דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט אורלנדו החדשה 2009

Getting your Trinity Audio player ready...

לקראת סוף אוגוסט 2008, הכריזה שברולט רשמית על הקרוז (Cruz), מכונית סדאן קטנה שמחליפה למעשה שתי מכוניות: את השברולט אופטרה (Optra) באירופה ואת הקובלט (Cobalt) בארה"ב. כעת שברולט מכריזים על כוונתם להציג בתערוכת פריז דגם חדש מתוצרת החטיבה הדרום קוריאנית.

וכלת השמחה היא שברולט  אורלנדו (Orlando), מיניוואן קומפקטי לשבעה נוסעים (כלומר, חמישה נוסעים מבוגרים ושני ילדים) - אחת הקטגוריות החמות באירופה. נציגת שברולט עד עכשיו בפלח שוק זה הייתה שברולט ויואנט (Vivant) הארכאית, שפותחה עוד בימים בהם דייהו הייתה חברה עצמאית. למעשה, הויואנט מבוססת על דייהו נובירה כאשר נרכשה החברה לאחר פשיטת הרגל המתוקשרת שלה ע"י קונצרן ג'נרל מוטורס, השתלבה שברולט ויואנט באלגנטיות לתוך היצע הדגמים האירופאי - רק ששם היא לא נחלה הצלחה מרובה.

Chevrolet Orlando

את החדירה לשוק האירופאי מתכוונים שברולט לבצע בעזרת שיפור ממשי באיכות הבנייה, חסכון בדלק והיצע מנועים ותיבות הילוכים מודרני, במיוחד כזה הקולע לטעם האירופאי (דיזל). בנוסף, שברולט מתכננים לפנות לקהל חובב העיצוב בעזרת עיצוב שברולטי, עם הסבכה הענקית האופיינית וקווים תפוחים. גם מילת הקסם קרוסאובר משחקת כאן תפקיד: שברולט אורלנדו משלבת בין מראה של מיניוואן קומפקטי לבין רכב שטח - שילוב שאינו קיים כרגע בפלח המיניוואנים הקומפקטיים באירופה. כחלק ממראה הקונספט, האורלנדו נעזרת בעיצוב אגרסיבי ובלתי מציאותי בעליל, הכולל חישוקים ענקיים וקו גג משתפל.

מהזווית הטכנית, שברולט לא חושפים פרטים רבים, אך מגלים כי האורלנדו מבוססת על פלטפורמת הקרוז שהוזכרה לעיל. את הקונספט מניע מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטרים, 150 כוחות סוס ומומנט של 36.2 קג"מ, הזהה למנוע הבכיר בקרוז - קריצה אל עבר הקהל האירופאי חובב הדיזלים. עם זאת, סביר להניח שהדגם הסדרתי יאמץ את מגוון המנועים של הקרוז: מנועי 1.6 ו-1.8, בנזין - עם 112 ו-140 כוחות סוס בהתאמה. גם תיבות ההילוכים צפויות להיות זהות להיצע בקרוז, כלומר תיבת 6 הילוכים אוטומטית, ו-5 הילוכים ידנית. דווקא את מימד בסיס הגלגלים שברולט חושפים, והוא עומד על 276 ס"מ, כלומר זהה למתחרות בקטגוריה: גרסאות הרנו סניק והסיטרואן פיקאסו הארוכות, פורד S-MAX ואופל זאפירה, המתחרה מהבית (למעשה, סביר להניח שהזאפירה הבאה תתבסס במלואה על פלטפורמת הגרסה הסדרתית של האורלנדו, עם תג מחיר גבוה).

שברולט אורלנדו

על תא הנוסעים שברולט לא מפרטים, ורק משחררים תמונה אחת של תא הנוסעים, החושפת צג מידע מרכזי בסגנון הסיטרואן פיקסאו, וקונסולה מרכזית המזכירה את הקונסולה מדגמים בכירים של החברה. לבד מזאת, תא הנוסעים - להבדיל מהעיצוב החיצוני - נראה קרוב למדי ליצור וסביר להניח שיגיע ללא שינויים משמעותיים.

על גרסת יצור סדרתית, כאמור, אין פרטים - ונשאר רק לבקר בדוכן שברולט בתערוכת פריז הקרובה באוקטובר 2008, ולהתרשם משברולט אורלנדו שכרגע תישאר כקונספט. פרטים נוספים על הרכב צפויים להיחשף לקראת מועד פתיחת תערוכת פריז באמצע אוקטובר 2008.

לדגמי שברולט

 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה