דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 3008 החדשה 2010

Getting your Trinity Audio player ready...



קונצרן פיג'ו-סיטרואן נכנס לשוק הקרוסאוברים והג'יפונים באיחור אופנתי, ובחוד החנית של המתקפה של היצרן הצרפתי עומדת פיג'ו 3008 החדשה  [לחוות דעת על הרכב - פיג'ו 3008] . לאחר שהוצגה כפיג'ו פרולוג בתערוכת פריז של 2008, מגיע הקרוסאובר הצרפתי ליצור סדרתי.

בפיג'ו מנסים לקלוע הישר אל לב שוק הקרוסאוברים עם פיג'ו 3008 החדשה, אל עבר מתחרות מצליחות כמו ניסאן קשקאי. מדובר באותו טרנד מתפתח של מכוניות עם שלדה אחודה ופלטפורמה משפחתית, אשר מציעות תנוחת נהיגה גבוהה, מרווח אחסון משופר ובעיקר מראה אופנתי.

פיג'ו 3008 החדשה 2010
פיג'ו 3008 החדשה / צילומים: יצרן

כמו ששמה רומז, פיג'ו 3008 תתבסס על פלטפורמת פיג'ו 308 – המשפחתית המצליחה של היצרן הצרפתי, ותציע מכלולים מכניים זהים. העיצוב החיצוני מתאים עצמו לקו העיצוב הנוכחי של היצרן, וכולל שבכה קדמית פעורה ו"מחייכת", ופנסים אחוריים עם קווי מתאר משולשים. למשוואה המוכרת הוסיפו בפיג'ו גם פגושים מובלטים וטפיחות במרכב, לקבלת המראה הג'יפוני.

מתחת למכסה המנוע העיניינים מפתיעים פחות, ובפיג'ו מספרים על מימד אורך כללי של 436.5 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ וגובה של 164 ס"מ. נתון מרווח גחון צנוע והנעה קדמית בלבד, מבטלים כל ציפיה ליכולת שטח כלשהי – נראה כי פיג'ו 3008 תהיה חיית כביש מובהקת. היצע המנועים לא מפתיע אף הוא, ויציע מנועי בנזין פרי שיתוף הפעולה בין פיג'ו לב.מ.וו. היחידה הבסיסית היא יחידת 1.6 ליטר המציעה 120 כוחות סוס, והשנייה מצרפת אליה מגדש טורבו לטובת הספק גבוה יותר של 156 כוחות סוס - וזו היחידה אותה נקבל בישראל, בשלב הראשון.

בפיג'ו לא שוכחים את גרסאות הדיזל, שמהווים את רוב המכירות של היצרן באירופה. סדרת מנועי הדיזל של היצרן, המכונה HDi, תצטרף גם כאן למסיבה ותתחיל ביחידת 1.6 ליטר עם 110 כוחות סוס. היחידה השנייה היא בנפח 2.0 ליטר עם הספק של 163 כוחות סוס. מנועי הבנזין יוצעו עם תיבות הילוכים ידניות בלבד, עם 5 ו-6 יחסי העברה – בהתאם לגרסה. מנועי הדיזל, לעומת זאת, יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית, בעלת שישה יחסי העברה, והגרסה הבכירה תוצע גם עם תיבת הילוכים אוטומטית רגילה. זאת למורת רוחו של הצרכן הישראלי שמעדיף את המכוניות שלו עם מנוע בנזין ותיבת הלוכים אוטומטית.

פיג'ו 3008 החדשה 2010

פיג'ו 3008 החדשה. אחוריים מוכרים

בפיג'ו מבטיחים שימושיות מוגברת בתא הנוסעים, עם שפע תאי אחסון. עם זאת, לעת עתה תוצע פיג'ו 3008 עם 5 מקומות ישיבה בלבד. יתכן כי בעתיד תצטרף גרסה מוארכת המבוססת על פיג'ו 308 SW להיצע, ותציע 7 מושבים. אלו צפויים להפוך את פיג'ו 3008 למכונית יד שניה אטרקטיבית, שכן שוק המיניוואנים בישראל פעיל במיוחד באגף המשומשות. תא המטען, באופן תמוה ומעניין, יציע שלושה מצבי קיפול עם נפחים שונים. בפיג'ו מציינים גם שורה של אמצעים בטיחותיים, הכוללים בין היתר מערכת בקרת יציבות ומערכת בקרת משיכה.

פיג'ו 3008 תיוצר במפעל פיג'ו בסושה, צרפת, ותוצג באופן רשמי בתערוכת ז'נבה לקראת חודש מרץ. בישראל תשווק ה-3008 החל מחודש מאי 2010, ולפחות בהתחלה אנו צפויים לפגוש כאן את גרסת הבנזין המוגדשת (156 כ"ס), עם תיבה אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה. המחיר בארץ - החל מ-169,900 ש"ח.

 
לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. פיגו 3008 
    טל, 06-10-2010

    האוטו נראה מרשים חיצונית. מגיב יפה בנסיעה. מאובזר יפה , אך ללא מחשב דרך או GPS . המירווח לרגליים מוגבל מאוד מכפי שהיה מצופה מרכב גבוה שכזה. עדיף על קשקאי בשל איכות איבזור הפנים אך יש לזכור שמדובר ברכב שזה עתה יצא לשוק וצריך לחכות לרגקטים שיצוצו אולי..

    סגור תגובה

חזור למעלה