דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אינפיניטי Q50 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...


ליצרן היוקרה היפני של ניסאן, אינפיניטי, היתה עד כה מכונית שהתחרתה במכוניות המנהלים פרימיום, כמו ב.מ.וו סדרה 3, אודי A4, מרצדס C קלאס או לקסוס IS. עכשיו היא התחלפה ומעתה היא נקראת "אינפיניטי Q50". האם היא ראויה להתחרות, כשווה בין שווים, בקבוצת הפרימיום המיוחסת?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אינפיניטי Q50


אינפיניטי Q50, טורבו-בנזין 2.0 ליטר, אוטומטית, 211 כ"ס, החל מ- 239,900 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

מושבים אחוריים

עיצוב פנים

תפעול מולטימדיה

מערכות הנעה

לא מתבלטת


צפייה בתוכן אינפיניטי Q50 - מבחן וידאו

עיצוב

מבחוץ היא שייכת בטבעיות לעולם הפרימיום. קשה לפספס את אינפיניטי Q50 כשמסתכלים עליה מלפנים. החזית שלה בולטת, ובגרסת הספורט - אפילו מוגזמת, אבל בלי ספק מרשימה. מבט מהצד לוקח אותנו למחוזות מעודנים ואלגנטיים יותר, עד שבמבט מאחור המכונית המפונקת כבר נראית קצת סתמית.

בתוך תא הנוסעים היא כבר לא נראית סתם יוקרתית, אלא מיוחדת, עם אופי ייחודי למותג אינפיניטי. אפשר לראות כאן את המסגרת הנאה מעל לפאנל הקדמי ויותר מכך - את הקימורים סביב סביב, שמזכירים מעט חרב סמוראי יפנית.

אינפיניטי Q50


תא הנוסעים

איכות החומרים וההרכבה - גם אם אינן מושלמות תמיד - הן בהחלט ברמה גבוהה מאוד, בהתאם לסטטוס. המושבים עצמם נוחים ביותר. הם תומכים כראוי והיות שיש בהם מגוון רחב של אפשרויות כוונון - הרי שאפשר למצוא בהם תנוחת ישיבה מדויקת.

במושבים האחוריים האידיליה פחות נוכחת: קשה למבוגרים בגודל מלא להיכנס אליהם, וגם בפנים - הם צפופים יחסית, המרווח לראש ולברכיים מצומצם ותעלת ההינע, למרגלות רגלי היושב באמצע, גבוהה מדי.

את אינפיניטי Q50 אפשר לקבל ברמות גימור GT, פרימיום וספורט. כבר ברמת הגימור הבסיסית, GT, מקבלים שני מסכי מגע - התחתון שבהם הוא אחד היפים שראינו בתעשיית הרכב, והוא מזכיר לנו מאוד את האייפד של אייפון. עם זאת, אנחנו מאמינים שפיצול המידע בין המסכים, והעובדה שהם נראים אחרת, פוגעת בהנדסת האנוש של הנהג, בעיקר תוך כדי נהיגה. מערכת המולטימדיה עצמה מציעה המון פונקציות, אבל היא מסורבלת יחסית לתפעול.

גרסת ה-GT כוללת עוד אביזרים - דיבורית בלוטות', חיבוריות USB ו-AUX, מצלמת רוורס, תפעול מההגה, מושבי עור עם חימום מובנה, מערכת בקרת אקלים מפוצלת בין הנהג והנוסע - עם פתחים נוספים מאחור, בקרת שיוט, גלגלי 17 אינץ' קלים, פנסי ערפל וגם מערכת "עצור וסע" (Stop&Go או Start/Stop) שמכבה את המנוע כשלא צריך אותו וכך תורמת לחיסכון בדלק.

אינפיניטי Q50

גרסת הפרימיום כוללת את אביזרי ה-GT, ומוסיפה הרבה חשמלים - חלון חשמלי בגג, כוונון חשמלי במושבים, כפתור התנעה שמחליף את המפתח הקלאסי, מראות מתקפלות חשמלית וחיישני חניה - מלפנים ומאחור.

בגרסת הספורט מקבלים את כל זה וגם דיפונים ודוושות מאלומיניום, מושבי ספורט, מערכת בטיחותית לשמירה מבוקרת על נתיב הנסיעה, גלגלי 19 אינץ' וגם מערכת היגוי ממוחשבת. הגרסאות ההיברידיות כוללות מערכות בטיחות נוספות - התראה קולית לזיהוי הולכי רגל שמתפרצים לכביש והיגוי אקטיבי שיכול למנוע תאונה בעת סטייה מנתיב.

תא המטען שימושי ונוח, אבל קצת חשוך ועמוק, וחסרים בו ווים לתליית שקיות ותיקים. בגרסה ההיברידית, ערכת הסוללות לוקחת חלק די גדול מהנפח בתא.

אינפיניטי Q50


נוחות נסיעה

רחובות העיר מזמנים לנהג המזדמן חניות צפופות וסמטאות הולמות. קימוריה הנאים של אינפיניטי Q50 מכבידים על הנהג כשהוא מנסה לראות את קצות המרכב. מצד שני, הטכנולוגיה משלימה את מה שהפיזיקה לוקחת ומצלמת הרוורס וחיישני החניה פותרים את הבעיה.

נסיעה בין רחובות העיר מגלה באינפיניטי Q50 את האופי הנעים והנינוח שלה. המכונית הזו נוחה. היא מוצקה והדוקה, אבל מרסנת היטב את פגמי ובורות הכביש. גרסת הספורט נוקשה יותר וכך ההתמודדות עם פסי ההאטה טובה פחות. במקרה הזה הנוסעים ירגישו את הבליטות הבוטות הללו היטב.

כשיוצאים אל מחוץ לעיר נשמרת רמת הנוחות הגבוהה. ה-Q50 ממשיכה להיות מוצקה וגם לשכך טוב - שילוב מצוין. הבידוד מרעשים גם הוא מצוין ומלבד רעש מסוים מהמנוע, כשלוחצים אותו אל הקצה, הרי שמדובר במכונית שכמעט חפה מרעשי דרך ורוח. הגרסאות ההיברידיות שקטות עוד יותר - בעיקר בתוך העיר.

אינפיניטי Q50

מנוע ותיבת הילוכים

את ה-Q50 אפשר לקבל עם שתי מערכות הנעה - האחת, כמקובל בתחום הפרימיום - בנפח של 2 ליטר, שעם מגדש טורבו משיגה הספק של 211 כ"ס וזמינות כוח מיידית כמעט בכל מצב. השנייה - מערכת היברידית שפחות פונה לחיסכון ויותר לביצועים. עם 364 כ"ס היא מאיצה בכ-5 שניות למאה קמ"ש.

לתיבת ההילוכים האוטומטית שעובדת עם המנוע הזה יש 7 הילוכים שאותם אפשר לתפעל ממנופים ייעודיים מאחורי ההגה. העברות ההילוכים חלקות וטובות ואפשר גם לשנות את המצב שלה למצב ספורט עם שליטה דינאמית יותר על המנוע.

התנהגות כביש

אחד המאפיינים של מכוניות המנהלים-פרימיום הוא התנהגות כביש משובחת. אינפיניטי Q50 אינה שונה מהכלל בעניין. מערכת ההיגוי של היפנית היוקרתית מדויקת וטובה. המשקל שלה נכון וההגה עצמו נעים לאחיזה. בגרסת הספורט ישנה מערכת היגוי מתוחכמת יותר. זו נשלטת בידי מערכת של מנועים ומחשבים והמטרה היא לשפר את ההיגוי עוד יותר, בכל הקשור בדיוק ובאופי. ההיגוי אכן מרשים בגרסה הזו, אך המערכת פוגמת בתחושות ובהנאה. אחיזת הכביש של ה-Q50 גבוהה מאוד והמרכב מאוזן ומרוסן.

צריכת הדלק במבחן הדרכים שערכנו עמדה על כ-9 ק"מ לליטר. הגרסאות ההיברידיות צפויות להיות חסכוניות רק מעט יותר.

אינפיניטי Q50

סיכום

קשה להתחרות בקבוצת המנהלים-פרימיום. בקבוצה הזו מתמודדות מכוניות מעולות, כמו המתחרה הישירה, לקסוס IS, וכמו המתחרות הטבעיות הנוספות בקבוצה - ב.מ.וו סדרה 3, אודי A4 ומרצדס C קלאס, וגם קדילאק ATS, וולבו S60, במידה מסוימת גם סיטרואן DS5 ובקרוב גם יגואר XE.

מצד אחד, אינפיניטי Q50 נמצאת במקום טבעי בקבוצה הזו, בלי להתבלט כמעט באף תחום - עושה את העבודה ומספקת את האיכויות המצופות, נוחות, אבזור, עיצוב והתנהגות. מצד שני, היא מעניקה בכל זאת את הייחוד והנדירות של המותג אינפיניטי, כך שלקנות אותה - זה להיות לא כמו כולם.


לדגמי אינפיניטי בישראל - אינפיניטי

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אהבתי עיצוב קצת פחות נוחות {מאחורה} 
    איתי בהונקר, 02-02-2015

    האוטו מרשים נוח קצת פחות מאחורה וחבל אינפיניטי מה שכל גם ב-C קלאס ביקורת שווה אם כבר ב.מ.וו 3 שהוזכרה מתי יהיה וידאו עליה?אפשר גם על יונדאי I35 אני ומשפחתי חושבים עליה

    סגור תגובה

  • 2. חוות דעת Q50 S 
    , 16-02-2015

    קניתי אחד כזה 2 ליטר דגם ספורט
    הרכב מצוין נוסע חזק ומהר אחיזת כביש טובה וההגה למרות הביקורות הלא תמיד מחמיאות בעיתונות הרכב' מצוין לדעתי.
    בעיה אחת - נתוני צריכת הדלק הרשמיים אינם עולים בקנה מידה אחד עם הצריכה בפועל-בנסיעה בין עירונית שלווה מדובר על 8.5 ק"מ לליטר, זה הרבה וזה בטח לא הנתון של 16 ק"מ.לליטר כפי שמפיע בעמוד הבית של הרכב.
    נקודה למחשבה לגבי אמת בפרסום

    סגור תגובה

  • 3. שכחו לציין נתון חשוב- יחידת ההנעה של מרצדס 
    א, 09-03-2015

    מי שיקנה מרצדס C250 או A250 יקבל את אותה יחידת הנעה שבעצם ניסן קונה ממרצדס
    לכן נתוני צריכת הדלק מפתיעים לרעה(אמורה להיות יחידה די חסכונית 1:16 על הנייר, 1:12 -1:11 בפועל)
    אם כרגיל קרעו אותה במבחן אפשר להבין איך הגיעו ל1:9, אחרת זו ממש אכזבה

    סגור תגובה

  • 4. אינפיניטי Q50 
    יונתן, 06-12-2015

    אחת המכוניות האהובות עליי! בעיקר הנוחות ויחידת ההנעה!

    סגור תגובה

חזור למעלה