דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיאט יוצאת למתקפת דגמים חשמליים

Getting your Trinity Audio player ready...

את שנת 2018 סיימה סיאט כשנה הטובה בתולדותיה, עם למעלה מחצי מיליון מכירות ברחבי העולם וגידול של 4.6% ברווח - שהסתכם בכמעט 300 מיליון יורו. מחזור הפעילות של החברה הסתכם ב-10 מיליארד יורו, נתון המהווה צמיחה של 33% בחמש השנים האחרונות.

עם הנתונים המצוינים האלו הכריזה סיאט אמש על תכנית אגרסיבית להשקת דגמים חשמליים, כחלק מהאסטרטגיה של קבוצת פולקסווגן להשקת 70 דגמים חשמליים בעשור הקרוב. כל 6 הדגמים שהציגה סיאט יושקו עד לתחילת שנת 2021.


סיאט אל-בורן חשמלית

סיאט מי, מכונית המיני המוכרת, תעבור כנראה עדכון מסוים ותוצג במהדורה חשמלית מלאה. לצידה תוצג גם סיאט אל-בורן, מכונית חשמלית קומפקטית שנחשפה כקונספט קרוב לייצור בתערוכת הרכב של ז'נבה בתחילת החודש. האל-בורן נעה על התחום שבין רכב פנאי לרכב משפחתי, ומתהדרת בנתונים מרשימים: הספק של 204 כ"ס, תאוצה של 7.5 שניות ל-100 קמ"ש וטווח נסיעה של 420 ק"מ.

במקביל תציג סיאט גרסאות היברידיות-נטענות לארבעה דגמים - היחיד מתוכם שכבר נמכר הוא רכב הפנאי הגדול סיאט טראקו. בשנה הבאה צפוי להיחשף הדור החדש של סיאט לאון, גם הוא עם גרסה היברידית-נטענת, ואחריו תבוא קופרה לאון - הגרסה הספורטיבית - שגם היא תהיה פלאג אין הייבריד. הרכב האחרון בסדרה משתייך גם כן לתת המותג הספורטיבי קופרה. מדובר ברכב פנאי-קופה בשם קופרה פורמנטור, שנחשף לאחרונה בז'נבה.

המעבר להנעה חשמלית יתבצע על בסיס פלטפורמה חדשה. בעוד דגמים חשמליים גדולים של קבוצת פולקסווגן - למשל אודי e-Tron - מתבססים על פלטפורמת ה-MEB שמותאמת לרכב חשמלי, מפתחת סיאט עבור קבוצת פולקסווגן פלטפורמה קטנה יותר, שתתאים לכלי רכב באורך של 4 מטרים - כלומר מכוניות סופר מיני. נשיא סיאט, לוקה דה מאיו, הכריז על מחיר יעד של 20,000 יורו לכלי רכב חשמלי בגודל הזה. לשם השוואה, בספרד מוכרת סיאט את האטקה בכ-20,000 יורו, בעוד האיביזה מתחילה ממחיר של 14,000 יורו.

מפעל סיאט

בשנה החולפת מכרה סיאט 517,600 מכוניות ברחבי העולם - מתוכן 20% בספרד והיתר ב-כ-80 מדינות אחרות ברחבי העולם (כ-9,000 מתוכן נמכרו בישראל). סיאט היא היצואנית הגדולה ביותר בספרד, עם נתח של 3% מכלל הייצוא של המשק הספרדי. נתוני המכירות של שנת 2018 מהווים גידול של 10.5% לעומת שנת 2017. 

על מנת לעמוד ביעדי התכנית החשמלית לשנים הקרובות, השקיעה סיאט בשנת 2018 סכום שיא של 1.2 מיליארד יורו במחקר ופיתוח - תוספת של 27% ביחס לתקציב הפיתוח בשנה הקודמת. על פי הצהרות סיאט, דגמי הפנאי של המותג - ובעיקר האטקה והארונה - תפסו כשליש מסך מכירות החברה והם מסבים לחברה רווחים גדולים יותר מכלי רכב אחרים, מה שאפשר את הגדלת ההשקעה בפיתוח.


מסיבת עיתונאים סיאט

בשנים הקרובות מתכננת סיאט להתחזק בשווקי דרום אמריקה וצפון אפריקה, בין היתר על ידי הובלת המפעל של קבוצת פולקסווגן באלג'יריה. כיום מקיימת סיאט מספר שיתופי פעולה עם מותגי הקונצרן האחרים בתחום הייצור, כאשר בין היתר מיוצרת אודי A1 במפעל הראשי של סיאט במרטורל, סמוך לברצלונה, בעוד הטראקו מיוצר במפעלי פולקסווגן בוולפסבורג, גרמניה.

ב-3 השנים האחרונות הגדילה סיאט את מצבת העובדים של החברה ב-10% וכיום עובדים בה 15,000 איש.

לדגמי סיאט בישראל - סיאט

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה