דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי i20 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


אייזיק: מה?! גם השבוע לא נוסעים צפונה??

עומדת לה בחנייה, אדומה, חמש דלתות, שוקלת קצת יותר מטון ומתהדרת בחמישה כוכבי ריסוק.
מה כבר אפשר לכתוב על סופר מיני עממית וזולה?

לעמוד הדגם בקטלוג - יונדאי i20



יונדאי i20. סופר מיני קוריאנית / צילומים: אייזיק דוידוביץ

אייזיק: זו מחליפת היונדאי גטס, בגרסה שקיבלנו למבחן היא בעלת מנוע בן 1.4 ליטרים תיבה אוטומטית וברמת גימור INSPIRE קבוצת רישוי 2, יש מעליה שתי רמות גימור נוספות וגרסאות 1.4 ידנית ו1.6 אוטומטית ושתי תצורות מרכב- שלוש דלתות וחמש דלתות.
אפרת: היונדאי הקטנה הזו יפה ובמיוחד באדום, הייתי ממליצה עליה לאמא שלי.
אייזיק: העיצוב שבה אותך? היא בהחלט נאה לטעמי אך שמרנית. זו לא הונדה ג'אז וגם לא פורד פיאסטה, אבל ניכר שהשקיעו מאמץ.


בסיס גלגלים ארוך בשבעה ס"מ לעומת הגטס והI20  מתגלה כאחת המרווחות בקטגוריה.


אפרת:
תנוחת הנהיגה טובה ונוחה לי, גם תודות להגה המתכוונן למרחק, שדה הראיה מצוין, גם לאחור.
אייזיק: תא מטען מרווח בהחלט, לא שובר שיאים כמו בהונדה ג'אז אבל בהחלט מספק וניתן להגדלה מדורגת ע"י קיפול מושב אחורי של שליש ושני שליש.
אפרת: נכון..כל הקניות שעשינו בסופר נכנסו..



יונדאי i20. מרווחת ובעלת תא מטען נדיב

מה שבולט לטובה בגטס הזו, אופס... בi20 כמובן, זו תחושת האיכות.


אייזיק:
אין נקודות תורפה מיוחדות, היא בנויה מחומרים איכותיים יחסית לקטגוריה, איכות ההרכבה טובה ואפילו צליל טריקת הדלתות מרשים.
אפרת: איך הגדרת אותה? בוגרת?
אייזיק: בהחלט. יונדאי i20 החדשה השתדרגה יחסית לגטס ובהחלט ניכר כי יונדאי כיוונו והלכו צעד נוסף לכיוון הטעם האירופאי.
אפרת: גם העיצוב הפנימי נאה- משטחים דמויי אלומיניום, ידית הילוכים מצופה ניקל, והגה מעוצב. סה"כ נעים לשהות בה.


סביבת נהג פשוטה, שמרנית וידידותית ללא מעוף או חדשנות.. אופייני ליונדאי - לא לוקחים סיכונים, לא מחפשים להפתיע, אלא לבצע טוב ולשפר בהדרגה.


אייזיק:
שימי לב לתא הכפפות הענק- יעיל גדול ואפילו מקורר.
אפרת: קצת מעצבן שכפתורי הרדיו באותו צבע וגודל, צריך להקדיש תשומת לב בחיפוש אחר הכפתור הנכון.


יונדאי i20. איכות תא נוסעים גבוהה ביחס לקטגוריה

מחשב דרך במרכז נותן מידע על מרחק נסיעה, מהירות ממוצעת, צריכת דלק ממוצעת וחישוב מרחק הנסיעה שנותר עד לתדלוק הבא.


אפרת:
המחשב מציין כי צריכת הדלק הממוצעת היא 10 ק"מ לליטר עד עתה.
אייזיק: זה כי אנחנו ממהרים. בנסיעה רגועה יותר הצריכה תשתפר, אך עדיין, השילוב של מנוע שמפיק מעצמו את המיטב בסיבובי מנוע גבוהים יחסית עם תיבה בת ארבעה הילוכים בלבד ללא תפעול ידני, ובעלת ארבעה הילוכים ארוכים, מחייב את התיבה להוריד הילוך או שניים כשהדרישה היא לביצועים סבירים ומעלה, מאכזב משהו.
אפרת: אופן העברת ההילוכים הוא נעים אך כשלוחצים חזק ישנה השהייה מעצבנת בהורדת ההילוך, התגובה קצת ברוטאלית ורועשת.
אייזיק: מסכים, אם כי הבידוד מרעשים ברכב הזה הוא סביר מאוד. מעניין אם זה יישמר גם עוד כמה שנים, כשיונדאי i20 משומשת תחליף את הגטס במגרשי המכירה של חברות הליסינג.


כשהסטנדרט הופך להיות גבוה, גם חמישה כוכבי ריסוק, שש כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות כבר לא מרשימים במיוחד.
עדיין יש לברך על כך שבטיחות המכוניות, גם העממיות שבחבורה, שודרגה כשרק לא מזמן שווקה לה היונדאי גטס עם כרית אוויר אחת בלבד וללא מערכת ABS ...



יונדאי i20. ניכרת ההשקעה בעיצוב

אפרת:
המושבים נוחים למדי.
אייזיק: זהו שדרוג לעומת הגטס: מושבים גדולים יותר תומכים יותר, בהחלט סבירים. גם איכות הנסיעה שופרה, אם כי עדיין לא ניתן להגדיר את היונדאי הזו כמפנקת מדי.
אפרת: כשהכביש לא איכותי, חשים זאת ובמיוחד במהירויות נמוכות עירוניות.
אייזיק: בסעיף הנוחות היא בסדר-מרווחת, די מבודדת, מושבים טובים.


בגרסה הזו, הזולה ביותר מבין הגרסאות האוטומטיות, מצוידת הi20 בנוסף לאבזור הבטיחותי שהוזכר קודם, בשליטה על מערכת השמע המקורית מגלגל ההגה, כולל כניסת AUX  לחיבור הmp3 שלכם, מחשב דרך, תא כפפות מקורר ואפילו מראות מתקפלות.


אפרת:
קיפול מראות חשמלי מתאים לנהיגה ברחובות ת"א הצפופה, בהחלט מקל על שליחי הקטנועים עם הארגזים הענקיים.
אייזיק: קטע התחשבותי שכזה...


יונדאי I20 לא שוברת שיאים, לא מביאה בשורה חדשה, לא ממציאה אף מושג מחדש. היא ממשיכה את דרכה של הגטס, זו שהצליחה יפה, עשתה את העבודה, גם אם לא הייתה מלכת הכתה.
השיפור הבולט הוא בבטיחות, האכזבה החלקית היא מיחידת ההנעה ובמיוחד התיבה בת ארבעת ההילוכים הפשוטה.
יונדאי מצמצמת את הפער, היא מלוטשת יותר, אירופאית יותר. מכונית הגיונית בהחלט.


אפרת:
אני ממליצה.
אייזיק: בהחלט אופציה ראויה כשאופציות מעניינות ומתחרות נוספות הן הסיאט איביזה בעלת מנוע 1.6 וגיר רובוטי מתקדם או המאזדה 2 המהנה לנהיגה (אם כי דלה בכריות אוויר) המזכירה לנו כי סופר מיני צריכה להיות קלה.
ואת יודעת מה עוד? סופר מיני יעילה וכייפית לנהיגה, צריכה להיות גם ידנית.
אפרת: מי נוהג או במיוחד נוהגת היום עם גיר ידני??! זה היה קולו של חובב הנהיגה, לא קול העם.
אייזיק: מה אני אעשה? משעמם לי אוטומטי, ובכלל למה ביטלת גם השבוע את הצימר בצפון?

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה