דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי קיזאשי החדשה 2010

Getting your Trinity Audio player ready...

המומחיות של סוזוקי היא ייצור מכוניות עירוניות קטנות כמו סוזוקי אלטו או סוויפט. עם השנים סוזוקי החלה לפנות גם לתחום הפנאי והחלה לייצר רכבי שטח מלאי אופי (ובעלי יכולת שטח לא מבוטלת) כמו הסמוראי, הג'ימני והויטארה.

בעצם, מעולם לא הייתה לסוזוקי מתחרה ראויה בקרב המכוניות המשפחתיות. נכון, תמיד הייתה מכונית משפחתית קומפקטית (באלנו, ליאנה, או SX4) אך לרוב הן היו בעלות מידות צנועות למדי. היום למשל סוזוקי SX4 בעלת בסיס גלגלים קצר של 250 ס"מ (4 ס"מ פחות מזה של פיג'ו 207) והיא ארוכה רק במעט משברולט אביאו סדאן – מכונית מקטגוריה נמוכה יותר.


סוזוקי קיזאשי. דומה ל-SX4 אך מתחילה מדף חלק / צילומים: יצרן

בסוף נפלה החלטה בסוזוקי: יש לייצר מכוניות משפחתית גדולה שתתחרה במיטב האירופאי והיפני ללא בושה. בסוזוקי רוצים שהלקוח יבחר במשפחתית שלהם בגלל האיכות, העיצוב והטכנולוגיה ולא רק בגלל תמורה למחיר.
וכך יצא הפרויקט לדרך. במהלך השנתיים האחרונות הוצגו 3 מכוניות קונספט שהיו אמורות לספר לנו על עיצובה של המשפחתית הגדולה מבית סוזוקי. ובקיץ 2009 הציגה סוזוקי את המשפחתית הגדולה הראשונה בתולדותיה – סוזוקי קיזאשי.

באופן צפוי למדי סוזוקי מיתנה את העיצוב של דגמי הקונספט עם המעבר לדגם הסדרתי וזה בולט בעיקר מלפנים עם חזית דומה מידי לסוזוקי SX4. למרות כל זאת הקיזאשי נראית מודרנית ושלמה יותר, גם אם חסרה מעט מהמקוריות והניצוץ של דגמי הקונספט. מאחור המצב שונה, הפרופיל דינאמי למדי כשחלקה האחורית של המכונית הוא החלק המעוצב המוצלח ביותר לטעמנו.


סוזוקי קיזאשי החדשה. עיצוב מוצלח מאחור

בעיצובו של תא הנוסעים אין הפתעות. מדובר בתא נוסעים בעל עיצוב שמרני ונקי ללא מאפייני עיצוב בולטים. בסוזוקי מספרים על איכות חומרים טובה כדי שהקיזאשי תוכל לעמוד בכבוד מול מתחרות מוערכות כמו טויוטה אוונסיס, הונדה אקורד ואפילו פולקסווגן פאסאט.

הקיזאשי לא נתקפה בשיגעון הגדלות שמאפיין מתחרות אחרות כמו פורד מונדיאו או סיטרואן C5. בסיס הגלגלים של סוזוקי קיזאשי עומד על 270 ס"מ ומציב אותה ישירות מול הונדה אקורד וטויוטה אוונסיס בעלות בסיס גלגלים זהה. שאר מידות המרכב גם הן דומות לזוג המתחרות היפניות.


סוזוקי קיזאשי. תא נוסעים בעל עיצוב נקי

היצע המנועים צפוי לכלול שני מנועי בנזין בנפחים של 2.3 ליטר ו-3.6 ליטר (כאשר זה האחרון מיועד בעיקר לשוק האמריקאי) וכן מנוע טורבו-דיזל בנפח של 2.0 ליטר. אל המנוע תשודך תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה ובגרסאות מסוימות תהיה אף הנעה כפולה. בישראל אנו צפוים לראות את הקיזאשי במהלך שנת 2010, כאשר המנוע שצפוי ליטול את עיקר המכירות בשוק המקומי הוא ה-2.3 ליטר.



לדגמי סוזוקי בישראל -סוזוקי

 

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה