דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יגואר F-PACE (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

יגואר F-PACE הוא הווריאנט הבריטי הראשון לרכב פנאי-יוקרה מבית מותג יגואר. עברו כבר שש שנים מאז הושק; עידן ועידנים בתקופה בה טכנולוגיות וטרנדים אופנתיים מתעדכנים תכופות, על אחת כמה וכמה כשזה בעולמות היוקרה. יגואר מאז ומתמיד ראתה את עצמה כמי שניצבת מעל מותגי היוקרה הגרמניים, מה שבא לידי ביטוי בעיקר במחיר. על מנת לבסס את הטיעון היומרני הזה, יגואר צריכה להוכיח שמעבר להילת היוקרה האופפת את סמל הפנתר יש גם תמורה הולמת ברמת המוצר. זה בדיוק מה שמנסה לעשות מתיחת הפנים הזו לרכב הפנאי הגדול של יגואר.

כשהוצג ה-F-PACE לראשונה הוא הצליח להשאיר רושם בזכות עיצוב חיצוני מובחן, ייחודי ובעיקר מרשים מאוד. הישג לא רע בקטגוריית רכבים בעלת מאפיינים עיצוביים דומים בין המתחרים. לעומת זאת, תא הנוסעים פחות הרשים עקב סגנון עיצוב כבד, שכבר עם הצגתו היה פחות עדכני לרוח התקופה. בהתאם לכך לא מפליא שמתיחת הפנים מתמקדת בעיקר בנקודת תורפה זו ומצד שני מותירה, כמעט, את העיצוב החיצוני כפי שהיה. 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יגואר F-PACE 


יגואר F-PACE , טורבו-בנזין 2.0 ל', 250 כ"ס, החל מ - 458,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

תא נוסעים מרשים

נוחות נסיעה

מרווח ותא מטען

הנדסת אנוש

התנהגות כביש

  מנוע לא מרגש

יגואר F-PACE

עיצוב

את ה-F-PACE לא רואים הרבה על כבישי הארץ ולכן השינויים החיצוניים לא יקפצו מיד לעיניו של המתבונן - אך יש גם כאלה. העדכונים מתמקדים בעיקר בפגושים ובצבירי הפנסים, מלפנים ומאחור. הבליטות העגולות בעיצוב הפנסים האחוריים נעלמו והקו הישר מייצר מראה אלגנטי. הפנסים עודכנו לטכנולוגיית לד ונוספו צורות גאומטריות מעוצבות. התוצאה היא מראה כללי יוקרתי מבעבר. 

אבל המופע המרכזי מתרחש בתא הנוסעים. שילוב הגוונים ברכב ההדגמה מרשים - גוונים בהירים לצד דיפוני עץ בגוון אפור ונגיעות פלסטיקה איכותי בסגנון שחור פיאנו. ויותר מכל מרשים הצג הענק (11.4 אינץ') בקונסולה המרכזית. מעבר לממדיו המרשימים ועיצובו הדקיק, גימור הזכוכית ואיכות התמונה יחד עם תצוגה גרפית מרהיבה יוצרים חתיכת "שואו".

כמצופה מהמותג, היושבים בתא הנוסעים עטופים בעץ ובעור והאווירה אלגנטית ומחניפה למראה ולתחושה. מעבר לצג החדש, עודכנו גם לוח השעונים, בקרת ההילוכים (שהפכה דווקא לקונבנציונלית מבעבר) וגם ההגה חדש. אין ספק שנעשתה כאן השקעה משמעותית שמציבה את יגואר בין הבולטות בקטגוריה בתחום זה.

יגואר F-PACE

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים מצופים עור וכוללים חימום, הכוונון מבוסס מנגנון חשמלי עבור שניהם. ההגה מתכוונן חשמלית גם כן. וכשהכל מתכוונן חשמלית, קל להגיע לתנוחת נהיגה אופטימלית. המושב עצמו קשיח למדי ותומך היטב. 

יגואר F-PACE

הנדסת האנוש מהווה נקודה מעט בעייתית. כצפוי ישנן מערכות רבות לתפעול ובהתאם גם רמת החשיבה הנדרשת לתפעולן. אחת הבעיות המרכזיות היא התחכמות בתפעול חלק מסוים מהכפתורים - אלה המשלבים מראה של כפתור מגע אך בפועל מצריכים לחיצה החלטית לקבלת תגובה. בחלק מהמקרים גם נתקלנו בתגובה איטית ללחיצה. לפחות למערכת בקרת האקלים יש שליטה בנפרד מהצג המרכזי.

יגואר F-PACE

הגרסה הנבחנת כאן היא אחת מתוך השלוש המשווקות כרגע בישראל. הגרסה הפשוטה בין השלוש מכונה PLUS ומשווקת עם מנוע בנזין טורבו סטנדרטי בלבד, בדיוק אותו מנוע הנבחן כאן רק בגרסת S PLUS המפוארת יותר. גרסת ה-S PLUS משווקת גם עם מנוע היברידי-נטען. רשימת אבזור הבטיחות שודרגה משמעותית ביחס לדגם שקדם למתיחת הפנים ועכשיו כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה בזיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלי, התרעות לזיהוי כלי רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור והתרעת רכב חולף בפתיחת דלת. אמנם בתחום היוקרה מערכות כאלה כבר מזמן לא שומטות לסתות, אבל זה רק ממחיש היכן היה הדגם הזה עד כה מבחינת אבזור הבטיחות.

יגואר F-PACE

גם ברשימת הפינוקים נוספו כמה פריטים חשובים כגון קישוריות למכשירי אנדרואיד ו-iOS וטעינה אלחוטית למכשיר הנייד, מצלמת היקפיות לחניה עם מבט-על, מערכת שמע מצוינת מבית מרידיאן הכוללת 12 רמקולים וסאבוופר. וגם הגה מתכוונן חשמלית.

ה-F-PACE הוא רכב גדול ומרווח. זה בא לידי ביטוי בעיקר במרווח הרגליים במושב האחורי ובתא המטען. במרכז הספסל (כצפוי) משולבת משענת יד וגם תעלת הינע חוצה את רצפת המושב האחורי. אלה מתווספים למרווח כתפיים פחות מוצלח כך שהספסל האחורי מיועד יותר לשני נוסעים מאשר לשלושה. היושבים מאחור זוכים בסביבה מהודרת הכוללת פתחי אוורור, אך חלונות הצד מעט גבוהים עבור ילדים.

יגואר F-PACE

דלת תא המטען נפתחת חשמלית ופוערת פתח גדול המוביל לתא מטען ענק ופרקטי עם נפח שקרוב ל-800 ליטרים. אין תלונות.

יגואר F-PACE

נוחות נסיעה

נפתח פרק זה בהתנצלות בשם יגואר F-PACE. ראשית כל, מדובר ברכב דינאמי וספורטיבי באופיו. שנית, מידת הצמיגים שלו לא צנועה (19 אינץ'). אבל כאן נגמרו לנו התירוצים לנוחות לא משביעת רצון. 

ככל שתנאי הכביש מתדרדרים, נחשף הקושי של המתלים להתמודד איתם. הדבר בא לידי ביטוי גם בנסיעה עירונית וגם בנסיעה בינעירונית. כמו לפני מתיחת הפנים, רכב הפנאי המהודר מציג אופי נוקשה וקופצני משהו, מתקשה בספיגת השיבושים ונע על מתליו בעצבנות מסוימת.

עם זאת, השקט המרשים נשמר בכל תנאי הנסיעה, אפילו במהירויות גבוהות במיוחד. המנוע שקט תמיד והמיית הגלגלים נשמעת רק במהירות ממש גבוהה. אך פעולת המתלים נשמעת ומורגשת לא פעם, ככל כשהכביש מחליט לאתגר אותם.

יגואר F-PACE

מנוע ותיבת הילוכים

במסגרת מתיחת הפנים ה-F-PACE זוכה ליחידת הנעה מודרנית ועדכנית (היברידי-נטען); זו לא היתה זמינה למבחן, ובמקומה אנחנו פוגשים פה את הגרסה הסטנדרטית והמוכרת של מנוע הטורבו-בנזין, בנפח שני ליטרים. בפרטים הקטנים נרשמים 250 כ"ס ומומנט מרשים של 37.2 קג"מ המושגים במלואם כבר ב-1,300 סל"ד. הכוח מועבר לארבעת הגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית פלנטרית בעלת 8 יחסי העברה. 

יגואר F-PACE

בפועל אין כאן פיצוצים, אש ולהבות אלא מערכת הנעה לינארית, יעילה אך לא מרגשת, שמרשימה יותר בהאצות הביניים ובעקיפות מאשר ביציאה מהמקום. סאונד המנוע משוכך היטב מאחורי שכבות אקוסטיות רבות ושום דציבל מרגש לא מסתנן מכיוונו. בסך הכל רמת הביצועים מרשימה ומדובר במכונית זריזה שמגיבה היטב גם בזכות הגיר המהיר. כמובן שהגדרת מצב ספורט עבור מערכת ההנעה משפרת משמעותית ומנצלת את יכולות מערכת ההנעה כראוי. צריכת הדלק התייצבה בימי המבחן על נתון ממוצע של 9.3 ק"מ לליטר.

יגואר F-PACE

התנהגות כביש

היגואר הוא יצור דינמי ואלגנטי בתנועותיו, וה-F-PACE משמר בהצלחה את המסורת. מדובר ברכב גבוה וגדול ממדים שלא מרגיש כך, לפחות בכל הקשור להיגוי ולשלדה. התנהלות המתלים בכל זאת מסגירה את מאסת המרכב הנשענת עליהם. זויות הגלגול מורגשות ומרתיעות את הנהג מלהמשיך וליהנות. ההיגוי מהיר, חד ומגיב גם אם אינו משדר המון תחושה לידיים, מעניק ביטחון ותחושת שליטה. השלדה משדרת לישבן בצורה ישירה את תנועות המרכב ובסך הכל מתקבל רכב שמחובר לא רע לנהג. התוצאה לסיכום היא רכב נשלט ומהנה לנהיגה. האחיזה גבוהה בזכות ממדי הצמיגים וההנעה הכפולה. 

יגואר F-PACE

סיכום

מתיחת הפנים של יגואר F-PACE נראית שולית מבחוץ, אך מתגלה כמשמעותית כשנכנסים פנימה. מעבר למנוע ההיברידי-נטען החדש שעוד ייבחן בהמשך, מדובר כאן בתא נוסעים כמעט חדש לגמרי - עניין שהיווה עד כה נקודה לרעתו של יגואר-הפנאי והפך ליתרון על פני רוב מתחריו במסגרת העדכון. 

זה נכון שה-F-PACE הוא מהיקרים בקטגוריה שלו, אך לפחות עכשיו, לאחר מתיחת הפנים, בעיית התמורה שאפיינה את הדגם עד כה השתפרה - הן בזכות מערכות הבטיחות הרבות שנוספו והן בזכות הוספת מספר אביזרים שנפוצים כיום אצל המתחרים.

יגואר F-PACE

לדגמי יגואר בישראל - יגואר

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה