דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ג'יפ גרנד צ'ירוקי (בנזין) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא סוג של אייקון, רכב שנהנה ממיתוג ייחודי ומהערכה בלתי מבוטלת בשוק. הגרנד צ'ירוקי לא הגיע למעמד הנכבד בגלל שהוא חיית שטח בלתי מתפשרת כמו הרנגלר, וגם לא בגלל שמדובר ברכב פנאי יוקרתי ודינאמי כמו ב.מ.וו X5; את עיקר תהילתו רכש הגרנד צ'ירוקי בזכות המקף שמחבר בין שטח ליוקרה, או במילים אחרות: הגרנד צ'ירוקי מאז ומתמיד ידע לרקוד על שתי החתונות.

מתיחת הפנים שעבר הגרנד צ'ירוקי לאחרונה העניקה לו חזית מעודכנת בעיצוב אלגנטי יותר ותיבת 8 הילוכים חדשה - שני שיפורים שאמורים לחזק את מעמדו כרכב פנאי יוקרתי. האם זה מספיק לו כדי להתמודד בזירה הסופר-תחרותית, מול כלים של ב.מ.וו ואודי?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ג'יפ גרנד צ'ירוקי


ג'יפ גרנד צ'ירוקי, 3.6 ליטר בנזין, 282 כ"ס, החל מ-289,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח ושימושיות

גמישות מנוע

אבזור

נוחות נסיעה בעיר

יכולת שטח

צריכת דלק


ג'יפ גרנד צ'ירוקי
מראה חסון וקשוח, שמצביע על היכולות / צילומים: עומר דוידי

עיצוב

ג'יפ גרנד צ'ירוקי נראה גדול ממידותיו, מרשים מאוד ואפילו מאיים. לבן, תשאלו את יבואני ב.מ.וו, הוא השחור החדש: הגרנד צ'ירוקי על פנסי הלד הנוצצים שלו הזיז לא מעט מכוניות מהמסלול השמאלי במהלך ימי המבחן. העיצוב בהחלט קרבי, ומעביר היטב את המסר של רכב יוקרתי שלא מפחד לרדת לשטח.

עיצוב הפנים פחות יוקרתי, אבל מסכי המידע על לוח המחוונים ובמרכז הקונסולה משווים לו מראה מודרני והיי-טקי.

תא הנוסעים

ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא רכב אמריקאי, והוא לא מנסה להסוות את העובדה הזאת. בעוד אצל האירופאים רווחת גישה עיצובית מינימליסטית ונקיה, האמריקאים אוהבים את הסביבה שלהם בומבסטית ומרשימה. אצל הגרנד צ'ירוקי מתבטאת הגישה הזאת במסך מולטימדיה גדול, כפתורי שליטה עצומים והגה גדול - וגם באלמנטים השימושיים, כמו תאי האחסון והמושבים הגדולים מהממוצע.

תנוחת הישיבה, כצפוי, גבוהה - אך למרות זאת, שדה הראיה לא מצטיין בשל שטח החלונות הקטן. המושב עצמו מעט קשה מהרצוי וגם לא מספק תמיכה צידית. המרווח מלפנים ומאחור מעולה בכל המדדים. 3 מבוגרים גדולי גוף התמקמו בנוחות יחסית בספסל האחורי, ותא המטען העצום אכלס בקלות את הציוד של החבורה.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי

כבר בגרסת ה-Laredo הבסיסית מציע הגרנד צ'ירוקי אבזור עשיר מהמקובל, עם רשימה הכוללת פנסי קסנון, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים חשמליים, חיישני גשם ותאורה, בקרת אקלים עם יציאות מאחור, והמפרט עוד ארוך. גרסת ה-Limited שהתייצבה למבחן כוללת עוד לא מעט פינוקים יוקרתיים, אך לא מדובר בפריטים חשובים מאוד: בין התוספות ניתן למצוא מושב והגה שזזים לאחור בכניסה וביציאה מהרכב, גימורי כרום מבפנים ומבחוץ, הטיה של מראות הצד בנסיעה לאחור, מצלמת רוורס, ריפודי עור ועוד. התוספות מסוגלות להצדיק תשלום נוסף של 65,000 שקל, אך גם מי שיבחר בגרסה הבסיסית יהנה מאבזור עשיר.

נוחות נסיעה

ג'יפ גרנד צ'ירוקי, בשונה מרכבים אמריקאיים רבים, מכויל על הצד הנוקשה. זה אומר שהוא לא מרבה להתנדנד על כבישים מהירים על אף גודלו העצום, וגם כאשר אתגרנו אותו ברצף פניות הדוקות במיוחד - נשמר הריסון היחסי של המרכב. מנגד, בתוך העיר ספיגת השיבושים לא מושלמת. אמנם אין טלטלות יוצאות דופן באף מצב, אך גם אין ספיגה רכה כפי שהיינו מצפים לקבל. הגרסה עם מתלי האוויר, אותה בחנו בעבר, לא שונה מהותית. בידוד הרעשים טוב מאוד.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי

מנוע ותיבת הילוכים

לאחר המבחן ההשוואתי שערכנו בעבר לגרסת הדיזל, בחרנו הפעם בגרסת הבנזין למבחן. נתוני הפתיחה נוטים לרעתה של גרסת הבנזין, אך פערי המחיר בין הגרסאות הופכים את ההתלבטות לרלוונטית ביותר.

ובכן, מבחינת ביצועים - אין טענות. הגרנד צ'ירוקי מצויד ביחידת הנעה בנפח 3.6 ליטר עם הספק של 282 כ"ס, וזה מספיק גם לרכב במשקל של כמעט 2.5 טון. לחיצה מתונה על הדוושה אמנם לא מספיקה כדי להיות ראשונים ברמזור, אך בעיטה הגונה במצערת תביא את הגרנד צ'ירוקי בקלות למהירויות בלתי חוקיות.

אבל ביצועים זה לא הכל. מנוע הבנזין של הגרנד צ'ירוקי לא מספיק גמיש: שיא המומנט מגיע רק ב-4,300 סל"ד, מה שאומר שקיים פער מהותי בין יכולת ההאצה וההתקדמות במצב של נסיעה רגועה לבין היכולת הזו במצב של "קיק דאון". ברכב כל כך כבד, היינו מצפים למנוע קצת יותר גמיש שיוכל לספק כוח גם בסל"ד נמוך. את זה, אגב, עושה גרסת הדיזל באופן מושלם. הרעש של מנוע הבנזין קצת מתכתי, וחסרה לו הנהמה והגרגור העמוק של מנועים אמריקאיים עתירי נפח. ומעל הכל הפריעה צריכת הדלק, שבמהלך המבחן הארוך עמדה על 6.2 ק"מ לליטר.

תיבת ההילוכים החדשה פועלת היטב, ומחליפה הילוכים באופן חלק ומהיר גם תחת עומס. פעולתה כמעט לא הורגשה.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי

התנהגות כביש

לא הגענו לכבישי הצפון עם ציפיות גבוהות מהגרנד צ'ירוקי. מדובר ברכב גדול וכבד מאוד, ולזכותו יאמר שהוא מצליח לשמור על אחיזת כביש גבוהה מאוד גם במקומות שבהם המשימה הזו לא פשוטה. מנגד, הוא מרגיש גמלוני, דורש הורדת מהירות משמעותית לפני סיבובים, ולבטח מרגיש יותר איטי ומגושם מרכבים כמו לקסוס RX או ב.מ.וו X3 ו-X5.

יכולת שטח

אבל גם אם בתחומי היוקרה והתנהגות הכביש נוכל למצוא לא מעט מתחרים אטרקטיביים לגרנד צ'ירוקי, הרי שמחוץ לאספלט הוא מבטא את היתרונות היחודיים שלו. הפעם לא קיבלנו אותו עם מתלי אוויר, כך שמרווח הגחון נותר טוב ולא טיפס לגבהים יוצאי דופן; גם צמיגי הכביש הקשו מעט על האחיזה בשטחים חוליים, והמתלים הנוקשים הפכו את הנסיעה על אבנים וסלעים לקופצנית ולא מאוד נעימה.

אבל היכולת של הגרנד צ'ירוקי לטייל במעמקי השטח מקבלת גיבוי הולם ממרווח הגחון המכובד שנותר, הילוך הכוח האגרסיבי, נעילות הדיפרנציאל וזוויות המרכב הטובות - כך שתוכלו בהחלט לבחור גם מסלולים לא קלים לטיולי סוף השבוע, ולדעת שרכב הפנאי המפונפן שלכם יתמודד איתם בלי בעיה מיוחדת.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי

סיכום

ג'יפ גרנד צ'ירוקי, במיוחד בגרסת הבנזין, נותן תמורה נדיבה למחיר לא גבוה. הוא גדול ומרשים, מרווח ושימושי, חזק וחסון - וגם מציע יכולת שטח מצוינת, במחיר של רכבי פנאי יוקרתיים קטנים בהרבה. המחיר הנמוך יחסית הוא גם הסיבה לכך שקל לסלוח לו על החסרונות בתחומי העידון, הנוחות וצריכת הדלק.


לדגמי ג'יפ בישראל - ג'יפ

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה