באופן מסורתי קהל רוכשי הרכב הישראלים לא ממש אוהב סטיישנים. אבל משהו השתנה בתקופה האחרונה. סגמנט המשפחתיות כבר שופע גרסאות סטיישן מצויינות ופה ושם ניתן למצוא גרסאות סטיישן גם למכוניות מנהלים. קטגוריית הסופר מיני לא מציעה רכבי סטיישן למעט
סיאט איביזה Flow סטיישן וסקודה פאביה ספייס שנמכרה בעיקר לנהגי מוניות. שתיהן הוצעו רק עם תיבה אוטומטית ומנוע טורבו בנפח 1.2 ליטר.
אבל בסיאט החליטו לשנות את חוקי המשחק ולהציע גרסה ידנית לאיביזה סטיישן Flow. הגרסה החדשה תוצע עם מנוע ה-1.4 בנזין (85 כוחות סוס) ועם תיבת הילוכים ידנית בעלת 5 הילוכים. המפרט הטכני זהה לגרסת ההצ'בק הידנית של האיביזה שנמכרת כבר שנתיים פחות או יותר, צריכת הדלק זהה אף היא ועומדת על 16.9 ק"מ לליטר בממוצע על פי נתוני היצרן. אבל נעזוב את הפרטים הטכנים. הבונוס הגדול באיביזה Flow הוא כמובן תא המטען. בקטגוריית הסופר-מיני הנפח המקובל נע בין 220 ל-300 ליטר לכל היותר. האיביזה סטיישן תציע תא מטען בנפח 430 ליטר. גם בסעיף האבזור האיביזה מציעה עסקה מעניינת. בין היתר היא תוצע עם 4 חלונות חשמל, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, בקרת שיוט! ומערכת לסיוע בזינוק בעליה.
סיאט איביזה סטיישן Flow. אריזה גדולה-זולה / צילומים: יצרןהמחיר של האיביזה סטיישן עומד על 73,900 שקל. נמוך משמעותית מכל מכונית סטיישן אחרת ומכל מכונית בעלת תא מטען בעל נפח דומה. בסיאט מקווים שגרסה זו תסייע להגברת המכירות של האיביזה. לדברי גל מזור, מנהל חטיבת סיאט בחברת צ'מפיון מוטורס, סיאט מכרה כ-4,000 מכוניות ידניות בשנה החולפת, כ-65% מכלל המכירות של סיאט. לדבריו גרסת הסטיישן של האיביזה מיועדת למשפחות צעירות והמותג ימשיך, בשנה קרובה, במגמת הרחבת היצע הרכבים המשפחתיים שלו.
לדגמי סיאט בישראל -
סיאט