דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד קא החדשה 2009

Getting your Trinity Audio player ready...

השם המוזר לא מנע מפורד קא הקטנה להפוך לאחד מהלהיטים הגדולים ביותר של החטיבה האירופאית של פורד, ובמיוחד בבריטניה. מאז שהוצגה לראשונה בשנת 1996, יוצרה הקא ללא הפסקה ועדיין זוכה להצלחה רבה בשל מחיר נמוך והתנהגות טובה, וסה"כ יוצרו ממנה יותר מ-1.4 מיליון יחידות. למעשה, השינוי היחיד בדגם לאורך כל שנות קיומו היה החלפת המנוע המקורי המיושן, שמקורו היה בפורד אנגליה של שנות ה-60. הקא זכתה אף לגרסת ספורט (SportKa) עם מנוע 1.6 חזק יותר וקישוטים חיצוניים, ולאחרונה גם גרסת קונברטיבל – StreetKa. אלינו לא זכתה הקא, על כל גרסאותיה, להגיע וזאת בשל חוסר עניין בשוק.

כעת, לאחר 12 שנות יצור, פורד מכריזים על השקת היורשת שתוצג לראשונה בתערוכת פריז 2008 בימים אלה. היורשת שונה משמעותית מהדור הקודם, שהתמקד בעיקר בפשטות ויעילות. וכעת, שואפים פורד, תהפוך הקא לפריט אופנתי. והמחיר בהתאם כמובן. הרמיזה לפיאט 500 ברורה, אך לקא יש יותר מקשר סמלי ל-500: למעשה, היא מבוססת על אותה פלטפורמה של הקטנה מאיטליה.

פורד קא החדשה 2009פורד קא החדשה / צילומים: יצרן

העיצוב מיישר קו עם השפה העיצובית הנוכחית של היצרן, "עיצוב קינטי" – לטענת פורד, עיצוב שגורם לרכב להראות בתנועה מתמדת. התוצאה דומה במקצת לפורד פיאסטה הגדולה יותר, וזה לא דבר רע כלל. מאחור מזכירה פורד קא החדשה את הדור הקודם, אך הקו הכללי שונה והולם את הפלטפורמה עליה היא מבוססת. את המראה החיצוני משלימים חישוקים גדולים נוסח פורד מונדיאו, שסביר שלא יגיעו לרוב הגרסאות.

בתחום ההנעה, יוכלו הלקוחות לבחור בין יחידת כוח לוגמת בנזין בנפח 1.2 ליטרים, המציעה 68 כוחות סוס, לבין יחידת דיזל בנפח 1.3 ליטרים ו-75 כוחות סוס (כאשר שתי היחידות לקוחות מה-500), אשר תענה על הביקוש הרב באירופה למנועי דיזל. פורד אף מבטיחים צריכת דלק של כ-24 ק"מ לליטר בגרסה חובבת הדיזל. בגרסת הבנזין מבטיחים פורד חסכון של 21 אחוזים ביחס לדגם הקודם. בנוסף, יוצעו גרסאות אקונטיק ירוקות בעלות יעילות אירודינמית משופרת, עם הבטחה לפליטת פחמן דו חמצני של פחות מ-120 גרם לקילומטר. וכמו הדור הקודם, שהיה ידוע במנהגי הכביש שלו, פורד קא החדשה תציע איכויות כביש טובות והנאה מנהיגה, כך פורד. בפורד מציינים כי חלק מפיתוח הקא החדשה נעשה במסלול נורבורגרינג בגרמניה.

2009 Ford Kaפורד קא החדשה במבט אחורי

תא הנוסעים זוכה לתשומת לב רבה ויציע אפשרויות צביעה שונות ומשונות, וגם אבזור: מערכת בלוטות' לתקשורת, חיבור USB ושליטה מההגה על פונקציות מערכת השמע, ואף מושבים מחוממים בגרסאות המאובזרות יותר. בתחום הבטיחות, תציע הקא מערכת אותה פורד מכנה IPS (Intelligent Protection System), אשר תשלב רכיבי בטיחות שונים, כגון כריות אוויר ומושבים, על מנת להגן טוב יותר על הנוסעים.

את הקא יזכו האירופאים לפגוש לראשונה בתחילת 2009, והיא תגיע אליהם ישירות מקו היצור של פיאט 500 בפולין. ומה איתנו? פורד קא הקודמת לא הגיעה לארץ, וסביר להניח שגם פורד קא החדשה תשאר בגבולות אירופה ודרום אמריקה, בשל היעדרות תיבה אוטומטית החשובה לשוק הישראלי.

לדגמי פורד בישראל - פורד

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. למה בארץ אין? 
    ליאון, 15-12-2008

    למה לא מביאים את האוטו החמוד הזה לארץ?

    סגור תגובה

  • 2. ל-1 
    טל, 15-12-2008

    לא מביאים את פורד קא לארץ בגלל שבישראל יש תרבות מוטורית שונה במקצת מזו המצויה באירופה, וכאן מעדיפים דווקא מכוניות גדולות ונוחות יותר (הכל סובייקטיבי כמובן), שלא לדבר על היעדר תיבת הילוכים אוטומטית חשובה לשוק הישראלי.

    סגור תגובה

חזור למעלה