דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

דאצ'יה לוגאן (נהיגה ראשונה) - מבחן הכסף

Getting your Trinity Audio player ready...

קטגוריות המשפחתיות נחשבה באופן מסורתי לגדולה ביותר בשוק הרכב הישראלי. משפחתיות סדאן קטנות, כאלו שניסו להוות אלטרנטיבה זולה לרבי המכר של השוק, לא זכו להצלחה למרות ניסיונות רבים, ולמעשה נעלמו מאלומות התצוגה.

ודווקא כעת, עם דגמי משפחתיות שהתייקרו מצד אחד, ומשבר כלכלי מצד שני, דאצ'יה מנחיתה באולם התצוגה משפחתית אלטרנטיבית מסקרנת עם תג-מחיר נמוך ב-50 אלף שקל מרבי מכר כמו טויוטה קורולה, יונדאי אלנטרה וסקודה אוקטביה, נמוך אפילו ב-15 אלף שקל ממתחרות ישירות כמו יונדאי אקסנט וסקודה סקאלה.

מדובר בדור שני ללוגאן, שחוזר לכאן חמש שנים אחרי שהופסק השיווק של קודמו ושלוש שנים לאחר השקתו בעולם. והוא גם מבטיח שדרוג מכל בחינה, לרבות במערכת ההנעה ומערכות הבטיחות.

סיכום: על הנייר הלוגאן מביא את גישת ה"לואו קוסט" המוכרת והידועה של דאצ'יה עם תג מחיר נמוך מהמתחרים תוך סיפוק כל הצרכים הבסיסיים, ולא מעבר. עם מרחב מחיה נדיב ותא מטען גדול, ושימושיות משפחתית עדיפה על דגמי סופר-מיני באותה סביבת מחיר. אבל הוא גם מחייב פשרות.

  • מתחרים: יונדאי אקסנט, סקודה סקאלה
  • מחיר: 120 אלף שקל
  • טוב: מרווח פנימי, תא מטען
  • בסדר: תיבת הילוכים, צריכת דלק
  • טעון שיפור: איכות חומרים, ביצועים
  • ציון: 7

החל בתחושה זולה בתא הנוסעים, דרך ביצועים עצלים ואיכויות נסיעה נמוכות מחוץ לעיר. גם שילוב מערכות בטיחות אקטיביות הוא דבר מבורך שהיה נדיר באולם התצוגה של המותג הרומני, אבל הן עדיין צנועות מהמקובל בדגמים מודרניים.  נזכיר גם ציון של 2 כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופי.

ויש עוד בעיה. הלוגאן אומנם זולה משמעותית ממשפחתיות רגילות, אבל השוואה לדגמי פנאי שימושיים מעלה תהיות. למשל סיאט ארונה או יונדאי באיון שיקרים במעט (בין 6,000 ל-8,000 שקל בהתאמה) ובלא מעט בחינות מציעים יותר.

ולכן בדומה לדגמים קודמים שניסו להפוך אלטרנטיבה למשפחתיות קלאסיות, נדמה שגם כאן מדובר בהצעה שאטרקטיבית בעיקר על הנייר, אבל מתקשה לשכנע על הכביש.

איך נראה: ללוגאן העדכני מראה מודרני בהרבה מקודמו, בעיקר בחזית עם סבכה עדכנית של דאצ'יה המשתלבת ביחידות תאורה נאות, אבל האחוריים קצת פחות מוצלחים ונראים מגושמים. באופן תמוה, חיישני החניה בפגושים צבועים בשחור ונראים כאילו הותקנו כאן - הם לא.

סביבת הנהג בסיסית, עם איכות חומרים נמוכה הכוללת פלסטיק קשיח ומחוספס לרוב, עם חיפוי בד דקיק שנמתח לרוחב הקונסולה ועל משענות היד בדלתות ומנסה לפצות על כך. מסך המגע ("8) מגיב באיטיות עם עברית שלא תמיד מתורגמת היטב, ויש שקע USB בודד לנהג.

טווח כוונון מוגבל להגה מקשה על מציאת תנוחת נהיגה טובה, והמושב עצמו בסיסי בנוחות ותמיכה ללא אפשרות לשינוי תמיכת גב. גם היעדר כיוון גובה לחגורות הבטיחות והיעדר כיוון גובה למושב הנוסע מפריעים.

הלוגאן החדש גדול מקודמו, ארוך ב-5 ס"מ (439.5 ס"מ), רחב ב-11.5 ס"מ (185 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-1.5 ס"מ (265 ס"מ). בהתאם, מרחב המחיה ליושבים מאחור טוב לרגליים ולראש, עדיף משמעותית על דגמי סופר-מיני מקבילים במחיר, וטוב כמעט כמו של משפחתיות רגילות. בולטים בהיעדרם פתחי מיזוג אחוריים.

תא המטען ענק (528 ליטר), גדול בכ-60 ליטר מקורולה ואלנטרה וקטן רק במעט (35 ליטר) מאוקטביה, וכולל גלגל חלופי בגודל מלא. לצד זאת המפתח צר, סף ההעמסה גבוה ובאופן תמוה כלי החלפת הגלגל מעוגנים לדופן תא המטען במקום מתחת לרצפה כמקובל, ועלולים לשרוט את הציוד שתאכלסו בו.

רשימת האבזור ברכב המבחן בגרסה הבכירה כוללת בקרת אקלים, מפתח חכם וחישוקי "16 קלים, שלא קיימים בגרסת הבסיס המסתפקת במצלמת נסיעה לאחור. למערך הבטיחות הבסיסי יש בלימה אוטונומית כציוד תקני בעוד הגרסה הבכירה מוסיפה התרעת שטח מת. מערכת בהתקנה מקומית מספקת התרעה על סטייה מנתיב אך אופן פעולתה מטריד.

איך נוסע: מערכת ההנעה מוכרת מרנו קליאו - מנוע בנזין מוגדש, 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, 90 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה. הביצועים פושרים על גבול העצלים עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-13.8 שניות (האיטי בקטגוריה), ואחד האיטיים על הכביש. המחסור בכוח מורגש לא רק בטיפוס הררי ועם תפוסת נוסעים מלאה, אלא גם בנסיעת שיוט שגרתית על כביש 6 המחייבת רגל כבדה על מנת לשמור על קצב התנועה.

אופי הפעולה של המנוע רחוק מלהרשים, הוא רועד בסל"ד נמוך ובעל רעש צורמני בסל"ד גבוה. התיבת הרציפה חלקה וטובה בהרבה מהרובוטית של הלוגאן הקודם, אבל אינה מהטובות מסוגה. גם צריכת הדלק לא מרשימה עם 12 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

הלוגאן מתבסס על פלטפורמת CMF-B המודרנית של רנו, המאפשרת איכות נסיעה גבוהה לדגמי היצרנית הצרפתית המבוססים עליה (קליאו וקפצ'ור). אלא שכיול המתלים כאן רך מדי. התוצאה היא נוחות נסיעה טובה במהירות נמוכה, אבל היעדר ריסון מספק. בהתאם, נהיגה במהירות שיוט מייצרת תנודות רבות על ציר האורך והרוחב על כביש גלי למשל. גם בידוד הרעשים  אינו מוצלח, עם נוכחות גבוהה של רעשי דרך ורוח.

היכולת הדינמית סבירה, עם זוויות גלגול מודגשות והגה ארוך (יותר מ-3 סיבובים מקצה לקצה) וחסר תחושה. גם הבלמים סבירים בלבד, בין היתר בגלל שימוש בבלמי תוף מיושנים מאחור.

  • מנוע: 3 צילינדרים, 1.0 ליטר, טורבו-בנזין
  • הספק: 90 כ"ס ב-4,500 סל"ד
  • מומנט: 14.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד
  • תמסורת: רציפה, הנעה קדמית
  • אורך: 439.6 ס"מ
  • רוחב: 184.8 ס"מ
  • גובה: 150.1 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 264.9 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,191 ק"ג
  • נפח תא מטען: 528 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 13.8 שניות, 172 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 17.2 ק"מ לליטר, 128 גרם CO2 לק"מ
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): שני כוכבים
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 120 אלף שקל (115 אלף שקל)

למאמר זה התפרסמו 51 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה