דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה קורולה רובוטית - מבחן רכב ארוך טווח

Getting your Trinity Audio player ready...

"משה, אתה צריך לבחור רכב חדש", הצהיר האחראי על המנהלה במשרד.

"איזה רכב?", שאלתי.

"איזה שאתה רוצה".

ביקשתי מהמזכירה, רק אם אפשר, לקבל כליסינג טויוטה קורולה חדשה, עם הגיר הרובוטי, ואדומה. עדיף ברמת גימור GLI המאובזרת. הייתי חייב משהו חדש, מהיר ומודרני. במיוחד אחרי שנאלצתי לנסוע שנה עם הפורד פוקוס הכחולה. איזה עגלה היא הייתה.

אחרי שבוע היא הודיעה לי: "אי אפשר GLI".

בסדר, אז שהיה רגיל.

אחרי עוד כמה ימים. "אי אפשר אדומה". "למה לא?", שאלתי. "ככה. יש אפורה, לבנה או כחלחלה".

מה הכי פחות בנאלי חשבתי לעצמי, ובחרתי בכחלחלה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה קורולה 

 

טויוטה קורולה, 1.6 בנזין, 124 כ"ס, גיר רובוטי

יתרונות

חסרונות

  ביצועים

גיר לא באמת גרוע אבל דורש הסתגלות

  צריכת דלק

   אבזור נמוך בגרסת SUN הנפוצה

  אמינות

קצת משעממת


את השיחה הזו ניהלתי לפני כמעט שלוש שנים. היום אני כבר עמוק בתוך עסקת הליסינג השלישית שלי אותה התחלתי ביולי האחרון. אבל זה סיפור אחר. עכשיו אני רוצה לגלות לכם איך נסעתי 124,000 קילומטר בטויוטה קורולה ושרדתי לספר.

ובכן זו היתה טויוטה קורולה נאה למראה, מנוע חדיש ומודרני, 1600 סמ"ק עם נתוני ביצוע מרשימים של 124 כוחות סוס, הכי טוב שהיה באותם ימים. נכון, עובדים רבים שקיבלו קורולה רובוטית החזירו אותה כלאחר כבוד לחברות הליסינג השונות. אני אומר שהרובוטית דווקא אופציה לא רעה בכלל למחפש רכב יום יומי. מי שאוהב לנהוג על גיר ידני יסתגל היטב לתיבה הרובוטית. אבל יש גם מכורים לאוטומט, ולא חסר כאלה שממש לא אהבו את הגיר המטלטל בהאצות ואת הרגשת ההתדרדרות לאחור בזינוקים בעליה. אנשי הליסינג שבאו לקחת את הרכב לטיפול היו שואלים אותי: אתה באמת אוהב את הרכב הזה? לא קופצת לך? אתה זוכר שצריך ללחוץ על הבלם שמדליקים את הרכב? ועוד כהנה וכהנה.

 

טויוטה קורולה. הגברת הראשונה של שוק הליסינג / צילומים: יצרן

להגה הקורולה הרובוטית יש "אוזניים", שהם למעשה פדאלים להעברת הילוכים. נחמד, אבל לא ממש שימושי. הידיות מסתובבות עם ההגה ולא קבועות בבפניות. כאשר אתה צריך להעביר הילוך מראשון לשני, אחרי סיבוב אחד של הגה אתה לא ממש זוכר היכן הדושה להעלאת הילוך והיכן להוריד. אם אתה מוכרח להרגיש ידני עד הסוף השתמש במצב הידני של מוט ההילוכים. בכל מקרה תהנה מתאוצה גבוהה ותשאיר מאחור את כל המשפחתומטיות של אותה תקופה: מאזדה 3, פורד פוקוס ורנו מגאן.

הטויוטה קורולה שלי נסעה הרבה מאוד בדרכים בין עירוניות. ביום סטנדרטי של מאתיים קילומטרים היתה צורכת לערך 18 וחצי ליטר בנזין (אם לדחוס את הדלק עד הסוף). זה יוצא בערך 10.8 קילומטר לליטר. לא רע בכלל. אף פעם לא הצלחתי לשחזר את ההישג עם אף רכב לאותו נתיב. אני מייחס את ההצלחה לגיר שתרם תרומה מכרעת לחיסכון בדלק.

תנוחת הישיבה במכונית נוחה, אך ידנית מאוד. בכל פעם שאשתי הנמוכה היתה נוהגת ברכב היתי נאלץ לבצע טקס הנמכה למושב שדמה לדרך בה היינו פורצים לטלפונים הציבוריים הישנים של 'בזק'. לאחר "הפריצה" הינו סופרים על ידי ניתוקים את הספרות כדי לחייג. כך היה כל בוקר.

נסיעת שטח עם הקורולה? אז מה אם היא ליסינג. טויוטה קורולה לא ממש אוהבת לרדת מהאספלט, מן הסתם, אבל יודעת לעבור דרכי כורכר, שלוליות לא עמוקות מדי, בוצות וכדומה. עבור להילוך ראשון ולאט לאט.

 

איך האמינות? טובה. אפילו טובה מאוד. ב-30 אלף ק"מ החלפתי צמיגים קידמיים משום שאלו נישחקו לגמרי. מתחילים להרגיש את זה בהאצות מעמידה בכביש רטוב. קרה מקרה בו היה הרכב עמוס בקניות ובמשפחה. עמדתי באדום, בכביש רטוב, בעליה. עם התחלפות האור לירוק לא יכולתי להתקדם משום שהגלגלים פירפרו. רק במאמץ רב, עם ריחות עשן כבירים, הצלחתי להתקדם. באופן כללי, חלוקת המשקל ברכב לא הכי מאוזנת ואין מספיק משקל על הגלגלים הקדמיים.

עם 45 אלף ק"מ על השעון החלפתי גם את הצמיגים האחוריים. שבוע לאחר מכן: פנצ'ר. להפתעתי גיליתי שהצמיג המוחלף ה"חדש" הוא הגלגל הרזרבי. חברת הליסינג הבינה את "הישראבלוף" שהיא בעצמה עשתה והחליפה את הגלגל לאחד אחר.

מה עוד היה לנו? בעצם שום דבר. חוץ מצמיגים מקוריים לא משהו (שהוחלפו באיכותיים בהרבה), לא היתה תקלה אחת ברכב. אפילו בדקו לי את דושת ההאצה בעיצומה של "הפרשה", והכל היה תקין. נסעתי הרבה ומעולם לא נדלקה איזושהי נורית אזהרה, או שהיה חסר משהו. אפילו לא מים למגבים. ממש תענוג.

ומה חושבת האישה? אישתי, בעלת הרישיון האוטומטי, אהבה את הקורולה. הרכב היה זריז בעיר, הגיב מאוד מהר לדרישות הנהג, לא היו בעיות של היגוי ולא תקלות כלשהן. גם מקום להטעין מוצרים מהסופר לא חסר. טענתה היחידה נגעה לדירדורים בהאצה בעליות. נו טוב, אי אפשר להיות מושלמים.

 

קורולות רובוטיות משתחררות כעת בהמוניהן מציי הליסינג לטובת השוק הפרטי. אני ממליץ בחום. בסך הכל מדובר ברכב טוב, אמין מאוד, וזריז. מערכת השמע המקורית סבירה. תא הנוסעים מגיע עם רמת גימור נמוכה (גרסת SUN הנפוצה).

אז הקפתי בה שלוש פעמים את כדור הארץ. בערך. טויוטה קורולה לא עייפה אותי במיוחד. הראות טובה, נוחות הנסיעה סבירה. אחרי 3,000 הקילומטרים הראשונים כבר לא ממש מתנדנדים מהגיר. יש הרגשה של החלקת קצוות והיא לא נוקשה. העברת ההילוכים זריזה ויש בונוס מיוחד בצורה של קיקדאון מגניב, כמו פעם. בעליות הקורולה טסה ומתחרה יפה בכל רכב בזכות משקלה הקל יחסית.

מחפשים משפחתית בת כמה שנים? לפחות בדקו את טויוטה קורולה. היא "באמת" לא רואה מוסך.

לדגמי טויוטה בישראל – טויוטה

למאמר זה התפרסמו 21 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. בעל קורולה רובוטית שחושב "קצת אחרת" 
    ד"ר לרובוטיקה, 30-03-2011

    חברים יקרים לא להתבלבל- היו מספר "גלים" של גיר רובוטי, הכי גרועים נמכרו בספטמבר 2008 לערך- זו התקופה שרכשתי את הרובוטית שלי . הגיר הזה הוא סיוט , בנסיעה של 5 דקות זה לא יורגש אבל תכנסו לפקק או לירושלים לדוג' ולא תפסיקו לקלל. תנסו להיזכר בשיעורי הנהיגה ...די דומה לבחורה עם הקלאץ'' ...שורה תחתונה- רק מי שמוכן לסבול בשביל מחיר זול ,אמינות וחיסכון בדלק.

    סגור תגובה

  • 2. איזה מקרה! בדיוק עכשיו כשמשתחררות הקורולות הרובוטיות מהליסינג: כתבה אוהדת... 
    עמי, 31-03-2011

    1:11?! WTF? היתה לי קורולה אוטו. 2005 שעשתה 1:13

    סגור תגובה

  • 3. לא מבין את הבעיות 
    אא, 31-03-2011

    ובכן, נסעתי בקורולה הרובוטית. וכן, כמעט קניתי [בסוף לא, כי הרכב היה יקר לגבי מה שמקבלים באיבזור, ורצו 1500 ש"ח לצבע שאינו לבן]
    אני לא מבין מה הבעיות שהזכרת:
    ללחוץ על בלם בהתנעה - זה ממולץ בכל מקרה. לחלק ניכר מהרכבים בארה"ב יש את "המגבלה הזו"
    להעביר הילוך בפניה? נו באמת. זה גם לא בטיחותי, כי בפניה שתי הידיים אמורות להיות על ההגה במלואן, וגם לא טוב לניהוג כאשר החיבור של המצמד "פוגש" את הגלגלים בעומסים שונים. אם הכביש רטוב וחלק, זה אפילו מסוכן. נהגי ראלי למשל מעבירים הילוך רק בישורת, לפני או אחרי סיבוב.
    ולגבי דרדור בעליה - נו באמת!!! כתושב חיפה [עליות וירידות] אני מעיד שגם ברכב עם גיר אוטומטי רגיל יש התדרדרות, אחורה וקדימה בהתאמה. להאשים בזה את הגיר של טויוטה זה קישקוש של כתבי רכב שמצפים מרכב עממי להתנהג כמו רכב יוקרה.
    ודבא אחרון - מי שמצפה מהגיר הרובוטי להתנהג כמו גיר אוטומטי, טוב, ציפיה לא מעשית הגיר הזה הוא גיר רגיל, רק בלי מצמד לנהג. מי שמתרגל לזה [תוך שלושה ימים] פשוט נהנה.
    היתורן, של טויוטה על הגיר הרובוטי שני מצמדי [של אתם יודעים מע] הוא באמינות.

    סגור תגובה

  • 4. עוד על הגיר 
    אא, 31-03-2011

    יש בעיה לא של הרכב אלא של היבואן
    לאחיין שלי יש קורולה רובוטית GLI 2008
    אחרי יותר משנה הציעו לו במוסך המורשה לשנות את התוכנה של הגיר הרובוטי, כך שיפעל יותר חלק. הם גבו ממנו 600 ש"ח!!!!
    הבנתם את זה? לרכב יוצא שם רע בגלל הגיר, ובמקום לתת את השיפור חינם, כשאדם בה לטיפול תקופתי, גובים ממנו כסף!!!

    סגור תגובה

  • 5. מי שמחפש אוטומאטי שלא יתקרב או שיכים שקיות הקאה בגלל הנדנודים של הרובוטי 
    דן , 31-03-2011

    שאלות?

    סגור תגובה

  • 6. עשו לי איפוס והחליפו מחשב גיר  
    ד"ר לרובוטיקה, 31-03-2011

    החלפת המחשב גיר לא עזרה , האיפוס עזר לכשש שעות שבהם התמוגגתי . אחרי זה הרכב חזר לסורו. אני התייאשתי . אבל בניגוד למגיב הרביעי אצלי זה היה בחינם. לא הייתי משלם שקל , זה ביזיון.

    סגור תגובה

  • 7. בערך 10.8 קילומטר לליטר. לא רע בכלל ??? 
    אז מה זה רע ?, 01-04-2011

    זה נקרא "לא רע בכלל" ??????????
    זה נקרא "גרוע מאוד" !!!!
    קורולה ישנה שלי 2007 אוטומטית !
    עושה :
    בעיר חיפה (! - כל הזמן עליות/ירידות) 1:9.5
    מחוץ לעיר במהירויות 100-110 קמ"ש
    1:14.5 (כן כן 7 ליטר בלבד ל-100 ק"מ)
    משולב (50% עיר 50% בינעירוני)
    1:12
    ולדעתי זה בינוני מאוד לעומת דגמים חסכוניים באמת.

    סגור תגובה

  • 8. טוב או לא טוב 
    , 01-04-2011

    אני לא מבין כמה הרכב הזה צורך דלק אמיתי לא יצרן , למישהו יש נתון ?
    וכמה עולה איפוס גיר

    סגור תגובה

  • 9. התורמוס 6 ראשון לציון 
    ע. חן, 06-04-2011

    כבעל קורולה רובוטית GLI כשלוש שים אני יכול לסכם כך:
    1 למעט הטיפולים הרגילים לא היו לי שם בעיות
    ברכב (לאחר 60000.ק"מ)
    2 לגיר הרובוטי הוחלף מצמד+קופסאת בקרה לאחר תלונות שלי( הוחלף במסגרת האחריות)
    3 בגלל הגיר אשתי לא נוגעת באוטו (יתרון!!)
    4.צריכת דלק שאני בדקתי ראל"צ-אילת-ראל"צ
    14.6 ק"מ לליטר (לא רעה )
    5.בגלל השם הרע שיצאה לגיר ,קשה מאוד למכור אותה "ביד שניה"
    6.טיפ לגבי הגיר:אם אתה מרגיש שהגיר אינו מעביר הילוך במצב E (הטורים עולים)במיוחד בסיבוב פשוט תלחץ על הידית (+)שעל ההגה
    הטורים ירדו והגיר יעבור למהלך גבוה יותר.
    7 לסכום אוטו מצויין לנהגים שמבנים
    מי קונה יד ראשונה

    סגור תגובה

  • 10. חסכנית בדלק הרבה יותר 
    אבי 5, 18-01-2012

    אני מגיע ל 1 ליטר 14 ק"מ די בקלות

    סגור תגובה

  • 11. סיכום ביניים 
    Dr. Do-Little, 25-01-2012

    עלות התחזוקה בקורולה נמוכה ביותר, רק ב75K ק"מ החלפתי צלחות בלמים. בסובארו שהיה לי קודם, כל טיפול עלה 2500 ש"ח וכל 30,000 ק"מ החלפת צלחות או חריטה. כאן הטיפולים בסביבות 500-800 ש"ח. אין רצועת טיימינג ולכן אין עלות מיוחדת בטיפול 90 או 100. כמו כן, החליפו לי את תוכנת הגיר, וכל פעם הגיר נעשה "אוטומטי" יותר. כיום תענוג לנסוע על הגיר הזה. אנשים! קנו רכב כזה בזיל הזול בגלל טפשים שרגילים לתת רק קיק-דאון. אחלה אוטו

    סגור תגובה

  • 12. טיוטה קורולה רובוטית 
    אורי, 07-05-2012

    ממליץ רכב טוב אמין מאוד.

    סגור תגובה

  • 13. בעל קורולה 2008 רובוטית 
    רונן, 07-05-2012

    אחלה אוטו חסכוני נוח חזק ממליץ

    סגור תגובה

  • 14. תמורה טובה למחיר 
    איל, 20-05-2012

    מודל 2008 , דגם סאן , אצלי כבר כמעט שנה נרכשה מאלבר..
    בסה"כ אוטו מרווח ואמין, צריכת דלק מדודה של 1:12 , בסוף מתרגלים גם לגיר... :-)

    לסיכום, אוטו מצויין לגברים לא מפונקים...

    סגור תגובה

  • 15. רכב מעולה אני גר בצפון עושה ממוצע של 1:14.5 בדוק  (לת)
    , 28-08-2012

  • 16. טויוטה קורולה רובוטית מצויינת! 
    שי, 24-11-2012

    לפני 5 חודשים התלבטתי אם לקנות קורולה רובוטית וזה אחרי שרוב האנשים אמרו לי להתרחק מהרכב הזה, בחרתי להימנע מלהתייעץ עם אנשים שאין להם את הרכב הזה ובחרתי להתייעץ עם אנשים שכן יש להם את הרכב הזה והמודל הזה. כל מי שעצרתי ברחוב ושאלתי, התנדב לתת לי נסיעת מבחן ברכב ואמר לי כמה שהרכב אמין, חסכוני ומוצלח וסתם סובל מסטריאוטיפ גרוע.
    לאחר שחשבתי הרבה החלטתי ללכת על זה ואני הכי מרוצה בעולם! זו ההרכישה אחת המוצלחות שלי, חסכוני ברמות!!! אמין וחזק!!!
    צריך להתרגל לגיר ומצליחים להתרגל אליו בשנייה...

    סגור תגובה

  • 17. גם אני מתלבט..... 
    גד, 03-02-2013

    אבל נראה לי שטויוטה (כן החברה הגדולה!!!) פשוט סיפקו לי את התשובה....הם עברו לגיר האוטומטי!? מעניין למה !!!!!

    סגור תגובה

  • 18. אחלה של אחלה של אוטו 
    אריאל, 06-05-2013

    כבן אדם שהיה לו רכב ב.מ.וו שנת 2006 דגם 760LI V12 קורולה זה רכב אמין מאוד שלא עושה תקלות מבחינת אמינות יותר טוב מב.מ.וו ובכללי טויוטה זה אחלה של חברה .אני מחזיק כבר 5 שנים לאנד קרוזר עם כמעט אפס של תקלות רק לאחרונה אחרי 250,000 קילומטר היה תקלה.
    לסיכום:מי שקונה ידע שאין מה לדאוג מבחינת חיסכון ואמינות. שיהיה בהצלחה.

    סגור תגובה

  • 19. טויוטה קורולה 
    קובי, 20-12-2014

    קניטי טיוטה 2008 רובוטי מטויוטה רכב שהיה בטרייד אין שמור מאוד מאוד אני אוהב את השרות בטיוטה אחלה רכב 278 ק"מ בתוך העיר בחיצ י מיכל

    סגור תגובה

  • 20. טויוטה קורולה 
    , 20-12-2014

    הסיפור של הגיר הרובוטי זה היה בסך הכול שידרוג במחשב של הגיר וטיוטה לקחה אחריות מלאה וכול בעליי רכב פרטי הוזמן לשידרוג המחשב בגיר תחלס אוטו פצצה

    סגור תגובה

  • 21. קורולה עם גיר רובוטי 
    רמי, 23-12-2014

    תמיד שנאתי את המצמד, את האוטומטי לא אהבתי, הרכב עושה מה שרוצה ולי אין שליטה. את הרובוטי המציאו בשבילי והיום אחרי חמש שנים נהדרות עם קורולה רובוטית שעושה לי עד היום 16.6 ק"מ לליטר ואחרי 140000 קילומטרים, אני אומר לכם !! שווה, שווה, שווה. היו לי 15 מכוניות קודם מכל הגדלים והסוגים אבל את זאת אני הכי אוהב וכל המלעיזים טועים בגדול.

    סגור תגובה

חזור למעלה