דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סמארט קבריו נחשפת

Getting your Trinity Audio player ready...


סמארט פורטו, מכונית המיקרו הדו-מושבית, הולידה במהלך סוף השבוע גרסת גג פתוח שממשיכה את המסורת של קודמתה עם הגג הנפתח ה"אמיתי" היחיד בקטגוריית העירוניות. הסמארט קבריו החדשה, בניגוד למתחרותיה העיקריות – אופל אדם רוקס, פיאט 500c והתאומות לבית פיג'ו סיטרואן, מציעה את האפשרות לנתק את קורות האורך של הגג ובכך להפוך את המכונית מאחת עם חלון גג ענקי לקביורלט כמעט אמיתית לגמרי. ממש כמו הסיטרואן C3 פלוריאל שנמכרה לתקופה קצרה לפני כמה שנים.

סמארט קבריו
סמארט קבריו. היחידה בקטגוריה עם "חווית גג נפתח אמיתית" / צילום: סמראט
הגג של הסמארט קבריו, גג קנבס אותו מכנה היצרנית tritop, הוא המרכיב הסודי מאחורי המתכון של המעצבים והמהנדסים. הוא יכול להיות סגור, להפתח בכל מהירות בה המכונית נוסעת (עד למהירות מרבית) לתצורת "חלון בגג" תוך 12 שניות, וכאמור ניתן גם לנתק את קורות האורך ולאפסנן בתא ייעודי בתא המטען.

סמארט קבריו
סמארט קבריו. תא ייחודי לקורות הגג שפורקו / צילום: סמארט

אחד הפיצ'רים שהכי מזוהים עם סמארט פורטו - הקודמת וגם זו הנוכחית – הוא כלוב הבטיחות שלה. היות והמכונית קצרה מאוד (269 ס"מ בדור הנוכחי), לא הייתה למהנדסים אפשרות לפזר במרכב איזורי קריסה שיכולים לספוג את האנרגיה מהתנגשות בצורה אפקטיבית מספיק. התשובה שלהם הייתה כלוב בטיחות קשיח במיוחד אשר סופג את עוצמת ההתנגשות ומעביר אותה אל מאחורי הנוסעים. אותו כלוב, בגלל הייחודיות שלו, הפך גם לאחד מסממני העיצוב המוכרים ביותר של סמארט וקיבל בכל הדגמים צביעה בצבע שונה משאר המרכב.

אך מה עניין שמיטה להר סיני ומה ענייני כלובים למכוניות עם גג נפתח? הגג הוא מרכיב חשוב מאוד בספיגת אותה אנרגיה של התנגשות ולכן כאשר מסירים אותו, יש להחליפו במערכת בטיחות אחרת. עם הסמארט קבריו החדשה מבטיחה היצרנית כי היא הקשיחה את כלוב הבטיחות ב-15% ביחס לדגם הקודם ושיפרה גם את המוט המגן על היושבים, אותו מוט שנמצא מאחורי משענות הראש של המושבים ומתפקד למעשה כמחליפן של קורות האורך שהוסרו.

סמארט קבריו
סמארט קבריו. מאחורי משענות הראש נמצא מוט הבטיחות / צילום: סמארט


על מנת לעמוד על יכולותיה של סמארט קבריו החדשה לשמור על יושביה, מעבירה אותה היצרנית מבחני בטיחות נוקשים מעבר למה שדורשים ארגוני הבטיחות השונים. אחד מאותם מבחנים הוא "מבחן ההפלה על הגג", שכשמו כן הוא, כולל הפלה של המכונית על הגג. ליתר דיוק, המכונית נופלת מגובה של 50 ס"מ כשהיא מוטה בזווית מסויימת. התוצאה היא שאת כל משקלה של המכונית סופגת רק אחת מקורות A. סמארט כמובן מתגאה בכך שהקבריו עברה את המבחן בהצלחה יתרה. אנחנו מניחים שאם היא הייתה נכשלת במבחן, סמארט לא הייתה רצה לספר לנו עליו כל כך מהר.

היצע המנועים של סמארט קבריו יהיה זהה לזה של גרסת הגג הקשיח. שני מנועי שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם הספק של 71 או 90 כ"ס אשר ניתן לשדך לתיבות הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים, שתיהן בעלות חמישה הילוכים.

סמארט קבריו
סמארט קבריו. היצע המנועים - ותא הנוסעים - זהים לפורטו / צילום: סמארט

סמארט קבריו תוצג בתערוכת פרנקפורט באמצע ספטמבר הקרוב. סמארט מבטיחה כי פנקסי ההזמנות יפתחו באמצע נובמבר וכי הרכבים הראשונים יגיעו לאולמות התצוגה (גם בישראל) בפברואר של שנה הבאה.

לדגמי סמארט בישראל - סמארט

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה