דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

וולוו S60 T4 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

וולוו S60 החדשה מוכרת בעיקר בגרסת הפלאג אין שלה, וככזו היא נבחנה אצלנו עד היום. אבל יש לה גם גרסת טורבו-בנזין זולה יותר בפער לא מבוטל. סכום של כמעט 60,000 שקלים מפריד בין רמות גימור דומות בעלות הנעות שונות, ואם תבחרו לשמור אותו בארנק -  תוותרו על המנוע החשמלי, ההנעה הכפולה וגם על 200 סוסים. לא מעט.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: וולוו S60


וולוו S60, טורבו-בנזין 2.0 ליטרים, אוט' 8 הילוכים, 190 כ"ס, מ-259,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב

יכולת דינאמית

תחושת יוקרה

הנדסת אנוש

אבזור

  מרווח לנוסע האמצעי מאחור

וולוו S60 T4

האם זה "דיל ברייקר" או "דיל מייקר"? יצאנו עם וולוו S60 T4 נטולת סוללה ושקע חשמל וחזרנו עם התשובה.

עיצוב

"על טעם וריח אין להתווכח". יש כאלו שיעדיפו את העיצוב האגרסיבי של ב.מ.וו סדרה 3 או את הסגנון המחודד של לקסוס, אבל אם נשים רגע בצד את נושא הטעם ונביט במכונית המנהלים היוקרתית הזו - נגלה שבוולוו דאגו לעיצוב אלגנטי לתפארת, מכובד וסולידי - אך כזה שעדיין משדר עוצמה. הפריטים הבולטים הם פגוש קדמי ובתי פנסי ערפל בעיצוב כונסי אוויר גדולים, הסבכה הזקופה והמחורצת, החלק האחורי עם יחידות התאורה המפוסלות, צמד פתחי המפלט ולסיום - היציבה הנמוכה ופרופיל הכמעט קופה, עם תא מטען קצר ומכסה מנוע ארוך.

וולוו S60 T4

מבפנים העיצוב לא מוחצן. יוקרה מדוייקת שכזו. שילוב הצבעים בין הכהה לבהיר ושילוב החומרים בין האלומיניום והעץ (אמיתי כזה, בלי לקה ותחושה מתועשת) יוצרים מקום שנעים לשהות בו.

וולוו S60 T4

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים נוחים ותומכים. הם גם מתכווננים חשמלית כולל כוונון חשמלי לאורך המושב וגם לעומק וגובה התמיכה בגב התחתון.

המרווח מלפנים טוב, עם הקונסולה הישרה שבין המושבים שכוללת לא מעט תאים עם סגירה (מצופה עץ כמובן) וגם שדה הראיה טוב. הנדסת האנוש, לעומת זאת, מעט פחות טובה, בעיקר עקב הצורך לתפעל את מערכת המיזוג ממסך המולטימדיה. למרבה המזל, תפריט המיזוג כולל "מקשים" גדולים וברורים.

וולוו S60 T4

איכות החומרים וההרכבה טובה בדרך כלל, למעט הפלסטיקה שבקונסולה שבין המושבים שעשויה פלסטיק דק.

וולוו S60 T4

הכניסה למושב האחורי קלה ושני מבוגרים ירגישו כאן בנוח. מפרט אביזרי הנוחות מאחור כולל תאורה נפרדת בכל צד, ווי תלייה, משענת יד עם מחזיקי כוסות נשלפים ועוד תא מסמכים בתוכה, וכמובן פתחי המיזוג שנמצאים במיקום גבוה ויעיל על קורות הצד. מאידך, נוסע שלישי יחוש בצפיפות, בעיקר עקב תעלת הינע גבוהה.

וולוו S60 T4

וולוו S60 משווקת בשתי רמות גימור: R-design המעוצבת ו-Inscription המכובדת. בגרסת ה-R-Design תמצאו אבזור עשיר למדי הכולל הנעה ללא מפתח וכניסה חופשית גם מהדלתות האחוריות, מסך מולטימדיה אנכי בגודל 9 אינץ' כולל קישוריות לטלפון הסלולרי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, גג פנורמי, ריפוד בד משולב עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זכרונות וחימום, תאורת מטריקס לד מצויינת עם מערכת שטיפת פנסים, מצלמת רוורס באיכות HD, לוח מחוונים דיגיטלי, פשוט למראה אך ברור וקריא, בלם יד חשמלי עם "אוטו הולד", תאורת אווירה, מערכת שמע מעולה מבית Harman Kardon ותא מטען נפתח חשמלית (אך לא נסגר).

וולוו S60 T4

גרסת ה-Inscription (בתוספת של 7,000 שקלים נכון למועד פרסום הכתבה) מוסיפה ריפודי עור מלאים וגימורי עץ במקום אלומיניום. בתחום הבטיחות כל הגרסאות ורמות הגימור מציעות בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים והכנת הרכב לקראת תאונה ופגיעה מאחור.

תא המטען הוא בנפח של 392 ליטרים, מספר שנשמע קטנטן עבור מכונית מנהלים (רק ליטר אחד יותר מרנו קליאו הקטנה). בפועל הוא גדול ושימושי מאוד. המפתח רחב ותא המטען עמוק מאוד, כך שאם אין לכם צורך להעמיס חפצים שגדולים נאמר מעגלת ילדים, לא תהיה איתו שום בעיה.

וולוו S60 T4

נוחות נסיעה

הנסיעה העירונית נעימה ונינוחה. רק במעבר על מפגעי כביש רוחביים מורגש הטלטול, אך כזה שעבר ריכוך מסויים. במעבר על פס האטה הריסון לא מושלם וישנו נדנוד נוסף. אולי זו דרכה של המכונית להזכיר לנו היכן היא מיוצרת (ארה"ב). בנסיעה בין עירונית הנוחות טובה מאוד ובידוד הרעשים טוב גם הוא אפילו במהירות גבוהה.

וולוו S60 T4

מנוע ותיבת הילוכים

לוולוו S60 T4 יש מנוע טורבו בנזין שזהה לזה של גרסת ה-T8 המחושמלת. מדובר במנוע בנפח של 1,969 סמ"ק, אשר מפיק 190 כ"ס ו-30.6 קג"מ. לפחות בנתונים, הפער מגרסת הפלאג אין עצום: ל-T4 חסרים 200 כ"ס ו-34.7 קג"מ לעומת האחות החזקה. בהתאם, ההאצה ל-100 קמ"ש התארכה לה ב-2.5 שניות ומתייצבת על 7.1 שניות.

וולוו S60 T4

אבל למרות הפערים, בסוף האורווה הצנועה לא מתקשה לנייד את ה-S60 הזו. אמנם אין את זמינות הכוח המידית של המנוע החשמלי, אבל לפעמים כיף גם למעוך דוושה כדי לקבל עוד קצת כוח. המנוע מאיץ בצורה ליניארית ובאופן נעים, ואם צריך אז קיק דאון קטן יאפשר ל-T4 לבצע עקיפה מרשימה. מנוע מכובד בדרכו שלו, גם אם לא מופרע.

תיבת ההילוכים דומה לזו של ה-T8 ומדובר בתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים שפועלת בצורה חלקה למדי ודי מהירה. ובכל זאת, למרות שנהגנו בגרסה היקרה יותר, הורגשו חסרונם של מנופי השליטה מגלגל ההגה שדווקא כן קיימים ב-R-Design.

וולוו S60 T4

צריכת הדלק בנסיעה בין-עירונית משולבת על פני עשרות קילומטרים הניבה תוצאה מכובדת של 18 ק"מ לליטר. בסיום המבחן עמדה צריכת הדלק על 12 ק"מ לליטר.

אבל אולי שווה לשלם את התוספת עבור הגרסה ההיברידית, במטרה לחסוך בהמשך בצריכת הדלק? ובכן, עוד לפני שנכנסים לפערים בצריכת הדלק, פער המחירים בין השתיים יתן כנראה את התשובה. גרסאות הפלאג אין יקרות מגרסת הבנזין ב-59,000 שקלים. במחיר של 5.7 שקלים לליטר, הפער במחיר הרכישה יוכל לקנות לכם 10,350 ליטרים של בנזין, איתם תוכלו לנסוע למרחק של 124,000 קילומטרים בגרסת ה-T4. האם גרסת הפלאג-אין שווה את תוספת המחיר? מבחינה כלכלית - לא בטוח. מבחינת הביצועים, חוויית הנסיעה על החשמל וזיהום האוויר? כאן כבר יש על מה לדבר.

וולוו S60 T4

התנהגות כביש

כמו אחותה החזקה, גם גרסת ה-T4 היא לא מכונית עם אופי ספורטיבי. אין לה שלדה או הגה שמתאימים למשימות האלה, וגם לא צלילים או תחושות ספורטיביות מיחידת ההנעה. עם זאת, ה-S60 נהנית מאחיזת כביש גבוהה ומספקת תחושה בטוחה מאוד בכל תוואי נסיעה.

וולוו S60 T4

סיכום

וולוו S60 הספיקה להרשים אותנו במבחני העבר וגם במבחן השוואתי מול מתחרות מצוינות לכשעצמן. גרסת הבנזין T4 לא שונה מהותית מהאחות המחושמלת ואפילו מציגה צריכת דלק סבירה לגמרי בפני עצמה.

ה-S60 T4 ממשיכה להציע את אותן איכויות גבוהות בתחומי העיצוב, תא הנוסעים, האבזור ונוחות הנסיעה. המחיר שמשלמים בביצועים לא גבוה - זו עדיין מכונית זריזה למדי, כך שאם חשקה נפשכם ב-S60, שווה בהחלט לשקול גם את הגרסה הבסיסית. הפער במחיר הופך אותה לעסקה שכדאי לבדוק.

לצפייה בכל דגמי וולוו בישראל

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה