דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו-סיטרואן מפרסמת צריכת דלק אמיתית

Getting your Trinity Audio player ready...


המרדף אחרי האושר לקח את דמותו של וויל סמית' למסע בבתי חולים בנסיון נואש למכור מכונות "סריקת צפיפות עצם", סוג של מכונת צילום רנטגן ניידות. המרדף אחרי העושר, מאידך, הביא יצרניות רכב להצהיר על נתוני צריכת דלק שהם לעיתים - איך לומר - מעט אופטימיים.

פיג'ו 508 צריכת דלק

אחרי סקנדלים דוגמת דיזלגייט של פולקסווגן, זיוף הנתונים של מיצובישי ועוד אי אילו חשדות שעלו בנוגע ליצרניות אחרות אך טרם הוכחו, בשנה וחצי האחרונות המושג "צריכת דלק מוצהרת יצרן" החל לאבד מהאמינות שלו.
כעת, כצעד המקדים תרופה למכה, החליטה חברת פיג'ו-סיטרואן לצאת ולהציג מדידות "עולם אמיתי" של צריכת הדלק של חלק מדגמיה.

בניגוד לשיטת המדידה המקובלת המבוצעת בתנאי מעבדה עם סדר פעולות קבוע, הוציאה היצרנית הצרפתית את המכוניות למסלול המורכב מ-29 ק"מ של כבישים עירוניים, 39 ק"מ פרבריים ו-31 ק"מ של כבישים בינעירוניים כאשר לצינור המפלט של המכונית חובר מתקן המודד את גזי הפליטה. המסלול כמובן לא נסגר לצורך הבחינה והכבישים בהם הוא נערך אוכלסו בנהגים אחרים.

סיטרואן קקטוס צריכת דלק

הנהגים שבחנו את המכוניות הונחו להשאיר את מיזוג האוויר פועל ובתא המטען הונח ציוד על מנת לדמות את סיטואציה הגיונית מחיי היומיום של בעלי הרכבים.

פיג'ו סיטרואן החליטה לצאת במהלך הזה על מנת לתת ללקוחותיה שקיפות מסוימת, ולאחר 30 הדגמים שנתוניהם פורסמו הפעם, היא מבטיחה לפרסם את נתוניהם של 20 דגמים נוספים עד סוף השנה.

פיג'ו 508 צריכת דלק

יתרה מזו, מבטיחה היצרנית כי תשיק בעתיד הקרוב - לאחר שתסיים את בחינת הרכבים - סימולטור באתריה השונים שבעזרתו יוכלו הרוכשים הפוטנציאליים לחשב את צריכת הדלק הצפויה להם על-פי הכנסת פרמטרים כגון סגנון נהיגה, הכבישים בהם הם נוהגים וכן כמות הציוד שממלאה את הרכב שלהם בדרך קבע.

הפעם התמקדו אנשים פיג'ו-סיטרואן בעיקר בדגמי הדיזל שלהם, עם דגמי בנזין בודדים שנתוניהם פורסמו. התוצאות שפורסמו מציגות תמונה רחוקה למדי ממה שמציגים "נתוני היצרן", עם נתוני אמת שגרועים לא פעם ב-50% או יותר מאלה שהושגו במעבדה (פיג'ו 208 דיזל - נתון יצרן: 33 ק"מ לליטר, נתון אמת: 21.3 ק"מ לליטר).

השאלה שבוודאי עולה עכשיו אצל רבים היא "אז עכשיו אפשר לסמוך בעיניים עצומות על נתוני צריכת הדלק של יצרנית?". התשובה היא כנראה שעדיין לא לגמרי, אבל אנחנו הרבה יותר קרובים לשם. עיון במבחני הדרכים שלנו והשוואה של נתוני צריכת הדלק שאנחנו השגנו עם אלה שהשיגה היצרנית, מראה שפה ושם עדיין ישנה תמונה מעט אופטימית והפרשים קטנים, אך המצב כעת הרבה יותר קרוב למציאות מאשר לפני כן.

ואלה הנתונים:
פיג'ו סיטרואן צריכת דלק

לדגמי פיג'ו וסיטרואן בישראל - פיג'ו | סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה