גבוה יותר, ללא מסגרות חלון בגג..?

    אחלה כתבה!

    סגור תגובה

  • 9. כל הכבוד 
    עמוס, 09-05-2019

    בופסוף מבחן שנראה הוגן ואמיתי לעומת כל מבחני העבר ששמו אוטומטית את סקודה בראש ואת הרנו בזנב..
    מעבר לכך, הרנו מעניקה באמת שאר רוח ותחושה טובה ליושב הפקקים המצוי.
    לגבי הנדסת האנוש, כבוגר כמה רכבי רנו - דעתי היא פשוט שהדברים משיקולי בטיחות:
    1. אם יש בקרת אקלים, לא צריך לגעת בכלום חוץ מכפתור הטמפ', אחרת למה צריך בקרת אקלים?
    2. ווליום - לנהג יש כפתורים מאחורי ההגה שמגיעים במיקום מושלם לקצות האצבעות המונחות ב 3 ו 9. אין צורך להוריד מבט להגה לכפתור ולהזיז אליו את הבוהן (כשיש מולך כפתור מוצג אתה תמיד תסתכל אליו, במיוחד אם יש אחרים ליד).
    3. בקרת שיוט - חשבתי על זה גם ברכבים הקודמים - יתכן ורצו לאפשר לנוסע ליד לנטרל משהו שמחזיק מהירות במקרה וקורה משהו לנהג והרכב שועט קדימה ללא בקרה.

    נוחות ושקט: לכתבי icar - האם בידוד הרעשים טוב יותר בגרסת האינטנס עם חישוקי 17 וללא גג שמש? חתך גבוה יותר, ללא מסגרות חלון בגג..?

    אחלה כתבה!

    סגור תגובה

  • 10. שני הרכבים האלה מצויינים 
    נתנאל, 11-05-2019

    ראיתי את הרנו גרנד קופה לפני כמה חודשים בסוכנות של רנו בחיפה.
    וממבט ראשון רנו גרנד קופה נראה כמו רכב מנהלים בכלל.
    הסקודה אוקטביה גם אחלה של רכב.
    מי שמתלבט בין הרכבים האלה תעשו נסיעות מבחן על שני הדגמים.
    ורק אז תחליטו מה אתם באמת רוצים לקנות את הרנו או את הסקודה.

    סגור תגובה

  • 11. כתבה מצויינת, רק שכחתם להזכיר את פער המחיר, וברנו תקבלו גירסת דיזל יסכונית בהרבה מהאוקטביה (לת)
    אוהב סקודה אבל נוסע ברנו, 12-05-2019

  • 12. אחלה כתבה 
    תומר, 13-05-2019

    השוואה מעולה, ונראה ששום יבואן לא ערבב פה משהו מאחורי הקלעים (לשם שינוי כי בהרבה כתבות לאחרונה מרגישים את היבואנים ברקע).
    תמשיכו עם כתבות אובייקטיביות אמיתיות נוספות כל כאלה..

    סגור תגובה

  • 13. רנו כמו רנו כמו רנו 
    שי, 14-05-2019

    מה אתם מבלבלים בשכל??? יש לי את ה 1.3 מליסינג בעבודה. חוץ מגימיקים של התאורה ופתיחת תא מטען עם חיישן, קיפול מראות, הכל נשאר זבל. יופי ותו לא. אחרי שנה נשרפו 2 לדים קדמיים, תקלה בהעברת הילוכים, נכנסתי למוסך הסדר יצאתי עם ים תקלות, קיצר רכב מעפאן. כבש בעור נמר. מחכה שיעברו עוד שנתיים בזבל הזה ואחליף לאחרת. לא היתה לי סקודה אז מן הסתם לא אגיב.

    סגור תגובה

  • 14. לתגובה 13 
    יוסי, 14-05-2019

    אתה חרטטן ושקרן!
    איך יש לך את המנוע 1.3 שנה אם היא יצאה לפני 3 חודשים? ???
    תשקר עם שכל לפחות

    סגור תגובה

  • 15. לתגובה 13 
    יוסי, 14-05-2019

    אתה חרטטן ושקרן!
    איך יש לך את המנוע 1.3 שנה אם היא יצאה לפני 3 חודשים? ???
    תשקר עם שכל לפחות

    סגור תגובה

  • 16. 0 קמ-רנו יותר זולה וגם במבצעים 
    א, 15-05-2019

    לעומת זאת יש צפי לירידת ערך גבוהה יותר
    הנחה על רנו 15% ב0 קמ, על סקודה 9%, בכסף מדובר על זה שגם גרסת אמבישן 1.0 שחלשה יותר משמעותית ופחות מפוארת תעלה לכם יותר לרכישה ב4000-5000 שח. בגרסאות הנבחנות ההבדל יהיה כ-10000 שח

    הבעיה היא שכל עוד יש הטבת מס ככ גדולה על היברידיות -קורולה ואיוניק, המתחרות הישירות, בטווח הארוך יש להן יתרון (זה בכל זאת הרבה יותר חסכוני)- תלוי באופי הנסיעה אבל אפשר לצפות לצריכת דלק נמוכה ב30% (נכון הביצועים חלשים יותר ויש עוד כמה חסרונות). האמינות גבוהה, וסוללות מחזיקות הרבה שנים ומגובות באחריות.

    סגור תגובה

  • 17. רעשי רוח מטורפים באוקטביה 
    אב, 03-06-2019

    רעש רוח מטורף באוקטביה 1.5
    יש לי את הרכב מעל חודש. כבר מ 80 קמש יש רעש רוח ממש חזק ומפריע מהחלונות הקדמיים.יש לציין גם כשאני חונה בצד הדרך כל רכב חולף נשמע ברכב כמו שהחלון פתוח. נוהג מעל 30 שנה. לא היה לי מעולם רכב עם כזו בעיית ייצור. מקריאה בפורומים בארץ ובעולם מסתבר שזו בעיה מוכרת בדגם. רק שהעיתואים מציינים זאת בעדינות. אם בכלל.

    סגור תגובה

  • 18. רעשי רוח מטורפים באוקטביה 
    אב, 03-06-2019

    רעש רוח מטורף באוקטביה 1.5
    יש לי את הרכב מעל חודש. כבר מ 80 קמש יש רעש רוח ממש חזק ומפריע מהחלונות הקדמיים.יש לציין גם כשאני חונה בצד הדרך כל רכב חולף נשמע ברכב כמו שהחלון פתוח. נוהג מעל 30 שנה. לא היה לי מעולם רכב עם כזו בעיית ייצור. מקריאה בפורומים בארץ ובעולם מסתבר שזו בעיה מוכרת בדגם. רק שהעיתואים מציינים זאת בעדינות. אם בכלל.

    סגור תגובה

  • 19. יש לי רנו 1.33 חדשה והייתה לי אוקטביה 1.2 אמבישיין 
    נהגוס, 07-07-2019

    כרגע נוסע על רנו חדשה 1500 ק"מ רשמים ראשוניים ברנו המושבים נוחים יותר מהאוקטביה ששברה לי את הגב בנסיעות ארוכות (אמבישיין)
    ברנו תפעול של הנהיגה קצת מסורבל רדיו מולטימדיה לעומת אוקטביה שהכל באמת אינטואיטיבי.
    כרגע הרנו "שותה" הרבה דלק יכול להיות כי הרכב עדיין לא נפתח האוקטביה הייתה עושה 13/14 לליטר עם רגל כבדה על הגז.
    אם הייתה לי בחירה של אוקטביה 1.5 או הרנו הייתי הולך על האוקטביה לטעמי יותר איכותית

    סגור תגובה

  • 20. האם הסקודה 1.5 או הרנו 1.33 או הטויוטה או בכלל ספורטאג דיזל 
    צביקה, 31-07-2019

    כתבה מצויינת. נסעתי בזמנו ברנו מגאן סטיישן טורבו דיזל 1.5 ( סטיישן) בליסינג, היה נוח ביותר.
    אולם בהשוואה של הכתבה המצוינת כאן , הסקודה ניראת איכותית , ראיתי בתצוגה , וניראת נוחה מאוד עם מנוע 1.5 ביצועי ביותר ובגאג מטורף.
    אולם היום במחיר הזה פלוס מינוס אתה מקבל גם את הטויוטה קורולה החדשה היברידית ( גם סטישן יפה מאוד) , עם צריכת דלק מאוד טובה ,
    אמינות טויוטה , שמירת ערך טויוטה , לא מאוד ביצועית , או קיה ספורטאג דיזל שנסעתי מבחן
    ניראה נוח וחסכוני ( דיזל) אבל אמינות קיה ואיכות ההרכבה לא משהו אבל נוח וגבוה כמו כל פנאי
    מה דעתכם

    סגור תגובה

  • 21. עמית 
    אין לי שום אינטרס רנו רכב מעולה עד שהוא עובר את גיל 3, 25-08-2019

    ואז בעיות גיר בעיות בטיימינג בעיות בעיות בעיות לא להתקרב לרכבים האלה שהם מסיימים את תקופת האחריות .

    סגור תגובה

  • 22. כתבה של אלופים 
    בן, 18-01-2020

    כל הכבוד, באמת תותחים

    סגור תגובה

  • 23. נהגתי על שניהם 
    אנונימי, 27-02-2020

    לי דווקא המושב של האוקטביה היה יותר נוח לנסיעה ארוכה דבר שני לא יודע איך אבל המנוע 1.4 הקודם של סקודה הרגישה יותר זריזה המנוע החדש מבחינת התנהגות אוקטביה עם ג'אנט 17 יושב יותר טוב מהרנו אבל הכנו אחלה רכב בפרט מי שרוצה לחסוך ורונה אתה הדיזל שהיא גם מאוד חזקה מנוע 1.8 של סקודה זה כבר סיפור אחר איןמשפחתית שיכולה להתחרות בה

    סגור תגובה

  • 24. נהגתי על שניהם 
    אנונימי, 27-02-2020

    לי דווקא המושב של האוקטביה היה יותר נוח לנסיעה ארוכה דבר שני לא יודע איך אבל המנוע 1.4 הקודם של סקודה הרגישה יותר זריזה המנוע החדש מבחינת התנהגות אוקטביה עם ג'אנט 17 יושב יותר טוב מהרנו אבל הכנו אחלה רכב בפרט מי שרוצה לחסוך ורונה אתה הדיזל שהיא גם מאוד חזקה מנוע 1.8 של סקודה זה כבר סיפור אחר איןמשפחתית שיכולה להתחרות בה

    סגור תגובה

  • 25. יופי של כתבה מקצועית (לת)
    איציק, 22-07-2020

חזור למעלה