דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט וולט הוצגה בישראל: תעלה כ-200 אלף שקל

Getting your Trinity Audio player ready...


כבר שנים מספרים לנו שחשמל הוא הנפט החדש. עתיד עולם הרכב הוא חשמלי, ללא זיהום אוויר וללא תלות בנסיכויות הזהב השחור. אבל איך להימנע מבטריה ריקה באמצע נסיעה? כאן הדעות חלוקות. הבוקר (יום ג') הוצגה בישראל שברולט וולט, אחת המכוניות המדוברות בעולם וחלוצת פיתרון ה"חשמל נתמך בנזין".

 
[לעמוד הדגם בקטלוג iCar: שברולט וולט - רכב חדש]
 

שברולט וולט. המהפכה החשמלית כבר כאן? / צילומי יח"צ: תומר פדר

בניגוד לרנו פלואנס החשמלית של בטר פלייס, בוולט אין צורך להחליף סוללות ב"תחנות דלק" מיוחדות כשמתרוקן המצבר מהטעינה הלילית. לצד שני מנועים חשמליים, קיימת בשברולט וולט גם יחידת בנזין בנפח 1.4 ליטר שפותרת את הבעיה. רגע, האם זה לא הופך את הרכב להיברידי כמו טויוטה פריוס? לא ממש. במשפחתית האמריקנית מתפקד מנוע הבעירה הפנימית (כמעט) רק כגנרטור למצברים. באמצעותו, אמורה הוולט להגיע לצריכת דלק כמעט זניחה של כ-60 קילומטר לליטר בנזין. בנסיעה עירונית ממוצעת כלל לא צפוי מנוע הבנזין להתעורר לחיים.

"לא הייתי אומר בוודאות שבעוד 10 שנים יתמלאו הכבישים במכוניות חשמליות", אומר דויד עיני, יו"ר UMI, יבואנית שברולט לישראל. "הכל תלוי באיך שתתפתח הטכנולוגיה החשמלית. כיום עדיין לא משתלם כלכלית לנסוע במכונית חשמלית, כי הטכנולוגיה יקרה. אני מניח שיקרה תהליך דומה למה שראינו בעולם הטלפונים הסלולאריים – המצברים יהפכו עם הזמן לקטנים, יעילים וזולים יותר".

 

"בכל החשמליות המתחרות נאלץ הצרכן להקריב משהו", מוסיף ירון גורטלר, סמנכ"ל השיווק ב-UMI, ורומז בעיקר לטווח הנסיעה המוגבל של הרנו החשמלית. "שברולט וולט היא קודם כל מכונית, רק אחר כך חשמלית. אפילו אם תשכח להטעין אותה בלילה עדיין תוכל להניע אותה בבוקר, בזכות גנרטור הבנזין". טעינת מלאה באמצעות כבל המתחבר לשקע ביתי תארך בין 6 ל-8 שעות. קיימת אפשרות להתקנת עמדת טעינה מיוחדת הממלאת סוללה תוך 4 שעות בלבד. במחירי החשמל הנוכחיים, "טנק מלא" יעלה לכם כמה שקלים בודדים.

מחירה של הוולט בארה"ב הוא 44 אלף דולר. בישראל, כך חושף לראשונה היבואן, יעמוד תג המחיר סביב ה-200 אלף שקל עם תחילת השיווק בשנה הבאה. מדובר במחיר גבוה עבור מכונית משפחתית - ויהיה יקר הרבה יותר אם לא יכיר משרד האוצר בוולט כמכונית חשמלית - אך UMI אינם מכוונים אותה לציי הרכב או למחפשי המציאות. "הלקוחות הראשונים של הוולט יהיו לאו דווקא אלו מחפשים לחסוך בדלק או לדאוג לאיכות הסביבה", מניח גורטלר. "הם יהיו בעיקר צרכנים המתעניינים בטכנולוגיות חדישות ומחפשים להיות הראשונים להחזיק בהן. מדובר באותם אנשים שהיו הראשונים לקנות את מכשירי הסמארטפונים וטלויזיות הפלזמה".


 

היחידה החשמלית של הקרוז מספקת 150 כוחות סוס וב-UMI אף מציינים שבפועל שקול הכוח למנוע V6 עם 250 סוסים. מנהיגה קצרצרה שערכנו ברכב לא הצלחנו להרגיש עוצמה מיוחדת. נוכל לציין שהמושבים נוחים ותא הנוסעים (4 מושבים בלבד) מציע מרווח ממוצע-פלוס עבור מכונית משפחתית. עיצוב הפנים בוולט מספק את הייחודיות המתבקשת מבלי לנסות להיות עתידני או אוואנגרדי. בניגוד לחשמליות רבות, הסוללות במכונית ממוקמות מתחת לרצפה, מה שמשאיר מקום מכובד לתא המטען. כדי להפיג חששות בנוגע לאמינות הטכנולוגיה, תשווק שברולט וולט עם 8 שנות אחריות או 160 אלף ק"מ – יותר מכל רכב אחר בארץ.

לדגמי שברולט בישראל – שברולט

המבחן המלא - בגיליון יולי 2011 של רכב+ - מגזין הרכב של עיתון 'הארץ' ו-iCar, המופץ בכ-80,000 עותקים לקוראי העיתון

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה