דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיאט איביזה החדשה נחשפה

Getting your Trinity Audio player ready...


אחת המכוניות החשובות ביותר של קבוצת פולקסווגן נחשפה בדור חדש. מכונית הסופר מיני סיאט איביזה, שמסתובבת בעולם כבר מאז שנת 1984 ונמכרה בכ-5.4 מיליון יחידות, יוצאת לדרך בימים אלו בדור החמישי של המכונית - כאשר הפעם השינויים הם פחות בעיצוב ויותר בפלטפורמה ובמימדים, כשהכיוון הכללי ברור: פחות קטן-ספורטיבי-צעיר, יותר מרווח-שימושי-נוח.

סיאט איביזה 2017

סיאט איביזה מהדור החמישי מתבססת על פלטפורמת MQB A0 - גרסה חדשה ומוקטנת לפלטפורמת ה-MQB של דגמי המשפחתיות בקבוצת פולקסווגן. זוהי המכונית הראשונה שמשתמשת בפלטפורמה הזו, ואחריה צפויים להגיע דגמים חדשים של פולקסווגן פולו, סקודה פאביה ואודי A1.
לעומת האיביזה היוצאת, שהיתה מהקטנות והצפופות בקבוצתה, סיאט איביזה החדשה מציגה גידול משמעותי במימדים (אם כי הנתונים המלאים טרם פורסמו). בסיס הגלגלים שלה הוארך ב-9.5 ס"מ משמעותיים ל-256.4 ס"מ בסך הכל, אך האורך הכללי התקצר ב-2 מ"מ - מה שאומר שסרחי העודף קטנים יותר. למימד הרוחב נוספו לא פחות מ-8.7 ס"מ (178 ס"מ בסך הכל) ואילו במימד הגובה קוצץ מילימטר בודד.

השינוי המשמעותי במימדים הוביל להגדלת מרווח הרגליים מאחור ב-3.5 ס"מ, בעוד המרווח לראש השתפר ב-2.4 ס"מ מלפנים וב-1.7 ס"מ מאחור. תא המטען גדל ב-63 ליטרים, ונפחו יעמוד על 355 ליטרים בסך הכל - נתון מרשים במיוחד עבור מכונית סופר מיני.

סיאט איביזה 2017

היצע המנועים של סיאט איביזה החדשה יכלול את מנוע ה-1,000 סמ"ק טורבו המוכר מהדור היוצא, שיוצע בהספקים של 95 או 115 כ"ס. בהמשך השנה יוצג מנוע חדש לחלוטין בנפח 1,500 סמ"ק, גם הוא מוגדש טורבו, בהספק של 150 כ"ס. בשוק האירופי יוכלו הלקוחות לרכוש את האיביזה גם עם מנועי 1.6 ליטר דיזל וכן עם מנוע 1.0 ליטר שמונע בגז טבעי. תיבות ההילוכים תהיינה ידניות עם 5 או 6 הילוכים, וכמובן תהיה גם תיבת DSG כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים.

סיאט לא מפרסמת נתונים אודות הביצועים או תצרוכת הדלק של האיביזה החדשה, אך הפלטפורמה החדשה צפויה להקטין את משקל המכונית ובכך לשפר את הנתונים. בנוסף הפלטפורמה החדשה תהיה קשיחה יותר ב-30%, מה שיתרום להתנהגות הכביש.
מבחינה חיצונית, לא ניכרים הבדלים דרמטיים ביחס לדור היוצא - והאיביזה עשתה צעד נוסף שמקרב אותה ללאון המשפחתית. השינויים אמנם ניכרים כמעט בכל פריט, כפי שניתן לראות בתמונות, אך ניתן היה בקלות לחשוב שמדובר במתיחת פנים נוספת ולא בדגם חדש לחלוטין. השינוי הבולט ביותר הוא הויתור על גרסת 3 הדלתות, שהיתה אחד ממאפייניה המשמעותיים ביותר של האיביזה בדורות הקודמים.

סיאט איביזה 2017

בתוך תא הנוסעים ההבדלים בולטים מעט יותר, כאשר השינוי העיקרי הוא במעבר לעיצוב "רוחבי" עם פתחי מיזוג צרים וארוכים, מסך מולטימדיה שטוח שמתמזג בתוך הדשבורד, לוח מחוונים מוארך ועוד.

ברשימת האביזרים, האיביזה תציע כמעט את כל התחמושת שקיימת בארסנל של היצרנית הספרדיה. בין היתר יוצעו במכונית מערכות בטיחות שונות ובהן התראה על שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע לנהיגה בפקקי תנועה, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס באיכות טובה מבעבר, משטח טעינה אלחוטית למכשירים סלולאריים ועוד.

סיאט איביזה 2017

האיביזה תוצע ב-4 רמות גימור שונות, כאשר המעניינות שבהן אלו 2 רמות הגימור הבכירות - FR ו-אקסלנס - שיתומחרו באופן זהה ויפנו לקהל לקוחות שונה לחלוטין. ה-FR תהיה הספורטיבית מבין השתיים, עם פגוש קדמי בעיצוב שונה, דיפיוזר אחורי מודגש ואפילו מתלים מוקשחים בכיול ספורטיבי. גרסת האקסלנס תפנה ללקוחות שמעדיפים נוחות על פני ספורטיביות, עם מתלים ומושבים רכים יותר ורשימה ארוכה של אביזרי פינוק שונים.

סיאט איביזה החדשה תוצג בהופעת בכורה בתערוכת ז'נבה שתיפתח בחודש מרץ הקרוב. המכירות באירופה יחלו בחודש יוני, ומהיבואנית "צ'מפיון מוטורס" נמסר כי לישראל תגיע האיביזה ברבעון האחרון של שנת 2017.


לדגמי סיאט בישראל - סיאט

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה