דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

וולוו XC60 (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


גם זקני שטוקהולם וגימלאי כנסת ישראל לא זוכרים תקופה כל כך מוצלחת של וולוו. המכירות בישראל וגם בעולם נוסקות לשיאים חדשים, למרות שלמעשה החידוש הכמעט יחיד שנוסף בתקופה האחרונה הוא מנוע 2.0 ליטרים שהצטרף לכל קשת הדגמים.

כמו ה-S60 וה-S80, גם רכב הפנאי וולוו XC60 מקבל את המנוע החדש והמבטיח של היצרנית השבדית. מה שהתחיל בתור פיתוח נקודתי שנועד להחליף את המנועים מתוצרת פורד, לאחר פירוק השת"פ בין החברות, הפך לנקודת מפנה עבור וולוו. האם המנוע לבדו אחראי לשינוי הזה? כנראה שלא. אבל האם הוא הופך את וולוו XC60 לקניה כדאית יותר מבעבר?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: וולוו XC60


וולוו XC60, מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין, 245 כ"ס, גיר אוטומטי, החל מ-289,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח ושימושיות

נוחות נסיעה בעיר

ביצועים

הנדסת אנוש

מערכות בטיחות

תחושה מעט מיושנת


וולוו XC60
מתיחת הפנים כוללת שינויים קלים בלבד בחרטום / צילומים: אסף בר-שי

עיצוב

וולוו XC60 עברה גם מתיחת פנים קטנה על הדרך, אך היא עדיין לא נראית מודרנית או חדשה. העיצוב מוכר וקצת הספיק להתיישן, ואף אחד כבר לא מסובב אחריה את הראש ברחוב. למרות זאת, בסך הכל מדובר במכונית נאה: מן הצד הפרופורציות נכונות ואפילו מעט ספורטיביות, ומאחור אהבנו את הפנסים והזוויות. החזית קצת יותר משעממת.

וולוו XC60

תא הנוסעים

כאן נדרש שיפור הרבה יותר מקיף כדי לצמצם את הפערים בין הוולוו ובין המתחרות המודרניות. העיצוב שמרני עם קונסולה "צפה", קווים פשוטים ועומס כפתורים שמקשה על תפעול המערכות השונות וגם יוצר בלגאן בעיניים. מסך המולטימדיה המרכזי עמוס בתפריטים שונים ובכיתובים קטנים וצפופים, ובניגוד למערכות המקבילות במותגים כמו ב.מ.וו או לקסוס - כאן אין כפתור שליטה מרכזי על המערכת. בלוח השעונים קיבלה וולוו XC60 את התצוגות החדשות שפגשנו ב-S60, וזה נראה מצוין.

איכות החומרים בתא הנוסעים גבוהה, אך נדמה שהדגש הושם יותר על עמידות מאשר על פינוק. לא חסרים פלסטיקים עבים ונוקשים יחסית, וגם דיפוני העור על ההגה, המושבים או הדלת לא מספיק נעימים למגע. במקביל, איכות ההרכבה מצוינת.

רשימת האבזור נדיבה כבר בגרסת ה-Kinetic הבסיסית: בין היתר תמצאו כאן מערכת שמע מעולה עם כל החיבורים הנחוצים, דיבורית בלוטות', בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, מראות עם קיפול חשמלי ומושבי עור חשמליים. גרסת המבחן, ה-Active, מצוידת באביזרי בטיחות חשובים כמו בקרת סטיה מנתיב, התראת התנגשות וזיהוי הולכי רגל, בקרת עירנות וזיהוי תמרורים. כל זה, יחד עם תוספות כמו חלון שמש בגג ותא מטען חשמלי, בהחלט מצדיק את תוספת המחיר.

נכנסים, מתיישבים ומתמקמים בקלות מול ההגה. תנוחת הישיבה מצוינת - גבוהה ושולטת מצד אחד, אבל גם "עמוקה" בתוך הרכב עם זווית גישה טובה למערכות השונות. המרווח מצוין מלפנים וגם מאחור. הספסל האחורי מרווח יותר ביחס למכוניות כמו אודי Q5 או ב.מ.וו X3, ותא המטען פשוט עצום. שפע של תאי אחסון משלים את תמונת המצב: וולוו XC60 היא מכונית מאוד מאוד שימושית.

וולוו XC60

נוחות נסיעה

מערכת המתלים של וולוו XC60 מכוילת על הצד הנוקשה, בניגוד מוחלט לוולוו S80 למשל. זה אומר שהרכב יציב ומרוסן במהירויות גבוהות, ולא נוטה להתנדנד כמו שקורה לפעמים ברכבי פנאי גבוהים; אבל זה גם אומר שספיגת השיבושים בתוך העיר לא מושלמת, ושמרגישים כמעט כל קמט בכביש. גם במהירויות גבוהות הוולוו לא מצטיין בספיגת שיבושים ובורות. יש שיקראו לזה "רכב קופצני" ויעקמו את האף, אך יהיו גם כאלה שיהיו מוכנים לספוג את השיבושים האלו ובלבד שלא יופיע כל נדנוד לאחריהם. עניין של טעם אישי.

מה שלא נתון לוויכוח זה הרעש של מערכת המתלים. באופן מעט מפתיע, צליל הפתיחה והסגירה של המתלה נוכח מאוד בתא הנוסעים, מה שנותן תחושה של רכב "עסוק" ולא נינוח. רעשים אחרים, לעומת זאת, כמעט ולא נשמעים בתוך ה- XC60.

בתוך העיר מרגישים שמדובר ברכב גדול. שדה הראיה מצוין, אמנם, ובמכונית המבחן הותקנה גם מצלמת רוורס שסייעה בחניות; אך רדיוס הסיבוב של ה- XC60 קטן יחסית, ולא קל להשתחל איתה למקומות צפופים. כל עוד לא מתקשים בתמרון, תחושת הגודל של וולוו XC60 היא סוג של יתרון: הרכב מרגיש גדול ומרשים יותר ממתחריו, תחושה שנובעת הן מהמרחב הפנימי הנדיב והן ממוצקות המתלים והריסון בנסיעה.

וולוו XC60

מנוע ותיבת הילוכים

זהו מפגש שלישי שלנו עם המנוע החדש של דגמי וולוו, והביקורת גם הפעם לא שונה. מדובר במנוע קטן יחסית, 2,000 סמ"ק עם 4 צילינדרים, אך בסיוע מגדש טורבו הוא מייצר הספק של 245 כוחות סוס. הביצועים, נתחיל מהשורה התחתונה, פשוט מעולים. לחיצה הגונה על הדוושה מטיסה את ה- XC60, על כמעט שני טונותיו, בקצב פשוט מסחרר. דף הנתונים מדבר על קצת יותר מ-7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ובעקיפות ביניים הכוח מורגש אפילו יותר. זה רכב פנאי גדול מימדים עם ביצועים של מכונית ספורט.

בתנאי יומיום, כאלו שמאפיינים את מרבית נהגי ה-XC60, יחידת ההנעה מתפקדת טוב מאוד. אין פה תחושה של נמר רעב בכלוב שרק מחכה לזנק החוצה, אלא פשוט תנועה יעילה, חלקה ונעימה מאוד בכל תנאי הדרך. תיבת ההילוכים החדשה, עם 8 יחסי העברה, פועלת אף היא מצוין.

לחיצה על כפתור Eco+ מעדנת את תגובת המצערת, מאיצה את העלאת ההילוכים וקצת מקהה את הביצועים, אך גם יוצרת שיפור ניכר בצריכת הדלק. בנהיגה משולבת במצב החסכוני מדדנו נתון של 10.2 ק"מ לליטר, בשיוט בין עירוני רגוע גירדנו גם את ה-13 ק"מ לליטר, וכשרצינו קצת יותר ביצועים מדי פעם קיבלנו 7.8 ק"מ לליטר. בסך הכל, לאחר כמעט 500 ק"מ של מבחן, מדדנו בתחנת הדלק ממוצע של 8.5 ק"מ לליטר. לא רע.

התנהגות כביש

אם בסעיף הנוחות היינו סקפטיים בנוגע להצדקה של הכיול הנוקשה במתלים של וולוו XC60, על הכביש המתפתל קוצרים את הדיבידנד. הוולוו לא מרגישה מגושמת כמו שהיא נראית, והיא נעה בקצב גבוה בין הפניות. השלדה מתקשרת היטב, להגה ההידראולי משקל נכון, ואם בסעיף הנוחות התחושה היתה שמדובר ברכב "של פעם" - הרי שבסעיף התנהגות הכביש זהו דווקא יתרון, לטעמנו. וולוו XC60 היא גם מכונית בטוחה ויציבה, וגם מהנה לנהיגה.

וולוו XC60

סיכום

וולוו XC60 היא לא מכונית חדשה. היא הושקה כבר ב-2008, מה שאומר שהיא לא תמיד עומדת בסטנדרטים של רכבי היוקרה המודרניים. תא הנוסעים, מערכות המולטימדיה ואפילו נוחות הנסיעה נחותים לעומת רכבי פנאי מתוצרת ב.מ.וו או אודי. עם זאת, לוולוו יש יתרונות ברורים בתחום יחידת ההנעה ומערכות הבטיחות, ואם מוסיפים לכך את תחושת הגודל המרשימה ואת השימושיות הגבוהה - מגלים שה- XC60 בסך הכל נותנת תמורה נדיבה למחיר.


לדגמי וולוו בישראל - וולוו

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה