דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה ראב 4 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

כבר מזמן החלטת שאתה רוצה ג'יפון. קורצת לך תנוחת הישיבה הגבוהה, האפשרות לרדת לשטח בשבתות ובינינו – גם הפוזה. שמת בצד כ-170 אלף שקלים, בדומה לסכום שהוצאת לפני כמה שנים על מכונית המנהלים שלך. בשבועות האחרונים אתה מתבונן סביבך בפקקים ומתרשם מרכבי השטח שמשתרכים לצידך באיילון. ראית המון יונדאי ix35, ניסאן קשקאי, קיה ספורטז' וטויוטה ראב 4. כולן מעוצבות ומשדרות איכות. תמיד חיבבת את רכבי טויוטה וגם אלף ריקולים לא יצליחו לכבות אותך – אתה עדיין סבור שזו היצרנית האמינה בעולם או לפחות הסחירה בישראל.

טויוטה ראב 4, GLI, מנוע 2.0 ליטר, 158 כ"ס, תיבה רציפה, 179,900 שקל 

יתרונות

חסרונות

צריכת דלק

מעט מיושנת

  יכולת שטח

לא משווקת גרסת 4X2

 הנדסת אנוש

המחיר הוזל, אך עדיין גבוה מאשר במתחרות


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה ראב 4


חיפשת קצת מידע באינטרנט. מסתבר שטויוטה ראב 4 עברה שני שינויים בשנה האחרונה. ראשית כל, העיצוב עבר רענון שאמור להקנות לה צורה של טויוטה לנד קרוזר הגדולה יותר. למען האמת, השוות את התמונות של הראב 4 המחודשת לתמונות של קודמתה ולא מצאת הבדל משמעותי. היא עדיין נאה אך לא מושכת מבטים כמו הספורטז', למשל. יותר מעניינת אותך ההוזלה שעברה הראב 4 ממש עכשיו בינואר 2012, 6 שנים ארוכות לאחר שהושקה. הגרסאות המאובזרות של הרכב הוזלו בשיעור של 11 אלף שקלים בעוד שגרסת הבסיס (GLI) הוזלה ב-5,000 שקלים. עוד כמה קליקים בגוגל גילו לך שמרבית המתחרות דווקא התייקרו באותו זמן. אז איך יכול להיות שהראב 4 עדיין יקרה מיונדאי ix35 המקבילה בלא פחות מ-10,000 שקל?



טויוטה ראב 4. בוץ מחמיא לה / צילומים: אורן דורי

אתה מזמין נסיעת מבחן על הראב 4 GLI. שאלת המחיר עדיין מנקרת לך בראש ואתה מחליט לדרוש הנחה מהסוכנות, במידה ותהיה מרוצה מהנסיעה. אתה מתייצב בסוכנות טויוטה ביום שנקבע עבורך ונכנס עם נציג היבואן לתוך ראב 4 שמחכה לך בחניון. מבט ראשון על תא הנוסעים אינו מעורר בך דחף לרכוש את הרכב. הקוקפיט במכונית המנהלים בת ה-3 שלך מעוצב באופן יצירתי יותר ועם חומרי דיפון איכותיים יותר. מצד שני, עוד לא הנעת וכבר התרגלת להנדסת האנוש של טויוטה ראב 4. לכל מערכות הנוחות יש מתגים גדולים וברורים שממוקמים בדיוק היכן שציפית. זה לא מובן מאליו בעידן זה, בו הנדסת האנוש בכלי רכב נכנעת פעמים רבות לעומס המערכות האלקטרוניות.

אתה מעביר את ידית ההילוכים ל-D ונוסע. נציג החברה מסביר לך שזו תיבה רציפה: "במקום חמישה או שישה מהלכים, יש כאן רק אחד, שמתאים את עצמו לתנאי הנסיעה. כך הסל"ד נותר רגוע וזה חוסך הרבה מאוד דלק". ואכן, תצרוכת רשמית של 13.2 קילומטר לליטר בנזין היא מרשימה ביותר ביחס לקטגוריה. ביום יום ניתן לצפות לנתון של כ-10 ק"מ לליטר – גם זה לא רע בכלל ביחס לרכב עם הנעה כפולה, מנוע 2.0 ליטר ומשקל עצמי של כמעט 1.6 טון.

כשהרמזור מתחלף לירוק ולפניך מתגלים כמה מאות מטרים פנויים של כביש, אתה מבין שזה הזמן לבחון את המנוע. רגל ימין מועכת את דוושת הגז לרצפה, הטורים עולים ונציג המכירות תופס חזק את ידית האחיזה. הוא לא מגלה לך שיש גם מצב "ספורט", בו תגובות הראב 4 הופכות עצבניות וחדות יותר. 158 כוחות סוס ו-19.7 קג"מ של מומנט מספיקים לנתון רשמי של 11 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. אבל אתה לא מתעניין במספרים. מספיקה עבורך התחושה שהראב 4 מסוגלת לשייט בנינוחות על 120 קמ"ש ולסגור עקיפות מהירות בכל רגע נתון. אתה עוד זוכר איך רכבי השטח של העשור הקודם היו איטיים, רועשים, כבדים ומסורבלים הרבה יותר.

 

טויוטה ראב 4. כבר לא צעירה אבל עדיין אטרקטיבית

"נוח לך?", שואל הנציג של טויוטה. הוא יודע למה הוא שואל. הרי התשובה המתבקשת היא – "כן". המושבים מעט נוקשים אבל מכתיבים תנוחת נהיגה נעימה, גבוהה ושלטת. המתלים משככים את מרבית תלאות הכביש. גם מרווח לא חסר לך. אתה מסובב את הראש ומביט על הספסל האחורי – די במבט קצר כדי להבין שלשני הילדים שלך יהיה את כל המקום שהם צריכים ויותר.

נציג נסיעות המבחן מתחיל להסתכל על השעון. אתה שואל אם יש זמן לרדת לשטח. "אולי רק סיבוב קצר", הוא עונה. אתה פונה מהכביש הראשי אל השביל הראשון שנקרה בדרכך. גשמי ינואר שברו שיא חיובי של עשרות שנים והאדמה בוצית מאוד. לטויוטה ראב 4 אין בעיה עם זה. מישהו שכח לספר לטויוטה שאנשים כבר לא קונים רכבי שטח קטנים עם הנעת 4X4. מרבית המתחרות מציעות גרסאות הנעה קדמית לג'יפונים שלהן, שמפחיתות את מחיר הרכישה בכ-20 אלף שקלים. אבל אתה גדלת במרחבים הפתוחים ואין לך כוונה לקנות רכב שטח נטול יכולת שטח, גם אם זה יעלה קצת יותר. לראב 4 אין הילוך כוח (LOW) או שלדת סולם, אבל יש לה זוויות גישה/נטישה טובות, מרווח גחון סביר של 18 ס"מ ומערכות אלקטרוניות לנסיעת שטח. בשביל לפרוק קצת מתח בשדות מדי פעם באמת שלא צריך יותר.

 

תא הנוסעים אינו מנסה להתחכם. תפעול המערכות פשוט וקל  / תמונת יצרן

חוזרים לסוכנות. הראב 4 מכוסה בוץ וזה מחמיא לה. אתה מתיישב עם הנציג לקפה והוא מנסה להתקדם לסגירת עסקה. החושים שלו קלטו שאתה בעניין. בדרך כלל אתה יודע לשמור על פוקר-פייס, אבל לא הצלחת להסתיר את ההנאה שלך במהלך נסיעת המבחן. "מה לגבי הנחה?", אתה מנסה. נציג המכירות מניד בראשו לשלילה. במקרה הטוב תקבל חיישני רוורס במתנה. אבל כשאתה ננעל על רעיון מסוים גם האמר לא יזיז אותך. יש בראב 4 את כל – או לפחות את רוב – מה שאתה מחפש מהרכב הבא שלך: נוחות ומרווח, צריכת דלק שפויה, מוניטין של אמינות וסחירות, ביצועים ויכולת שטח. וכמובן, מדובר בג'יפון, על כל המשתמע מכך – הרי זה מה שרצית מלכתחילה.

לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה