דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ג'נסיס G80 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

ספר בראשית (Genesis) מתאר את התהליכים שהחלו משלב בריאת העולם וראשית האנושות, צעד אחר צעד, דרך המבול ואבות האומה, ועד ליצירה הראשונית של התוצר הקרוי עם ישראל. בתהליכים ממושכים של מלאכת מחשבת וכוונונים עדינים, דרך אסונות וטרגדיות, נוצרה השושלת האנושית שמלווה אומות רבות עד היום.

כל אלו הם כנראה ההיפך הגמור ממותג רכבי היוקרה הצעיר ג'נסיס, שהסיפור שלו נשמע מתאים יותר לתאוריית המפץ הגדול. זהו מותג שהוקם רשמית רק בשנת 2015, וכבר רואה את עצמו מתחרה לגיטימי של מרצדס, ב.מ.וו, אודי ויתר מותגי היוקרה הותיקים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ג'נסיס G80


ג'נסיס G80, טורבו-בנזין 2.5 ל', 304 כ"ס, מ-385,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב

נוחות נסיעה

אבזור ובטיחות

ספורטיביות

מרווח מאחור

  הנדסת אנוש

גנסיס G80

ג'נסיס G80 שהתייצבה למבחן, היא בעצם הדור השני של מכונית הסאלון הדרום קוריאנית. הדור הראשון שלה הוצג בתערוכת דטרויט 2016 כאשר לפניו עוד נקרא הדגם יונדאי ג'נסיס. מה עשו ביונדאי כדי ליצוק לדגם בידול ויוקרתיות שיסייעו לו מול דגמי, מרצדס, וולוו ולקסוס?

עיצוב

אין ספק שהושקעה מחשבה בעיצוב ה-G80. זה מתחיל מהחזית הענקית המזוהה עם המותג - סבכה ענקית עם קצה תחתון מחודד, פנסים מפוצלים ולסיום בליטה על מכסה המנוע עם סמל הכנפיים בקצה. מעיין שילוב בין לינקולן לבנטלי. וכן, זו לגמרי מחמאה.

גנסיס G80

הצדודית בסגנון קופה-ארבע-דלתות מחמיאה לה עם פס הכרום שנמתח לאורך תחתית הרכב. מאחור יחידות התאורה המפוצלות יוצרות תחושה רחבה, וצמד יציאות המפלט מחודדות כמו הסבכה הקדמית. אם אהבתם או לא, זה כבר טעם אישי, אבל מה שבטוח - אי אפשר להתעלם.

גנסיס G80

מבפנים ישנו תמהיל בין קלאסי למודרני - למשל העור בצבע חום, סגנון דיפון הדלתות מול גימורי האלומיניום ושלושת המסכים הדיגיטליים. ישנם דיפוני עור בשני צבעים, כאשר בגרסת הכניסה שנבחנה ישנם גימורי אלומיניום (עם עיצוב מעויינים כמובן) ובגרסה הבכירה תמצאו במקומם עץ. ההגה בשני צבעים, מרגיש קצת מתאמץ אבל תורם לתחושה הכללית שבהחלט משדרת יוקרה.

גנסיס G80

תא הנוסעים

מושב הנהג מפנק. הוא נוח ותומך, עם כוונון חשמלי לכל כיוון. התמיכה הצידית אקטיבית ותתכווץ ככל שמגבירים את המהירות ובהתאם תיפתח כשמאיטים, והיא גם מושפעת ממצב הנהיגה הנבחר. נחמד.

המרווח טוב, אם כי התחושה עוטפת. למרות שהמושב כוון למצב הנמוך ביותר, המרווח לראש נפגע קלות עקב הגג הפנורמי, הקורה הקדמית עדיין הופיעה בשדה הראיה ובנוסף ישנה גם קונסולה רחבה וגבוהה בין המושבים - כך שנוצרת אווירה אינטימית משהו.

גנסיס G80

שדה הראיה טוב, כשאפשר לראות את קצה הרכב מלפנים. לצד קורה A שמרגישה קרובה מדי, מראות הדגל מסייעות במבט לצדדים.

הנדסת האנוש כמעט וזהה לזו שבאח הגדול GV80, אותו פגשנו לא מזמן. התפעול מההגה פשוט, וכך גם מסך המולטימדיה שממנו תוכלו להגדיר כל דבר ברכב (אבל ממש). עם זאת, התפעול מגלגלת השליטה פחות אינטואיטיבי ודורש הסתגלות. שימו לב גם לתפעול מסך המגע של בקרת האקלים כך שבטעות לא תכבו את המיזוג או תפעילו את חימום המושבים, וגם התא שתחתיו עם משטח הטעינה עמוק מידי ולא נוח להכניס ולהוציא את הסלולרי משם.

גנסיס G80

המושב האחורי נוח ותומך, ולמרות הגג המשתפל והגג הפנורמי המרווח לראש טוב. המרווח לרגליים ולברכיים מצוין כצפוי, וגם נוסע שלישי יוכל להיכנס במרכז אך לא יהנה מאותה נוחות ומרווח עקב תעלת הינע גבוהה מאוד. הנוסעים ימצאו אבזור מקובל כגון שליטה נפרדת על בקרת האקלים, תאורת תקרה נפרדת, ווי תליה מאלומיניום וכפתורי שליטה לכוונון מושב הנוסע. אבל השוס הוא משענת היד המרכזית, שכוללת לא רק תא מואר עם שקע טעינה ומחזיקי כוסות נשלפים, אלא גם לוח פקדי שליטה על מערכת המולטימדיה וכפתור שליטה לוילון האחורי. מסוג הפריטים שאפשר למצוא בדרך כלל רק במכוניות עם תג מחיר כפול.

גנסיס G80

ג'נסיס G80 משווקת כיום בשתי רמות גימור, שתיהן עם אבזור עשיר מאוד. בגרסת הכניסה Elegant תמצאו פריטים כגון לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגות מתחלפות בהתאם למצבי הנהיגה, מסך מולטימדיה ענק בגודל 14.5 אינץ', בקרת אקלים עם 3 איזורים, גג פנורמי, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית כולל זכרונות למושב הנהג, למראות ולהגה (המתכוונן גם הוא חשמלית), עיסוי במושב הנהג, מערכת כניסה קלה גם במושב הנוסע וחימום בשני המושבים, מערך מצלמות היקפיות מעולה, וילון אחורי חשמלי, תא מטען חשמלי וחישוקי 18 אינץ' נאים.

גנסיס G80

גרסת ה-Luxury מוסיפה אוורור במושבים, תאורת מטריקס לד, תצוגה עילית, הגה מחומם, ריפודים בתפירת מעויינים, סגירת ואקום בדלתות, מערכת שמע מבית "לקסיקון" עם 18 רמקולים ובולמים אדפטיביים שעוד נדבר עליהם.

גנסיס G80

בתחום הבטיחות לא חסכו בג'נסיס ושתי רמות הגימור מציעות רשימה ארוכה של מערכות מתקדמות: בלימת חירום עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב כולל פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות אקטיבית למניעת תאונה (והצגת השטח המת בלוח המחוונים), התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית, אורות גבוהים אוטומטיים, מערכת זיהוי תמרורים, התרעת תחילת תנועה של רכב מלפנים, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת עייפות בעלת מערכת ניטור מצב הנהג והתרעת שכחת ילד (או כל יצור חי) ברכב המבוססת חיישנים. מרשים.

גנסיס G80

איכות החומרים וההרכבה מצויינת. כל משטח או כפתור מרגישים איכותיים ונעימים למגע כשהזמזום היחיד שנשמע הגיע מכיוון קופסת סוכריות הטיק-טק הממותגת.

תא המטען בנפח 424 ליטרים, ולמרות שאין פה פיצ'רים מיוחדים פרט לשתי תאורות ושני תאי רשתות בצדדים, הוא שימושי למדי עם מפתח רחב מאוד (אך לא גבוה), עמוק, כמעט ללא בליטות ובעל סף העמסה נמוך. דלת חמישית כמו באודי A7 למשל, הייתה משדרגת את השימושיות.

גנסיס G80

נוחות נסיעה

כל עוד אתם נוהגים רגוע, הנוחות העירונית טובה, אך לא מעבר לכך. מערכת הבולמים של ה-G80 מכויילת באופן רך, אפילו מאוד. זה מצויין על כביש מחורץ או ברחוב משולב, אבל על רצף שיבושים היא מתחילה לנוע על מתליה, בליווי רעשי מתלים, ולאחר פס האטה היא גם תמשיך להתנדנד.

בדרך בין-עירונית ומהירה המצב משתפר כל עוד הכביש מפולס, אך על כביש גלי (וישנם לא מעט מקטעים כאלו אפילו בכביש 6 למשל) רכות המתלים מייצרת תנודות רבות. בידוד הרעשים טוב.

גנסיס G80

מנוע ותיבת הילוכים

ל-G80 מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.5 ליטרים עם 4 צילינדרים, ואלו מספקים 304 כ"ס ו-43 קג"מ ב-1,650 סל"ד. אין לה כרגע, בארץ או בעולם, גרסה מחושמלת כלשהי, אבל כן קיים מצב "שיוט" שמנתק את תיבת ההילוכים מהמנוע (במצב נהיגה "חיסכון").

המנוע לא מתקשה כלל וכלל עם הסאלונית (ששוקלת כ-1.8 טון). צבירת המהירות ליניארית ואין פה דחיפת טורבו עצבנית שתעורר מעל 300 סוסים. כדי לספק את האפקט כבר צריך ללחוץ עמוק יותר על דוושת הגז.

גנסיס G80

תיבת ההילוכים היא אוטומטית-פלנטרית עם 8 הילוכים. התיבה פועלת בצורה חלקה ובלתי מורגשת. רק לעיתים רחוקות היא פועלת באופן איטי יחסית ומשתהה עם העלאת הילוך אחרי קיק-דאון קצר.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על כ-10.5 ק"מ לליטר.

גנסיס G80

התנהגות כביש

ג'נסיס G80 מוכוונת לאמריקה, שם בדרך כלל לא מצפים ממכוניות סאלון ליכולת מבריקה בכבישים מפותלים אלא ב-Highways ארוכים. בהתאם, התנהגות הכביש בטוחה אך לא ספורטיבית.

בהיבט הזה ה-G80 עדיין רחוקה מיכולותיה של מרצדס CLS לדוגמא. יתכן ובגרסת ה-Luxury בעלת הבולמים האדפטיביים המצב יהיה עדיף. מלבד הכיול הרך של המתלים, נציין כי ההגה קצר, קצת יותר משני סיבובים מנעילה לנעילה (אך הזווית לא רחבה, מה שלא מסייע בתמרון עירוני), הוא מדויק יחסית אך חסר תקשורת ולמרות ההנעה האחורית אין פה חדוות פניות.

גנסיס G80

סיכום

במילה אחת - כן. ג'נסיס G80 היא מכונית יוקרה בכל רמ"ח אבריה. העיצוב ייחודי, איכות החומרים וההרכבה גבוהה, היא עמוסה באבזור ומערכות הבטיחות שלה מרשימות.

מאידך, התנהגות הכביש אינה דינאמית כשל מרבית המתחרות, נוחות הנסיעה לא מלוטשת בהתאם לציפיות ואין לה אופציה ליחידת הנעה מחושמלת.

ולמרות זאת, ג'נסיס G80 מציעה חבילה מפתה למדי בהתחשב במחיר לעומת המתחרות (וזה עוד לפני שהזכרנו 3 שנים של טיפולים שכלולים במחיר). כך שאם אתם מחפשים רכב יוקרה ייחודי, עם עיצוב נאה, מרווח מרשים מאחור ולא רוצים לוותר על אף גאדג'ט, ג'נסיס G80 עשויה בהחלט להתאים לכם.

לצפייה בכל דגמי ג'נסיס בישראל

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה