דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C4 החדשה יוצאת לאור

Getting your Trinity Audio player ready...




לחובבי סיטרואן היה מה להגיד על הכיוון השגרתי שהיצרנית בחרה בשנות ה-90. מכוניות כמו סיטרואן קסארה, מוצלחות ככל שהיו, עוררו את חמתם של חלק מחסידי המותג: איך סיטרואן יכולה להיות נורמלית ומשעממת? כנראה שמישהו בסיטרואן הקשיב לביקורת העממית, בגלל שסיטרואן C4 [לחוות דעת אובייקטיבית ומקצועית - סיטרואן C4] סימנה חזרה לכיוון המוזר והאהוב של היצרנית.

קצת קשה לקרוא למכונית שהפכה להצלחה לא קטנה בציי הליסינג הישראליים קיצונית או יחודית, אבל ה-C4 חייבה את הנוהגים בה להתמודד עם מספר גימיקים סיטרואניים והנדסת אנוש, איך לומר - לא שגרתית. ובכל זאת, שש שנים עברו מאז שהמשפחתית של סיטרואן יצאה לאוויר העולם ובאנלוגיה לעולם האנושי, היא כבר בבית האבות ועם בעיות עיכול חמורות.

הכירו את היורשת: סיטרואן C4 החדשה. כמו בסיטרואן אמיתית, עיכול הצילומים והפנמת העיצוב החיצוני לוקחת זמן. החדשות הטובות הן שזה בגלל שמדובר במכונית די נאה. החרטום לקוח ישירות מסיטרואן C5 וסיטרואן C3 ובהחלט מדובר במחמאה. גם תשומת לב לפרטים הקטנים יש כאן - קווי הפרופיל, האחד מתחיל מאיזור הגלגל הקדמי ונגמר בדלת האחורית, והשני מקביל לו ונמשך עד יחידת התאורה האחורית. מרשים. השינוי ביחס ל-C4 היוצאת והבולבוסית קיצוני למדי. במקום המראה המיניוואני והעגלגל במקצת, למשפחתית החדשה מראה מוארך ואתלטי יותר, לא מעט בשל יחידות התאורה האחוריות והשגרתיות יותר, במקום הפנסים האנכיים אצל האם הרוחנית.

סיטרואן C4 החדשה 2011
סיטרואן C4 החדשה. פחות מיניוואנית מהאם הביולוגית / צילומים: יצרן

למעשה, ה-C4 היוצאת היא גם אמא ביולוגית. למרות שהצרפתים אומרים כי מדובר במכונית חדשה לגמרי, סיטרואן C4 החדשה עדיין מבוססת על גרסה מעודכנת של הפלטפורמה הישנה שמשמשת את פיג'ו 308, שבתורה לקחה את ההשראה מפיג'ו 307. רוצים לשמוע סוד? לפיג'ו 307 בעצמה קשר גנטי לא מבוטל ל-306 הזכורה לטובה, אבל אל תספרו לאף אחד.

תא הנוסעים הוא, כמובן, אחד המקומות המרכזיים בסיטרואן. לעומת ה-C4 היוצאת, יש כאן מגמת מיתון מסויימת. תא הנוסעים החדש נאה, והצרפתים מבטיחים כמובן שיפור באיכות החומרים - אבל גימיקים סיטרואניים כמו לוח המחוונים הדיגיטלי הממורכז הוחלף ביחידה שגרתית למדי (ואנלוגית) וההגה בעל הטבור הקבוע פינה את מקומו להגה סטנדרטי. בסיטרואן מספרים כי תא הנוסעים יאפשר התאמה אישית ויאפשר לנהג להחליף את צבע התאורה ואת צלילי ההתראה. היצע המערכות הבטיחותיות רחב כצפוי, וכולל מערכת המתריאה על סטייה מהנתיב, מערכת המזהירה על עצמים הנמצאים בשטח המת ומערכת פנסים עוקבי פנייה. לראשונה תוצע גם מערכת בשם eTouch שתנתח את דפוסי הנהיגה ותציע דרכים לשיפור צריכת הדלק.

סיטרואן C4 החדשה 2011

סיטרואן C4 החדשה מתרחבת במספר סנטימטרים לכל המימדים - ובעיקר באורך, אותו היא מגדילה ב-5 ס"מ לעומת הדור היוצא. השיפור המרכזי הוא באחת מנקודות התורפה של ה-C4 הקודמת - תא המטען. נפחו של זה עומד עכשיו על 408 ליטרים במקום 320 ליטרים צנועים למדי. שלא כמו הדגם הקודם, C4 החדשה לא תוצע גם בגרסת קופה. הסיבה לכך היא שהצרפתים מייעדים את מרכב שלושת הדלתות ל-DS4, המכונית הבאה בסדרת דגמי הפרימיום של היצרנית, שתוצג בקרוב.

ביחידות ההנעה אין שינוי משמעותי לעומת היחידות שמצאו את דרכן למכסה המנוע של ה-C4 במתיחת הפנים האחרונה שלה, בשנת 2008. לנו רלוונטיים בעיקר מנועי הבנזין בנפח 1.6 ליטרים - אותה סדרת מנועים שפותחה בשיתוף עם ב.מ.וו ונמצאת בין היתר בפיג'ו 308 ובמיני קופר. גרסת הבסיס האטמוספרית מפיקה 120 כוחות סוס, והגרסה המוגדשת החדשה של המנוע, בעלת 155 כוחות סוס (לעומת 140 כוחות סוס ב-C4 טורבו היוצאת). באירופה יוצע גם מנוע 1.4 ליטרים. והתיבה? כל הסימנים מעידים על כך שבפיג'ו-סיטרואן החליטו להוציא את תיבת ה-AL4 המשומצת לפנסיה מאוחרת, וכנראה שהמשפחתית הטרייה תהיה בין המכוניות הראשונות שיציעו את תיבת ששת ההילוכים החדשה של היצרנית פרי פיתוחה של אייסין היפנית. בשלב הזה שומרים בסיטרואן על שתיקה בנושא, אולי כדי לבחון את העצבים של הנהג הישראלי.

לשוק האירופאי מנועי הבנזין כמעט ולא רלוונטיים - 70% ממכירות פיג'ו-סיטרואן בצרפת הן של מכוניות עם מנוע דיזל. אצלנו המנוע לוגם הסולר רלוונטי בעיקר לשוק המוניות, ובשלב הזה לא ידוע האם גרסת דיזל של המכונית תגיע ארצה. אם כן, סביר להניח שמדובר יהיה במנוע ה-HDI המוכר, בנפח 1.6 ליטרים ובעל הספק מירבי של 92 כוחות סוס - אם כי באירופה ישווקו גם גרסאות חזקות יותר עם אופי ספורטיבי וגם גרסה חסכונית בשם eHDI - המצויידת במערכת עצור וסע וצמיגים בעלי התנגדות נמוכה.

סיטרואן C4 החדשה 2011

מתי אצלנו? החשיפה הרשמית של סיטרואן C4 החדשה לציבור הרחב תהיה בתערוכת פריז בתחילת אוקטובר, ואלינו היא תגיע מעט אחרי כן. עד אז יש עוד כמה חודשים, וסביר להניח שהחברה תנצל אותם לטפטוף מידע נוסף על המכונית כדי לשמור על רלוונטיות תקשורתית.

לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה