דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תערוכת פריז 2016 - המכוניות שבדרך לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...


בתערוכת הרכב הדו-שנתית של פריז, זו שמתקיימת לסירוגין עם תערוכת פרנקפורט, אנחנו פוגשים כמעט תמיד דגמים חשובים לשוק הישראלי. בעוד יצרני היוקרה מגרמניה בוחרים בתערוכת פרנקפורט להצגת החידושים שלהם, ותערוכת ז'נבה פונה בין היתר לשכבה היקרה ביותר מבין לקוחות ענף הרכב, תערוכת פריז מאז ומתמיד היתה עם הרגליים על הקרקע.

בתערוכה, שתיפתח לקהל הרחב ב-1.10 ותהיה פתוחה עד לתאריך 16.10, יחשפו לא מעט דגמים חשובים במיוחד לשוק הישראלי: החל מקיה ריו וסיטרואן C3, דרך יונדאי i30 והונדה סיוויק, ועד לרכבי פנאי כמו סקודה קודיאק ופיג'ו 3008. קבלו את הסקירה המלאה של תערוכת פריז 2016.

מכוניות קטנות

דאצ'יה סנדרו (מתיחת פנים)
- מכונית הסופר מיני של דאצ'יה עוברת מתיחת פנים קלילה, ואיתה גם גרסת הפנאי שלה, הסנדרו סטפווי, והאחות המשפחתית דאצ'יה לוגאן. השינויים העיקריים הם בעיצוב החזית, שהפכה דומה לזו של הדאסטר, תאורת החזית שקיבלה "חותמת" לד שתייצג מעתה את דגמי דאצ'יה, ויש גם הבטחה לשיפור באיכות החומרים בתא הנוסעים. לכתבה המלאה >>>



יונדאי i10 (מתיחת פנים)
- יותר מרענון קל באמת שלא היה נצרך כאן. הקטנה של יונדאי נראית נהדר גם בגיל 3, אבל לשם ההתחדשות נוספו לה זוג פנסי לד עגולים ובולטים מלפנים, גריל מעט יותר זוויתי ופגוש חדש מאחור. האירופאים יקבלו אותה גם עם מערכת מולטימדיה ומערכות בטיחות מקוריות, בעוד אצלנו היבואנית בוחרת בדרך כלל במערכות מקומיות ובמערכת בטיחות מבית מובילאיי. לכתבה המלאה >>>



ניסאן מיקרה - רבותיי, מהפך. המיקרה היא כבר לא סופר מיני קטנטנה ומוזלת, שמתחרה במכונית המיני, אלא מכונית גדולה ומרווחת שתתחרה במרכז הסגמנט. בחרטום נמצא את המנועים המוכרים של רנו - 900 סמ"ק טורבו ו-1.5 ליטר דיזל, וכנראה שתהיה גם תיבת הילוכים רציפה.

סיטרואן C3
- דור חדש למכונית הסופר-מיני של סיטרואן, שיתבסס על הפלטפורמה של פיג'ו 208 - אך יפגין עיצוב ייחודי שנלקח מהקקטוס. לישראל היא אמורה להגיע כבר ברבעון הראשון של 2017. לכתבה המלאה >>>



פיאט פנדה (מתיחת פנים) - מכונית המיני החביבה של פיאט עוברת עדכון כמעט בלתי מורגש. מבחוץ היא מקבלת צבעים חדשים ועיצוב שונה לחישוקי הגלגלים, ובתוך תא הנוסעים ישנם ריפודים בעיצוב חדש, עדכונים קטנים בלוח המחוונים וגם פונקציה מעניינת שמאפשרת לחבר את המכשיר הסלולרי לרכב בחיבור בלוטות' ולהפוך אותו למעין "מוטלימדיה לעניים" באמצעות אפליקציה יעודית.



קיה ריו
- בת הדודה של יונדאי i20 נחשפת בדור חדש, שלא מחדש יותר מדי. העיצוב מחודד ואלגנטי יותר, מזכיר את זה של היונדאי, וגם מבפנים העסק נראה טוב יותר. מתחת למכסה המנוע יהיו מנועי טורבו חדשים, אם כי לא כולם יצוידו בתיבה אוטומטית. לכתבה המלאה >>>



רנו קליאו (מתיחת פנים)
- אחרי שנה של השקות משמעותיות, ובהן דורות חדשים למגאן ולסניק, רנו שומרת לתערוכה הביתית שלה חשיפה מינורית יחסית - עדכון עיצובי קל לקליאו, שיכלול גם את גרסאות הסטיישן והספורט. לכתבה המלאה >>>

מכוניות משפחתיות

דאצ'יה לוגאן
- האחות המשפחתית של דאצ'יה סנדרו עוברת גם היא מתיחת פנים קלילה, שבועות בודדים לאחר שנחתה אצלנו בישראל. בתמונות ניתן לזהות גריל קדמי חדש ויחידות תאורה מעודכנות, והרומנים מבטיחים גם תא נוסעים איכותי יותר. לכתבה המלאה >>>



הונדה סיוויק
- עם עיצוב ספורטיבי ומנועי טורבו חדשים, הונדה חושפת את הדור העשירי של הסיוויק. גרסת הסדאן שלו כבר משווקת בארה"ב לא מעט זמן, אך ההאצ'בק האירופאית צפויה להיות מכונית שונה לחלוטין. אצלנו בשליש הראשון של 2017. לכתבה המלאה >>>



יונדאי i30 - אחת המכוניות החשובות ביותר לשוק הישראלי מאלו שיוצגו בז'נבה. ה-i30 החדשה היא דור שלישי למכונית שסימנה את המהפך של הקוריאנים לפני קצת פחות מעשור, והיא מבטיחה להתמודד בליגה של פולקסווגן גולף ופורד פוקוס. אנו צפוים לפגוש אותה בישראל בשנה הבאה עם מנוע טורבו חדש, ורק זו בשורה ששווה בשבילה לקפוץ לפריז. לכתבה המלאה >>>



רכבי פנאי ושטח

אודי Q3 (מתיחת פנים)
- האמת היא שציפינו כבר לדור חדש של ה-Q3, אבל בינתיים ניאלץ להסתפק בעוד מתיחת פנים קלה. למעשה מדובר ב-3 חבילות עיצוב חיצוניות שהצטרפו למבחר, ומשנות במעט את עיצוב החישוקים, הפגושים ועוד כמה נגיעות בתא הנוסעים.



אודי Q5 -
להיט המכירות של סגמנט הג'יפונים היוקרתיים מוצג בדור חדש ומסקרן. מבחוץ (וגם מבפנים) הוא נראה כמו כל אודי שפגשנו בשנים האחרונות, ומתחת למעטפת מסתתרת הפלטפורמה החדשה של אודי A4. לראשונה ב-Q5, תהיה גם גרסת הנעה קדמית. אצלנו ב-2017.



אופל קארל רוקס
- אנחנו עוד לא פגשנו בישראל את אופל קארל, מקבילתה של שברולט ספארק, אבל הגרמנים כבר משיקים את גרסת הפנאי שלה - שמציעה הגבהה קלה ואיפור של רכב פנאי. המתחרה העיקרית, לפחות באירופה, תהיה כנראה סוזוקי איגניס (ע"ע).



לנדרובר דיסקברי
- שוב הדיסקו כאן. הדור החמישי של הדיסקברי נראה פחות קשוח ויותר מעודן, מזכיר מאוד את הדיסקברי ספורט הקטן. המשקל של הדור החדש צנח בכמעט חצי טון, ולגבי יכולת השטח - השאלה המסקרנת ביותר - נצטרך להמתין ולבדוק בעצמנו...



מרצדס GLC43 AMG קופה - הג'יפון הקומפקטי של מרצדס מקבל גרסה ספורטיבית - עדיין לא קיצונית לגמרי - שמצוידת במנוע 3.0 ליטר כפול מגדשים, עם הספק בריא של 367 כ"ס ותאוצה של פחות מ-5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. אנחנו מחכים לתשובה של ב.מ.וו. מישהו אמר X4M?



סוזוקי איגניס - עוד ג'יפון קטן לאוסף המורחב של סוזוקי, כאשר הפעם מדובר ברכב פנאי קטן במיוחד, שיהיה קטן במעט אפילו מהסוויפט. השם, המוכר מהעבר, יולבש על עיצוב חדש וחינני למדי - ותהיה אפילו גירסה "מיקרו היברידית", עם מנוע חשמלי קטנטן למשימות נקודתיות. למעשה האיגניס כבר הוצג לפני כמעט שנה בתערוכת טוקיו, אך בפריז הוא יערוך בכורה אירופאית. לכתבה המלאה >>>



סוזוקי קרוסאובר (מתיחת פנים)
- הוא בקושי הספיק לעלות על כבישי אירופה, אבל כבר יש מחלוקת עזה בנוגע לעיצוב המחודש של סוזוקי קרוסאובר - שהלך על הסגנון הקשוח, אולי מדי. מצד שני, אין מחלוקת על הנחיצות של מנועי הטורבו, שכעת יאיישו את הקרוסאובר ויעניקו לו ביצועים קצת יותר מוצלחים. אצלנו ברבעון השני של 2017. לכתבה המלאה >>>



סקודה קודיאק
- אחת המכוניות המדוברות ביותר של התקופה האחרונה. מדובר ברכב פנאי עם 7 מקומות ישיבה, אפילו מרווחים למדי, שיגיע לישראל ברבעון השני של 2017 ויתחרה כאן במיצובישי אאוטלנדר. בסקודה בטוחים שיש להם קלף מנצח ביד, אבל חוששים ממלאי מוגבל. לכתבה המלאה >>>



פיג'ו 3008 - איזה שינוי. כבר לפני 4 חודשים חשפה פיג'ו את הדור החדש של ה-3008, שיפסיק להיות "ספק מיניוואן-ספק ג'יפון", ויכנס באופן רשמי לחבורה של יונדאי טוסון ופולקסווגן טיגואן. הוא יעשה את זה עם עיצוב מרשים, גם בחוץ אבל בעיקר מבפנים, ועם מנועי הטורבו המוכרים של פיג'ו. לכתבה המלאה >>>



פיג'ו 5008 - מי שהיה מיניוואן יעיל אך מעט אפרורי, הופך בדור החדש לרכב פנאי מרשים למראה, עם 7 מקומות ישיבה - אח גדול ל-3008. מלבד עיצוב מרהיב, ה-508 גם מבטיח מרווח נדיב לנוסעים וטכנולוגיה מתקדמת מתחת לכל היופי הזה. התחרות העיקרית צפויה מכיוונו של סקודה קודיאק. לכתבה המלאה >>>



רנו קולאוס
- האח הגדול של הקדג'אר נחשף לראשונה בתערוכת בייג'ינג, ויוצג בפריז בהופעת בכורה אירופאית. גם הוא יציע 7 מקומות ישיבה ועיצוב מרשים, כאשר באופן מפתיע ישנה הבטחה ליכולות שטח טובות. אצלנו באמצע 2017.



רכבי יוקרה

אודי A5 ספורטבק
- אחרי ההצלחה של אודי A4 החדשה, מגיעה גם גרסת הקופה 4 דלתות המעוצבת - אודי A5 ספורטבק. העקרון דומה: מכונית מנהלים סולידית, איכותית ומוקפדת, אבל הפעם עם טוויסט עיצובי. ויש גם גרסת S5 ספורטיבית, כמובן.



ב.מ.וו סדרה 3 גראן טוריסמו (מתיחת פנים)
- צרכני העולם אף פעם לא הבינו עד הסוף מה תפקידן של גרסאות ה-GT, גראן טוריסמו, במשפחת ב.מ.וו. הן לא בדיוק סטיישן ובטח שלא קופה, וגם לאחר מתיחת הפנים הנוכחית של הסדרה 3 GT - אנחנו לא בדיוק סגורים על היעוד של המכונית הזו.



פורשה פנמרה - היתרון במכוניות סמי-אקזוטיות מסוגן של פורשה פנמרה, זה שברגע שהן מוצגות בעולם - כבר ניתן להזמין אותן בישראל (במחיר התחלתי של 985 אלף שקל, תודה ששאלתם). אבל למרות שהיא כבר רשמית נמכרת אצלנו, הופעת הבכורה של הפנמרה תהיה רק בתערוכת פריז הקרובה. אז לארוז לכם אחת? לכתבה המלאה >>>



מיניוואנים

אופל זאפירה (מתיחת פנים) - למרות שהאסטרה המשפחתית יצאה בדור חדש בשנה החולפת, המיניוואן אופל זאפירה מסתפק במתיחת פנים בלבד. העיצוב החיצוני עלה מדרגה, בתוך תא הנוסעים נעלמו לא מעט כפתורים ואפילו סידור המושבים הפנימי השתנה. אלינו הוא צפוי להגיע במהלך 2017. לכתבה המלאה >>>



רכבי ספורט

אודי RS3 סדאן - אוהבים את הביצועים המטריפים של ה-RS3, אבל צריכים קצת יותר בגאז'? גרסת הסדאן היא הפתרון עבורכם. היא גם מצוידת בגרסה חדשה וחזקה יותר של מנוע ה-2.5 ליטר הנפלא, עם הספק של 400 כ"ס ותאוצה של 4.1 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. 

מיני קלאבמן JCW - עוד לא הספקנו לעכל את עובדת קיומה של גרסת סטיישן למיני, ועכשיו הקלאבמן מגיעה גם בגרסת John Cooper Works ספורטיבית. עם הנעה כפולה והספק של 231 כ"ס, לא בטוח שתספיקו להבין מה עבר לכם הרגע מול העיניים.



מרצדס AMG-GT רודסטר - מה קורה כשאחת ממכוניות הספורט המרהיבות ביותר מפשילה את הגג? האמת היא שאנחנו לא בטוחים שגרסת הרודסטר הפתוחה יפה יותר, אבל גרסת ה-GT C החדשה בהחלט הצליחה לפתות אותנו עם מנוע בהספק של 557 כ"ס. יאמי.



מסחריות

רנו אלסקן - תערוכת המסחריות אמנם מתקיימת בהאנובר שבגרמניה, שבוע לפני תערוכת פריז, אבל רנו תציג את הטנדר שלה בבכורה אירופאית במגרש הביתי שלה. מדובר באח כמעט תאום לניסאן נבארה החדש, אך אמור להיות נוח יותר על הכביש בזכות השימוש במתלה שונה. עדיין לא ברור אם יגיע לישראל. לכתבה המלאה >>>




רכבי קונספט

לקסוס UX - כולם רוצים ג'יפונים קטנים, ולקסוס לא מתכוונת להישאר מחוץ למירוץ. רכב הקונספט החדש אמור לרמז על אח קטן ל-NX, בן דוד של טויוטה CH-R, שיתחרה במכוניות כמו אודי Q3 וב.מ.וו X1. הרבה שמות של דגמים אחרים נדרשים כדי לתאר מכונית שעדיין לא ידוע עליה כמעט כלום...



מיצובישי GT-PHEV - עוד תערוכה מגיעה, ועוד רכב קונספט של מיצובישי נחשף. כבר הפסקנו לספור את הקדימונים לדורות הבאים של הפאג'רו והאאוטלנדר, אם כי לזכותה של מיצובישי יאמר כי כעת נראה שדגם הקונספט הנוכחי קרוב יחסית לגרסת הייצור. אגב, במקרה הזה פירוש ראשי התיבות הוא גראונד טורר.



סאנגיונג LIV-2  - הכירו את היורש של סאנגיונג רקסטון, או לפחות את דגם הקונספט שעליו יתבסס בעתיד יורש שכזה. הרבה לא פורסם אודות הדגם העתידי, אך סאנגיונג כבר הצהירה שהוא ישתמש באותו מנוע דיזל של הרקסטון הותיק.



סיטרואן CXPERIENCE - המכונית המרשימה הזו היא אולי רמז ל-C5 העתידית, ולדרך שבה סיטרואן רוצה לעצב מכוניות אלגנטיות, ולא רק "חמודות" כמו הקקטוס או ה-C3. כמתבקש בימים אלו, ל- CXPERIENCE  יש כמובן הנעה חשמלית, וגם מתלי אוויר כדי לשמר את הנוחות המפורסמת של סיטרואן.



סיטרואן C3 WRC - אם בפסקה הקודמת הזכרנו את המילים "C3" ו"חמודה" באותו משפט, המכונית הבאה תתאמץ לשכנע אתכם שטעינו. גרסת מרוצי הראלי של ה-C3 עדיין רחוקה מייצור, אבל עם 380 כ"ס - אנחנו יותר ממקווים שנזכה לראות אותה על המסלולים.




יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה