דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ג'ילי גיאומטרי C (פרו 350) – מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

בטח שמעתם את המשפט "מה שהקוריאנים עשו בעשרים שנה, הסינים יעשו בעשור". אומנם לוחות הזמנים כאן לא ממש דייקו, אבל אז הגיעה המהפכה החשמלית שמשמשת זרז לכל יצרנית סינית, ותיקה וצעירה כאחד, ומאיצה את תעשיית הרכב הסינית בקצב מסחרר.

ההשפעה לא איחרה להגיע גם לכאן. אם לפני עשור יכולנו למנות בישראל שני מותגים סיניים, היום משווקים כאן כבר שישה מותגים ויש עוד כמה בדרך.

אחד מתוך אותם מותגים הוא גיאומטרי, תת מותג חשמלי של ענקית הרכב ג'ילי, שבין היתר מחזיקה בבעלות על כמה מותגים אירופאים כמו וולוו ופולסטאר, לוטוס וגם סמארט, לצד אי אילו מותגים סיניים שחלקם מוכרים יותר כמו המונית הלונדונית הנוכחית, Lynk & Co ו-Zeekr, וחלקם פחות ומיועדים יותר לשוק הסיני המקומי.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ג'ילי גיאומטרי C


ג'ילי גיאומטרי C, חשמלית, טווח 350 ק"מ, 204 כ"ס, מ-134,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

הנדסת אנוש

אבזור

מרווח מאחור למבוגרים

ביצועי מנוע

  גרסת הטווח המוארך

גילי גיאומטרי C - פרו 350

בארץ משווקת ג'ילי בשלב זה דגם אחד, הגיאומטרי C, ג'יפון קומפקטי צנוע מידות. את הדגם כבר בחנו כמה פעמים בגרסת הטווח המוגדל, שגם תופסת את עיקר המכירות, ועכשיו הגיע הזמן להתרשם מגרסת הבסיס שמציעה טווח רשמי של 350 ק"מ. אז עד כמה היא בסיסית ולמי היא תתאים?

עיצוב

העיצוב החיצוני קולע לאופנת המשפחתיות א-לה ג'יפונים, משהו בסגנון C4 בדור השלישי שלה או קיה אקסיד. זה נראה לא רע בכלל ועשוי בטעם, בלי כל מיני קשקושים מיותרים.

גילי גיאומטרי C - פרו 350

מבפנים זוכים לתא נוסעים מעוצב כהלכה - לא מוגזם אבל גם לא משעמם. יש פה את לוח המחוונים הקטן שזז עם כוונון ההגה, ומסך מולטימדיה גדול וצף, כל מיני זוויות בכל מיני מקומות וגם קונסולה מרכזית גבוהה וצפה. בנוסף, ההגה מצופה העור בשני גוונים, וגם שילובי הגוונים בכל תא הנוסעים - בין אפור, שחור, כסוף ואלומיניום, תורמים לאווירה המודרנית. בשלב הזה לא ניתן להבחין בהבדלים בין הגרסאות.

גילי גיאומטרי C - פרו 350

תא הנוסעים

הכניסה לרכב נוחה, מושב הנהג רך ונוח. המרווח מלפנים מזכיר שהגיאומטרי C נמצאת ממש בקצה התחתון של הג'יפונים הקומפקטיים, וככזו המרווח טוב אבל לא שופע.

גילי גיאומטרי C - פרו 350

תנוחת הנהיגה גבוהה ביחס לכל משפחתית, אבל לא גבוהה מאוד ביחס לרכבי פנאי. מבט קדימה מגלה שהדשבורד נמוך יחסית גם כאשר המושב כוון עד תחתית המהלך, מה שמוסיף לתחושת הישיבה הגבוהה. באופן אישי לא מסובך למצוא תנוחת ישיבה נכונה, אבל הייתי שמח אם ההגה היה יוצא יותר החוצה.

שדה הראייה טוב לפנים, קצת פחות לאחור, אבל לא משהו חריג וטוב משל ה-C4 למשל בעלת השמשה המפוצלת.

גילי גיאומטרי C - פרו 350

הנדסת האנוש טובה - אבל זה רק אם התרגלתם כבר לתפעל כל דבר ממסך המולטימדיה. ויש גם כמה פספוסים: לוח המחוונים הקטנטן עמוס מידע, תפעול עוצמת השמע הוא מגלגל ההגה בלבד, וכפתור ניתוק בקרת היציבות נמצא בין בורר ההילוכים למשטח הטעינה, מה שגרם ללחיצה עליו ללא כוונה. מנגד, מערכת המולטימדיה מציעה תפעול נוח וברור, כולל אפשרות סידור התפריטים הראשיים.

גילי גיאומטרי C - פרו 350

המושב האחורי יספק מרווח טוב מאוד ל-3 נערים ונערות הודות לבסיס גלגלים נדיב. גם קל לחבר כיסאות בטיחות ולהכניס ילדים אל המושבים, כשנותר מרווח סביר ביניהם, כך שאפשר אפילו להכניס שם ילד קטן נוסף. לשלושה מבוגרים יהיה קצת פחות מרווח בעיקר עקב מרווח הראש המצומצם.

גילי גיאומטרי C - פרו 350

גרסת ה-Pro 350 כשמה, עדיין מוגדרת כ"פרו" בדיוק כמו ה-460. כך שתמצאו כאן אבזור עשיר למדי הכולל למשל גג פנורמי ענק עם כיסוי עבה ואוטם במיוחד, מושב נהג מתכוונן חשמלית עם 6 זכרונות, מצלמות היקפיות פשוט מעולות שגם יודעות להציג בתלת מימד ואפילו תוכלו לבחור את צבע הרכב, מסך מולטימדיה 12.3" ומשטח טעינה אלחוטי, חישוקי 18" וגם גלגל ספייר.

גילי גיאומטרי C - פרו 350

ה-Pro 460 מוסיפה, פרט לסוללה גדולה יותר, רק מושב נוסע מתכוונן חשמלית ותצוגה עילית. זה בהחלט נחמד, אבל אפשר לגמרי להסתדר גם בלי.

בבטיחות אין שום הבדל - בשתיהן תמצאו בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב (שלעיתים קצת היסטרי בתגובותיו במצב הרגיל), בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ואורות גבוהים אוטומטיים.

גילי גיאומטרי C - פרו 350

איכות החומרים לא בטופ של הקטגוריה ויש כאן פלסטיק בשפע. אבל זה לא נראה זול והגיאומטרי C מצליחה להסוות זאת בזכות אותם שילובי הצבעים, ובכל זאת נפגוש קצת דיפוני (דמוי) עור בדלתות. איכות הרכבה טובה מאוד.

תא המטען בנפח 417 ליטרים, גם אם לא ענק, מדובר בנפח מקובל ו"משפחתי". הודות לדלת החמישית הוא בהחלט שימושי והעמסנו לתוכו טיולון, כמה קניות לבית ואפילו גיגית, וכל זה מבלי לפרק את המדף. לגיאומטרי C יש גם תא מתחת לרצפה לאחסון כבל הטעינה.

גילי גיאומטרי C - פרו 350

נוחות נסיעה

בנסיעה עירונית הנוחות טובה מאוד. למשל נסיעה ברחוב ארוך מרוצף אבנים משתלבות עברה בנוחות מרשימה, וגם מעבר פסי האטה עובר בצורה טובה. התמרון קל ופשוט.

הנוחות הבין-עירונית טובה גם היא, כאשר רק בכביש גלי הג'ילי מרגישה רכה, אבל לא מתנדנדת. כך או אחרת, אין ממש הבדלים בנוחות בין שתי הגרסאות של הרכב.

גילי גיאומטרי C - פרו 350

איכות בידוד הרעשים מתחלקת לשניים. בנסיעה עירונית מדובר בשקט כמעט מופתי, מאידך בנסיעה בין עירונית מצטרפים רעשי כביש שהופכים בולטים בהתאם לסוג האספלט ורעשי רוח שאופפים את השמשה הקדמית. כך או כך, לא מדובר בחוסר שקט לנוסעים והנסיעה עוברת בנעימות.

גילי גיאומטרי C - פרו 350

מנוע ותיבת הילוכים

המנוע בפרו 350 זהה לפרו 460. יש כאן 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ, שמחוברים להנעה קדמית. אלו מאיצים את הג'ילי ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות. לפחות לפי דף הנתונים.

התחושות במציאות בהחלט מזכירות רכבים עם 200 סוסים+, כאשר הזמינות החשמלית עושה את שלה והרכב מסוגל כבר במצב הרגיל לפרפר ביציאה מהמקום. במצב ספורט התופעה מתרחשת גם בהאצות ביניים, סביב 50 קמ"ש. למען האמת, רוב רובו של המבחן התנהל בכלל במצב אקו החסכוני ולא הורגש מחסור בכוח בשום סיטואציה יום-יומית. תענוג.

גילי גיאומטרי C - פרו 350

צריכת החשמל במהלך המבחן עמדה על 191 וואט שעה לק"מ, כ-15% יותר מהנתון הרשמי.

בהתאם לגודל הסוללה שעומד על 53 קוט"ש (לעומת 70 קוט"ש ב-Pro 460) יתאפשר טווח נסיעה ריאלי של כ-275 ק"מ. נתון דומה גם לחשמליות אחרות בעלות סוללות של כ-50 קוט"ש - כדוגמת אלו של פיג'ו-סיטרואן-אופל, למשל.

גילי גיאומטרי C - פרו 350

התנהגות כביש

התנהגות הכביש בכל סיטואציה יום יומית, וגם בנהיגה ממהרת, מקנה תחושה בטוחה ולא קשה לזהות את מגבלות הרכב. אלא אם תדחקו אותו במפתיע לקצה, או אז יתכן ותופתעו.

ההגה (הלא מתקשר) יודע להפנות את הרכב בכיוון הנכון, הבלמים (הסבירים) יודעים להאט ולעצור את הרכב - טוב, הבנתם, יומרות ספורטיביות אין פה.

גילי גיאומטרי C - פרו 350

סיכום

ג'ילי גיאומטרי C קרצה לנו עוד לפני הנהיגה הראשונה עם רשימת אבזור מכובדת ותג מחיר אטרקטיבי (גם לאחר ההתייקרות של ינואר 2022).

אחרי כמה מבחנים עם גרסת ה"פרו 460" כבר הבנו שמדובר ברכב שלם למדי. חסרונותיה של ה"פרו 350" נעוצים בדיוק באותם מקומות של הגרסה ארוכת הטווח שיקרה ב-10,000 שקלים (נכון לינואר 2022) – המרווח למבוגרים מאחור והנדסת האנוש הדורשת הסתגלות, וגם למשקל הנמוך ב-55 ק"ג בלבד אין השפעה של ממש על התנהגות הכביש. הבדלי האבזור קיימים, אך הם מינוריים.

אז למי גרסת הפרו 350 יכולה להתאים? בעיקר למי שנוסעים "בית-עבודה-בית", לקוחות שפחות מוטרדים מהטווח ומעדיפים לחסוך במחיר הרכישה. הבדלי הביקוש לטובת הגרסה עם הטווח הארוך יוצרים גם פער בזמני האספקה: נכון לסוף ינואר 2022, מי שיזמין את ה-350 יקבל את הרכב בסביבות מרץ-אפריל, בעוד לקוחות שיבחרו בגרסת ה-460 יאלצו להמתין עד לחודשים אוגוסט-ספטמבר. הנה עוד יתרון לגרסה המוזלת.

עם זאת, לאור העובדה שלמלעלה מ-90% מהלקוחות בוחרים בגרסה עם הטווח הארוך, יתכן וה-460 תימכר בקלות יותר בעתיד ותזכה לשווי גבוה יותר כמשומשת - מה שמצמצם משמעותית את פער המחירים בין השתיים.

לדגמי ג'ילי בישראל – ג'ילי

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. נחום 
    שאלה על המידות הפנימיות של הרכב, 30-01-2022

    בסיס גלגלים של 270 לגילי. זהה ל cx5

    ״המרווח מלפנים מזכיר שהגיאומטרי C נמצאת ממש בקצה התחתון של הג'יפונים הקומפקטיים״
    מי הגיפונים הקומפקטים המתחרים?
    האם cx5 גם ממש בקצה התחתון של הג'יפונים הקומפקטיים?

    סגור תגובה

  • 2. תקום 
    תשובה על המידות הפנימיות של הרכב, 31-01-2022

    להסתכל על בסיס הגלגלים כנתון היחיד המשפיע על המרווח הפנימי זה קצת ראייה צרה (משחק מילים שכזה). בנוסף, הוא אומנם משפיע, אבל יש לא מעט רכבים עם בסיסי גלגלים זהים שהמרווח הפנימי שלהם שונה, לכאן או לכאן (בסוף זה נתון שמציין את המרחק בין הסרנים, לא איפה מיקמו את הכיסאות למשל...)
    וכמובן, גם לרוחב הפנימי ולגובה הפנימי יש משמעות למרווח ולמרחב, ואם כבר הזכרת את ה-CX-5 - היא ארוכה, רחבה וגבוהה מהג'ילי. אז לא, CX-5 לא נמצאת בקצה התחתון של הג'יפונים הקומפטיים...

    סגור תגובה

  • 3. תשובה ל״תקום״ 
    נחום, 31-01-2022

    סרחי עודף לא תורמים למרווח פנימי.
    אולי לתא מטען גדול יותר (לא פקטור למרווח פנים) ולמקום למנוע גדול יותר (כבר לא רלוונטי)

    סגור תגובה

  • 4. הרכב ממש יפה אחלה של עיצוב  
    אלי, 31-01-2022

    כל הכבוד לתעשייה הסינית שבקצב מסחרר מוציאים מכוניות חשמליות.

    סגור תגובה

  • 5. תשובה ל"נחום" 
    תקום, 31-01-2022

    ממליץ לקרוא היטב מה כתבתי.
    בא לך לקשקש על סרחי עודף, לבריאות.
    בא לך להבין שגם למיקום המושבים יש חשיבות, שגם לרוחב הרכב יש חשיבות, שגם לגובה הפנימי יש חשיבות - הרווחת.
    לא בא לך? גם טוב. תמשיך להיות ציני עם תגובות כמו מאזדה CX5 שנמצאת מבחינת מרווח בקצה התחתון של הג'יפונים הקטנים.
    כל אתר אפשרי כתב שהיא פחות מרווחת ואתה בטוח שאחרת... רגע... בעצם... תגיד, איך זה לעבוד בג'ילי?

    סגור תגובה

  • 6. תשובה ל״תקום״ 
    נחום, 01-02-2022

    מתנצל.
    אתה צודק!
    המאזדה רחבה בסנטימטר !
    וכנראה הכיסא האחורי במאזדה יושב מאחורי המושב האחורי, והדוושות של המאזדה ממוקמות קדימה לגלגל הקדמי.

    נו באמת...
    בסיס הגלגלים הוא אינדיקטור מעולה. סנטימטר ברוחב לא מקטלג מכונית כמרווחת או צפופה.

    סגור תגובה

  • 7. נחום תקום 
    תקום, 01-02-2022

    מקבל את התנצלותך.
    ולראייה - דבריך - אם ס"מ לפה או לשם הוא לא אינדיקטור, בדיוק גם בסיס גלגלים זהה הוא לא המדד היחיד לקביעה האם רכב מרווח או לא. יש עוד כמה מאפיינים שמשפיעים (והם לא בהכרח קשורים למידות חיצוניות של הרכב, שכן מדברים על מרווח פנים)
    ושוב, אם תמשיך להתעסק בבדיחה ובציניות לכל מיני נתונים, כמו למשל מיקום מושבים ואם נישאר בפיקסציה שלך לאורך של בסיס הגלגלים, שכן אפשר למקם את המושבים במנעד רחב של מרחק בתוך הרכב, אז בטח לא תבין. או בעצם לנוכח מקום עבודתך, לא תרצה "להבין". וזה בסדר.
    ד"ש לחבר'ה בג'ילי ויום משפחה שמח :)

    סגור תגובה

  • 8. הסבר נוסף ל״תקום״ 
    נחום, 03-02-2022

    אני עקבי.
    ס״מ אחד לכאן או לכאן לא משנה.
    טווח סידור המושבים מוגבל מאוד.
    מיקום הגלגלים מכתיב את המקסימום מרחב במימד האורך. מכאן ההבדלים מינורים.
    ציניות או לא, אין מכוניות משפחתיות עם כיסא מעל הגלגל הקידמי כמו טרנספורטר משנות השבעים.
    אם המושבים לעולם כלואים בתוך בסיס הגלגלים, אז זה אינדיקטור עיקרי למרווח במימד האורך.
    קשה להאמין שיצרן יתנדב לא לנצל את המרחב שבסיס הגלגלים מאפשר לו ברכב משפחתי

    סגור תגובה

  • 9. עבודה מהבית 
    צחי דבש, 09-10-2022

    דרוש/ה נציג/ת שירות לקוחות-לא מוקד!! ללא מכירות!!
    שכר-48 לשעה, א-ה 8-17 הגשת מועמדות במייל - workingnowonline12@gmail.com

    סגור תגובה

  • 10. עבודה מהבית 
    צחי דבש, 09-10-2022

    דרוש/ה נציג/ת שירות לקוחות-לא מוקד!! ללא מכירות!!
    שכר-48 לשעה, א-ה 8-17 הגשת מועמדות במייל - workingnowonline12@gmail.com

    סגור תגובה

חזור למעלה