דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל אינסיגניה 2.0 ליטר - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



לאחר שבחנו את אופל אינסיגניה החדשה בגרסת המנוע הבסיסית, עם מנוע 1.5 ליטר מוצלח למדי, ואף עימתנו אותה עם מתחרותיה הישירות בעולם ההולך ונעלם של מכוניות המנהלים, הגיע הזמן לבדוק את הגרסה הבכירה, עם מנוע 2.0 ליטר המספק 260 כ”ס ומומנט של 40 קג”מ, שגם מגיעה עם תיבת 8 הילוכים והנעה כפולה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אופל אינסיגניה


אופל אינסיגניה, טורבו-בנזין 2.0 ליטר, טיפטרוניק, 260 כ"ס, 239,900 שקל

יתרונות

חסרונות

ביצועים

בידוד רעשים

אחיזת כביש

צריכת דלק

עיצוב

  הנדסת אנוש

אופל אינסיגניה

לאור הרושם המוצלח שהותירה האינסיגניה 1.5 ליטר בתחומי המרווח, איכות הנסיעה והיכולת הדינאמית, ובמיוחד לאור החסרונות המסוימים שמצאנו אז בתיבת ההילוכים וביכולות המנוע, גרסת ה-2.0 ליטר הפכה למסקרנת במיוחד. במחיר שלה היא מתחרה גם בגרסאות הבכירות של מכוניות המנהלים האחרות, אך גם בגרסאות הכניסה של מותגי היוקרה.


עיצוב

אין ספק שמדובר במכונית נאה, אפילו נאה מאוד. הגרסה הבכירה כמעט זהה מבחוץ לגרסת הבסיס, למעט סימון 4X4 על תא המטען מאחור . האבולוציה של האינסיגניה בדור הנוכחי מרשימה, עם תצורת הקופה-4-דלתות, והיא משפרת לא מעט פגמים ביחס לדור הקודם - שהיה נאה בפני עצמו.
 
העיצוב המרשים ממשיך גם פנימה. כאן חל שינוי עצום מהדור הקודם. הוא משדר יוקרה מאופקת, עם הרבה פחות כפתורים ופקדים, אף כי אינו מיישר קו עם הנקיות המודרנית כמו שניתן לראות בדגמי וולוו העדכניים, למשל.

אופל אינסיגניה


תא הנוסעים

תא הנוסעים מוצק. החומרים באיכות מצויינת, למעט מעט פלסטיקה פשוטה יותר באיזורים התחתונים - ממש לא ברמה שפוגעת בחוויה. ההגה בגודל מצויין, ועם חיפוי עור "נושם" הוא פשוט כיף למגע. העור ממשיך ומחפה גם את משענות היד, הדלתות וחלק מהדשבורד.

קיים מבחר גדול של תאי האחסון הכולל שני מקומות לכוסות עם סגירה טובה ונעימה, תא גדול בין המושבים מקדימה ועוד אחד מאחור במשענת היד, זאת בנוסף לעוד כמה תאים שימושיים בהחלט. כולם ברמת איכות מוקפדת.

מכונית המבחן שלנו היתה בגרסת ה"אינוביישן פרימיום" היקרה למדי, עם כמה תוספות וכמה חוסרים ספציפיים שהיו ברכב ההדגמה בלבד. עניין מעט מוזר אצל אופל בישראל. פרוספקט מהודר מצביע על האבזור ברמות השונות. רמת האבזור אפילו מופיע ברשיון הרכב, אך בפועל ישנם שינויים מסויימים מהאבזור.

אופל אינסיגניה

בגרסה הזו, שנכון למועד כתיבת המבחן עולה לא פחות מרבע מיליון שקלים, המכונית מאובזרת לעייפה. זה כולל היצע מלא של מערכות בטיחות אקטיביות, עם בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים, התרעת רכב בשטח מת במראות וחיישני חניה היקפיים, כמובן עם מצלמת רוורס.

בנוסף יש כאן גם מושבים מצוינים עם כוונון חשמלי, עיסוי, חימום, אוורור וכמובן ריפוד עור, חימום להגה, מערכת עם רמקולים תוצרת BOSE וסאבוופר, בורר מצבי נהיגה - ספורט, שיוט, אוטומטי ועירוני (פיצ'ר ייחודי לגרסת ה-2.0 ליטר), תצוגה עילית להקרנה נאה וברורה של נתונים רבים (הניתנים לבחירה) על השמשה מול הנהג, חניה אוטומטית, תאורת אווירה פנימית בדלתות ובלוח המחוונים, חישוקי "18 קלים, גג שמש ועוד כמה דברים.
ויש לכל זה גם חסרונות: התפעול של המערכות השונות אינו תמיד אינטואטיבי, בעיקר מלוח המחוונים, מסך המולטימדיה דובר מספר שפות - אך לא עברית, ומערכת הניווט אינה מקוונת.

מלפנים הכסא נמוך למדי, קצת ספורטיבי, אבל לא ברמה המאתגרת את הכניסה או היציאה מהרכב. גם מאחור האינסיגניה מרווחת ומציעה מושב נוח לגישה. שני נוסעים (בכירים) ומגודלים יימצאו מרווח עצום גם במושב האחורי, אפילו כאשר שומרי ראש מגודלים מאכלסים את המושבים הקדמיים. לחיצה על הסמל הגדול של אופל מאחור חושפת תא מטען גדול ונגיש מאוד הודות לדלת חמישית עצומה.

אופל אינסיגניה


נוחות נסיעה

דגם ה-1.5 לא הרשים בנוחות הנסיעה ביחס למקובל בקבוצה, בעיקר בשל נטיה לנוקשות מסויימת בתוך העיר, אך נראה כי 200 הק"ג הנוספים של הגרסה עם המנוע הגדול וההנעה הכפולה, יחד עם מתלים אדפטיביים ושונים במעט, גרמו לשיפור משמעותי ברמת הנוחות של האינסיגניה. זה עדין לא ברמה של סיטרואן C5 המיתולוגית, אבל זה בהחלט נוח. הזעזועים הקטנים מותנו היטב והיהכרות עם מפגעי הכביש ליושבים ברכב הפכה פחות אינטימית.

מחוץ לעיר הנוחות היתה ונשארה מצויינת. האינסיגניה גם בגרסה זו נשארת  יציבה ומפולסת לחלוטין בכל מהירות. תענוג אמיתי. מצד שני, היא לא שקטה במיוחד. ישנה נוכחות ברורה של רעשי רוח וכביש, בין היתר בחסות הצמיגים הרחבים עם החתך הנמוך למדי.

אופל אינסיגניה

מנוע ותיבת הילוכים

המנוע פשוט נהדר. כיף של ממש. יש לו 260 כ"ס ומומנט של 40 קג"מ הזמין מ-2,500 ועד 4,000 סל"ד. יש מספיק כח מתפרץ להאצה מהירה וגם אופי בשרני לעקיפה ושיוט מהיר. האינסיגניה פשוט דוחקת בך לנסוע מהר. אף פעם לא מתאמצת, תמיד מאוד מהירה ותמיד בשקט ובנונשלנט. המנוע חרישי, וגם כאשר  הוא מתאמץ הוא מייצר צליל נעים לאוזן.

השילוב של המנוע יחד עם תיבת ההילוכים (עם 8 יחסי העברה) עובד נהדר. התגובות טובות וחדות לכל שינוי בדרישת הכוח. השיפור של תיבת ההילוכים ביחס לתיבה של המנוע הבסיסי, תורם לשיפור בתחושות לא פחות מהמנוע עצמו. צריכת הדלק במבחן עמדה על 8 ק"מ לליטר בנסיעה מגוונת, לא מרשים במיוחד, אך צריך לקחת בחשבון את הביצועים המצוינים שמייצרת שריפת הדלק הזו.

אופל אינסיגניה

התנהגות כביש

זו אולי הבשורה המפתיעה ביותר שמביאה האינסיגניה החדשה. מדובר במכונית עם יכולת דינאמית פשוט נהדרת: יש לה שלדה מצוינת, תגובות מיידיות לפעולות הנהג ותחושה כללית של מכונית עם שאיפות ספורטיביות". אלה היו המילים בהם השתמשנו במבחן לגרסת ה-1.5 ליטר של אופל אינסיגניה.

הגרסה הזו הופכת את השאיפות למציאות קיימת. עם המנוע הבכיר והגיר העדיף, יחד עם ההנעה לכל ארבעת הגלגלים, מדובר במכונית סופר מהירה עם אחיזת כביש כמעט מושלמת. יהיו צקצקנים שאולי יתלוננו על היעדר חופש בזנב, אבל לכל הנהגים השפויים, גם אלו שאוהבים ויודעים לנהוג מהר בתנאי דרך מאתגרים, זו מכונית מנהלים פשוט מעולה ברמה הדינאמית. היא גם מרגישה בטוחה ברמה גבוהה מאוד.

אופל אינסיגניה

סיכום

אופל אינסיגניה עברה שדרוג מרשים בגרסה הבכירה. מנוע ה-2.0 ליטר, יחד עם המתלים המצוינים, ההנעה הכפולה ותיבת 8 ההילוכים, מצליחים למחוק כמעט את כל החסרונות שלה: היא כבר לא רק מאובזרת, מרווחת, נאה ואלגנטית - כעת היא גם חזקה במיוחד, נוחה לנסיעה בכל תנאי הדרך וגם מהנה לנהיגה.

האם זה מצדיק פער של 50,000 שקל מול גרסת ה-1.5 ליטר המקבילה? על זה כמובן רק הלקוח יוכל לענות. אבל צריך לדעת שלאינסיגניה הזו, שפתאום עולה כמו אודי A4 וב.מ.וו סדרה 3, אין במה להתבייש. היא אולי לא מציעה את הסמל היוקרתי והנוצץ, אבל ברמת היכולות והתמורה למחיר מדובר במכונית מנהלים שמגיעה כמעט לשלמות.

לדגמי אופל בישראל - אופל

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה