דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

MG4 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

 

על פניו, MG4 לא היתה צריכה לזכות לתשומת לב יוצאת דופן. היא מתמודדת בקטגוריה הולכת ומצטמקת של משפחתיות האצ'בק, ומשתייכת ליצרנית שמעולם לא היתה מהגדולות או החשובות בשוק הרכב המערבי. ובקצב הגובר של החשמליות שמגיעות מסין למערב, קל לתייג אותה בתור "עוד אחת לאוסף".

אבל למרות נתוני הפתיחה האלו, על כתפיה הצנומות של ה-4 הועמסו ציפיות גבוהות במיוחד. היא תוכננה ופותחה עבור השוק האירופי במטרה להתמודד שם מול רבי מכר איכותיים במיוחד כמו פולקסווגן גולף ו-ID.3, פיג'ו 308 ואופל אסטרה; הצלחה שלה תעניק "תעודת הכשר" לתוצרת הסינית, מטעם הבד"צ האירופאי האנין.

והיא לא תסתפק במחמאות: MG רוצה להציף את כבישי אירופה, ולכן העניקה ל-4 הקומפקטית תג מחיר סופר-תחרותי, נמוך בעשרות אחוזים לא רק ממתחרות אירופאיות, אלא גם מחשמליות סיניות כמו אורה פאנקי קאט או BYD אטו 3. אצלנו היא אמנם לא נהנית ממדיניות תמחור אגרסיבית, אך גם כאן מדובר בתג מחיר שתואם לציפיות היבואנית, המעוניינת למכור אלפי יחידות כבר בחודשים הקרובים. ואחרי נהיגה של קרוב ל-2,000 קילומטרים, יש לנו כבר מסקנות ברורות לגביה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סאיק-MG4

MG4, מנוע חשמלי, 204 כ"ס, סוללת 64 קוט"ש, מ-153,888 שקלים
יתרונותחסרונות
עיצוב חיצונימערכת מולטימדיה
יכולת דינאמיתהנדסת אנוש
מערכות בטיחותהיעדר אבזור מאחור

צפייה בתוכן MG4 - מבחן וידאו

 

עיצוב

ל-MG4 מראה ספורטיבי באופן מובהק עם קווים חדים, חרטום נמוך, יחידות תאורה מקוריות וספוילר יחודי מאחור. שיא של מקדם גרר אמנם לא נרשם כאן, אבל נתון של 0.27 למכונית מסוגה הוא נאה מאוד.

 

תא הנוסעים

מבפנים יש בסיס מודרני, עם מסך מגע גדול ("10.25), לוח מחוונים דיגיטלי ("7) וקונסולה צפה קטנה לטובת גלגלת מצבי הנהיגה. המסך עצמו אמנם כולל קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, באופן נדיר לרכבים מתוצרת סין, אך האייקונים על המסך קטנים, התגובות ללחיצה איטיות ולא פעם הוא גם נתקע. נציין כי בתא הנוסעים הצבעים כהים ויוצרים תחושה קודרת, ואיכות החומרים בסיסית בלבד.

תנוחת הישיבה מוצלחת הודות לכסא נהג תומך והגה בעל טווח כוונון רחב. הפלטפורמה החשמלית-יעודית אפשרה להשיג כאן בסיס גלגלים ארוך יחסית של 270.5 ס"מ, ולכן המרווח לרגלי הנוסעים מאחור מספק. גם הרצפה שטוחה כמעט לגמרי, אך מנגד התחושה כאן דלה בשל היעדרם של פתחי מיזוג, משענת ראש במושב המרכזי, תאורת קריאה וידיות אחיזה לנוסעים. לתא המטען נפח סביר של 350 ליטרים והגישה אליו נוחה.

מפרט האבזור בגרסה הבכירה שנבחנה כולל מלבד צמד המסכים גם מצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, גלגל הגה מחומם, ריפודי עור עם חימום למושבים הקדמיים וכיוון חשמלי לנהג. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית הפעילה גם בנסיעה לאחור, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בהיגוי לתמרוני חירום והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

 

נוחות נסיעה

כיול מתלים מוצק מוביל לנוחות נסיעה שאיננה מושלמת במהירויות עירוניות, אך התחושה מרוסנת ואינה מטלטלת. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת משמעותית וה-4 מרגישה יציבה ונינוחה. מנגד, במהירויות אלו בידוד רעשי הדרך איננו מוצלח. 

הגה ארוך, עם כמעט 3 סיבובים מנעילה לנעילה, מאפשר קוטר סיבוב של 10.6 מ' בלבד ומקל מאוד על תמרוני חניה.

 

יחידת הנעה

בדומה לחשמליות רבות אחרות, גם ל-MG4 (בגרסה הנבחנת) יש מנוע חשמלי בודד עם הספק של 204 כ"ס. אלא שכאן ההנעה היא לגלגלים האחוריים, והמשמעות היא שהורדת הכוח יעילה ולא מלווית בסחרור גלגלים כמקובל. התאוצה טובה לעומת משפחתיות בנזין עם 7.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, אך חשמליות מקבילות מציעות במקרים רבים תאוצות זריזות יותר.

בלימה רגנרטיבית מתאפשרת בארבע רמות עוצמה שונות, כולל אחת המותאמת למהירות ולשיפוע הנסיעה, אך הבחירה ביניהן מתבצעת באופן מסורבל דרך מסך המגע, וגם ברמה הגבוהה ביותר לא מתאפשרת "נהיגה בדוושה אחת" כמקובל בחשמליות מודרניות.

סוללת 64 קוט"ש מבטיחה כאן טווח נסיעה של 435 ק"מ. אחרי 2,000 ק"מ של נהיגה בתנאים מגוונים, חלקם מהירים מהממוצע, השגנו צריכת חשמל של 16.8 קוט"ש ל-100 ק"מ וטווח נהיגה מעשי של 370 ק"מ. טעינה מהירה בקצב של 135 קילוואט מאפשרת את מילוי הסוללות ב-35 דקות, כך לדברי היצרנית. לנו זה לקח שלוש דקות פחות.

 

התנהגות כביש

כיול המתלים הנוקשה, יחד עם ההנעה האחורית וחלוקת משקל אידיאלית של 50-50, מייצרים יכולת דינאמית משובחת. התגובות לשינוי כיוון מיידיות, התחושה ממערכת הבלימה טובה במפתיע והשלדה המוצלחת מאפשרת לנהוג את ה-MG הקומפקטית בבטחה על המגבלות, וגם קצת מעבר. אנחנו מתקשים לזכור מתי נתקלנו ביכולת כזאת במכונית מתוצרת סין, וגם ביחס לתוצרת האירופית מדובר בהתנהגות כביש מצוינת.

 

סיכום

MG4 היא אחד המוצרים היותר משכנעים שהגיעו אלינו מסין בשנים האחרונות. היא נהנית מעיצוב נאה, תא נוסעים מרווח (לפחות לארבעה), ביצועים טובים ויכולת דינאמית יוצאת מהכלל. רגע, יש עוד כמה מחמאות בשרוול: נוחות הנסיעה שלה לא רעה, בעיקר מחוץ לעיר, טווח הנסיעה הולם וגם היצע מערכות הבטיחות מרשים.

אבל כל זה עדיין לא מספיק לה כדי לזכות בתואר "מצטיינת", מכיוון שיש לה גם חסרונות ברורים. תא הנוסעים שלה פשוט עד כדי תחושה ספרטנית, בידוד הרעשים בינוני בלבד, מסך המולטימדיה איטי ומסורבל והנדסת האנוש ככלל טעונה שיפור. ולמרות המרווח המספק, אנחנו מתקשים לראות כיצד משפחה עם שניים או שלושה ילדים תבחר בה כרכב עיקרי. ועדיין, MG4 מעניקה חוויית נהיגה שנדיר למצוא ברכבים חשמליים, במיוחד בסביבת המחיר שלה. עכשיו רק נותר להמתין לשיפור תא הנוסעים כדי לקבל להיט שובר שיאים.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. לא מבין 
    נתי, 14-05-2023

    אני יש לי קיה פורטה 2013 ויש לי פתחי מיזוג מאחור, וגם תאורה וגם ידיות אחיזה וגם משענת ראש לנוסע האמצעי, וגם בדלתות משענת יד עם ריפוד עור אז איך לעזאזל 10 שנה אח"כ מייצריםצרכב שאין לו את כל זה והוא עולה יותר, פשוט טמטום של אנשים שקונים רכב חדש בכל מחיר הנה קניתי רכב ב35 אלף שקל מאובזר יותר ונח יותר, פשוט לא מבין אולי מישהו יסביר לי מה קורה פה?

    סגור תגובה

  • 2. להיט בחול בגלל המחיר 
    גר בחלם, 17-05-2023

    בארץ היבואן נטרל את היתרון הגדול שלו.

    סגור תגובה

חזור למעלה