דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי i30 החדשה נחשפת. מה השתנה?

Getting your Trinity Audio player ready...


יונדאי i30 היתה זו שהעלתה את הרף של התוצרת הקוריאנית כשהוצגה בדור הראשון בשנת 2007, והצליחה שוב להדהים את האירופאים - ובראשם מנכ"ל פולקסווגן דאז - כשהציגה את הדור השני בשנת 2011. כעת, 5 שנים מאוחר יותר ושנה אחת בלבד אחד מתיחת הפנים, חושפת יונדאי את הדור השלישי של המשפחתית הקומפקטית שלה, וכרגיל - המטרה היא אירופה.



העיצוב החיצוני של יונדאי i30 החדשה כבר פחות פורץ דרך או נועז, אם כי הוא בהחלט אלגנטית. גריל הטרפז שפגשנו בדגמים האחרונים של המותג מקבל כאן פרשנות חדשה, נוכחת יותר, עם חזית אנכית שממוקמת נמוך, ו"מותחת" את קצה הרכב עוד קצת לפנים. מהצד ומאחור היא סולידית ושמרנית, והזכירה לחלקנו את פיג'ו 308.
בתוך תא הנוסעים שינויי העיצוב דרמטיים הרבה יותר, גם ביחס לדגמים חדשים יחסית של יונדאי. העיצוב החדש מיוחד יותר, עם פריסה רוחבית של האלמנטים במטרה להעניק תחושת מרחב. החידוש המעניין ביותר הוא מסך מולטימדיה צף, בסגנון של מאזדה או ב.מ.וו. מעניין יהיה לראות כיצד תשלב כלמוביל הישראלית ברכב את מערכת המולטימדיה הביתית שלה.

המימדים של יונדאי i30 החדשה מבטאים צמיחה קלה לעומת הדור היוצא. האורך הוא 434 ס"מ (תוספת של 4 ס"מ), הרוחב עומד על 179.5 ס"מ (תוספת של ס"מ וחצי) והגובה הוא 145.5 ס"מ (כאן דווקא קוצצו ס"מ וחצי). בסיס הגלגלים סביר למשפחתית האצ'בק, עם אורך של 265 ס"מ - זהה לדור היוצא. נפח תא המטען הוא 395 ליטרים (תוספת של 17 ליטרים) והמשקל העצמי לגרסת הבנזין האוטומטית עומד על 1240 ק"ג, ירידה של 100 ק"ג ביחס ל-i30 היוצאת.

צפייה בתוכן יונדאי i30 החדשה נחשפת. מה השתנה?



חידוש מסקרן נוסף הוא המנוע. בשעה טובה ומוצלחת, נפרדת יונדאי ממנוע ה-1,600 סמ"ק הישן - ומציגה במקומו מנוע טורבו חדש בנפח 1.4 ליטרים. המנוע החדש מייצר הספק מרשים של 140 כוחות סוס, שמושגים ב-6,000 סל"ד גבוהים למדי; אך במקביל נתון המומנט, עם 24.7 קג"מ מצוינים, מושג כבר ב-1,500 סל"ד.

בנוסף יהיו גם מנועי בנזין חלשים יותר, 1.4 ליטר אטמוספרי עם 100 כ"ס או 1.0 ליטר טורבו עם 120 כ"ס, אך שניהם ישודכו לתיבת הילוכים ידנית בלבד - בעוד מנוע ה-1.4 ליטר טורבו החדש יקבל תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, גם היא חדשה, שעושה שימוש במצמדים יבשים שנוטים לגלות אמינות גבוהה יותר. השוק האירופי יקבל את ה-i30 גם עם מנוע דיזל בנפח של 1,600 סמ"ק וב-3 הספקים שונים. יונדאי לא משחררת מידע על הביצועים או צריכת הדלק, לפחות בשלב זה.



על פי הצהרתה של יונדאי, ה-i30 החדשה - כמו קודמותיה - היא מכונית שתוכננה באירופה עבור השוק האירופאי. לשם כך נדרשה יונדאי לשפר את יכולותיה הדינאמיות של המכונית, ולטענתה זה אכן נעשה עם שיפור בחוזק השלדה, היגוי מדויק יותר ב-10% ומהיר יותר ב-15 אלפיות השניה.

כצפוי, מפרט הבטיחות שמציגה יונדאי עשיר - והיצרנית טוענת שמדובר במפרט הנדיב ביותר שהוצג אי פעם עם יונדאי כלשהי. בין היתר כוללת ה-i30 מערכת להתראה על שמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, התראת עייפות, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת, שמירת נתיב אקטיבית ועוד. עד היום, היבואנית הישראלית בחרה לשדך מערכות בטיחות מתקדמות רק לגרסה המאובזרת של הסונטה. מעניין יהיה לראות אם משהו מתוך הרשימה יגיע לדגם שישווק בישראל.



יונדאי i30 החדשה תוצג לקהל האירופי בתערוכת פריז בסוף החודש, ותתחיל להימכר באירופה ברבעון הראשון של 2017. אלינו היא תגיע במהלך השנה הבאה. בהמשך אנו צפויים לפגוש גם את גרסת הסטיישן החדשה, ולראשונה תהיה גם גרסת ספורט תחת השם N.


לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה