דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו X6 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

קצת קשה לשים את האצבע בדיוק מי המציא את החיבור הזה בין קרוסאובר לקופה, ועוד עם 4 דלתות לתא הנוסעים. כלי רכב כמו אינפיניטי FX ולקסוס RX הציעו פורמט של גג משתפל בקרוסאובר והיו עוד, אבל מי שנראה שיזם את הגישה היה בכל זאת סאנגיונג, לא פחות ולא יותר, שיצא לפני כעשור וחצי עם צמד קרוסאוברים - קיירון במבנה סטנדרטי, פחות או יותר, וגרסת קופה-4-דלתות - האקטיון. כשנתיים לאחר מכן השיק ב.מ.וו את הרעיון בעולם היוקרה, עם אח קופה-4-דלתות ל-X5. וייקרא שמו במינכן, ב.מ.וו X6.

מיד כשיצא, אנחנו בקהילת עיתונאי הרכב יצאנו נגדו. לא אהבנו את הממדים הענקיים, את העיצוב המוגזם, את הפיכת עולם הקופה המעודן לחבילה מוטורית גסה. אבל נראה שבב.מ.וו ידעו יותר טוב מאתנו, כיוון שמאז שנולד X6, סאנגיונג אמנם הפסיקו עם האקטיון, אבל הפורמט הזה שוכפל ל-X4 ו-X2, מרצדס ואודי הלכו בעקבותיו וכך אפילו רנו, סקודה, פורשה ולמבורגיני. מדוע? כיוון שהקהל מצביע ברגליים וקונה את החבר'ה האלה בהמונים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו X6


ב.מ.וו X6, טורבו-דיזל 3.0 ליטרים, 265 כ"ס, אוט' 8 הילוכים, מ-650,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

נוכחות!!

ב.מ.וו X5 יותר שימושי ופחות יקר

פינוקים, בעיקר בגרסאות הבכירות

נוחות על בורות ובליטות

מרחב - גם מאחור

  שדה ראיה

צפייה בתוכן ב.מ.וו X6 - מבחן וידאו


עיצוב

העיצוב הוא העניין המרכזי והכמעט-יחיד שמבדל את ה-X6 מה-X5, שהוא קרוב אליו מאוד מבחינה מוטורית. תאומים לא זהים. המעצבים של הרכב הזה רוצים למשוך הכי הרבה תשומת לב שאפשר, דרך כל מיני רכיבי עיצוב שאי אפשר להתעלם מהם. למשל, חובבי הרכב לא מסוגלים להתעלם מהגידול הבלתי נגמר בגרילים העדכניים של ב.מ.וו. ב-X6 הוא לא רק ענק, אלא גם מודגש באמצעות תאורה פנימית שבוהקת בלילה.

הפיסול והגילוף לא מסתיימים. החזית של הרכב היא עם נוכחות שמורידה מכוניות אחרות מהכביש, ה"מותניים" בצדי הרכב הם חגורת שרירים חסונה והחלק האחורי עתיר בקימורים על גבי קימורים. רכב המבחן הלבן קצת לא משתלב בכל העיצוב האינסופי הזה, היה מסתדר לנו כאן יותר משהו מתכתי, או צבע בוהק כלשהו, אפילו זרחני.

ב.מ.וו X6

מעבר פנימה משנה מאוד את התמונה. כאן נמצא תא הנוסעים המוכר מ-X5 וגם מכלי הרכב היוקרתיים העדכניים האחרים של ב.מ.וו. וזה מצוין, כי תאי הנוסעים הללו משובחים ביותר: איכות הייצור וההרכבה גבוהות מאוד וכשבוחרים ברמות אבזור גבוהות, כמו ה-M סופריור שכאן (האמצעית בין M ספורט ובין M פרפורמנס היקרה), מקבלים כל מיני חומרים ופריטי עיצוב שמנקים כל חשש מתחושה עממית. ידית ההילוכים, למשל, משולבת בזכוכית קריסטל מרובת אלמנטים, שמציגה את ה-X שבתוכה בכל מיני דרכים לפי זווית המבט. בכלל יש כאן רכיבי זכוכית שמזכירים חנות תכשיטים ועור ואלומיניום משובחים ונדיבים.

ב.מ.וו X6

תא הנוסעים

גם מערכות פינוק לא חסרות כאן, בלשון המעטה ושוב - בעיקר בגרסאות היקרות. מערכת המולטימדיה מלווה במסכי ענק ברזולוציה גבוהה וצבעים יפהפיים ואפשר להפעיל אותה באמצעות תנועות ידיים באוויר. מערכת הניווט המשולבת מדהימה בחו"ל - מסונכרנת עם מערכת הניהוג בכך שהיא מאטה לקראת צמתים ומעגלי תנועה, או לקראת פניות מהדרך, לפי הנחיות הניווט. ישראל עוד לא מרושתת להפעלת הפונקציות האלה אבל גם כאן היא נאה.

מערכות ואביזרים נוספים - מחזיקי כוסות מתחממים או מתקררים (המושבים דווקא לא מתקררים, וגם בלי מסאז'), היסטוריית טיפולים שנשמרת בזכרון, תאורת דלתות שמשתנה כשנכנסת שיחה או כשפותחים דלת מול מכונית מתקרבת, דלתות שמתהדקות חשמלית לבידוד טוב יותר ואפשרות לכוון את מושב הנוסע החשמלי - ממושב הנהג.

ב.מ.וו X6

מושב הנהג, אם אנחנו כבר איתו, הוא חלק מעוצמה ידועה אצל ב.מ.וו - תנוחת הנהיגה. המושב דווקא לא מהרכים אלא ספורטיבי ומהודק - כולל אפשרויות חשמליות לשינוי התמיכה בצדי הגוף, בגב או בירך. הוא מאפשר לנהג למצוא תנוחת נהיגה מדויקת, כולל מול מיקומי הדוושות וההגה. וההגה - הוא עבה, נעים מאוד לידיים ולעיניים, וגם מאפשר שליטה רחבה על מערכות הרכב בלי שצריך להשקיע בהן יותר מדי מחשבה.

ב.מ.וו X6

המושב האחורי הוא הפתעה נעימה. מכוניות קופה, גם בהכלאה בין קופה וקרוסאובר, לרוב מפסלות גג משתפל על חשבון המרחב לנוסעים מאחור. כאן הגג משתפל, אבל למרות זאת ולמרות חלון נפתח בגג, המרחב מאחור מצוין לשני נוסעים. אפילו שניים גבוהים יסתדרו כאן מצוין, עם המרחב לראש ולרגליים. שלושה יצטרכו בכל זאת להצטופף.

ב.מ.וו X6

איכות המושבים מצוינת והתמיכה שלהם טובה מאוד. ב-M סופריור נשלטים פתחי המיזוג באמצעות בקרת אקלים מפוצלת גם למושב האחורי. מול הנוסעים התקנים ייעודיים להצבת טאבלטים.

תא המטען בסדר גמור. בשל גובהו הרם הוא אינו מהנגישים, בעיקר חלקו האחורי. לעומת זאת הנפח שלו גדול מאוד. בגרסה הזו מותקנים מתלי אוויר, אזי אפשר בלחיצת כפתור להנמיך את הרכב כולו ובכך להנגיש את הבגאז'. כמו במקרים אחרים, גם כאן הדבר לוקח לא מעט זמן ולא רבים ימתינו בסבלנות עד לסוף מהלך ההנמכה.

ב.מ.וו X6

נוחות נסיעה

שדה הראיה מעמדת הנהיגה בב.מ.וו X6 לא מהטובים. מדובר בכלי רכב גדול מאוד, עם מראות שאינן מהגדולות וחלון אחורי סמלי למדי. כך קצת קשה להבין היכן מסתיים הרכב בניווט בעיר הצפופה. עם זאת, כדי לחנות או להשתחל במקומות בעייתיים באמת, אפשר ליהנות משלל פתרונות טכנולוגיים שמפצים היטב: יש כאן מצלמות עם תמונה איכותית והדמיית תלת ממד סופר מדויקת וריאליסטית. 

ב.מ.וו X6

כדי לדחוק את הרכב לתוך חניה עירונית אפשר לנצל גם את מערכת החניה האוטונומית המלאה, שתטפל בכל עניין החניה, כולל היגוי, גז וברקס ותדווח על הכל דרך המצלמות והחיישנים. נוסף להכל, אפשר ליהנות כאן מהמערכת הבמוואית המשובחת, ש"זוכרת" את עשרות המטרים האחרונים, כך שאפשר לצאת מהסבך שנכנסנו אליו, דרך רוורס מונחה נטול בעיות.

ב.מ.וו X6

תחושה חזקה של איכות ניכרת באופן שבו ה-X6 נוסע, דבר שמורגש גם בבידוד וגם בתחושת נוחות. זאת למרות שהמתלים שלו מכוילים יותר לכיוון ספורטיבי-הדוק מאשר לנוחות מרככת. כך מרגישים בעיר היטב פסי האטה, בליטות קשות או בורות.

מחוץ לעיר התחושה הנוקשה ממשיכה במידה רבה, עם מתלים שמשדרים כל הזמן שהם עסוקים. עם זאת, הוא נוח מאוד, מוצק ובוטח. רכב הפנאי-קופה הגדול גם מבודד מצוין מרעשי דרך ורוח. אפשר לבלות כאן בכיף נסיעה לאילת.

ב.מ.וו X6

מנוע ותיבת הילוכים

מכונית המבחן מצוידת במנוע הבסיסי של סדרת X6, אם כי עם הנתונים שלו קצת קשה לקרוא לו "בסיסי". מדובר במנוע טורבו דיזל בנפח 3,000 סמ"ק, מכונה 30d ומייצר 265 כ"ס. כפי שאפשר לצפות ממנוע דיזל, הסיפור הוא במומנט, זמינות הכוח, שעומדת על למעלה מ-63 קג"מ מ-2,000 סל"ד. 

ב.מ.וו X6

כלומר, למרות שמדובר במנוע הבסיס, יש כאן המון כוח והוא נשלח לכל ארבעת הגלגלים. התחושה של הכוח היא לאו דווקא ביציאה מהמקום, אלא יותר תוך כדי תנועה. נוסעים, מהר, לאט, לא משנה. נלחץ על הדוושה - נקבל המון כוח.

ב.מ.וו X6

תיבת ההילוכים משלימה את התחושה הזו. מדובר בגיר אוטומטי פלנטרי-קלאסי ובו שמונה הילוכים. ביציאה מהמקום ישנה לעתים השהיה קלה, אך ברגע שנמצאים בתנועה הוא מגיב מהר ומתמודד באופן מרשים עם הר המומנט שמושלך אליו.

אגב, למרות שזהו מנוע דיזל, בקושי מרגישים זאת. כשמניעים את הרכב ישנו לעתים מעט רעש-דיזל, אולם מהר מאוד הוא נשכח ואז על האופי והצלילים משתלטים הבידוד, מערכת האגזוזים ונראה שאפילו הרמקולים. האגזוזים והרמקולים עושים ככל שיוכלו לשדר לאוזני הנהג חוויית בנזין כוחני, ובאופן משכנע.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 11 ק"מ לליטר.

ב.מ.וו X6

התנהגות כביש

אחד המאפיינים הקלאסיים של מכוניות קופה יקרות היה בהתנהגות כביש מלוטשת; קצת קשה לצפות להתנהגות כזו מגרסת קרוסאובר של הז'אנר המוטורי הזה, בעיקר כשמדובר ברכב בגובה 1.70 מ' ובמשקל של 2.1 טון.

ב.מ.וו X6

אבל בב.מ.וו עבדו קשה, ועם הרבה נסיון, על ליטוש ההתנהגות של ה-X6 וכך מתקבל רכב שמתנהג מרשים מאוד ביחס לגודלו. לא רק שאחיזת הכביש גבוהה מאוד (כל עוד לא מעיפים יותר מדי מהמומנט אל אחד הצירים בבת אחת), אלא שהוא ממעט לרכון ולנטות, ומשדר הרבה אמון, יציבות ומוצקות.

ב.מ.וו X6

מאחורי ההגה הנעים-מאוד-לאחיזה מסתתרת גם כן מערכת מרשימה מאוד. ההיגוי משנה את הקשיחות לפי התנאים והצורך ומשדר לא מעט מידע מהכביש, וזאת למרות הממדים וההנעה הכפולה. חלק מהתחושות נולדו ממערכות הדמיה, ובכל זאת, הביצוע מרשים.

בשורה התחתונה, כמו שהנהג נהנה מכמה כוח שירצה (כמעט) אם רק ילחץ על הדוושה, כך יוכל לנסוע בפניות כמה מהר שירצה (כמעט), אם רק יסובב את ההגה.

ב.מ.וו X6

סיכום

במחשבה על הדבר הזה שפספסנו עם ה-X6, אני יכול להעיד על עצמי שלא הבנתי טוב מספיק את מנעד הלקוחות בשוק היוקרה ובכלל. אחד השינויים המהותיים בעשור-עשור וחצי האחרונים בשוק רכבי היוקרה נמצא בגיוון המרשים מאוד של דגמי הרכב, וביכולת לתפור חוויה מוטורית פר-לקוח. כניסת כלי רכב כמו רכבי פנאי, קופה-4-דלתות או קרוסאובר-קופה הם דוגמאות לכלי רכב שיתאימו לקהלים מגוונים. יש מי שאוהב לארוז את הבית שלו בחזות טבעית או מסורתית ויש מי שיעדיף בסלון כיכר שיש שעל גביה פסנתר כנף, או אולם שינה רומאי ובו ג'קוזי בוהק. יש מי שיעדיף X5 ויש מי שיבחר ב-X6.

בעולם הקרוסאוברים היוקרתיים, ב.מ.וו X5 הוא אחד הטובים ביותר כיום. X6 שותף ליכולות הללו, ועטוף בחליפה שלא מעטים יבחרו בה.

 
ב.מ.וו X6

לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה