דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט טראוורס החדשה 2009

Getting your Trinity Audio player ready...




שברולט טראוורס (Traverse) החדש למעשה לא כל כך חדש. הוא מבוסס על פלטפורמת למבדה (Lambda) של ג'נרל מוטורס, המשמשת גם את הסאטורן אאוטלוק (Outlook), ה- GMC אקאדיה (Acadia) והביואיק אנקלייב (Enclave). מדוע ריבוי הדגמים? זוהי הדרך של ג'נרל מוטורס לחלק את ההיצע שלהם לרמות גימור ומחיר שונות וכך לפנות לכמה שיותר קהלי מטרה ולקוחות. הטראוורס ממוצב במקום נמוך, תאמינו או לא, בהיררכיית המחיר, כאשר האנקלייב היקר בחבורה, האקאדיה זול יותר – אחריו הטראוורס, ורק הסאטורן זול יותר.

עצם העובדה שהטראוורס זול לא אומרת שהוא חוסך באבזור או בגודל. למעשה, הטראוורס מחליף שני רכבים: את הטרייל בלייזר המיושן ואת האפלנדר, שניהם שווקו בישראל וזכו להצלחה לא רעה. אבל מה לקרוסאובר אופנתי ולמיניוואן? ג'נרל מוטורס מאמינים כי הקרוסאוברים מחליפים את המיניוואנים המסורתיים, שנתפסים כמשעממים בקרב הקהל האמריקאי, ויצרו ערבוב בין שני דגמים אלה ליצירת הטראוורס.

שברולט Traverse החדשה
שברולט טראוורס והחרטום האופייני. צילום: יצרן

שברולט טראוורס החדש אולי נראה קטן, אבל מאחורי המראה הג'יפוני שלו מסתתרים גדלים עצומים: בסיס גלגלים של 302 ס"מ, אורך כולל של 520.7 ס"מ, רוחב של 199.1 ס"מ וגובה של 177 ס"מ. מימדים אלה מספיקים, לדברי ג'נרל מוטורס, כדי להכיל לא פחות מ-8 נוסעים, כאשר השורה השלישית מרווחת ומספיקה גם לאנשים מבוגרים, וכמובן תא מטען ענקי. ככה האמריקאים אוהבים את זה.

גם בתחום המנועים לטראוורס יש מה לחדש. חשבתם על מנוע V8 עוצמתי וגרגרני? תחשבו שוב. ג'נרל מוטורס מתכוונים לצייד את הטראוורס עם גרסה מוחלשת של מנוע ה-LLT מתוצרתם, בנפח 3.6 ליטרים ובתצורת V6. מנוע זה מופיע גם בדגם הבכיר של ה-CTS וב-STS של קאדילק, וכמובן באחיו לפלטפורמה. יתרה מזאת, מנוע זה יהיה חלק מהיצע המנועים בקמארו החדשה. כאמור, המנוע "הוחלש" ל-286 כ"ס מרשימים המגיעים ב-6,300 סל"ד ו-37.6 קג"מ ב-5200 סל"ד, על מנת לחסוך בדלק. אולי זה נשמע מצחיק, אבל ג'נרל מוטורס טוענים כי מנוע זה חסכוני במיוחד בעקבות שימוש בטכנולוגיות הזרקת דלק מתקדמות, עם 15 אחוז יותר כוח, 8 אחוז יותר מומנט ו-3 אחוז פחות דלק מבוזבז בהשוואה למנוע בנפח דומה אך ישן יותר. אך הכל יחסי: הטראוורס לא יצטיין בחסכנות יתרה, בשל משקל של 2136 ק"ג. החדשה הטובה בתחום ההנעה היא תיבת ההילוכים בת ששת ההילוכים, וניתן לקוות כי היא לא תסרס את הביצועים המרשימים של המנוע.

לגבי שטח, אין כמובן על מה לדבר. הטראוורס אמנם מגיע עם הנעה כפולה מנוהלת מחשב, אך היא מיועדת בעיקר לבטחון על הכביש. מרווח הגחון הנמוך של הקרוסאובר וזוויות הגישה והנטישה יחד עם הפלסטיקה המרובה והמרשימה שלו לא יאפשרו לו לרדת לשטח רציני יותר משבילי קק"ל.

בתחום האבזור נא לא לדאוג. הטראוורס יגיע מאובזר במיטב הפינוקים. אין פירוט מדוייק לגבי רמות האבזור שיגיעו לישראל, אך ידוע שקיימות שלוש רמות שונות. ניתן לשער שכולן יגיעו עם החשמול הסטנדרטי: מושבים חשמליים מחוממים ומרופדים עור, מערכת סטריאו מתקדמת עם ניווט לווייני בחלק מהדגמים, סאנרוף והרשימה כנראה תהיה ארוכה מאוד.

שברולט טראוורס 2009

שברולט טראוואס - תא הנוסעים יוצע במספר גוונים שונים כמקובל אצל GM. צילום: יצרן

יבואן שברולט וג'נרל מוטורס לישראל, UMI, מבטיח כי הטראוורס תגיע לכאן בסמוך למועד השקתה בארה"ב – תחילת ספטמבר 2008. עם זאת, יחד עם המשלוחים וההכנות השונות, הטראוורס צפויה להגיע לארץ הקודש בתחילת 2009. והחדשות הטובות הן כמובן המחיר. UMI מתכוונים להציע את הטראוורס במחיר התחלתי שינוע בין 270,000 ל-300,000. המנוע העוצמתי, הגודל העצום והמוניטין הטוב של אחיו לפלטפורמה שהם רכבים איכותיים למדי, יכולים להפוך אותו לעסקה טובה למדי לכשיגיע לארץ, גם אם צריכת הדלק לא תזכיר מכונית סופרמיני.

לדגמי שברולט בישראל - שברולט

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה