דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

BYD טאנג (מבחן דרכים) - שבעה מקומות לממהרים

Getting your Trinity Audio player ready...

היצע רכבי הפנאי החשמליים גדל במהירות, עם שפע של דגמים חדשים למותגים המוכרים, ולא מעט אופציות אצל המותגים הסיניים הצעירים. אבל אם תחפשו רכב פנאי עם שבעה מושבים - אחד המוצרים המבוקשים ביותר בשוק הרכב המקומי - תתקשו למצוא אחד כזה עם הנעה חשמלית מחוץ לעולמות היוקרה. למעשה, BYD טאנג הוא כיום הדגם היחיד שעונה על ההגדרה הזו.

ולמרות שעם תג מחיר של 315 אלף שקלים קשה להגדיר אותו כמוצר נגיש למשפחות ברוכות ילדים, הוא מוצא את עצמו בתחרות עם דגמים פופולאריים כמו קיה סורנטו, יונדאי סנטה פה וטויוטה היילנדר, שעולים סכום דומה ויותר בגרסאות הבכירות. האם הטאנג הוא בחירה משתלמת למי שמעוניין להעביר את המשפחה לחשמל? אחרי כמה מאות קילומטרים של נהיגה, יש לנו תשובות.

סיכום: הטאנג של BYD מביא איתו כמה יתרונות לא מבוטלים ביחס למתחריו לוגמי הבנזין. הוא מרווח מאוד, מאובזר היטב, מציע ביצועים מסחררים וכן, גם נהנה מעלויות אנרגיה ותחזוקה נמוכות ממתחריו, הודות להנעה החשמלית.

אבל לצד זאת, יש לו גם כמה חסרונות. נוחות הנסיעה שלו רחוקה מלהרשים וכך גם לגבי התנהגות הכביש, טווח הנסיעה שלו בינוני במקרה הטוב וקצב הטעינה בעמדה ביתית איטי מאוד.

  • מתחרים ישירים: אין
  • מחיר: 315.5 אלף שקל
  • טוב: ביצועים, אבזור, מרחב מחיה
  • בסדר: מראה, בידוד רעשים
  • טעון שיפור: טווח נסיעה, קצב טעינה, נוחות נסיעה
  • ציון: 7

את ההצלחה של האטו 3 יתקשה הטאנג לשחזר, ולא רק בגלל המחיר. שכן הוא אמנם נהנה מבלעדיות בקטגוריית מובילי הנוסעים החשמליים, אבל בקרוב יצטרך להתמודד מול מתחרים מודרניים בהרבה - בראשם קיה EV9 שאורב מעבר לפינה.

איך נראה: הטאנג מרשים במבט ראשון הודות למימדיו הגדולים, עיטורי הכרום והצבע האדום של רכב המבחן. אבל אין כאן תחכום או נועזות, וגם לא אלמנטים שהתרגלנו לפגוש בחשמליות מודרניות כמו סבכה קדמית אטומה או ידיות דלתות נשלפות.

תא הנוסעים נראה טוב יותר, כמעט יוקרתי, עם שילוב מוצלח בין גוונים בהירים וכהים בריפודי המושבים, בדלתות ועל גלגל ההגה, ועם בחירה מוצלחת של חומרים - למעט הפלסטיק המבריק בקונסולה המרכזית, שנוטה לצבור סימני אבק ואצבעות. בלילה סביבת הנהג נראית מרשימה אפילו יותר, הודות לתאורת אווירה עשירה.

מסך המגע ("12.8) גדול יחסית ומסתובב על צירו כמו באטו 3 - גימיק מיותר לטעמנו. המסך מעט עמוס במידע ולא תמיד קל לתפעול במהלך נהיגה, ועדיין לא מציע קישוריות למכשירי אנדרואיד ואפל. לוח המחוונים הדיגטלי ("12.3) לא מציע אפשרות להחלפת התצוגות.

תלונות בענייני תפעול נרשמו גם לגבי פתחי המיזוג שממוקמים נמוך מאוד וכן לגבי בורר מצבי הנהיגה וכפתור בחירת מצב הרגנרציה, שמוצבים בקונסולה המרכזית ורחוק מעיני וידי הנהג.

תנוחת הישיבה טובה עם שפע של אפשרויות כוונון חשמלי, כולל לגלגל ההגה, ועם אפשרות להארכת בסיס המושב. מושב הנוסע לא מציע כוונון לגובה, אך שני המושבים מלפנים מחוממים ומאווררים.

הטאנג לא מבוסס על פלטפורמה חשמלית-יעודית, ולכן בסיס הגלגלים שלו דומה לזה של מתחרים מונעי בנזין, עם אורך של 282 ס"מ. בשורה השניה נהנים הנוסעים ממרחב מחיה טוב, אך לא יוצא דופן. הרצפה שטוחה אך הכסא עצמו מעט נמוך, ואילו המרווח לראש עלול להיות גבולי לגבוהי קומה. פתחי מיזוג, תאורת קריאה וצמד שקעי USB מוצעים כציוד תקני.

השורה השניה נעה על מסילה במטרה להקל על הכניסה לשורה השלישית. הסטה שלה לפנים, על חשבון מרווח הרגליים ליושבים שם, תאפשר להושיב גם מתבגרים במושבים 6 ו-7. אלו יהנו ממרווח סביר ביחס למקובל בקטגוריה, אך לא מפתחי מיזוג יעודיים וגם לא משקעי טעינה.

ושוב, כמקובל בקטגוריה, תא המטען קטן למדי כאשר כל המושבים בשימוש עם נפח של 235 ליטרים בלבד, אך קיפול של השורה השלישית יגדיל את הנפח ל-940 ליטרים מרשימים. לא מצאנו גלגל חלופי או מקום אחסון למדף הנגלל וגם לא תא מטען נוסף מלפנים, פריט שהפך נפוץ בחשמליות בנות זמננו. התאורה הבהירה על דלת תא המטען מסייעת להעמסת ציוד בחושך.

רשימת האבזור נדיבה וכוללת בין היתר חלון שמש פנוראמי, טעינה אלחוטית, דלת תא מטען חשמלית, כרטיס-מפתח בטכנולוגיית NFC, מצלמות היקפיות ומערכת V2L לאספקת חשמל עבור צרכנים חיצוניים. מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטיה מנתיב (באופן תמוה, ללא תיקון אקטיבי) והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

איך נוסע: מערכת ההנעה כוללת צמד מנועים בהספק משולב של 518 כ"ס, מה שמצליח להשכיח את העובדה שהטאנג שוקל כמעט 2.5 טון. גם במצב החסכוני, אך במיוחד במצב הספורט, התאוצה סנסציונית, בנוסח טסלה, עם נתון פנטסטי של 4.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. בהחלט לא מספר שמקובל לפגוש ברכבי פנאי בגודל הזה. לשם השוואה, הטאנג מאיץ מהר יותר ב-4 עשיריות מפורשה קאיין S, רכב פנאי זריז לכל הדעות.

הבלימה הרגנרטיבית מתאפשרת בשתי רמות, שנשלטות כאמור באמצעות מתג על הקונסולה המרכזית. אך גם ברמה העוצמתית מבין השתיים הורגשה רגנרציה חלשה ולא התאפשרה "נהיגה בדוושה אחת".

סוללות 86.4 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה של 400 ק"מ, אך בתנאי המבחן השגנו 50 ק"מ פחות. טעינה מהירה בקצב של 120 קילוואט מאפשרת מילוי סוללות מ-10% ל-80% בתוך 45 דקות, אם כי הצלחנו לעשות זאת ב-3 דקות פחות. אך שימו לב: באופן חריג, לטאנג מערכת טעינה חד פאזית, מה שאומר שבטעינה ביתית או ציבורית איטית (AC) הוא ידרש לכמעט 14 שעות לצורך מילוי הסוללות. במבחן שלנו הקצב היה איטי אף יותר, עם טעינה של 25% מהקיבולת במשך למעלה משש שעות וחצי.

המשקל הכבד של הטאנג דרש ממהנדסי BYD להקשיח את מערכת המתלים. העובדה הזאת, יחד עם צמיגי ענק בחתך נמוך (265/45R22) הופכים את הנסיעה לנוקשה, כאשר השיבושים מורגשים באופן נוכח בחלל הרכב. גם במהירות גבוהה יותר, על כבישים גליים, הורגשה חוסר נינוחות. בידוד הרעשים סביר, אך רעשי דרך נשמעים בחלל הרכב.

קוטר סיבוב של כמעט 12 מטרים מסרבל את התמרון העירוני, כאשר פניות פרסה לא פעם דורשות ביצוע רוורס להשלמת הפניה. התנהגות הכביש מגושמת משהו, אך לא מפתיעה בהתחשב במאסה האדירה. המרכב רוכן תחת עומסי הפניה, השלדה לא מתקשרת ובלמי הברמבו עם הדיסקים המאווררים אמנם מספקים עוצמת נשיכה ראויה, אך גם הם חסרי תחושה.

  • מנוע: חשמלי
  • מצבר: 86.4 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 518 כ"ס / 69.3 קג"מ
  • הנעה: כפולה
  • אורך: 487 ס"מ
  • רוחב: 195 ס"מ
  • גובה: 172.5 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 282 ס"מ
  • משקל: 2,489 ק"ג
  • נפח תא מטען, שורה 3 מקופלת: 235 ליטר, 940 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 4.6 שניות
  • מהירות מרבית: 180 קמ"ש
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר: 315.5 אלף שקל

למאמר זה התפרסמו 21 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה