דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס S קלאס: הדור החדש נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

לא בכל יום מושקת ספינת דגל של מותג כמו מרצדס. סדרת דגמי הפאר המוכרת של מרצדס מלווה אותנו משנת 1972 (W116), ואילו כעת, 7 שנים אחרי השקת הדור הנוכחי של ה-S קלאס, חשפה יצרנית היוקרה הגרמנית את הדור החדש והשביעי במספר של ספינת הדגל שלה (W223).

מכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר כי מרצדס S קלאס צפויה להגיע לישראל במהלך השנה הבאה.

מרצדס S קלאס

עיצוב ומידות

העיצוב החיצוני תואם את שפת העיצוב של מרצדס שהחלה עוד ב-CLS, עם יחידות תאורה צרות מבעבר ופנסים אחוריים בעיצוב חדש המזכירים את אלו של ה-E קלאס מתוחת הפנים.

מרצדס S קלאס

בעוד העיצוב החיצוני אינו פורץ דרך, זה הפנימי משדרג לגמרי את המוכר. הקווים נקיים וארוכים, כאשר מרצדס S קלאס נוטשת את פתחי המיזוג העגולים ומציגה פתחי מיזוג רבועים (בדומה ל-GLE וה-GLS) כאשר אלו הצידיים מפוצלים. עוד שינוי משמעותי הוא המעבר לשני מסכים נפרדים, האחד ללוח המחוונים (12.3 אינץ') והשני למסך מערכת המולטימדיה האנכי (11.9 או 12.8 אינץ').

לעומת הדור הנוכחי, ה-S קלאס החדשה מציגה צמיחה בכל הכיוונים. אורכה עומד על 532 ס"מ (ארוכה ב-6.5 ס"מ), רוחבה עומד על 195.4 ס"מ (רחבה ב-5.5 ס"מ), גובהה עומד על 150.3 ס"מ (גבוהה ב-0.9 ס"מ) ואורך בסיס הגלגלים עומד על 321.6 ס"מ (ארוך ב-5.1 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 550 ליטרים (תוספת של 20 ליטרים).

מרצדס S קלאס

מנוע וביצועים

עם תחילת השיווק, תוצע מרצדס S קלאס החדשה עם 5 גרסאות הנעה. בהמשך תצטרף גרסת V8 וגרסה היברידית-נטענת חדשה שתוצג במהלך 2021, כאשר במרצדס מציינים שטווח הנסיעה החשמלי שלה יעמוד על 100 ק"מ - נתון חריג במיוחד למכונית פלאג-אין הייבריד. מאוחר יותר יופיעו ככל הנראה גם גרסאות AMG ספורטיביות.

גרסת S450 מצוידת במנוע 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטרים, עם הספק של 367 כ"ס ומומנט מירבי של 50.9 קג"מ הזמינים ב-1,600 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.1 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-11.5 ק"מ לליטר.

מרצדס S קלאס

לגרסת ה-S500 מנוע דומה אך ההספק קופץ ל-435 כ"ס והמומנט עולה ל-53 קג"מ, הזמינים ב-1,800 סל"ד. 2 עשיריות השניה מתקזזות בהאצה ל-100 קמ"ש שאורכת כעת 4.9 שניות ואילו וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-11.4 ק"מ לליטר.

לגרסאות הנעה אלו משודכת תיבה אוטומטית בעלת 9 הילוכים, הנעה כפולה ומערכת מיקרו-היברידית המספקת גם תוספת של 25.5 קג"מ לפרק זמן קצר.

גרסת הדיזל S350d מצוידת במנוע 6 צילינדרים בנפח 2.9 ליטרים המספק 286 כ"ס ו-61.2 קג"מ הזמינים ב-1,200 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.4 שניות (6.2 שניות עם מערכת הנעה כפולה). צריכת הדלק המשולבת עומדת על 14.2 ק"מ לליטר (13.7 ק"מ לליטר עם הנעה כפולה).

מרצדס S קלאס

גרסת הדיזל הבכירה S400d עושה שימוש במנוע דומה אך ההספק גבוה יותר ועומד על 330 כ"ס יחד עם עם נתון מומנט מירבי של 71.4 קג"מ. ההנעה כפולה וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.4 שניות. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 13.6 ק"מ לליטר.

ה-S קלאס תציע גם אופציה למערכת היגוי אחורית לטובת שיפור התמרון, באמצעות הפניית הגלגלים האחוריים נגד כיוון הפניית הגלגלים הקדמיים. בכך מסייעת המערכת להקטין את רדיוס הסיבוב בכמעט מטר אחד (!). המערכת גם תורמת לשיפור בהתנהגות הכביש על-ידי ביצוע היגוי אחורי עם כיוון הפניית הגלגלים הקדמיים במהירות של 60 קמ"ש ומעלה.

מרצדס S קלאס

אבזור ובטיחות

כמקובל ברכבי פאר עושר האבזור כמעט בלתי נתפס ותלוי בעיקר ברצונות הרוכש ובעומק הכיס. גם בדור החדש של ה-S קלאס מדובר בלא פחות מקפיצת מדרגה לעומת הדור הנוכחי.

על מערכת המולטימדיה החדשה ויכולותיה פירטנו בעבר. נזכיר את הפריטים המעניינים ולא נתעסק ב"זוטות" כמו אופציה למסכים נפרדים ליושבים מאחור בגודל 11.6 אינץ' או טאבלט מרכזי בגודל 7 אינץ'. תאורת האווירה ברכב מותאמת אוטומטית ומסונכרת עם מערכות הבטיחות השונות, כך שבנוסף לצליל או תצוגה בלוח המחוונים גם התאורה תספק חיווי. בקרת האקלים מפוצלת ל-4 איזורים עם פתחי אוורור חשמליים, ומתלי האוויר האדפטיביים דוגמים את הכביש 1000 פעמים בשניה. מערכת השמע מבית Burmester מציעה 31 רמקולים, ולמערכת התצוגה העילית יכולת הצגת מציאות רבודה השקולה לגודל מסך של 77 אינץ'. מה זה בדיוק אומר? נדע כנראה רק לאחר שננהג ברכב.

מרצדס S קלאס

המושבים כמובן מתכוונים חשמלית כולל לתמיכה הצידית, הירכיים, אורך המושב ומשענת הראש, והם מציעים גם מערכת חימום וקירור ומערכת עיסוי חדשה בעלת 10 תוכניות שונות. מאחור ניתן לבחור ב-5 תצורות שונות למושבים.

כמו באודי A8, גם כאן לקראת פגיעה צידית הרכב מתרומם לגובה של עד 8 ס"מ, לטובת הסטת הפגיעה לקורות האורך החזקות יותר מדלתות הצד והקטנת הפגיעה בנוסעים.

מערכת תאורת הלד הדיגיטלית של הרכב פועלת בסיוע מצלמות ובעת זיהוי עבודות בדרך למשל תציג סימון דחפור "על" הכביש ואף תציג סימוני דרך אם הכביש צר במיוחד. כאשר ה-S קלאס תזהה הולכי רגל בדרך חשוכה היא תאיר אותם, כך גם שלטי עצור, אין כניסה ורמזורים יוצגו "על גבי" הדרך.

מרצדס S קלאס

בנוסף לכרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע, פיתוח נוסף שהוצג בדגם קונספט הבטיחות ESF 2019 יגיע לייצור סדרתי - כריות אוויר "קדמיות" ליושבים מאחור שיוצעו כאופציה ב-S קלאס החדשה.

במרצדס מציינים כי הם מקווים שמהמחצית השנייה של 2021 הם יעמדו בכל הדרישות החוקיות ויאפשרו נהיגה אוטונומית בדרגה 3 (נהיגה אוטונומית, בה הנהג נדרש להיות נוכח למקרה ויצטרך לקחת פיקוד). מערכת החניה האוטומטית ניתנת לתפעול גם מחוץ לרכב באמצעות הטלפון ומעניקה "שירות Valet".

מרצדס S קלאס

היצע המערכות והחידושים ב-S החדשה לא נגמר כאן; עוד על הדגם נספר כאשר הוא יגיע לישראל, מתישהו בשנה הבאה.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה