דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו X5 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



שני בנים יש לבנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל (נכון למועד כתיבת שורות אלו). האחד חייל קרבי במודיעין שדה וסגן חתן התנ"ך העולמי, והשני סטודנט מחונן וחובב תיאטרון. כשאתה בן למשפחת אצולה, תשאלו את הנסיך הארי, הציפיות ממך גבוהות - ואתה נאלץ לעבוד קשה כדי לעמוד בהן.

זה הסיפור שמקדים את המבחן לב.מ.וו X5. יש מכוניות שיוצאות לשוק ומדברות בעד עצמן. לעומתן, ב.מ.וו X5 שניצב לפנינו הוא דור שלישי לשושלת מפוארת, שהצליחה להכניס את ערכי הספורט של המותג ב.מ.וו לתוך מבנה מגודל ומפואר של SUV בסגנון אמריקאי. האם גם ה-X5 הנוכחי מסוגל לעשות זאת? והאם הגרסה הזולה ביותר שלו, ה-25d עם הנעה אחורית, יכולה לספק את הדרישות הגבוהות?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו X5


ב.מ.וו X5, מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל, 218 כ"ס, החל מ-485,000 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב ונוכחות

נוחות נסיעה בעיר

מרווח ושימושיות

זמינות כוח

התנהגות כביש

בידוד רעשים


צפייה בתוכן ב.מ.וו X5 - מבחן וידאו

עיצוב

כמו תמיד, ב.מ.וו X5 נראה כוחני, גדול ומרשים. הדור השלישי לא קטן יותר, חלילה, אבל הוא קצת יותר מעודן. הפנסים הקדמיים עם החידודים בקצוות, השבכה התחתונה, הפנסים האחוריים עם החיתוך הצנוע יותר - ה-X5 קצת יותר מסוגנן מבעבר ופחות אלים. כל הגרסאות המשווקות בישראל מצוידות בפנסי קסנון, שהופכים אותו לרכב מרשים מאוד גם בחושך מוחלט.

ב.מ.וו X5

תא הנוסעים

גם מבפנים השינויים מינוריים ביחס לב.מ.וו X5 הקודם, וההבדל הבולט ביותר הוא מסך המולטימדיה שיצא ממסגרת הקונסולה וכעת ניצב בגאון מעל למשטחי העור והפלסטיק. הפס הכסוף הרוחבי מעניק תחושה של מרחב, וגם הפלסטיק המבריק מתחתיו נראה מצוין - אלא ששניהם מרגישים חלולים ופשוטים למגע, וזה לא לעניין ברכב כמו ה-X5. למעט שני אלו, יתר החומרים בתא הנוסעים הם מהרמה הגבוהה ביותר.

מושבים מצוינים מכבדים את ישבנו של הנהג, ובכל הגרסאות הם עוטים עור ומתכווננים חשמלית. תאי אחסון גדולים מאוד מפרידים בין הנהג לנוסע שלצידו, אך הסגירה של חלקם עשויה פלסטיק פשוט ולא משכנע. חבל. כמו העיצוב, גם רשימת האבזור של ב.מ.וו X5 מתעדכנת בקפיצות קטנות. מערכת ה-i-Drive העשירה עברה שדרוג קל, וקיבלה תוספת של משטח מגע על גבי גלגלת השליטה המרכזית. כך ניתן לרשום אותיות ומספרים ולחייג לאנשי קשר מבלי להביט במכשיר - שימושי ובטיחותי. מעבר לזה כוללת המערכת גם אפשרות סנכרון ליומן הסלולארי ושירות תזכורות, וראוי להזכיר גם את עזרי החניה המשוכללים הכוללים מערך מצוין של מצלמות וחיישנים. בזכותם, קל לתמרן את ה-X5 המגושמת במקומות צפופים.

ב.מ.וו X5

מעבר למושב האחורי חושף מרווח מעולה לשניים ואפילו לשלושה נוסעים, בזכות הרצפה השטוחה לחלוטין. המרווח בכל המימדים מצוין, אך לחובתו של ה-X5 נציין את הגובה הנמוך של הספסל והמבנה השטוח מדי שלו. הנוסעים מאחור יהנו מתאי אחסון, מחזיקי כוסות ופתחי מיזוג.

ברכב ההדגמה הותקנה שורת מושבים שלישית (תוספת של כ-30,000 שקל), וזו גם הוסיפה אפשרות הזזה לשורה השניה. אבל לא משנה איך נזיז את השורה השניה, מאחור יהיה מאוד מאוד צפוף. אפילו ביחס לרכבים כמו פורד אקספלורר. מאחורי המושבים ישנו תא מטען סביר, וכשהם מקופלים הופך התא לגדול מאוד.

ב.מ.וו X5

נוחות נסיעה

שורת המושבים השלישית של ב.מ.וו X5 מביאה בכנפיה בשורה נוספת: מעבר לשימוש במתלי אוויר מאחור. אין לנו מושג איך תהיה רמת הנוחות של הב.מ.וו בלי המתלים המתקדמים, אבל אנחנו יכולים בהחלט לומר שציפינו לנוחות גבוהה יותר. בעיקר בתוך העיר. שיבושים קטנים מכל הסוגים חודרים את מעטה הבידוד של הרכב ומורגשים באופן מפתיע בתא הנוסעים, ומה שיותר מפתיע אלו רעשי המתלים - שפשוט לא אמורים להישמע ברכב שעולה חצי מיליון שקל. שיבושים גדולים יותר, כמו פסי האטה, נבלעים בצורה מרשימה הרבה יותר מתחת לגלגליו הגדולים של ב.מ.וו X5.

כשיוצאים מהעיר משתפרת רמת הנוחות, אך כאן מפריעה רכות יחסית ונדנוד של הרכב במעבר על גלים או שיבושים. אורחת מניו יורק שהצטרפה לנסיעה, ומדובר באשה שרגילה לרכבים רכים בסגנון אמריקאי, התלוננה על תחושת ספינתיות מוגזמת לטעמה. האסוציאציה הראשונה שעלתה אצל הגברת הנכבדת היתה לינקולן, שומו שמיים.

בידוד הרעשים של ב.מ.וו X5 לא מושלם. כשהמנוע קר טרטור הדיזל מפריע לשלוות הבוקר, ובמהירויות גבוהות (וקצת גבוהות מן המותר בחוק) חודרים גם רעשי רוח וכביש רבים.

ב.מ.וו X5

מנוע ותיבת הילוכים

הרכב שהתייצב למבחן היה בגרסת ה-25d, הבסיסית שבהיצע. גרסה זו מצוידת במנוע טורבו-דיזל עם 4 צילינדרים בנפח 2,000 סמ"ק, בהספק של 218 כ"ס. ההנעה, לראשונה ב-X5, היא אחורית ולא כפולה. מלבד רעשי הדיזל המטרידים לעיתים, אין לנו תלונות קריטיות למנוע הזה: הוא מספק די כוח בכדי להזיז את הרכב הכבד במהירות גבוהה, מצליח לזנק בקלילות ולעקוף בלי בעיה מיוחדת.
ובכל זאת, מה שקצת הפריע (ומוזר לומר את זה על רכב מחברה שמייצרת את מנועי הבנזין הליניארים והמשובחים ביותר שישנם) הוא מחסור בכוח בסל"ד נמוך. באופן שדומה למנועי דיזל מיושנים, מגדש הטורבו נכנס לפעולה בשלב מאוחר יחסית. וברכב ששוקל מעל 2 טון, מנוע דיזל עם 2,000 סמ"ק בלבד לא מייצר מספיק כוח לפני שמגדש הטורבו מתחיל לעבוד. אי לכך, האצה לא-מתונה דורשת קיק דאון והורדה של הילוך או שניים בכדי לטפס מעל ל-2,000 סל"ד, שכן רק אז מגיע עיקר הכוח.

תיבת ההילוכים, כרגיל אצל ב.מ.וו, פועלת ללא דופי. היא חלקה ומהירה, ומאפשרת להגיע בקלות לטווח הפעולה היעיל של המנוע.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10 ק"מ לליטר בממוצע, כאשר בקטעי שיוט ארוכים ראינו גם 12 ק"מ לליטר.

ב.מ.וו X5

התנהגות כביש

אחרי הרכות היתרה על הכביש המהיר, הגענו עם לא מעט חששות לפרק הזה של המבחן. באופן מפתיע, ב.מ.וו X5 ביטל אותם במהירות שיא. ה-X5 מדויק, נשלט, צפוי ואוחז, ומאפשר לנהג להוביל אותו בין הפניות כאילו לא מדובר במפלצת באורך של כמעט 5 מטר, גובה של 1.80 מ' ומשקל של יותר משני טון. ההגה בעל משקל טוב ותחת עומס הוא אפילו מעביר מעט מידע לידיו של הנהג.

ההנעה הכפולה אולי תשפר את האחיזה (ואל תחשבו בכלל על ירידה לשטח), אבל גם בגרסת ההנעה האחורית יש די אחיזת כביש. חובבי הגה אמיתיים כנראה לא ישקלו לקנות SUV גדול מימדים, אבל אלו שכבר יגיעו לקטגוריה הזו מסיבות כאלו ואחרות - ימצאו כאן רכב עם התנהגות כביש מהנה מאוד, ונדירה ביחס לרכבים מסוג זה.

ב.מ.וו X5

סיכום

ב.מ.וו X5 לא מתאים לכל אחד. הוא מוחצן ומאוד מרשים למראה - ולא כל אחד יאהב את זה; הוא לא מספיק מעודן ויוקרתי, וגם את זה יהיו כאלו שלא יאהבו; אבל בסופו של יום, ב.מ.וו X5, מעבר להיותו רכב פנאי יוקרתי, גדול ושימושי, הוא גם רכב מהנה מאוד לנהיגה. מעטים הלקוחות כיום שמחפשים יכולת דינאמית גבוהה ברכב שכזה, אבל אנחנו שמחנו לגלות שב.מ.וו X5 לא זנח את ה-DNA הבווארי המשובח שלו. לפחות בהקשר הזה, הוא ממשיך את שושלת ה-X5 בצורה הראויה ביותר שישנה.


לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה