דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה פרוסיד נחשפת: שילוב בין סטיישן לקופה

Getting your Trinity Audio player ready...


הדור הראשון של קיה פרוסיד היה למעשה גרסת 3 דלתות של הסיד האצ'בק; בדור השני הפכה קיה פרוסיד למכונית קופה אופנתית, גם כן עם 3 דלתות בלבד; היום (ה') חושפת קיה את הדור השלישי של הפרוסיד, כאשר הפעם מדובר במכונית במרכב "שוטינג ברייק" - מעין גרסת סטיישן-קופה מעוצבת עם 5 דלתות, בדומה לאחות יונדאי i30 פאסטבק.

קיה פרוסיד

קיה פרוסיד תוכננה במרכז הפיתוח של קיה בפרנקפורט, ותיוצר בסלובקיה עבור הקהל האירופי. בהודעה לעיתונות שפרסמה קיה מוזכר הביטוי "אירופה" לא פחות מ-26 פעמים, יחד עם פירוט הכבישים האופיינים לאירופה אליהם מתאימה - לטענתם - הפרוסיד החדשה. מעבר לעיצוב הדרמטי, בקיה הנמיכו גם את מרווח הגחון של הפרוסיד ב-5 מ"מ ביחס לסיד הרגילה (13.5 ס"מ נותרו), הקשיחו את המתלים והתאימו את מאפייני השלדה והניהוג ליצירת מכונית "עם אופי של גראן טוריסמו".


עיצוב

קיה פרוסיד ארוכה ב-4 מ"מ מגרסת הסטיישן של הסיד, נמוכה ממנה ב-43 מ"מ ונהנית מבסיס גלגלים דומה באורך של 265 ס"מ. הרוחב עומד על 180 ס"מ ותא המטען מרשים עם נפח של 594 ליטרים - רק מעט פחות גדול מזה של גרסת הסטיישן שמציעה 625 ליטרים. כדי לפצות על הקטנת הנפח ולהגדיל את השימושיות, מדווחים בקיה על סף הטענה נמוך יותר בגרסת הפרוסיד ועל מושב אחורי המתקפל ביחס של 40:20:40, במשיכת ידית בודדת מתוך תא המטען. במושב האחורי הונמכו הכסאות ביחס לסיד הרגילה, זאת על מנת לשמר מרווח ראש סביר על אף הנמכת הגג.

למעשה, מבחינה חיצונית חולקת הפרוסיד רק את הפגוש הקדמי והכנפיים עם קיה סיד האצ'בק. יתר חלקי הרכב שונו לחלוטין, והשמשה האחורית מציעה על פי קיה את השיפוע המתון ביותר בקטגוריית המשפחתיות - 64.2 מעלות, לעומת 50.9 מעלות בסיד סטיישן.

הפרוסיד החדשה כוללת מספר פריטי עיצוב אופייניים למכוניות מעולמות הספורט, ובהם תאורת יום לד עם מוטיב "קוביות הקרח" שפגשנו בדגמים אחרים של קיה, חישוקים שמגיעים ל-18 אינץ' בהתאם לגרסה, פתחי אגזוז כפולים, דיפיוזר אחורי, גלגל הגה קטום ומושבים בעיצוב ספורטיבי.

קיה פרוסיד

מנועים

קיה פרוסיד תשווק עם מגוון רחב למדי של יחידות הנעה. המנוע הבסיסי הוא מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר, עם הספק של 120 כ"ס ומומנט של 17.5 קג"מ. מעליו יהיה מנוע מוכר בנפח 1.4 ליטרים עם הספק של 140 כ"ס ו-24.6 קג"מ. גרסת הדיזל תציע הספק של 136 כ"ס ומומנט של 28.5 או 32.6 קג"מ (בהתאם לתיבת ההילוכים) מנפח של 1.6 ליטרים. כל הגרסאות יוצעו עם תיבת 6 הילוכים ידנית, ולמעט גרסת הליטר הבסיסית  - בכולן תוצע גם תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, שכוללת גם מנופי שליטה ממתכת מאחורי ההגה.

בפסגת ההיצע תעמוד גרסת ה-GT המרשימה, שתוצע גם בסיד האצ'בק. זו תגיע עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין בהספק של 204 כ"ס ועם מומנט של 27 קג"מ, יחד עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. 

אבזור ובטיחות

קיה פרוסיד תוצע עם כלל מערכות הבטיחות המוכרות מדגמים אחרים של הקונצרן. הרשימה כוללת בין היתר בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת במראות, התרעת תנועה חוצה מאחור, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ומערכת התרעת עייפות.

בנוסף תציע הפרוסיד גם מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 או 8 אינץ', מערכת ניווט מקורית, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, דלת תא מטען חשמלית, בורר מצבי נהיגה, טעינה אלחוטית לסלולארי וכאופציה יוצע גם אוורור במושבים הקדמיים.

קיה פרוסיד

קיה פרוסיד החדשה תוצג לראשונה בתערוכת הרכב של פריז בתחילת חודש אוקטובר. הייצור צפוי להתחיל בחודש נובמבר הקרוב, והשיווק באירופה יחל ברבעון הראשון של שנת 2019. לגבי ישראל עדיין אין לוח זמנים רשמי, אך מכיוון שרק בסביבות אוקטובר-נובמבר אנו צפויים לפגוש כאן את הגרסאות הרגילות של הסיד, סביר להניח שלא נפגוש כאן את הפרוסיד לפני המחצית השניה של 2019.

אמיליו הררה, מנהל תפעול בקיה אירופה: "הפרוסיד היא מכונית שמייצגת את כל מה שקיה אמורה להיות. זו מכונית שוטינג-ברייק יפהפיה שמציעה שילוב של עיצוב, מרווח ושימושיות. היא תוכננה בכבישי אירופה עבור נהגים אירופאיים, כך שהיא תהיה מהנה לנהיגה. הפרוסיד תעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של האיכות המקובלים באירופה".

לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה