דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סובארו לגאסי קונספט

Getting your Trinity Audio player ready...



סובארו B4 (הידועה בשאר העולם כסובארו לגאסי) זכתה להצלחה ניכרת בשוק הישראלי (בליסינג כמובן) – על אף (ואולי בזכות) מנוע הבוקסר היחודי, שאיפשר שידוך של מערכת הנעה כפולה לכל הדגמים. תוסיפו לזה עיצוב מושך, התנהגות בטוחה ונוחה, מחיר מפתה ואמינות מוכחת – ותקבלו את הנוסחה המושלמת להצלחה בשוק הישראלי.

אבל סובארו B4 כבר לא צעירונת, ולמרות שעברה עדכון משמעותי ב-2005, תאריך ההצגה הראשון שלה – 2003 – פועל לרעתה בכל הקשור לתחרות מול המיטב האירופאי ואפילו היפני. ולכן, מתכוננים בסובארו להציג יורשת למשפחתית הגדולה. הצעד הראשון בחשיפתה הוא קונספט שיוצג לראשונה בתערוכת דטריוט, בה יחשפו קווי המתאר הכלליים שיגיעו בסופו של דבר לדגם המוגמר. אגב, הקונספט הוא גם מתנת יום הולדת מוקדמת לסובארו לגאסי – לה ימלאו 20 שנה בקרוב. מזל טוב.

סובארו לגאסי קונספט החדשה 2010

סובארו לגאסי קונספט / צילומים: יצרן

אבל רגע לפני חשיפת הקונספט בפתיחת תערוכת דטריוט בינואר 2009, חושפים בסובארו טיזרים שנועדו לסחוט את בלוטות הרוק ולהכין את הקהל – הכל באמצעות תמונה אחת ויחידה של חזית סובארו B4 לגאסי החדשה. ובאופן לא מפתיע, החזית החדשה מתאימה את עצמה לקו העיצוב החדש של סובארו – עם שבכה מוכרת. עם זאת, העיצוב כוחני ומתרכז בצמד פנסים אנכיים ופתחי אוויר תחתיים אגרסיביים, בנוסף לתפיחות שריריות בבתי הגלגל המופיעים ברקע.

כמה קרוב הקונספט לדגם היצור? לא ברור. סביר להניח כי נורות ה-LED המקובלות ברכבי הקונספט יוחלפו בנורות רגילות בדגם הסדרתי, כמו גם פתחי האוויר התחתונים המוארים אף הם בתאורת LED, ומראות הצד המזעריות בגודלן. לבד מזאת, נראה כי הדגם מוגמר יחסית, וניתן לשאוב ממנו רעיון לגבי קווי המתאר הכלליים של סובארו B4 החדשה, ואולי גם אבולוציה של קו העיצוב של היצרנית היפנית הקטנה. בכל הנוגע למתרחש מתחת למכסה המנוע, סובארו לא מפרטים, ומציינים רק ששם שוכנת יחידת 3.6 ליטר (כפי הנראה מסובארו טרייבקה).

הדגם המוגמר והסופי אמור להחשף במהלך 2009, וסביר להניח שימשיך להיות משווק עם היצע מצומצם יחסית של מנועי בוקסר יחודיים לסובארו – שיעברו שדרוג. יחידת ה-2.0 ליטר החשובה לישראל צפויה להמשיך גם בדגם החדש עם שדרוג להספק של כ-200 כוחות סוס, יחד עם יחידת ה-2.5 ליטר הבכירה (וגרסאות טורבו פרועות לשוק היפני בלבד). מנוע ה-3.0 ליטר אינו צפוי להמשיך לדור הבא של סובארו לגאסי עקב צריכת דלק גבוהה ותקינות זיהום אוויר מחמירות.

חרושת השמועות מספרת על כוונה של סובארו לשווק גרסת STI פרועה, שתעזר במנוע ה-3.7 ליטר ובמגדש על, ותפיק יותר מ-430 כוחות סוס. מתחרה יפנית לסדרת ה-S של אאודי, AMG של מרצדס ו-M של ב.מ.וו? נותר לנו לחכות ולראות. בנוסף, תשווק באירופה יחידת הבוקסר-דיזל החדשנית של סובארו, הזוכה להצלחה בשוק האירופאי חובב הדיזל. לישראל צפויה להגיע סובארו B4 החדשה מעט אחרי הצגתה באירופה, אך עדיין מוקדם לדבר על תאריכים.

לדגמי סובארו בישראל - סובארו

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה