דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי A6 החדשה - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



פעם זה היה כל כך פשוט. יחסי הכוחות בין שלושת היצרנים הגרמניים היו ברורים. ב.מ.וו פנו לקהל אניני הנהיגה, מרצדס קרצו לקהל חובב סמלי הסטאטוס ואודי אימצו לחיקם את הצנועים. קהל הצנועים לא חיפש מבטים נוטפי קינאה בכל רמזור, אלא רצה מכונית שעושה את העבודה ואודי סיפקו את הסחורה היטב. אודי A6 החדשה לא מגיעה מוקדם מדי: מחליפה את הדגם הקודם שהחזיק מעמד עוד משנת 2004. בהחלט הגיע הזמן לשינוי. אז מה השתנה בתפיסה ובמכונית עצמה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אודי A6


אודי A6, טורבו-בנזין 3.0 ליטר, לוקשורי, 553,500 שקל 

יתרונות

חסרונות

מהירה מאוד ...

... אבל לא מרגשת לנהיגה

  נוחות מופתית במהירויות גבוהות ...

... אבל חסרת עידון בתוך העיר

  כבר לא נחבאת אל הכלים מול מרצדס

... אבל לאן יפנו הצנועים שבלקוחות הסאלון?


אתר המסירה של צ'מפיון מוטורס מלא בלקוחות שממתינים למכוניתם. העובדים קצת בלחץ. יוצאים ל-A6 הכהה שיושבת בחוץ. הרכב לא מגיב ללחיצה על השלט. אופס, מישהו התבלבל במפתחות. זמן טוב להעיף מבט על המכונית. A6 החדשה לא נראית כזו חדשה: קו החלונות מזכיר דגמים קודמים וגם האף והישבן לא מביאים איתם בשורה חדשה. טווח המחירים של ה-A6 מתחיל ב-420 אלף שקל לגרסת ה-2.8 ליטר עם תיבת הילוכים רציפה עד לגרסת ה-3 ליטר טורבו קוואטרו luxury שנבחנה, שעולה יותר מ-550 אלף שקל. הרבה כסף.



אודי A6. "מושכת מבטים על הכביש ולא מהסיבות הנכונות"

מניח את המפתח האלקטרומגנטי במחזיק הכוסות, מתקתק את הקוד בקודנית המקומית ולוחץ על כפתור ההתנעה. תא הנוסעים מעביר תחושה עשירה ואיכות החומרים מצוינת. חם בחוץ ואני מגלה שכפתורי בקרת האקלים קטנים וממוקמים נמוך מדי בקונסולה. סידור המחוונים דומה מדי לדגמי אודי קודמים אבל עיקר הנדסת האנוש ללא דופי. מסך LCD נשלף מתוך פתחי האוורור הקטנים מדי. מרפרף דרך תפריטי מערכת המולטימדיה המהונדסים כהלכה ותוך מספר שניות הטלפון הנייד כבר מצומד לדיבורית המובנית. יופי. יוצאים לכיוון ת"א.


למרות שהעיצוב לא מקורי במיוחד, האודי בהחלט מושכת מבטים על הכביש ולא מהסיבות הנכונות: תאורת הלד הצעקנית בפנסים הקדמיים עושה את השופוני שלה ועל חישוקי ה-20 אינץ' המוטרפים עוד נדבר. עומדים ברמזור על רחוב גורדון. על מעבר החציה עומד בחור צעיר ומושך את חברו שמבטו ניתקע על פנסי הלד של האודי. איזו עיר. חולפים בין הרחובות. נוחות הנסיעה העירונית של האודי היא לא הנקודה החזקה שלה אך למרות החישוקים הגדולים והגומי הדק, היא צולחת בהצלחה את מבחן רחוב פרוג התל-אביבי, רחוב שבו איכות האספלט היא אתגר לכל מכונית באשר היא. ציון עובר פלוס.




מתחת למכסה, מנוע ה-FSI המוגדש מנפיק הספק נאה של 100 כ"ס לליטר (300 כ"ס על 3000 סמ"ק) ועוזר לגרמניה הגדולה להגיע למאה קמ"ש תוך חמש וחצי שניות, לפי הנתונים הרשמיים. על הכביש ה-A6 היא בהחלט מכונית חזקה. מגדש הטורבו מעניק פרץ של כוח מעל 4500 סל"ד ומאפשר לאודי להשלים בביטחה כל עקיפה נדרשת. תיבת ההילוכים מגיבה היטב ביציאה מהמקום ולמעשה היא עושה עבודה מצוינת ברוב הזמן. הפעמים היחידות בהן היא גמגמה מעט היו בהתחלות נסיעה בודדות ובהורדה להילוך ראשון בעת זחילה בפקקים.


זוחלים בפקק. הלסת של האישה המבוגרת בג'יפ מימין כמעט ונשמטת ממקומה. היא לא מצליחה להסיר את מבטה מחישוקי 20 אינץ' האימתניים של האודי. לא ברור אם היא חשבה על עיצוב החישוקים המרהיב או על עלות הצמיגים הגבוהה למידה כזו. הפקק משתחרר, האודי אצה למהירות תלת-ספרתית ומגלה נוחות נסיעה מרשימה במהירות בינעירונית. בידוד הרעשים מרשים למרות ששאון הצמיגים הרחבים נוכח ברוב הזמן. זו בהחלט מכונית שתעניק איכות נסיעה מרשימה לאורך נסיעות ארוכות.



אודי A6. תא נוסעים שמתחשק לגור בו / תמונת יצרן

עם כל כך הרבה כוח, היה מותר לקוות שהאודי תצליח להעלות חיוך בכבישי הכיף. רמת האחיזה של הגרמנייה היא פשוט פנומנאלית, תודות לצמיגים הסופר-רחבים ולמערכת ההנעה הכפולה אבל כיף אין כאן. האודי יכולה לחצות פניות במהירויות מדהימות ובאיזון מוחלט אבל היא לא מצליחה להעביר מספיק ריגוש לאוחז בהגה וזה לא קשור לכיול המיתלים שהיה יכול להיות קשוח ושטוח יותר. במובן הזה, אודי לא התאמצה מספיק, כנראה מבחירה. אודי לא הפכה את עורה בכדי להיות מכונית הסאלון הנבחרת לנהג - משבצת השמורה בדרך כלל לב.מ.וו סדרה 5.


מה שלא השתנה בקבוצת מכוניות הסאלון הם הלקוחות. הבחירה בסגמנט מכוניות הסאלון היא בד"כ עניין של העדפה סובייקטיבית או מידת ההנחה שיקבל הקונה בסוכנות. אודי A6 היא מכונית מרשימה בכל המובנים, אך יש לה "אבל"-ים קטנים בכל אחד מהתחומים: היא נראית לא רע, אבל יש בעיצובה אלמנטים צעקניים מדי. היא חזקה מאוד, אבל נדרש עידון נוסף בהתנהגות תיבת ההילוכים. היא נוחה מאוד בנסיעה בינעירונית, אבל יש מתחרות נוחות ממנה בעיר. האם זה יספיק כדי למשוך אליה קונים מהסוכנויות של המתחרות במשולש הגרמני? אין סיבה שלא.

לדגמי אודי בישראל – אודי

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה