דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה קורולה (1.6 בנזין) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

טויוטה קורולה החדשה היא הלהיט הגדול של 2019. על אף שהיא הגיעה ארצה רק בסוף פברואר, היא התברגה מהר מאוד בצמרת טבלת המכירות וזכתה להצלחה אדירה בציי הרכב, ולא רק אצלם. את עיקר ההצלחה יש לזקוף לזכותה של הגרסה ההיברידית, שבחודשי השיווק הראשונים היתה אחראית על 91% מהמסירות של הקורולה סדאן (ההאצ'בק והסטיישן משווקות כהיברידיות בלבד). 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar:  טויוטה קורולה

 

טויוטה קורולה, 1.6 ליטר בנזין, גיר רציף, 132 כ"ס, 132,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

ביצועים

נוחות בעיר

מולטימדיה

מרווח מאחור

עיצוב

  בידוד רעשים

 
טויוטה קורולה

אבל למרות הדומיננטיות האדירה של הקורולה ההיברידית, לגרסת הבנזין המסורתית יש חשיבות משלה. היא פונה לצרכנים שמרניים יותר שאולי חוששים ממכוניות היברידיות מסיבה כלשהי, והיא בעיקר מסייעת ליבואנית להתגבר על המלאי המצטמק של הקורולה ההיברידית. המחסור העולמי בסוללות מגביל את כמות ההקצאות שהיבואן הישראלי יכול לקבל, כך שלחלק מציי הרכב מוצעת הקורולה דווקא בגרסת הבנזין. לאחרונה הוצעה הגרסה הזו גם במבצעי מכירות ללקוחות פרטיים ("דלק לשנה במתנה"), ובשנה הבאה - כאשר יעלה המס על ההיברידיות - הגרסה הזו עשויה להתחזק אף יותר.

כל הסיבות האלו הובילו אותנו למסקנה הברורה - צריך לבחון גם את גרסת הבנזין של הקורולה ולבדוק כיצד מסתדרת המכונית החדשה עם המנוע הותיק של הדור היוצא.

עיצוב

תורידו את הצבע המשעמם ותקבלו מכונית שנראית מרשים למדי. הניקלים נשמרים בכל הגרסאות וההבדל המרכזי בין גרסת ה- SUN(שהיא היחידה שזמינה עם מנוע הבנזין) לאחרות הוא בחסרונם של פנסי הערפל. העיצוב המרשים ממשיך לאורך הרכב. הקורולה מרגישה נמוכה, רחבה וארוכה. בהחלט קל להתבלבל בינה לבין מכוניות המנהלים היקרות יותר של טויוטה.

 
טויוטה קורולה

תא הנוסעים

כניסה לתא הנוסעים, ושוב קשה לשים לב להבדלים בין ה-SUN לבין הקורולות היקרות יותר. אכן, אין חלונות מושחרים מאחור, משטח טעינה, כניסה והנעה ללא מפתח והכי משמעותי: לוח מחוונים דיגיטלי בחלקו, אבל מדובר בפערים קטנים. העיצוב המינימליסטי נשמר ואפילו הריפוד השחור לא הופך אותה ל"ענייה" בתחושה.

מערכת המולטימדיה המקומית, בעלת המסך הגדול, נראית ומרגישה טוב. האייקונים גדולים כמו ב-Apple Car Play והמערכת יחסית נוחה לשימוש. רשימת האבזור המלאה לא רעה: כל מערכות הבטיחות החשובות קיימות פה. בין היתר ניתן למצוא בלימת חירום אוטונומית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת להחלפה מאורות דרך לאורות גבוהים. בלם היד הוא חשמלי ויש פונקציית Auto Hold שמחזיקה את הרכב בעמידה כשאין לכם כוח לשבת וללחוץ על הברקס ברמזור. בקרת האקלים טובה גם כן.

טויוטה קורולה

כמובן שיש כמה פספוסים כמו חסרונה של גלגלת ווליום, או מערכת המולטימדיה שמצריכה הרבה מבטים כדי לראות שהפעולות אכן בוצעו. איכות החומרים סבירה, אך איכות ההרכבה, כצפוי, מעולה.

הקורולה היא מכונית נמוכה וארוכה, כפי שכבר הזכרנוף ויש לזה משמעויות בסעיף השימושיות. צריך להתכופף כדי להיכנס ולצאת. זה לא הכי נוח ולא מוצלח כשמסיעים מבוגרים או כשמנסים להכניס ילדים למושבי בטיחות. המשקוף נמוך ומפתח הדלת האחורית קצת קטן. בפנים, המרווח לנהג יהיה מצוין, אך צריך לאהוב את תנוחת הישיבה הנמוכה. שדה הראיה לא רע באופן מפתיע ואפילו קורה A לא מסתירה הכל.

מאחור המצב פחות מרנין. הגג המשתפל יפגע במרווח הראש של נוסעים גבוהים. גם בסעיף הרוחב, לא יהיה קל להשחיל 3 נוסעים בגודל מלא. בתא המטען אפשר להכניס המון ציוד. כמו בכל סדאן פתח ההטענה לא מספיק רחב ולעומת חלק מהמתחרות המעולות שלה – זה בהחלט אתגר.

 
טויוטה קורולה

נוחות נסיעה

טויוטה, לפחות ברכביה המשפחתיים, מצליחה לספק נוחות נסיעה מאוד מרשימה בשנים האחרונות. גם הקורולה ההיברידית נמצאת על הצד הנוח של המטבע. הציפיה היא שגרסת הבנזין תהיה עדיפה כי היא צריכה להתמודד עם פחות משקל.

הכיול בקורולה אכן שונה. באופן מפתיע היא דווקא מרגישה נוקשה יותר. היא לא חסרת נוחות אבל היא כן יותר מרוסנת וקצת פחות משככת ביחס לדגם ההיברידי.

הריסון העדיף מעניק נוחות נסיעה יותר טובה מחוץ לעיר אך על כבישים מאוד לא איכותיים אותו ריסון יכול לגרום לה להיות עסוקה קמעה. על אותם כבישים גם רעשי הכביש מאוד נוכחים וקצת פוגעים בחוויה.

אם תקפידו על נסיעה במקומות שסלולים היטב, תהנו מבידוד רעשי רוח טוב ובידוד סביר של רעשי מנוע.

טויוטה קורולה

מנוע ותיבת הילוכים

היצע מנועי הבנזין האטמוספריים נעלם באותו קצב שהקרחונים נעלמים. רוב המכוניות סביבנו כבר מונעות במנוע היברידי או מנוע טורבו.

אבל לפני המנוע, בואו נדבר רגע על המשקל. הקורולה עם מנוע הבנזין קלה ב-105 ק"ג מגרסת ההייבריד, הודות לויתור על הסוללות הכבדות. ההספק של גרסת הבנזין גבוה ב-10 כ"ס מגרסת ההיבריד אך המומנט כמובן זמין הרבה פחות.

המשקל וההספק העדיף מעניקים לקורולה הזאת נמרצות שקצת חסרה בגרסת ההייבריד. היא מאיצה ל-100 ב-0.8 שניות יותר מהר וגם המהירות המירבית עדיפה. בפועל, המקום בו היתרון בא לידי ביטוי הוא בעיקר על הכביש בנהיגה יום יומית. הקורולה 1.6 זריזה יותר בעקיפות ומרגישה יותר נמרצת בכל יציאה מהמקום.
 
טויוטה קורולה

התיבה הרציפה מתנהגת באופן סביר ומנצלת היטב את כוחו של המנוע (כמקובל בתיבות מסוגה). אך כמו תיבות אחרות מסוגה, בעיקר בהאצה היא מרעישה ומקפידה על סל"ד קבוע שקצת פוגם בחוויה. לזכותה יאמר שבתוך רצועת הכוח של המנוע (בין שיא המומנט וההספק) היא משנה סל"ד כדי להעניק תחושה של העברת הילוך. בכל מצב שלא כולל הצמדה של הדוושה לרצפה התיבה עדיפה על מקבילותיה.

הבעיה העיקרית של יחידת ההנעה היא בעיקר אותם מנועי טורבו יעילים שכבר מוצעים בקטגוריה (רנו גרנד קופה למשל), ולמרות שהיא נמרצת יותר מהגרסה ההיברידית היא עדיין לא מציעה את אותו קצב ואותם ביצועים של מובילות הקטגוריה. מצד שני, ביחס למרבית יחידות ההנעה האטמוספריות היא בהחלט יכולה להחשב מוצלחת. 

צריכת הדלק הפתיעה לטובה. המבחן נעשה בתנאים לא קלים, עם הרבה פקקים, עליות לירושלים ותנועה איטית. לכן, צריכת דלק של 11.7 ק"מ לליטר היתה בהחלט מרשימה. בנהיגה יותר רגועה ניתן גם להגיע ל-13-14 ק"מ לליטר.

 
טויוטה קורולה

התנהגות כביש

ההתנהגות של הקורולה בנזין עדיפה על זו של גרסת ההייבריד, בעיקר בהתייחס לאופן בו המשקל עובר. בסיבובים, תחת בלימה חזקה או האצה, האחיזה שלה יותר צפויה. היא לא מציעה אחיזה אבסולוטית גבוהה כמו סקודה אוקטביה, אבל היא בהחלט מציגה נכונות יותר גבוהה לשנות כיוון ולפנות.

ההיגוי אמנם קל מדי, שזו נקודה נחמדה בתוך העיר, אך פחות מוסיפה לחווית הנהיגה. דוושת הבלם טובה ובכלל, מדובר במכונית שמציעת חויית נהיגה צפויה ובטוחה מאוד. מי שמחפש כיף, פחות ימצא אותו כאן.

 
טויוטה קורולה

סיכום

קשה להצביע על גרסת הבנזין של הקורולה כאחת המכוניות הטובות בקבוצתה, והפער בצריכת הדלק לעומת הגרסה ההיברידית - שנמכרת במחיר זהה - הופך את המשוואה לפשוטה למדי עבור מרבית הלקוחות. ובכל זאת, מה ההבדלים בין השתיים?

ובכן, נתחיל מהעובדה שהבנזין נמכרת בגרסת ה-SUN בלבד. העיצוב שלה בסך הכל די מרשים ואנשים אחרים יתקשו לשים לב שאתם נוסעים בגרסה הפשוטה ביותר של הקורולה. האבזור עצמו אמנם נחות מזה של הגרסאות הבכירות, אבל המפרט נדיב לכשעצמו וקשה למצוא משהו שתתלוננו עליו באופן יום יומי (למעט אולי כניסה והנעה ללא מפתח שקיימת רק בגרסאות ההיברידיות). 

הנוחות אולי לא מצטיינת, והיא פחות טובה מזו של הקורולה ההיברידיות, אך היא טובה מספיק לטעמנו - ואילו יחידת ההנעה מציעה ביצועים טובים מאלו של ההיברידית, במחיר של צריכת דלק גבוהה יותר.

אז כן, הגרסה ההיברידית מצליחה להצדיק את השליטה האבסולוטית שלה במכירות של הקורולה, אבל גם אם אתם שוקלים לרכוש אחת עם מנוע הבנזין המסורתי - תקבלו מכונית משפחתית לא רעה בכלל.

לצפייה בכל דגמי טויוטה בישראל

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה