דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי בלנו נחשפת – הפעם כסופר מיני

Getting your Trinity Audio player ready...



זוכרים את סוזוקי בלנו, המשפחתית סדאן השבלונית והאפרורית משהו ששווקה כאן (בהצלחה רבה יש לציין) עד לפני כעשור? עכשיו תשכחו כל מה שידעתם עליה. בתערוכת פרנקפורט שמתקדמת בימים אלו במלוא הקיטור חושפת סוזוקי את הבלנו החדשה, שתהיה הפעם סופר מיני גדולה ומרווחת שתשב מעל הסוויפט שגורלה עדיין לא ברור.

סוזוקי בלנו 2016
סוזוקי בלנו החדשה. חוזרת כסופר מיני / צילום: סוזוקי
סוזוקי בלנו החדשה מבטיחה להיות אחת המכוניות המרווחות והנעימות לשהייה בקטגוריה. היא תהיה כאמור גדולה מהסוויפט, עם 399.5 ס"מ מפגוש לפגוש ורוחב של 174.5 ס"מ בעוד בסיס הגלגלים יהיה ממוצע לקטגוריה עם אורך של 252 ס"מ. תא המטען של הבלנו הוא היתרון המוחץ שלה – עם 355 ליטרים הוא הגדול בקטגוריה בפער לא קטן.

סוזוקי בלנו 2016
סוזוקי בלנו החדשה. תא המטען הגדול בקטגוריה

הבלנו החדשה תציע, כך עפ"י סוזוקי, שפע מקום לחמישה נוסעים וכניסה ויציאה נוחה הודות למפתח דלתות אחורי רחב במיוחד. עוד בתא הנוסעים מקבלת הבלנו מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע, ממשקי CarPlay ו-MirrorLink שיכולים להתחבר לטלפון הנייד ומצלמת רוורס. כל הצעצועים הנדרשים כיום גם הם נמצאים כאן: בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת בלימת חירום אוטומטית, פנסי קסנון, מחשב דרך מפורט בלוח המחוונים, בקרת אקלים ועוד.

לצד השינוי במיצוב, הבלנו החדשה מציגה גם שינוי משמעותי מאוד בתפישה של סוזוקי. הבלנו תתבסס על פלטפורמה חדשה, קלה וקשיחה יותר מבעבר ולראשונה מוסיפה סוזוקי להיצע שלה מנוע מוגדש טורבו בנפח 1.0 ליטר ואפילו גרסה היברידית.

סוזוקי בלנו 2016
סוזוקי בלנו החדשה. כל הצעצועים הנדרשים

מנוע הטורבו החדש מפיק 110 כ"ס ומומנט מרבי נאה של 17.3 קג"מ, והוא ישודך לתיבת הילוכים ידנית עם חמישה הילוכים או אוטומטית עם שישה. סוזוקי טוענת כי בעזרת תכנון חכם של פורק הלחץ, שישאר פתוח בתנאי נהיגה רגילים ויסגר כאשר הנהג דורש כח, היא הצליחה לאזן בין צריכת דלק מצויינת לבין ביצועים טובים. עד כמה טובה צריכת הדלק, או לחילופין הביצועים, סוזוקי בוחרת שלא לשתף. לצד מנוע הטורבו תמשיך סוזוקי להציע מנוע 1.2 ליטר אטמוספרי "רגיל", שיפיק 89 כ"ס ומומנט מרבי של 12.2 קג"מ, אשר ישודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה.

סוזוקי בלנו 2016
סוזוקי בלנו החדשה. עוברת לטורבו

חידוש נוסף הוא מערכת היברידית אותה מכנה סוזוקי mild Hybrid – כלומר, היברידי מתון, שתוצע ביחד עם מנוע ה-1.2 ליטר. מה שסוזוקי מנסה לעשות הוא לא להפוך את המכונית להיברידית במלוא מובן המילה, אלא רק לקזז כמה שניתן מצריכת הדלק תוך השפעה קטנה ככל האפשר על המשקל. המערכת מחליפה את המתנע (סטרטר) והאלטרנטור במנוע חשמלי קטן המתניע את המכונית וטוען בזמן בלימה את המצבר והסוללה הנוספת. בנוסף, המנוע החשמלי מסוגל גם להניע את המכונית במצבים בהם מנוע קונבציונלי היה צורך כמויות גדולות במיוחד של דלק, כגון זינוק מהמקום או האצה חזקה. סוזוקי מציינת כי המערכת ההיברידית מצליחה להוריד את רמת הזיהום של הבלנו עד ל-93 ג' לק"מ אך אינה מציינת את צריכת הדלק שלה.

סוזוקי בלנו החדשה תחל להימכר באירופה לקראת אמצע שנת 2016. טרם ידוע מתי תגיע לישראל.

לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה