דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקסוס IS - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

הדור הנוכחי של לקסוס IS מלווה אותנו כבר כמה שנים טובות ועד היום הוא הציג מתכון לקסוסי קלאסי: מכונית מנהלים נוחה, איכותית והיברידית כמובן. מתיחת הפנים של IS מגיעה ארצה לאחר שהוצגה בשנה שעברה והשינוי המשמעותי ביותר עבורנו הוא ביחידת ההנעה: היברידי אאוט, טורבו אין. למרות שהגרסה ההיברידית ממשיכה להימכר בחלק מארצות הניכר, יבואן לקסוס מייבא לארץ רק גרסה אחת של ה-IS, עם מנוע מוגדש ולוגו F-sport מבטיח. יצאנו למבחן כדי לתהות על קנקנה המסקרן, ולראות מה יש לה להציע מול מתחרות צעירות ועתירות טכנולוגיה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: לקסוס IS


לקסוס IS, טורבו-בנזין 2.0 ל', 241 כ"ס, החל מ-279,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

התנהגות כביש

נוחות נסיעה בעיר

עיצוב

הנדסת אנוש

תחושת יוקרה

  צריכת דלק

לקסוס IS

עיצוב 

למרות שה-IS הנוכחית שהוצגה ב-2013 והיא מכונית ותיקה במונחי עולם הרכב, מהנדסי לקסוס ידעו בדיוק במה לגעת כדי להזריק לה את סם הנעורים הנדרש. גרסת המבחן של IS התלבשה לכבודנו בצבע כחול עמוק מרשים ועם חישוקי 19 אינץ' קרביים והיא פשוט מכונית שמושכת את המבט באופן מיידי. מלפנים נפגוש את שבכת שעון החול האופיינית ללקסוס ואת יחידות התאורה החדשות. תאורת היום בצורת חץ שהוצגה בדגם היוצא, נכנסה כעת אל תוך הפנס ולנו זה נראה הרבה יותר טוב.

למרות שעיצוב החישוקים מזכיר דגמים קודמים של היצרן, הם הולמים את האופי הספורטיבי הנוכחי של ה-IS, ממלאים היטב את בתי הגלגל ומעלים את מדד החשק במבט מבחוץ. הצבע הכהה קצת מסתיר את גזרתה של ה-IS, כמו השיפול בדופן שמתחיל מבית הגלגל הקדמי ועולה לכיוון בית הגלגל האחורי המנופח בכוחניות.

התלונה היחידה בעיצוב החיצוני מכוונת אל פסי הכרום שמופיעים במבט מהצד. למרות זאת, כשמביטים ב-IS החדשה מול הדגם היוצא מבינים כמה חשובים הפרטים הקטנים שהופכים רכב למרשים יותר. אפשר לומר בפה מלא שלקסוס IS הנוכחית היא מכונית נאה וספורטיבית למראה.

לקסוס IS

תא הנוסעים

נכנסים אל ה-IS ללא לחיצה על השלט. במבט ראשון קל לשים לב שתא הנוסעים לא עבר שינוי מהותי במסגרת מתיחת הפנים. לוח המחוונים של ה-IS מזכיר את הדגם הקודם ומסך המידע הגדול שבולט כלפי חוץ הוא ההבדל העיצובי המשמעותי ביותר. בהתחשב בזינוק קדימה של המתחרות האירופאיות זה קצת מאכזב. 

אבל למרות שהעיצוב לא השתנה משמעותית, בלקסוס יודעים את העבודה כשזה מגיע לאווירה יוקרתית. דיפוני הדלתות מדופנים בעור עם תפרים איכותים, חופת לוח המחוונים מעוטרת אף היא בעור. כל הדיפונים שחורים, מזכירים את האווירה הקודרת והספורטיבית במכוון במתחרות הגרמניות. ההגה דומה עד כדי זהות לדגם הקודם ורק הלוגו של F-Sport מייחד אותו מקודמו. שילוב חלקי פלסטיק בגוון מתכתי מרגיש קצת פשוט בהשוואה לשאר החומרים. מסך המולטימדיה גדל במסגרת מתיחת הפנים ובאופן מפתיע לא הצלחנו להפעיל עליו אנדרואיד אוטו. משום מה נכתב שהיצרן חוסם את האפליקציה. מוזר.

לקסוס IS

מתניעים. גלגל ההגה מתקרב לנהג באופן חשמלי. מד הסל"ד, שנע על מסילה לצד, הוא הדבר הראשון שתופס את עיניו של הנהג והוא הופך לכתום כשה-IS נכנסת למוד ספורטיבי. נורית עם כיתוב Park מכניסה את הנהג לאווירה אמריקאית. הנדסת האנוש הותיקה מתבטאת בתפעול הכפתורים השונים (לרבות מערכת בקרת האקלים), משטח המגע המסורבל של המערכת אבל בעיקר בידית ההפעלה הנפרדת של בקרת השיוט. אם תרצו תוכלו אפילו לשמוע במערכת השמע את אחד התקליטורים ששמרתם בבוידעם. איזו נוסטלגיה. מראות הצד מלמדות על הקשר האמריקאי, כאשר זו שבצד הנהג מגדילה את מה שמוצג בה באופן שדורש הסתגלות. המושבים הנאים למראה ומגע מציעים תמיכה מצוינת, חימום לה וקירור לו ובהחלט נוחים לנסיעה ארוכה.

בהיבט הבטיחות, ה-IS החדשה לא נבחנה במבחן ריסוק ייעודי אך המבחן שנערך לדור הקודם ב-2013 ע"י Euro NCAP הסתיים בתוצאה של 5 כוכבים וציון משוקלל גבוה. מאז כמובן הוחמרו המבחנים משמעותית, אך גם המפרט שודרג. ה-IS מציעה שלל מערכות בטיחות אקטיביות, כנהוג היום: בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל ורכב דו-גלגלי, בקרת סטיה מנתיב, זיהוי כלי רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור. התראה עייפות ושכחת ילד חסרות במפרט של ה-IS.

לקסוס IS

התחושה הספורטיבית שהחלה בעיצוב ממשיכה גם בכניסה וביציאה מה-IS הנמוכה. תנוחת הנהיגה נמוכה אבל יכולות הכיוונון השונות של המושב וההגה מאפשרים התמקמות מצוינת.

המושב האחורי מציע מרחב סביר לגמרי לשני מבוגרים, מבחינת רוחב המושב, מרחב הרגליים ואפילו מבחינת מרחב לראש (למרות הסאנרוף). אם תנסו לדחוס עוד בן אנוש, תעלת ההינע הגבוהה תשכנע אתכם לוותר על התענוג. היושבים מאחור יאלצו להסתפק פתחי אוורור ללא אפשרות סגירה או שליטה על העוצמה או הטמפרטורה. כמו כן הורגש חסרונם של תאי אחסון מאחור, חוץ ממחזיקי כוסות במשענת היד המרכזית.

מאחורי דלת תא המטען נמצא בגאז' בנפח מכובד למדי של 450 ליטר. הפתיחה והסגירה הבסיסית של תא המטען, שדומה לכל טויוטה מהדור הקודם, מסגירה את גילה של ה-IS. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי בגודל מלא, כמו פעם. תודה על זה.

לקסוס IS

נוחות נסיעה

כפועל יוצא של האופי הספורטיבי והשינוי הדינאמי שעברה IS, הנסיעה נוקשה יותר מהדגם היוצא. הנוקשות באה לידי ביטוי בעיקר במהירות עירונית, שם ה-IS לא מצליחה לגהץ את כל שיבושים הכבישים העירוניים. לא מדובר כאן בחוסר נוחות בולט, אלא בתחושת נסיעה קשוחה יותר מבדגם היוצא.

באופן צפוי, נוחות הנסיעה משתפרת עם עליית המהירות ובכבישים בינעירוניים ה-IS מציעה איכות נסיעה טובה. בידוד הרעשים מסנן את רעשי הרוח אך רעשי כביש חודרים לתא הנוסעים. זה רועש יותר ממה שלקסוס הרגילה אותנו עד היום, אבל זה פחות מפריע בהתחשב בייעוד הספורטיבי. 

לקסוס IS

מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ההנעה המסתתרת מתחת למכסה המנוע הארוך היא אחת הסיבות למפגש הזה. מתחת למכסה המנוע נפקד מקומו של מנוע ה-2.5 ליטרים המשולב עם מנוע חשמלי ותיבת הילוכים רציפה. במקומו נמצא מנוע מוגדש טורבו בנפח 2 ליטרים המספק 241 כ"ס ב-5800 סל"ד ומומנט של 35.7 קג"מ ב-1650 סל"ד נמוכים. המנוע משודך לתיבת הילוכים פלנטרית עם 8 הילוכים, מעביר את הכוח אל הגלגלים האחוריים ומאפשר ל-IS להגיע מאפס למאה ב-6.9 שניות ולמהירות מירבית של 230 קמ"ש. כל זה נראה מצוין בדף הדגם של לקסוס IS, אבל איך זה מרגיש על הכביש?

לקסוס IS היא מכונית זריזה בחיי היומיום. זריזה אך לא מהירה מאוד, בניגוד למה שהעיצוב שלה משדר. המנוע גמיש ומגיב היטב בכל טווח קשת הסל"ד ללא השהיית טורבו. תיבת ההילוכים עוברת בין שמונת הילוכיה בצורה חלקה בנהיגה רגועה אך מהססת ומשתהה כאשר הנהג רוצה להגביר קצב. מהלך כפתורי הפיקוד הידניים של הורדת והעלאת הילוכים על ההגה ארוך מדי וזמן התגובה מעט איטי. זה מקהה את העוקץ של השליטה הידנית כשרוצים לנהוג חזק.

לקסוס IS

מעבר לאפקט הויזואלי של העיצוב החיצוני, ה-IS מציעה גם אפקטים מבחינת הצליל: חוץ מהכפתור המוכר לשליטה על עוצמת צליל המנוע דרך מערכת השמע (ASC – Active sound control), אפשר לשמוע את שריקת פורק הלחץ של הטורבו. אם כבר טורבו, אז עד הסוף. 

נטישת יחידת ההנעה ההיברידית השפיע כמובן על צריכת הדלק. בנסיעה יומיומית רגועה מתובלת בפקקים, ה-IS גמעה 10 ק"מ לכל ליטר דלק. בנסיעה נמרצת ה-IS ירדה ל-8.2 ק"מ לליטר ובנהיגה ספורטיבית מאומצת ירדה ל-7.7 ק"מ לליטר.

לקסוס IS

התנהגות כביש

עד עתה ה-IS לא התבלטה באופן מיוחד מול המתחרות בכל הקשור להתנהגות הכביש. נכון, הייתה לה הנעה אחורית, אבל זו רחוקה מלהיות ערובה להתנהגות כביש ספורטיבית. שלל מדבקות ה-F-sport, יחד עם שיפורים רבים שבוצעו בשלדה ובמתלים, עוררו ציפיה שהנה מצפה לנו חוויה אחרת. אז לקחנו את ה-IS לכבישי נהיגה אמיתיים, שם גילינו שילדה שיודעת לשתף פעולה עם גחמות הנהג. ה-IS מספקת אחיזת כביש גבוהה, שניתן לייחס גם לצמיגי מישלן פיילוט ספורט 4S דביקים. במצבי הנהיגה הספורטיביים (ספורט וספורט פלוס), הבולמים האדפטיביים מתקשחים ומשפרים את יכולות השלדה על חשבון הנוחות.

לקסוס IS

שלדת ה-IS מרגישה ניטראלית בכניסה לפניה והיא ממעטת להיכנס לתת היגוי גם תחת לחץ. מצד שני, גם אי אפשר להוציא את הגלגלים האחוריים המניעים לטיול, אלא אם אתם ממש מחליטים להתנהג כמו חוליגנים על הכביש. ההגה מרגיש מדויק, משקלו טוב והוא אינו מרגיש קל מדי בפניות אך התקשורת בין הכביש לנהג מתקבלת בעיקר מהשילדה. ה-IS מאפשרת לנהוג בה דרך הדוושות, כאשר הרפיות דוושה מאפשרות להדק את הקו בזמן פניה. באופן מפתיע זו מכונית שמאפשרת לצלוח כבישים מפותלים במהירות גבוהה ואפילו בהנאה. 

לקסוס IS

סיכום

לקסוס IS היתה בעבר בין המכוניות הבולטות בקטגוריית המנהלים פרימיום – היא הציעה עיצוב מעניין, נוחות מוצלחת, תחושת יוקרה בולטת וגם חסכון בדלק תודות ליחידת ההנעה ההיברידית. מתיחת הפנים של ה-IS לוקחת אותה לכיוון שונה שקורץ יותר לחובבי הגה מאשר לפנסיונרים מפלורידה. זריקת הבוטוקס לעיצוב החיצוני, שדרוג יכולות השילדה והמנוע המוגדש מאפשרים ל-IS לנסות לתפוס ברשתה לקוחות פוטנציאליים של המתחרות הגרמניות, שמצידן פנו לדרך החשמלית-היברידית. היפוך היוצרות.

לחובתה עומדות נוחות נסיעה לא מושלמת, יחידת כוח לא מספיק ספורטיבית והנדסת אנוש לא מספיק מודרנית. האם התכונות הטובות החדשות יגברו על החסרונות ויספיקו ללקוחות הפוטנציאלים להזמין את ה-IS החדשה? הקנקן מספיק יפה כדי שזה יקרה, גם אם במספרים נמוכים מבעבר.

לצפייה בכל דגמי לקסוס בישראל

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה