דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תאי דלק - למה לא

Getting your Trinity Audio player ready...


הביקורות כנגד תאי הדלק מבוססי המימן מתמקדות בשלוש בעיות עיקריות.

הראשונה היא שהמכוניות יקרות מאוד. הונדה החכירה השנה למספר נסיינים בודדים מכוניות FCX הפועלות על אנרגיית תאי דלק. שווי כל מכונית הוא כמליון דולר.
אחת הסיבות לכך שטכנולוגית תאי דלק הינה כה יקרה היא שפירוק המימן לצורך הפקת חשמל דורש קטליזטור (זרז). הזרז הטוב ביותר המוכר לנו כיום הוא פלטינה. למרות שיש כמה נסיונות מתקדמים למצוא חלופות, לעת עתה פלטינה היא האופציה היחידה.

הטענה השניה היא ששימוש באנרגית תאי דלק היא למעשה ...בזבוז אנרגיה. נכון שמימן הוא היסוד הנפוץ ביותר בטבע אולם הוא אינו זמין, וכדי להשמיש אותו יש לבצע אלקטרוליזה. אלקטרוליזה היא תהליך שדורש אנרגיה חשמלית כך שלכאורה המימן הוא שלב מיותר בתהליך מכיוון שאפשר להשתמש באנרגיה של האלקטרוליזה ישירות להנעת הרכב.

הטענה השלישית היא שטכנולוגיות יותר יעילות זמינות כבר היום. אם ליצרני רכב ולממשלות חשוב לצמצם את פליטת המזהמים ולהגן על האקלים יש לתת לטכנולוגיות הללו עדיפות. מכוניות חשמליות או היברידיות מתקדמות שיכולות להטען במהירות (plug in) כבר קרובות מאוד למימוש מבחינה טכנולוגית וכלכלית.

לדברי המבקרים יצרני רכב מסויימים משתמשים בפיתוח טכנולוגיות "ירוקות" עתידיות כעלה תאנה שמאפשר להם להתחמק מהצורך לעסוק היום בפתרונות מידיים כמו צריכת דלק יעילה יותר.

בכל מקרה נראה שההשקעה בפיתוח טכנולוגיית תאי דלק לא תרד לטמיון כי תמיד יוכלו להימצא לה שימושים אחרים. כבר היום ביפן יש כמה מאות משפחות שבביתם מותקנת מערכת תאי דלק המשמשת לחשמל ולחימום.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה