דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שלב אחרי שלב - כך מתכננת ג'ילי לפרוץ אל העולם

Getting your Trinity Audio player ready...

הקהל הישראלי הספיק כבר להכיר את ג'ילי בתור זו שמכרה כאן למעלה מ-10,000 יחידות של הגיאומטרי C החשמלי בתוך כשנה וחצי, הישג לא מבוטל עבור מותג חדש בשוק המקומי. אבל ליצרנית הסינית יש עוד כמה הישגים ברזומה, לצד תכניות מסקרנות לעתיד. ולא, הן לא נוגעות רק לשוק הסיני. שכן סין חלפה לאחרונה על פני גרמניה ויפן והפכה ליצואנית הרכב הגדולה בעולם.

במקביל לביקור בתערוכת הרכב של שנגחאי זכינו לביקור במרכז המחקר והפיתוח של ג'ילי, שוחחנו עם בכירי החברה וקיבלנו הצצה ראשונית לדגמים הבאים שבדרך, לטכנולוגיות ולשאיפות ההתרחבות של החברה. מרשים? יומרני? תשפטו בעצמכם.

 

מי את, ג'ילי?

קונצרן ג'ילי, שנוסד ב-1986, מאגד תחתיו 12 מותגי רכב, כל אחד מהם עם קצב מכירות שנתי שנע בין 100 אלף למיליון יחידות. בין המותגים בארסנל של החברה ניתן למצוא שמות מוכרים כמו וולוו, סמארט, לוטוס ופולסטאר, לצד מותגים שעדיין לא יצאו למערב כמו פרוטון, ראדאר או ליבאן. את השנה שעברה סיימה ג'ילי עם 2.3 מיליון רכבים שנמכרו ברחבי העולם.

לצד מותגי הבית, ג'ילי מקיימת שיתוף פעולה טכנולוגי עם דיימלר (מרצדס) ומחזיקה חברות בת גם בתחומים נוספים - מערכי החלפת סוללות, נהיגה אוטונומית (כולל שת"פ עמוק עם מובילאיי הישראלית), וגם בתחומי הלוויינים והחלל.

ההיצע המודרני של דגמי קונצרן ג'ילי נשען כיום על ארבע פלטפורמות מרכזיות: ה-BMA לדגמים קטנים וקומפקטיים (בהם ג'ילי אמגרנד ולינק אנד קו 06); ה-CMA הגדולה יותר שמותאמת גם להנעות חשמליות (וולוו XC40, פולסטאר 2, לינק אנד קו 01); ה-SPA הותיקה והגדולה (וולוו XC90, וולוו S60, לינק אנד קו 09) וה-SEA החשמלית-יעודית (זיקר 001, וולוו EX30, פולסטאר 4, סמארט 3). עד כאן, המוכר והידוע.

 

"נצטרך להעמיק את הנוכחות בישראל"

"אנחנו פועלים באסטרטגיה של ריבוי מותגים", מסביר לשאלתנו ג'רי גאן, מנכ"ל קבוצת הרכב של ג'ילי (בשונה מג'ילי אחזקות, חברת האם שבבעלותה חברות גם בתחומים אחרים). "אמנם בישראל נחלנו הצלחה עם הגיאומטרי C, והשקנו לאחרונה גם את מותגי פולסטאר ולינק אנד קו, אך במקביל נצטרך להעמיק את הנוכחות שלנו אצלכם גם לעומק ולא רק לרוחב. זה יצטרך לקרות באמצעות היכרות טובה יותר עם הקהל הישראלי ובאמצעות שיפור השירות לאחר המכירה".

גאן מבטיח לנו כי גם זיקר תגיע בעתיד אל השוק הישראלי: "לכל אחד מהמותגים שלנו יש מיצוב שונה ויעוד שונה. כמו שלקבוצת פולקסווגן יש גם את פורשה ואודי, כך גם לנו יש את מותגי וולוו, לוטוס, זיקר ואחרים. אבל מכיוון שהבסיס לכל אלו צריך להיות יציב וחזק, בחרנו להתחיל אצלכם עם ג'ילי גיאומטרי C, ובהמשך נוכל להתפנות למותגים נוספים - בהם גם זיקר".

אנחנו מנסים לברר מול גאן מהם האתגרים הגדולים ביותר בהחדרה של רכבים מתוצרת סין אל שווקי המערב. "האתגרים שלנו לא שונים מאלו שמותגים אחרים צריכים להתמודד איתם. בסופו של יום כולם צריכים לעמוד בדרישות של הצרכן. אבל אנחנו צריכים להזכיר לעצמנו לחשוב לא רק על קצב המכירות, אלא גם על שביעות הרצון של הלקוח לאורך הזמן. אם השירות לאחר המכירה לא יעמוד באותו הקצב של המכירות, לא נצליח לחדור לשווקים נוספים", הוא אומר.

 

אוטונומיה וחשמל

ג'ילי יורה לכל הכיוונים ולא עוצרת להחלפת מחסניות. זרוע הנהיגה החכמה שלה עובדת על מערכות נהיגה מבוססות נתונים: ברכבים עצמם יוטמעו אמצעי קלט הכוללים מצלמה קדמית בעלת 8 מיליון פיקסלים, 4 מצלמות היקפיות נוספות, 12 רדארים אולטראסוניים, 5 רדארים רגילים ומצלמת ניטור נהג פנימית. כל אלו ישדרו את הנתונים לענן, שם יעובד המידע והתובנות הנגזרות ממנו ישלחו בחזרה לא רק לרכב שמסר את המידע, אלא לכלל הרכבים על הכביש. ההשקה של הפרויקט הזה מתוכננת ל-2025.

עוד קודם לכן, כבר בשנה הבאה, תשיק ג'ילי מכונית סדרתית עם נהיגה אוטונומית בדרגה 3 - כזו שמאפשרת לנהג להסיט את מבטו מהכביש. למי ששכח, נזכיר כי עד כה רק מרצדס קיבלה אישור להפעלה מסחרית של מערכת דומה על כבישים ציבוריים.

ויש כמובן את פרויקט העל של הנעות החשמל, זה שהפך את ג'ילי לשם מוכר כמעט בכל בית בישראל, וזה שיאפשר לה (וליצרניות סיניות נוספות) לחדור במהירות אל שווקי המערב. בשלוש השנים הקרובות מתכננת ג'ילי להשיק עוד 25 דגמים חשמליים, להפחית את ממוצעי הפליטות שלה ב-25% ולהשקיע עוד 150 מיליארד יואן - שהם כמעט 80 מיליארד שקל - במחקר ופיתוח בתחום החשמל. לא פחות מ-3,000 מהנדסים עוסקים בכך בכל רגע נתון במרכזי המחקר והפיתוח של החברה, כך שכל הטכנולוגיות העתידיות של החברה, וגם יצור הסוללות, יתבצעו ללא סיוע חיצוני.

הדור הבא של החשמליות מבית ג'ילי יכלול סוללות במתח עבודה של 800 וולט - נתון שנשמע מוכר  מדגמי יונדאי-קיה המתקדמים - אבל בג'ילי מבטיחים טעינה מהירה בהרבה, עד לקצב של 475 קילוואט. וזה גבוה ב-35% מהיכולות המרשימות לכשעצמן של הקוריאנים, ומתקרב רק למספרים שמדברים עליהם בפורשה. וגם אצל מותג הספורט-יוקרה הגרמניה, המספרים המרשימים מוזכרים לכל היותר בתור תכנית עתידית ללא תאריך יעד ברור למימוש.

החשמליות הבאות של ג'ילי, שהחל מהשנה הבאה צפויות להצטייד גם בסוללות מבוססות נתרן, עשויות להיות אלו שירעידו את הכסאות של כמה בכירים בתעשיית הרכב באירופה. אם רק יתממשו ההבטחות מרחיקות הלכת.

 

שיפורים גם בבנזין

במקביל, בג'ילי לא זונחים גם את מנועי הבעירה הפנימית, בשונה מיצרניות אחרות שהודיעו על עצירת פיתוח של יחידות הנעה מזהמות. הסיבה ברורה: למרות השאיפות להתפשטות מערבה, לג'ילי יש לקוחות רבים גם במדינות אסיה, דרום אמריקה ואפריקה. העיתונאים שפגשנו במסגרת האירוע, שמגיעים ממדינות שבהן ג'ילי היא שחקנית משמעותית, לא דיברו אנגלית ולא גרמנית. היו שם לא מעט נציגים מאמריקה הלטינית, לצד כמה שכנים ממצרים ומערב הסעודית.

גם בגזרה הזו יש לג'ילי כמה תכנונים, בראשם שיפור היעילות של מנועי הבעירה הפנימית - נתון שנמדד בניצולת התרמית. אם בשנת 2015 הגיעה ג'ילי לניצולת תרמית של 37%, עד סוף העשור מתכננת היצרנית הסינית להגיע למספר פנומנאלי של 46%. וכן, אם אלה מספרי היעד - מובן מדוע העולם נוהר אל החשמל.

לצד זאת ממשיכה ג'ילי בפיתוח מנועים הפועלים על מתנול, תערובת דלקים דומה לזו המשמשת במירוצי הפורמולה 1 ומופקת ממקורות מתחדשים, בדומה לדלקים הסינתטיים שאליהם מעוניינות לעבור היצרניות האירופאיות כתחליף לבנזין.

 

יעדי הצמיחה

בג'ילי לא נוקבים ביעדים תחרותיים ברורים, כמו אלו של יונדאי שהצהירה בעבר על שאיפתה להתברג בין 5 היצרניות הגדולות בעולם (ועמדה בכך). בכירי היצרנית הסינית מדברים בעיקר על הטכנולוגיות שיביאו אותם לצמרת של תעשיית הרכב, וגם מוכנים לנקוב ביעדי המכירות לטווח הקצר: 3.65 מיליון מסירות עד לשנת 2025.

כדי להסביר את עוצמתו של הנתון הזה, נזכיר כי מדובר במספר המהווה גידול עצום של כמעט 60% ביחס לנתון המסירות המצוין לכשעצמו שהשיגה ב-2022. אלה עדיין לא מספרים שיספיקו לג'ילי כדי להתברג בין הגדולות מכולן: נזכיר כי טויוטה סיימה את השנה היוצאת עם 10.5 מיליון מסירות, ואחריה קבוצת פולקסווגן עם 8.3 מיליון. אבל לסינים יש סבלנות. ההשקעה בפיתוח תימשך והתוצאות עוד יגיעו. עד אז, לתעשיית הרכב המערבית יש כמה סיבות טובות לדאגה.

הכותב היה אורח חברת ג'ילי

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה