דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה 3 (מתיחת פנים, 2017) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מאז מאזדה לאנטיס, החברה היפנית הקטנה נטשה את הקופסאות הרבועות וחיפשה דרכים חדשות למצב את עצמה בשוק עמוס תאגידי ענק כוחניים. במאזדה איתרו כיוון מעניין, בתפר שבין מכוניות משפחתיות למכוניות יוקרה. המכוניות המשפחתית מציעות רכב בגודל ובמחיר סביר לכל נפש (ברוב העולם), בעוד מכוניות יוקרתיות זוכות לפרמייה במחיר עקב היותן נחשקות יותר.
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מאזדה 3

 
מאזדה 3, 2.0 ליטר, בנזין, אוטומטית, 165 כ"ס, מ-132,000 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב

יחידת הנעה

תא נוסעים

מרווח

התנהגות כביש

  תא מטען

מאזדה 3

כבר מאזדה 3 הראשונה הייתה דינאמית יותר ומרווחת פחות, והדור הנוכחי שלה הפך את זה לשיטה. בסיס הגלגלים הארוך נוצל למיקום המנוע מאחורי הסרן הקדמי ולא למרחב לנוסעים. תא המטען זכה לקיצוץ לטובת המראה ועוד כהנה וכהנה. מצד שני, מערכת המולטימדיה, תנוחת הישיבה וכמובן, התנהגות הכביש, כולן כוונו למכוניות דוגמת אודי A3 וב.מ.וו סדרה 1. 

ועכשיו היא עוברת מתיחת פנים ולנו נותר לבדוק מה השתנה ברב-המכר הישראלי.


עיצוב

מאזדה 3 היא לדעת רבים אחת המכוניות היותר יפות שמסתובבות היום בקטגוריה, אם לא היפה שבהן. ה-3 מציגה קווים אגרסיביים, חישוקים ספורטיביים ורכב המבחן עוד הופיע באדום יין לוהט. במסגרת מתיחת הפנים חל שינוי רציני ב.... לא באמת. במסגרת מתיחת הפנים חלו שינויים כל כך קטנים, כך שאם תוציאו מהמשוואה את פנסי הערפל כנראה לא תדעו שהרכב עבר מתיחת פנים. ועדיין, רע זה לא. סוס מנצח וכו'.

מאזדה 3

תא הנוסעים

תא הנוסעים אף הוא לא עבר שינוי מהותי שאפשר לספר עליו, למעט אולי הכפתורים על ההגה.  מערכת המולטימדיה היא אותה מערכת מולטימדיה (טובה) שמאפשרת גישה נוחה דרך גלגלת בין המושבים סטייל מערכת ה-i-Drive של ב.מ.וו, וכפתור הווליום עדיין מרגיש כאילו הוא יצא מאודי. 

נוסיף עוד כמה מילים על מערכת המולטימדיה כי מגיע לה. התפעול פשוט גם במהלך נסיעה וכל התפריטים ברורים ומהירים. קל מאוד להבין מהאיקון על תפקיד הכפתור וזה פותר דילמות שיכולות להימשך זמן רב ולדרוש יותר מדי תשומת לב ברכבים אחרים. רק הגרפיקה קצת מיושנת, אבל נסלח לה על זה. 

מאזדה 3

בשלוש השנים שעברו מאז שהמאזדה הגיעה למחוזותינו, הרבה מכוניות משפחתיות שינו את פניהן והאיכות הכוללת בקטגוריה עלתה משמעותית. איכות החומרים של מאזדה 3, שהייתה טובה אז, מתקשה לעמוד באיכויות של המובילות בקטגוריה - למשל הגולף או אופל אסטרה. איכות ההרכבה מעולה, אבל חלק מהחומרים, גם במקומות שידי הנהג והנוסעים יגיעו אליהם בקלות , כבר לא עומדת ברף הגבוה של מובילות הקבוצה. פה ושם יש פלסטיק קצת פשוט והצביעה השחורה לא מסייעת. 

רכב המבחן הגיע ברמת הגימור הבכירה שמצוידת בכל האבזור הנדרש ובכלל זה מושבי עור עם ריפוד לבן. הגוון הלבן לא רק יפה, אלא הופך את כל התחושה בתוך הרכב ליותר יוקרתית. האבזור עצמו מקיף מאוד, ולא השתנה דרמטית במסגרת מתיחת הפנים. התצוגה העילית הפכה צבעונית, תאורת הקסנון הוחלפה בלד, ומעבר לדברים הרגילים ל-3 הבכירה יש גם גג שמש חשמלי ומושבים חשמליים אף הם. 

בסעיף הבטיחות אין תלונות. מאזדה 3 מגיעה כיום עם אורות המתחלפים אוטומטית מאורות דרך לגבוהים, בלימה אוטונומית במהירות גבוהה יותר (עד 80 קמ"ש במקום עד 30), בקרת סטייה מנתיב אקטיבית השולטת בהגה ועוד. חסרו לנו כדי להשלים את החבילה גם בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת לניטור רכבים בשטח מת, משהו חשוב לאור מיקום וגודל מראות הצד. 

מאזדה 3

המרווח לנוסעים לא השתנה מהותית והוא עדיין מהפחות מרשימים בחבורה. למרות בסיס גלגלים ארוך, לנוסעים גבוהים יהיה צפוף ברגליים, אך מרווח הראש דווקא סביר הודות לעובדה שקיבלנו את גרסת ה-5 דלתות. נוסע שלישי לא יהנה ולא היינו ממליצים להכניס לשם עוד חבר טוב לנסיעה ארוכה. המצב דומה בתא המטען הרדוד, שמציג נפח סביר אבל ממש לא מעבר. ערב קניות ארוך שעברנו לא התקשה למלא את התא על מעל לגדותיו. 

תנוחת הישיבה נותרה כמו קודם, וזה נאמר לחיוב. היא נמוכה, אבל לא מדי, ההגה יוצא רחוק רחוק ומאפשר להרגיש כמעט במכונית ספורטיבית. המרווח מקדימה מוצלח הן לנהג והן לנוסע. 

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה של מאזדה 3 לפני מתיחת הפנים לא הייתה רעה, אבל גם לא הצטיינה לעומת הקטגוריה. לפי התחושות שלנו, ה-3 עברה איזשהו ריכוך של המתלים. בעקבות זאת המשפחתית של מאזדה באמת סופגת שיבושים באופן מוצלח יותר. אם תתקלו בבור ביוב או מהמורה בדרך מערכת המתלים תדע לספוג את רוב החבטה ולהעביר רק מעט מהפעולה לתא הנוסעים. מרשים במיוחד כשזוכרים שהמאזדה נועלת צמיגי 18 אינץ'.

הצד השני של המטבע הוא תנועה קצת פחות מרוסנת של המרכב. בכביש המהיר היא זזה על המתלים וכאשר הכביש לא מפולס לגמרי היא מתחילה להיות יותר ויותר עסוקה. למרות שהיא לא מעבירה מהמורות פנימה היא לא מרבה לנוח על מתליה.

מאזדה 3

בידוד הרעשים סביר. רעשי רוח מתחילים במהירות תלת ספרתית, והם לא נוראיים אבל גם לא מוחרשים. רעשי הכביש גם הם נוכחים אבל באופן שאינו מטריד וכך גם רעש המנוע. 

מנוע ותיבת הילוכים

רכב המבחן מגיע עם מנוע ה-2.0 ליטר המוכר של היפנים. 165 כוחות סוס נשמעים כמו הספק גבוה מאוד, אבל בעולם בו כל משפחתית שנייה מסתובבת ברחוב עם מנוע טורבו שמנפק 150 כ"ס והררים של מומנט (רשימה קצרה: גולף, קרוז, אסטרה, לאון, פוקוס), פתאום המפרט של המנוע הזה נשמע קצת מאכזב. 

בפועל, ה-2.0 ליטר היפני עובד באופן מאוד מרשים. הוא מציג כוח זמין לאורך כל קשת הסל"ד, גם במקומות בהם מנועיהם של אותן מכוניות המתהדרות בטורבו כבר מתחילים לאבד חמצן ולחפש בדחיפות הילוך אחר. הכוח המתקבל מספק, הרכב מרגיש חזק ומגיב היטב לפקודות הנהג ללא כל השתהות או היסוס. הכוח נבנה באופן ליניארי, כשבסביבות 3,000 סל"ד מגיעה מדרגת כוח קטנה ומשם הקצב נבנה היטב עד לקו האדום. העניין הוא שרובנו כבר מתרגלים למנועי הטורבו עם הקצב המהיר שלהם והדחיפה המהנה בגב בכל פעם שהמגדש מתחיל להסתובב, וכאן המנוע של מאזדה מרגיש קצת אנמי. 

מאזדה 3

תיבת ההילוכים מוצלחת במיוחד. לא תקבלו כאן קפיצות של הילוכים או השתהות בקיק-דאון. פשוט תיבה יעילה. צריכת הדלק טובה גם היא, ובעזרת מערכת כיבוי והנעה אוטומטית היא מצליחה לספק צריכת דלק שנעה סביב 12.5 ק"מ לליטר בתנאים רגועים ומשולבים.

התנהגות כביש

בסעיף הנוחות דיברנו על הריכוך שה-3 עברה. הריכוך הקל הזה גם שינה את האופן שבו המאזדה מתייחסת לנהיגה דינאמית. בסיבובים הראשונים יש תחושה שהרכב רוכן על המתלים יותר מבעבר. גם הנכונות שלה לפנות (Turn In) קצת פחות עסיסית ביחס לגרסה שטרם מתיחת הפנים. ההגה עצמו נותר ישיר ומדוייק והוא עדיין בן לוויה טוב לטיול בכביש מפותל, למרות שהמכונית עצמה מעט פחות. אפילו את הזנב שזכרנו כיותר שמח, קצת מהסס "להדק" את הסיבוב בהרפיית דוושה.

מאזדה 3

התקשורת מהשלדה אל הנהג נותרה טובה כך שעדיין קל מאוד להבין איפה המאזדה נמצאת וכיצד היא עומדת להגיב. נהיגה מהירה, אם כך, היא בהחלט לא עניין מסובך - ועדיין מאוד מהנה מאחורי ההגה של מאזדה 3.

סיכום

מאזדה 3 לא ממש השתנתה במהלך מתיחת הפנים האחרונה, אך ייתכן והיא הצליחה להרחיב את קהל הלקוחות אליו היא פונה. השינויים הקלים שהרגשנו הפכו אותה לקצת יותר נוחה, למרות שהיא לא הכי נוחה בקבוצתה. השינויים הללו גם פגעו טיפה ביכולות הדינאמיות, אבל גם כאן השינוי לא ידיר רגליהם של קונים פוטנציאלים - בעיקר מכיוון שרק מעטים בכלל ינסו לנהוג ברכב באזור מעטפת האחיזה. 

מאזדה 3

בשאר הפרמטרים ה-3 נשארה בדיוק אותו הדבר. התחושה הטובה בתא הנוסעים נשמרת, בעיקר בגרסה זו. היא לא מרגישה מאוד טכנולוגית, אבל היא כן מעניקה אבזור עשיר ותחושה קרובה לב.מ.וו מבלי לשלם את הפרמייה. האם זה מספיק? עבור הקהל הרחב, אנחנו מניחים שהשם והמוניטין המצויינים של מאזדה אמורים להספיק. עבור אלו שמחפשים כוח יוצא דופן או נוחות ברמה גבוהה כנראה שנמליץ לבדוק עוד כמה רכבים לפני הרכישה.


לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

 

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה