דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ריינג' רובר ספורט SV - תשובה בריטית לפורשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הוצג הדגם החזק בהיסטוריה של לנדרובר
  • יתחרה בפורשה קאיין GT טורבו, אך יהיה חלש במעט
  • השיווק בישראל יחל ב-2024, בהזמנה מיוחדת בלבד

הדגם החזק ביותר בהיסטוריה של לנד רובר נחשף. מדובר בגרסת ה-SV הקיצונית לריינג' רובר ספורט, שתתחרה בפורשה קאיין עם מנוע בזין כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטרים בתצורת V8 ועם מערכת היברידית קלה. ההספק עומד על 635 כ"ס, גבוה ב-60 כ"ס לעומת גרסת ה-SVR של הריינג' ספורט היוצא.

תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה יאפשרו לו לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות (0.7 שניות פחות מבעבר) בדרך למהירות מרבית של 290 קמ"ש (7 קמ"ש יותר). מספרים מרשימים לכל הדעות. ועדיין, פורשה קאיין GT-טורבו יהיה מהיר ממנו ברמזור (3.3 שניות ל-100 קמ"ש) ובאוטובאן (300 קמ"ש מרביים).

מערך המיתלים שונה עם קפיצי אוויר בכיול ייעודי והנמכת מרכב קלה (בין 1 ל-2.5 ס"מ בהתאם למצב הנהיגה). הם נתמכים בולמי זעזועים ייחודיים ל-SV המחוברים באמצעות צינורות הידראוליים (ימין-שמאל ולפנים-אחור), סידור דומה למערכת בדגמי מקלארן ובריביאן, המאפשר שליטה על מהלכי המתלה וזוויות הגלגול בהתאם לתנאי הנהיגה ולמצב הנהיגה הנבחר, תוך ויתור על מוטות מייצבים קונבנציונליים.

לדברי היצרנית, גם שאר המערכות זכו לכיול ייעודי לרבות היגוי לארבעה גלגלים ודפרנציאל מוגבל החלקה מאחור. נוסף גם מצב 'SV' המעביר את המערכות למצב האגרסיבי ביותר, ומצב 'מסלול' (TracDSC) המפחית את מידת ההתערבות של בקרת היציבות.

הבלמים גדולים ב-2 ס"מ מגרסת V8 הרגילה (390-420 מ"מ לפנים אחור) ועל הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלן פיילוט ספורט רחבים מה-SVR היוצא (305 מ"מ מאחור ו-285 מ"מ מלפנים).

חישוקי "22 מקרבון קל משקל (ב-13.4 ק"ג) ובלמים קדמיים מקרבון (440 מ"מ) שלצד עמידות גבוהה יותר מסירים עוד 17 ק"ג מהמשקל הלא מוקפץ.

הבידול העיצובי מהריינג' ספורט הרגיל מסתכם בפגושים אגרסיביים יתר עם מסיט אוויר מלפנים ורביעיית מפלטים מאחור, כמו גם אפשרות לגימורי קרבון במקומות שונים. השינויים בסביבת הנהג כוללים הגה שונה עם מנופי שליטה ידנית גדולים בהילוכים, ומושבים שונים המציעים תמיכה משופרת ומשלבים בתוכם מערכת ייחודית של חברת SUBPAC, המייצרת רעידות בהתאם לצליל מערכת השמע של מרידיאן, ומבטיחה כך חווית שמע רב-ממדית.

ה-SV מקבל גם מסך מגע חדש ("13.1) המאפשר הפעלה של כלל המערכות, ומוותר בכך על שלל המתגים בקונסולה המרכזית, מערכת שתוצע בקרוב גם בגרסאות הרגילות של הספורט.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה