דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ספינת הדגל: מרצדס S קלאס החדשה מגיעה לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

מרצדס S קלאס החדשה, שנחשפה בסך הכל בחודש ספטמבר האחרון, הגיעה לישראל. למעשה, הרכבים שמיועדים לעשרות הלקוחות שכבר הזמינו את הרכב יגיעו ארצה רק בחודש פברואר - אך השבוע נחתו בישראל שתי מכוניות ראשונות והרכב הושק באופן רשמי. שני הרכבים, שהגיעו בהטסה מגרמניה, היו אמורים להגיע ארצה כבר בשבוע שעבר - אך ברגע האחרון הם נתבקשו לפנות את מקומם במטוס המטען לטובת משלוח חיסוני קורונה, כך שההשקה נדחתה בכמה ימים נוספים.


הדור השביעי במספר של ה-S קלאס, מי שנחשבת בעיני מעריציה למכונית הטובה ביותר בעולם, מקבל את הכינוי W223. העיצוב החיצוני תואם את שפת העיצוב הנוכחית והמינימליסטית של מרצדס שהחלה עוד ב-CLS, עם יחידות תאורה צרות מבעבר ופנסים אחוריים בעיצוב חדש המזכירים את אלו של ה-E קלאס מתוחת הפנים.

מבפנים הקווים נקיים וארוכים, כאשר מרצדס S קלאס נוטשת את פתחי המיזוג העגולים ומציגה פתחי מיזוג רבועים (בדומה ל-GLE ול-GLS) כאשר אלו הצידיים מפוצלים. עוד שינוי משמעותי הוא המעבר לשני מסכים נפרדים, האחד ללוח המחוונים (12.3 אינץ') והשני למסך מערכת המולטימדיה (12.8 אינץ') שגם ממוקם בצורה אנכית ונהנה מתצוגת OLED.

לעומת הדור היוצא, ה-S קלאס החדשה היא מכונית גדולה יותר באופן משמעותי - כאשר בשלב הזה יגיעו לישראל רק גרסאות בסיס הגלגלים הארוך. אורכה עומד על 528.9 ס"מ, רוחבה עומד על 195.4 ס"מ (רחבה ב-5.5 ס"מ), גובהה עומד על 150.3 ס"מ (גבוהה ב-0.9 ס"מ) ואורך בסיס הגלגלים עומד על 321.6 ס"מ (ארוך ב-5.1 ס"מ). למרות המימדים הגדולים, ה-S קלאס מציגה היגוי אחורי בזווית קיצונית של 10 מעלות, מה שמאפשר לטענת היצרנית רדיוס סיבוב קטן מזה של ה-A קלאס (!).


ה-S קלאס החדשה תגיע לישראל בשלב זה עם שתי יחידות הנעה. בגרסת ה-S350d ישנו מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטרים, עם הספק של 286 כ"ס, מומנט של 61.2 קג"מ, הנעה אחורית ותיבת 9 הילוכים אוטומטית. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת בגרסה זו 6.4 שניות וצריכת הדלק המשולבת היא 14.9 ק"מ לליטר.

בגרסת ה-S500, שלהערכת היבואנית צפויה להיות הנמכרת מבין השתיים, ישנו מנוע 6 צילינדרים בנפח דומה, עם הספק של 435 כ"ס ומומנט של 53 קג"מ. כאן ההנעה היא כפולה וישנה גם מערכת מיקרו-היברידית, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות וצריכת הדלק המשולבת היא 11.9 ק"מ לליטר.


גרסת הפלאג-אין הייבריד, עם טווח נסיעה חריג של 100 קילומטרים, צפויה לרדת לפס הייצור רק לקראת הקיץ - ולישראל היא תגיע בהמשך. גרסאות עם בסיס גלגלים קצר לא יוצעו באופן רשמי, אך ניתן יהיה לרכוש אותן בהזמנה אישית.

ה-S350d תוצע ברמת גימור אחת בשם "פלטינום", הכוללת חישוקי 19 אינץ' קלים, מערכת מתלי אוויר הדוגמת את פני הכביש 1,000 פעמים בשניה, תאורת מטריקס-לד אדפטיבית, תאורת אווירה פנימית עם 64 גוונים, מושבי עור עם כוונון חשמלי, זכרונות, חימום, אוורור ועיסוי, כוונון חשמלי גם למושבים מאחור, מערכת מולטימדיה עם מסך אנכי תומך עברית (למעט בהפעלה הקולית), תצוגה עילית המדמה מסך בגודל 77 אינץ', אופציה לתצוגת מציאות רבודה, מערכת שמע בתלת מימד עם 15 רמקולים מבית Burmester (אופציה למערכת עם 4 מימדים ו-31 רמקולים), גג שמש פנוראמי, בקרת אקלים עם 2 איזורי טמפרטורה, חימום לגלגל ההגה ולמשענות היד, וילונות חשמליים בדלתות הצד ומאחור, סייען חניה אוטומטי, מצלמות היקפיות ועוד.


 גרסת ה-S500 תוצע ברמת הגימור פלטינום פלוס, שכוללת חישוקי 20 אינץ', הגה בחיפוי משולב עור נאפה ועץ, תאורת אווירה אקטיבית, טאבלט משולב במשענת היד האחורית, 8 שקעי USB, שקע 230 וולט, 4 איזורי אקלים, זכוכיות כפולות עם בידוד אקוסטי משופר, תאורת חזית חכמה עם מעל מיליון פיקסלים בכל יחידת תאורה ועוד.

רמת הגימור פלטינום פלוס AMG ליין, שגם היא תוצע ב-S500, כוללת בנוסף עוד גימורי עיצוב ספורטיביים.


בתחום הבטיחות מציעות כל הגרסאות מפרט כמעט-עתידני. זה כולל בין היתר התרעות על שמירת מרחק עם זיהו הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, זיהוי תנועה חוצה בצומת וזיהוי עומסי תנועה, כל אלו עם בלימת חירום אוטונומית; מערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, מעבר נתיב אקטיבי בלחיצה על ידית האיתות, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית למניעת תאונות הנובעות מזיהוי רוכב דו גלגלי בשטח המת, מערכת לבלימה עצמית כאשר הנהג אינו מגיב, מערכת הכנה לתאונה כולל הגברת עוצמת השמע לקראת ההתנגשות על מנת לצמצם נזקים לעור התוף, זיהוי תנועה חוצה מאחור, זיהוי עייפות נהג ולא פחות מ-12 כריות אוויר - כולל כרית קדמית ליושבים מאחור.

מרצדס S קלאס - מחירים:

מרצדס S350d פלטינום - 1,090,000

מרצדס S500 פלטינום פלוס - 1,250,000

מרצדס S500 פלטינום פלוס AMG ליין - 1,350,000 

מדובר בהתייקרות משמעותית לעומת הדור הקודם, שכן מדיניות המיסוי החדשה גורמת ל"הפסד" של הטבת מס בשווי רבע מיליון שקלים, שניתנה לגרסה ההיברידית-נטענת של הדור היוצא. 

בשנה הקרובה צפויה היבואנית להתמקד בהרחבת היצע הדגמים החשמליים - כאשר לקראת המחצית השניה של 2021 יושקו בישראל ה-EQS, גרסה חשמלית בעיצוב שונה ל-S קלאס; ה-EQA החשמלי שמבוסס על ה-GLA וה-EQB שמבוסס על ה-GLB; ואילו בשנת 2022 יגיעו גם דגמי EQ חשמליים שיתבססו על ה-E קלאס ועל ה-GLE, וכן רכב פנאי חשמלי שיתבסס על ה-EQS.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה